20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 253253 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi
« Svar #330 på: 08. Jan. 2009, 20:09 »
Men betydningen var vel den samme uansett?

En annen ting: Scoringen hans var flaks? En flott heading på et nydelig frispark fra Geremi. Vil ikke kalle det flaks akkurat.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #331 på: 08. Jan. 2009, 20:51 »
Du har med andre ord ikke sett en jævla kamp i år? Ameobi har vært en av de bedre i hver eneste kamp han har spilt, sett bort ifra Tottenham.
Helt riktig.

Hvor faen tar dere det fra?? Han mister ballen i et jævla sett. At det svære mannen ikke klarer å skjerme ballen er faen med et mysterium, lille Martins klarer det greit. Samtlige av mine fotballkamerater spør meg hvorfor newcastle gidde å sitte på en så middelmådig spiller og jeg kan ikke svare annet en at det fatter ikke jeg heller. Han scorer lite mål, han har mange balltap, mottakende hans er ren bingo, han dribler uten særlig fart og han er ikke en god avslutter. Joda, denne karen må jo være jævla god....

Ja, hvor i pokker i vold tar folka det fra? På forumet her inne hadde Ameobi et snitt på fantastiske 1,22(eller noe rundt der) etter de fire første kampene han spilte denne sesongen.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #332 på: 08. Jan. 2009, 20:52 »
Hvor i all verden kommer denne rosen av Ameobi fra?
I alle år har Ameobi vært samtlige forummedlemmers skyteskive nummer 1. Ameobi har vært verdens dårligste fotballspiller, verdens absolutt dårligste fotballspiller. Dårligst av de dårligste, dårligere enn dårligst, historisk dårlig, helt ubeskrivelig dårlig. En helt ordinær miniputtspiller har blitt beskrevet som bedre enn Ameobi. Så blir Joe Kinnear manager. Når det ser som svartest ut scorer Shola Ameobi et par/tre mål på et par/tre gode kamper. Og plutselig så skal han få ny kontrakt?

Shola Ameobi har ikke vært noe bedre denne sesongen enn alltid har vært! Han har ALLTID spilt et par/tre finfine kamper og scoret et par/tre finfine mål, før han har blitt dårlig, dårligere, dårligst, og blitt satt på tribunen. Det har skjedd under SAMTLIGE managere denne klubben har hatt etter Sir Bobby Robson. Det kommer også til å skje under Joe Kinnear.
Tottenham-kampen var et godt eksempel på akkurat det.

Hvorfor i all verden skal det være godt nok for at den mest utskjelte av dem alle, plutselig skal være god nok til å få ny kontrakt?
Og da har vi Mark Viduka i stallen. En klassespiller, som får mer kjeft enn Ameobi hver eneste gang hans navn dukker opp. Hvorfor han får det, skjønner ikke jeg noe av.

Ameobi har ALDRI hatt fart, ALDRI hatt teknikk og ALDRI vært god til å skjerme ballen. Han har ALDRI vært i stand til å avslutte på en normal måte, og har ALDRI vært en fantastisk hodespiller. Jeg har alltid sagt at Shola er bedre enn Peter Crouch, og det står jeg fremdeles for. Men det betyr ikke at Shola Ameobi er god nok for tre nye år i Newcastle United. Overhodet ikke.

Det er på tide vi satser på KVALITET fremfor KVANTITET, dersom noen her inne har nok hjerneceller til å forstå forskjellen på de to ordene. Det vil jeg ikke garantere.

At Viduka skadet er mer verdifull enn alle de målene Ameobi scoret er satt på spissen, for å få frem et poeng, men det er likefullt helt sant. Mark Viduka er en så mye bedre fotballspiller at selv om han er skadet, så gjør han like mye nytte som Ameobi gjør når han er skadefri og spiller.

Jeg vil for alltid takke Ameobi for alle mål han noen gang har scoret mot Sunderland. Også i de kampene vi har tapt mot det ene laget det ikke er lov å tape mot. Men det gjør han ikke god nok til en ny kontrakt, etter at vi var millimeter unna å kaste ham på skraphaugen i sommer og før der igjen, i fjor vinter og i alle andre overgangsvinduer før der igjen.

Det er på tide å sette foten ned og si at NOK er NOK. Ameobi har aldri vært, og vil aldri bli god nok for Newcastle United.
Case closed.
Hadde han vært så dårlig som du skal ha det til, så hadde han aldri scora 3 mål i 3 kamper på rad i verdens beste liga. Det gjorde han jo nå før han ble skada. Hadde du sagt det du sier nå til Sir Bobby Robson, så hadde han ledd seg i hjæl. Robson var en beundrer av Ameobi, og det var det en grunn til. Men uansett, de som trener Newcastle har vel litt mer peiling på fotball enn deg. De hadde ikke gitt Ameobi så mye penger som han får hvis han hadde vært så syykt dårlig som du skal ha det til.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 08. Jan. 2009, 21:11 »
Ameobi har ein rar tendens til og spele godt akkurat når kontraktstiden begynner og ebbe ut. Hadde han fått måned til måneds kontrakt så kunne han muligens blitt verdensklasse :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 08. Jan. 2009, 21:36 »
Hvor i all verden kommer denne rosen av Ameobi fra?
I alle år har Ameobi vært samtlige forummedlemmers skyteskive nummer 1. Ameobi har vært verdens dårligste fotballspiller, verdens absolutt dårligste fotballspiller. Dårligst av de dårligste, dårligere enn dårligst, historisk dårlig, helt ubeskrivelig dårlig. En helt ordinær miniputtspiller har blitt beskrevet som bedre enn Ameobi. Så blir Joe Kinnear manager. Når det ser som svartest ut scorer Shola Ameobi et par/tre mål på et par/tre gode kamper. Og plutselig så skal han få ny kontrakt?

Shola Ameobi har ikke vært noe bedre denne sesongen enn alltid har vært! Han har ALLTID spilt et par/tre finfine kamper og scoret et par/tre finfine mål, før han har blitt dårlig, dårligere, dårligst, og blitt satt på tribunen. Det har skjedd under SAMTLIGE managere denne klubben har hatt etter Sir Bobby Robson. Det kommer også til å skje under Joe Kinnear.
Tottenham-kampen var et godt eksempel på akkurat det.

Hvorfor i all verden skal det være godt nok for at den mest utskjelte av dem alle, plutselig skal være god nok til å få ny kontrakt?
Og da har vi Mark Viduka i stallen. En klassespiller, som får mer kjeft enn Ameobi hver eneste gang hans navn dukker opp. Hvorfor han får det, skjønner ikke jeg noe av.

Ameobi har ALDRI hatt fart, ALDRI hatt teknikk og ALDRI vært god til å skjerme ballen. Han har ALDRI vært i stand til å avslutte på en normal måte, og har ALDRI vært en fantastisk hodespiller. Jeg har alltid sagt at Shola er bedre enn Peter Crouch, og det står jeg fremdeles for. Men det betyr ikke at Shola Ameobi er god nok for tre nye år i Newcastle United. Overhodet ikke.

Det er på tide vi satser på KVALITET fremfor KVANTITET, dersom noen her inne har nok hjerneceller til å forstå forskjellen på de to ordene. Det vil jeg ikke garantere.

At Viduka skadet er mer verdifull enn alle de målene Ameobi scoret er satt på spissen, for å få frem et poeng, men det er likefullt helt sant. Mark Viduka er en så mye bedre fotballspiller at selv om han er skadet, så gjør han like mye nytte som Ameobi gjør når han er skadefri og spiller.

Jeg vil for alltid takke Ameobi for alle mål han noen gang har scoret mot Sunderland. Også i de kampene vi har tapt mot det ene laget det ikke er lov å tape mot. Men det gjør han ikke god nok til en ny kontrakt, etter at vi var millimeter unna å kaste ham på skraphaugen i sommer og før der igjen, i fjor vinter og i alle andre overgangsvinduer før der igjen.

Det er på tide å sette foten ned og si at NOK er NOK. Ameobi har aldri vært, og vil aldri bli god nok for Newcastle United.
Case closed.

Dette er et innlegg spekket med svada. Aldri vært god nok for Newcastle?? Neivel....den må du faktisk forklare.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 08. Jan. 2009, 21:49 »
Det er faen meg merkelig at det skal være så stor forskjell på folk. At Joakim syns Shola er crap, viser at jeg har rett- for Joakim har faen meg et helt vridd bilde på alt. Du bør lese flere innlegg fra folk som kø1 og Daniel, Joakim. De viser gang på gang at de faktisk skjønner hva de skriver om - og ikke bare spyr ut svada.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 08. Jan. 2009, 22:08 »
Veldig så folk skal strekke det ut i begge retninger her.
Ameobi er en høyst ordinær spiss, som nå er 27 år gammel. Jeg har et lite håp om at Ashley etterhvert begynner vise litt ambisjoner. Jeg syns Ameobi skulle vært solgt for lengst, og jeg ser heller et ungt talent være backup fremfor et evig talent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 08. Jan. 2009, 22:14 »
Vi snakker bare om et back up her allikevel. Jeg heller mener ikke at vi skal mønstre et lag hvor Shola er et førstevalg. Derimot er det viktig å ha spillere i bakhånd, og etter min mening duger Shola til å være en av fem spisser i en a-stall. Riktignok er kvalitet viktig, men vi trenger kvantitet også - se bare på skadehistorikken vår, og med en tynn stall i tillegg så er dette en helt grei signing av klubben.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 08. Jan. 2009, 22:15 »
Nettopp! Er vel ingen som snakker om å bygge laget rundt Shola?!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 08. Jan. 2009, 22:19 »
Jeg vil bare fremover. Jeg vil heller se en Nile Ranger eller et spisstalent være backup, og heller la Shola vandre videre til en nesteklubb. Syns vi bør heve kvaliteten av spillere jevnt over, også backupspillere. Derfor ser jeg gjerne Shola ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 08. Jan. 2009, 22:23 »
Med de skadeproblemene vi har hatt, og tydeligvis alltid kommer til å ha, trenger vi mer enn kvisete unggutter på benken - vi trenger spillere som kan steppe inn uten at vi svekkes all verden - akkurat som Shola har gjort i år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 08. Jan. 2009, 22:41 »
Det gjør vi, men jeg ønsker bedre spillere.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #342 på: 08. Jan. 2009, 22:42 »
Eneste grunn til at Shola spiller er at:

1. Folk var skadet og vi har ingen andre.

2. De managerene vi har tør jo ikke å bruke talenter.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #343 på: 08. Jan. 2009, 22:46 »
Jeg foreslår at de som slakter Ameobi så sykt kjøper sesong dvd`ene fra de 6 siste årene.
Han har vel aldri vært helt fast, men har nesten alltid levert når han har fått tillitt. Ja, han har gjort mye tull og hatt dårligere perioder, men med den tillitten enkelte gav han kan jeg forstå det. Se nå, kinnear har trua på han og plutselig begynner han og vise seg litt når han får sjansen. Akkurat som når Robson var manager. Ameobi som den gode gamle backupen:)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 08. Jan. 2009, 22:48 »
Grunnen til at Shola spiller er at han er en god backup-spiller. Det er faktisk enorm forskjell på PL og reservelagsfotball! Som kø1 sier er Ameobi perfekt som en av 5 spisser, han kan sitte på benken uten å klage. Han har i tillegg ikke den sinnsyke lønna som f.eks Viduka har. I tillegg vet vi at vi har en lojal spiller som kan steppe inn å spille ok kamper i Shola. Har tro på både Ranger og Carroll, men pr. dags dato er de milevis unna førstelaget! Shola er faktisk en mye bedre spiller pr. dags dato!