20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253256 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #345 på: 08. Jan. 2009, 22:48 »
Slakter på ingen som helst måte Ameobi, takknemlig for alt han har gjort er jeg også. Men tiden da vi spilte i CL er long gone, Ameobi var et svært talent da, men han har overhodet ikke blitt bedre, tvert imot. Jeg ønsker Newcastle tilbake i CL, og ser gjerne at vi hever kvaliteten på laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 08. Jan. 2009, 22:58 »
Slakter på ingen som helst måte Ameobi, takknemlig for alt han har gjort er jeg også. Men tiden da vi spilte i CL er long gone, Ameobi var et svært talent da, men han har overhodet ikke blitt bedre, tvert imot. Jeg ønsker Newcastle tilbake i CL, og ser gjerne at vi hever kvaliteten på laget.
Ja, men grunnen til at han ikke fikk noe ut av talentet sitt var fordi han var så mye inn og ut av laget.
Først fikk han tillitt, så fikk han det ikke. Kanskje Kinnear klarer det nå, hvem vet.

Jeg sier bare jeg ikke har noe i mot å ha Ameobi som en backup.

Hehe, ønsker mer enn noe annet at Newcastle kommer seg tilbake til CL, men det skjer ikke. Hvertfall ikke på lang tid. Newcastle er ikke den klubben den var for 5 år siden:(

Bare blitt verre og verre for hver sesong. Gikk rett og slett til helvete etter at Sir Bobby fikk sparken. Da det så smått begynte
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 08. Jan. 2009, 23:00 »

Jeg håper også at vi på sikt kan skaffe oss bedre spillere enn dette, men inntil videre er han en grei backup, vi kan ikke bytte hele laget på en gang.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 08. Jan. 2009, 23:02 »
Ameobi duger som backup, men jeg har bare et genuint ønske om at vi starter heve kvaliteten over hele fjøla, fra førstelaget til benken.
Ja, der har du helt rett. Ting har gått regelmessig mer og mer til helvette etterhvert som sesongene har gått siden o'store Sir Bobby forsvant, og jeg lurer på når oppturen skal komme?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #349 på: 08. Jan. 2009, 23:04 »
Grunnen til at Shola spiller er at han er en god backup-spiller. Det er faktisk enorm forskjell på PL og reservelagsfotball! Som kø1 sier er Ameobi perfekt som en av 5 spisser, han kan sitte på benken uten å klage. Han har i tillegg ikke den sinnsyke lønna som f.eks Viduka har. I tillegg vet vi at vi har en lojal spiller som kan steppe inn å spille ok kamper i Shola. Har tro på både Ranger og Carroll, men pr. dags dato er de milevis unna førstelaget! Shola er faktisk en mye bedre spiller pr. dags dato!
Som om jeg skulle sagt det selv. Aldri hørt Shola klage på noe som helst!..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 08. Jan. 2009, 23:08 »
Ameobi er en fin type ja, men han har da flere ganger sagt at han burde spilt mer og at han ville vurdere klubbskifte for fast førstelagsfotball.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 08. Jan. 2009, 23:09 »
Er det utelukkende positivt at han ikke klager på lite spilletid da? At han bare sitter på ræva å håver inn lønna si.

Det er selvfølgelig litt spesielt med Ameobi siden dette er barndomsklubben hans. Det gir selvfølgelig et litt annet bilde av saken. Men spillere som f.eks Brigde mister jeg all respekt for.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 08. Jan. 2009, 23:10 »
Føler at Bridge og Shola blir to helt forskjellige tilfeller. Shola har trådt til for barndomsklubben sin. Bridge går dit han tjener mest. Han har jo avvist alt frem til han plutselig får fantastisk lønn i City nå.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #353 på: 08. Jan. 2009, 23:10 »
Ameobi duger som backup, men jeg har bare et genuint ønske om at vi starter heve kvaliteten over hele fjøla, fra førstelaget til benken.
Ja, der har du helt rett. Ting har gått regelmessig mer og mer til helvette etterhvert som sesongene har gått siden o'store Sir Bobby forsvant, og jeg lurer på når oppturen skal komme?
Jeg tror oppturen kommer når/hvis Ashley får solgt klubben. Jeg mener Newcastle trenger en veldig bra manager som får tid og penger.
Spørsmålet er bare om det skjer før det er for seint. Mister vi Given og Owen, så tror jeg vi mister fler. Martins feks. Zogbia drar vel også snart. Og hvis det skjer, da sliter vi. Klubben har et elendig rykte på seg nå, og kan ikke se for meg noen store spillere signere for Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 08. Jan. 2009, 23:11 »
Jeg syns det er helt på sin plass at han sier det, poenget var bare at han faktisk sier noe. Ikke noe jeg prøvde å vinkle negativt, var bare for å påpeke det. Selvfølgelig helt naturlig  ;)

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #355 på: 09. Jan. 2009, 14:14 »
En spiss skal score mål og det gjør ikke Ameobi. Tar jeg ikke helt feil har han nærmere 200kamper og rundt 30-40 mål for. Det er for meg en elendig statistikk. På bakgrunn av det og de jeg ser Ameobi gjør på banen så hadde jeg helst sett at han forlot klubben for lenge siden. Men når han først er der skal han få min støtte. Og også jeg har sett Ameobi spille en og annen god kamp, men det synes jeg er sjeldent. Han er i hvertfall lojal og klager ikke så mye som mange andre har en tendens til. Kanskje han rett og slett skjønner at Newcastle sannsynligvis vil og kommer til å bli den desidert beste klubben han noen sinne vil få spilletid i.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 10. Jan. 2009, 23:30 »
Da Ameobi var et stort talent, var han likevel ikke noe annet enn et stort talent, og var ikke god nok til å starte kamper for oss. Han gjorde noen få gode kamper under Robson, på samme måte som han har gjort noen få gode kamper i alle år siden den gang.

Men hvor lenge skal vi leve på en spiller som scorer tre mål på tre kamper, blir skadet, og deretter er vår dårligste spiller i samtlige kamper han deltar i. Sånn har det vært med Ameobi i SAMTLIGE år! Når skal vi innse at Shola er en belastning, og at vi skal sende ham videre til en lettlurt tulling i lavere divisjoner, og heller satse på ungdommen, slik Robson gjorde da han spilte med Shola Ameobi i stedet for å gi Kevin Gallacher en treårskontrakt.

Det er på tide at vi gir Ranger og Carroll mer spilletid på PL-nivå, så de får mer tid til å tilvenne seg nivået i det som kanskje er verdens hardeste liga. Selv om Ranger og Carroll begge er uferdige og ikke klare for regelmessig PL-spill helt ennå, så må de få spilletid NÅ, hvis de skal kunne leve opp til det potensialet de har.

Michael Chopra fikk veldig lite spilletid i slutten av tenårene, mye på grunn av konkurransen med LuaLua og Ameobi, sannsynligvis, og nå spiller han tribunesliter i sunderland, og får et og annet sjeldent innhopp på vingen. En får si han har nådd langt.
I stedet for å gi Shola Ameobi treårskontrakt, burde vi gitt Nile Ranger flere kamper på benken, og Andy Carroll flere kamper fra start.

Det er fint å ha spillere som ikke klager. Men det gjør ikke nødvendigvis laget bedre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #357 på: 11. Jan. 2009, 00:01 »
Det er greit nok at Ameobi ikke har fått ut potensialet sitt. Men samtidig har han slitt veldig mye med skader i avgjørende perioder av karrieren sin. Han har heller aldri fått muligheten til å spille fast, bortsett fra en periode under Roeder. Da var han faktisk blandt våre beste spillere og bidro sterkt til at vi tilslutt kom til europa.
Og til tross for alt dette er han faktisk den spilleren i dagens stall som har scoret flest mål for Newcastle. Er vel 49 nå om jeg ikke tar feil. Er vel også en av de mestscorende spillerne for Newcastle i Europa noensinne. Dette motbeviser jo alle påstander om at Ameobi ikke er så elendig som alle skal ha det til.
Dersom Ameobi holder seg skadefri og får spille fast vil han garantert score minst 10 mål pr sesong. Det er ikke like bra som f.eks Martins og Owen. Men en spiller som Smith scorer jo aldri mål så i dagens situasjon synes jeg det var helt greit å gi Ameobi ny kontrakt. Owen forsvinner muligens, og jeg tviler på at vi kan lokke til oss kvalitets-spisser.
Ameobi jobber hardt, klager ALDRI også er han faktisk en ekte geordie. Har ingenting imot at Ameobi blir hos oss i minst 3 år til.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 11. Jan. 2009, 00:16 »
Hvorfor har ikke Ameobi fått spille fast? Fordi han aldri har utviklet seg som fotballspiller. Han er nøyaktig like god nå, som han var som 20-åring.

Da kan du ikke regne med å få spille fast.
Men du lever jo i din egen lille drømmeverden du, og skal få fortsette med det.

Ameobi hadde kanskje scoret ti mål på en god sesong. Men det er på en GOD sesong. Det er fremdeles bare januar, og Owen har allerede 10 mål. Blir ikke forundret om han nærmer seg det tallet han ble toppscorer med som tenåring, når kalenderen viser mai måned og sesongen er slutt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 11. Jan. 2009, 00:19 »
Husker for et par år siden du var du en stor fan av Ameobi Joakim :) Tror jeg lovet deg en bil dersom han noen gang skulle slå gjennom i Newcastle. Ameobi er på sitt beste en habil spiss, verken mer eller mindre. Han er garantist for 7-8 mål per sesong uavhengig om han spiller 30 eller 10 kamper fra start. Han vil aldri bli en viktig brikke i Newcastle, ei heller for noen annen klubb.

Jeg synes det er helt GREIT at han blir. Selvom jeg håper å se han så lite som mulig på banen.. Han bør være 4-5 valg på spissplassen dersom vi skal vise noen som helst ambisjoner fremover. For bedre er han faktisk ikke...