20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #360 på: 11. Jan. 2009, 00:27 »
Hvorfor har ikke Ameobi fått spille fast? Fordi han aldri har utviklet seg som fotballspiller. Han er nøyaktig like god nå, som han var som 20-åring.

Da kan du ikke regne med å få spille fast.
Men du lever jo i din egen lille drømmeverden du, og skal få fortsette med det.

Ameobi hadde kanskje scoret ti mål på en god sesong. Men det er på en GOD sesong. Det er fremdeles bare januar, og Owen har allerede 10 mål. Blir ikke forundret om han nærmer seg det tallet han ble toppscorer med som tenåring, når kalenderen viser mai måned og sesongen er slutt.

Han har ikke fått spilt fast fordi han har konkurert med spillere som Shearer, Bellamy, Kluivert, Martins og Owen. Har aldri sagt at Ameobi skal spille fast. Sier bare at han er en grei backup. Ihvertfall så lenge når vi ikke får inn klasse spisser og sliter med skader. Har heller aldri sagt at Ameobi er en bedre spiss enn Owen.
Ameobi har fått utrolig mye kritikk gjennom årene, og mye av det har vært fortjent. Men han har også fått mye usaklig kritikk som han ikke har fortjent.
Ameobi vil aldri bli noen ny Shearer. Men han er en grei backup å ha i laget. Skulle gjerne hatt spisser som Torres, Villa, Zlatan osv. Men vi er ikke lenger en toppklubb og da må vi ta til takke med det vi har.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 11. Jan. 2009, 00:56 »
Shola Ameobi er ikke noen bedre backup enn Xisco, Carroll og Ranger. For ikke å glemme Mark Viduka, men jeg regner ikke han som backup i den forstand.

Men når Newcastle har hatt spisser som Shearer, Owen, Kluivert, Bellamy, Martins, så kan du vel ikke mene at vi burde droppet noen av dem og heller satset på Ameobi, som aldri har kommet seg av flekken.

Ja, for et par år siden var jeg en av dem som forsvarte Ameobi. Men det kom til et punkt der jeg innså at jeg ikke gadd å forsvare en 27-åring som snarere har blitt dårligere fremfor bedre enn han var som 20-åring.

Vi kan ikke begynne å påstå at Ameobi kan spille 10 kamper og score 7-8 mål. Det får da være grenser på hyping av en mann som i alle år har blitt slaktet og slaktet og slaktet. Det var mange som mente at han var udugelig selv når han var ung og lovende.
Shola Ameobi vil aldri være noen toppscorer. Han vil aldri bli noen goalgetter. Han scorer alltids et og annet mål, men 7-8 mål hver sesong er å dra det veldig langt.

Såvidt jeg kan huske scoret Ameobi rundt 7-8 mål i 2003/04 og i 2005/06.
Jeg kan aldri huske at han har scoret samme antall mål i alle sesonger før, imellom og etter.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 11. Jan. 2009, 01:01 »
Hyping? Jeg er kanskje en av de som verdsetter Ameobi minst her på forumet. Ser på han som backup, verken mer eller mindre. Men at han scorer 7-8 mål per sesong er fakta. Det har han gjort de siste 5-6 årene... Bare til å sjekke selv.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #363 på: 11. Jan. 2009, 01:06 »
Ja. Og i 05/06 sesongen scora han 6 mål på 12 kamper. Han hadde aldri blitt tilbudt ny kontrakt hadde han vært så syykt elendig.
Jeg mener bare han er en grei backup og det mener jeg er 3 år til. Hvertfall med den stallen jeg frykter vi får hvis kaoset fortsetter.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #364 på: 11. Jan. 2009, 01:20 »
Hyping? Jeg er kanskje en av de som verdsetter Ameobi minst her på forumet. Ser på han som backup, verken mer eller mindre. Men at han scorer 7-8 mål per sesong er fakta. Det har han gjort de siste 5-6 årene... Bare til å sjekke selv.

Tja. Hvis vi tenker ligamål så er det riktig som Joakim sier.

2000/2001       20 (2)
2001/2002       15 (0)
2002/2003       28 (5)
2003/2004       26 (7)
2004/2005       31 (2)
2005/2006       30 (9)
2006/2007       12 (3)
2007/2008       6   (0)
2007/2008 Utlånt til stoke: 6 (0)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #365 på: 11. Jan. 2009, 01:21 »
Jeg tenkte inkl. cuper... Siden det er der han har fått en del av startene sine.

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/PlayerProfiles/0,,10278~7870,00.html

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #366 på: 11. Jan. 2009, 01:25 »
Jeg tenkte inkl. cuper... Siden det er der han har fått en del av startene sine.

http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/PlayerProfiles/0,,10278~7870,00.html

Ja da har du helt rett.  :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #367 på: 11. Jan. 2009, 01:25 »
Var det i en av disse han bommet på ballen og sleivet den inn?
Innbiller meg at det var Sunderland-kampen.

Nei, det er ikke Sholas feil at vi tapte mot Fulham og Sunderland. Men det var ikke akkurat sånn at de målene Shola scoret i de kampene hadde så veldig stor betydning fra eller til. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de trekkes frem i utgangspunktet. Særlig ikke når Daniels åpenbare hensikt må ha vært å latterliggjøre min påstand om at Viduka er bedre enn Ameobi, og at det ikke er bra at Shola har fått tre nye år i denne klubben.

sorry for seint sitat, men jeg leser ikke alle trådene så ofte. Jokke: ville u heller at Shola skulle latt være å score siden vi ikke vant disse kampene? Hva med målforskjellern? Teller den kun i Norway cup?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #368 på: 11. Jan. 2009, 01:30 »
Du har med andre ord ikke sett en jævla kamp i år? Ameobi har vært en av de bedre i hver eneste kamp han har spilt, sett bort ifra Tottenham.
Helt riktig.

Hvor faen tar dere det fra?? Han mister ballen i et jævla sett. At det svære mannen ikke klarer å skjerme ballen er faen med et mysterium, lille Martins klarer det greit. Samtlige av mine fotballkamerater spør meg hvorfor newcastle gidde å sitte på en så middelmådig spiller og jeg kan ikke svare annet en at det fatter ikke jeg heller. Han scorer lite mål, han har mange balltap, mottakende hans er ren bingo, han dribler uten særlig fart og han er ikke en god avslutter. Joda, denne karen må jo være jævla god....

Jeg syntes du ser litt mye på det negative.. Ser ut som du beskriver Shola som om han var miniputt spiller. Er absolutt ikke enig med deg i det du sier, greit nok han mister ballen iblant og driter seg ut.. Men hvem gjør ikke det når de spiller spiss.. Spisser prøver og Ameobi er ikke redd for og prøve.
Skulle han gjort som Owen og gitt fra seg ballen som til støtte hver gang, så han løpe foran mål og håpe på en retur eller der han får ballen i beina og trenger ikke og gjøre no annet enn å avslutte.

Amobi er ikke den typen spiller.. han får ballen prøver og dra av en mann og komme til avsluttning. Syntes Amobi er nyttig og ha. Han kan komme inn på kamper å avgjøre, han er vansklig og lese pga. sleive teknikken hans trøkker til i duelene selvom det ofte blir frispark imot. Syntes han fortjente en ny kontrakt med tanke på hvordan klubben er per dags dato.. Tviler på at vi får noen gode spillere dette vinduet og i hele tatt en spiss.

Prøver du å si at Amøba utfordrer mye? Jeg er dog enig i at han har en sleive-teknikk.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #369 på: 11. Jan. 2009, 01:37 »
Veldig så folk skal strekke det ut i begge retninger her.
Ameobi er en høyst ordinær spiss, som nå er 27 år gammel. Jeg har et lite håp om at Ashley etterhvert begynner vise litt ambisjoner. Jeg syns Ameobi skulle vært solgt for lengst, og jeg ser heller et ungt talent være backup fremfor et evig talent.

Her har du det jeg selv ville skrevet hvis jeg kom deg i forkjøpet Kristoffer.... Han er bedre enn en lam viduka, men ikke god nok for oss hvis vi søker oppover på tabellen. Greit stallfyll hvis vi heter Stoke eller WBA

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #370 på: 11. Jan. 2009, 01:46 »
Jeg foreslår at de som slakter Ameobi så sykt kjøper sesong dvd`ene fra de 6 siste årene.
Han har vel aldri vært helt fast, men har nesten alltid levert når han har fått tillitt. Ja, han har gjort mye tull og hatt dårligere perioder, men med den tillitten enkelte gav han kan jeg forstå det. Se nå, kinnear har trua på han og plutselig begynner han og vise seg litt når han får sjansen. Akkurat som når Robson var manager. Ameobi som den gode gamle backupen:)
Så sesong dvd er og Youtube skal avgjøre hvem som får ny kontrakt. det blir omtren som MFK skulle gitt Kjell Rune Flo ny kontrakt pga at han hadde et supert rispark for 8-10 år siden

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #371 på: 11. Jan. 2009, 01:48 »
Michael Chopra fikk veldig lite spilletid i slutten av tenårene, mye på grunn av konkurransen med LuaLua og Ameobi, sannsynligvis, og nå spiller han tribunesliter i sunderland, og får et og annet sjeldent innhopp på vingen. En får si han har nådd langt.
I stedet for å gi Shola Ameobi treårskontrakt, burde vi gitt Nile Ranger flere kamper på benken, og Andy Carroll flere kamper fra start.

Det er fint å ha spillere som ikke klager. Men det gjør ikke nødvendigvis laget bedre.

For en gangs skyld er jeg 100%  enig med deg

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 06. Feb. 2009, 21:12 »
http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2009/02/06/ameobi-aims-to-score-100-for-nufc-72703-22870163/

Det er nok ikke mange hår igjen på hodet til oss fans den dag Shola forsvinner.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 06. Feb. 2009, 23:20 »
Å hallo. Shola har scoret 50 mål på ni år som seniorspiller. Han trenger nok minst like lang tid på å score 50 til. Og Shola er nå 27 år. Om ni år vil han være 36. Jeg vil ikke bli forundret om han fremdeles er Newcastle-spiller den dagen han legger opp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #374 på: 07. Feb. 2009, 19:45 »
Tror jeg aldri har sett en spiss SÅ stillestående som den jeg så idag. Sett Ryan Taylor på topp om vi må. Ameobi må ut! Han vinner ikke hodedueller heller.