20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Watford [C+] 16.12.2006  (Lest 34021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Watford [C+] 16.12.2006
« Svar #105 på: 16. Des. 2006, 18:41 »
Ingen spesielt god dag for Newcastle, men desto viktigere å vinne. Babayaro er som ALLE sier svak nok en gang. Begynner faktisk brukbart men dabber bare mer og mer av. Huntington på sin side fortsetter brukbart, og Taylor spiller nok engang en god kamp. Butt er som vanlig bra og jobber som bare det. Har også en finger med i spillet ved 1-0 scoringen med en enkel pasning til Milner. En veldig enkel og grei pasning, men finner den åpningen som skal til. Emre var lit tilbake der jeg IKKE vil se ham idag. Går og går og prøver og prøver, men blir litt for egoisitisk og lykkes ikke med altfor mye dessverre. Milner er på det jevne og prøver mye, og lykkes ikke med alt, men legger inn til ett av to mål og gjør dermed jobben. Syns ikke vi skal være for strenge med Sibierski her idag. Spørs om vi ikke begynner å forvente endel av ham nå etter at han har scoret jevnt i det siste. Satt hele tiden med en uggen følelse av at både han og Emre ikke burde spilt pga skadene, men vi får bare håpe det gikk bra.
Martins gjør nok en god kamp og er virkelig på gang nå. 2 fine mål idag og vi må bare krysse det vi har og håpe at han ikke blir skadet nå når det er i ferd med å løsne for ham.

Det som skjer i forkant av målet kan vi ikke være fornøyd med. Vi er både slurvete og tildels nonchelante (riktig skrevet?) i forsvar ved et par anledninger og det er bare en god Shay Given og litt flaks som skiller oss fra ikke å bli hardere straffet.

Men 3 poeng smaker uansett deilig, viktige poeng er det også da både Blackburn og Sheffield United som er bak oss også tar tre poeng idag.

Moods

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.bakis.com
« Svar #106 på: 16. Des. 2006, 18:41 »
Herlig seier! Supert at laget har fått tilbake den sårt tiltrengte vinnerviljen (-evnen) i slutten av slike tette kamper som det er mange av i løpet av en PL sesong.

Her har dere Skysports sin spillerbørs etter kampen:
Shay Given 8 - Excellent as ever
Paul Huntington 5 - Struggled at times
Peter Ramage 6 - Solid enough
Celestine Babayaro 6 - Average
Steven Taylor 9 - Outstanding
Kieron Dyer 7 - Tired
Nicky Butt 7 - Did well
Belozoglu Emre 6 - Nothing special
James Milner 8 - Constant threat
Antoine Sibierski 6 - Battled
Obafemi Martins 8 - Two good finishes

Damien Duff - Played his part
Scott Parker - Late role
Howay the lads!!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 16. Des. 2006, 18:46 »
Deilig seier det her ja, men det var forventet og høyst nødvendig. Kjempe deilig at Martins får inn to mål, noe som forhåpentligvis hjelper på selvtilliten. Men de som tror han kommer til å banke inn 20mål denne sesongen har vel kanskje litt for høye forhåpninger? Han er ingen typisk goalgetter og jeg mener det blir feil å sette så høye krav til han. Jeg mener mellom 10 og 15 bør være mer realistisk.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 16. Des. 2006, 18:47 »
Sitat fra: "Moods"

Celestine Babayaro 6 - Average

Sier vel sitt om gjennomsnittet til Baba..

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #109 på: 16. Des. 2006, 19:04 »
det er verdt å nevne at nufc nå ligger på 2. plass på formtabellen bak lpool

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #110 på: 16. Des. 2006, 19:06 »
dobbelpost
Svart Hvitt

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #111 på: 16. Des. 2006, 19:07 »
Sitat fra: "chickenman"

....... tildels nonchelante (riktig skrevet?) .....

Nonchalant er vel den rette måten å skrive det på. Tror foresten at det også finnes en fornorsket skrivemåte. Nånnsjalang eller noe i den dur. Men er ikke sikker.

Enig i at man ikke skal være for strenge med Sibierski. Han gjorde det han kunne, men han kom til kort som hodespiller og duellspiller. Watford har en del sterke duelspillere som er hakket bedre enn Sibierski. Kanskje vi skulle brukt en annen i denne kampen(f.eks Dyer sammen med Martins på topp)?
To kjappe mot store tunge midtstoppere.

Nå er jo spørsmålet om vi hadde nok kvalitet til å fylle midtbanen med om vi hadde brukt Dyer på topp. Men hva syns dere?
Svart Hvitt

djmattis

• Gjest
« Svar #112 på: 16. Des. 2006, 19:36 »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #113 på: 16. Des. 2006, 19:43 »
Sitat fra: "EivindI"
Babayaro er nok engang vår desidert verste.

Huntington var nesten like dårlig defensivt, og Babayaro hadde da i det minste nokre konstruktive bidrag framover. Spesielt i 1. omgang. Begge backane spelte langt dårligare enn det som krevast på dette nivået, men så spørst det korleis du skal vurdere det.. Ein mann som spelar sin fyrste heimekamp i ligaen opp mot innsatsen til ein som har spelt PL-fotball i nesten 10 år?

Ein skuffande kamp, der vi altfor sjeldan utnyttar breidda og der Watford klarar å drage tempoet vårt ned i storparten av kampen. Roeder skal ha pluss for å ha bytta inn Parker og Duff i rett tid, to spelarar som var med på å snu kampen til vår fordel og gi oss tilbake initiativet i ein god Watford-periode. I vår situasjon er dei tre poenga det viktigaste, men vi må heve oss mot betre motstand. Forutan det med tempo og breidda, har vi ikkje gjort heimeleksa vår på dødball imot og dessutan er det tankelaust å slå høgt og langt når Shittu all tid vil banke både Sibierski og Martins i luftrommet.

Min Rating:

Given - 8 (Fantastisk keeper, reaksjonssterk og ein matchvinnar.)

Huntington - 5,5 (Svak posisjonering på 1-1 og for dårlege avleveringar.)  
Ramage - 6 (Perifèr ved enkelte høve, stort sett brukbar kontroll.)
Taylor - 8,5 (Fantastisk, dirigerar og er ein fantastisk duellspelar.)
Babayaro - 5,5 (Oppløftande 1. omgang, elendig 2. omgang.)

Dyer  - 6,5 (Blir for lite involvert på kanten, gode initiativ sentralt i banen.)
Emre - 6,5 (Enkelte gode driv, litt mindre sprut enn tidlegare i sesongen.)
Butt - 7 (Tryggheit i front av forsvaret, vinn ballar og er til å stole på.)
Milner - 7 (Ein vanvittig assist, ein del dårlege val. Bra defensivt.)

Martins - 7,5 (To mål. Jobbar bra, men får lite igjen for det.)
Sibierski - 6,5 (Vanskelig jobb mot Shittu, legg ned fin innsats.)

Duff - 7 (Gir laget meir sprut og breidde, avgjerande før 2-1.)
Parker - 7 (Gir ein ny dimensjon, herlig oppofrande stil.)

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #114 på: 16. Des. 2006, 19:55 »
Jeg og en kompis så deler av kampen Watford - Manchester City. Her så vi Shittu vinne duell på duell i lufta. Når vi allerede etter en kamp ser at Shittu ikke er spilleren vi må legge opp til hodedueller mot. Bør ikke da Roeder ha sett dette på forhånd? Det var rett og slett irriterende og se at ball på ball på ball ble måkt frem og vunnet tilbake av Watfordforsvaret.
Svart Hvitt

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 16. Des. 2006, 21:13 »
Shittu hadde nok sikkert fått i oppdrag å passe på Sibierski. Han var hele tiden på han.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #116 på: 16. Des. 2006, 22:55 »
Vi suser fra seier til seier. Nå skal vi knuse Tottenham på lillejulaften, etter at vi allerede har hevet Chelsea ut av Ligacupen. Når vi først har blod på tann, er det ingen som skal stoppe oss!

Kall meg gjerne megaoptimistisk, eller dum. Gjerne begge deler. Men jeg tror vi har en sjanse på fjerdeplassen.  :P

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 16. Des. 2006, 22:57 »
Jeg er helt enig i at han har kvalitetene til å bli storscorer, men jeg mener at han ikke er det. Jeg ser på han som en Bellamy, Rooney type, en som herjer med forsvaret med sin fart og arbeidskapasitet, men som ikke nødvendigvis blir toppscorer for laget. Det er det man har spillere som Shearer til! :)

Martins hadde 33mål på 102kamper for Inter. Det blir man ikke toppscorer av, men man blir en perfekt spisspartner til en den virkelige målscoreren!;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 16. Des. 2006, 22:59 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Vi suser fra seier til seier. Nå skal vi knuse Tottenham på lillejulaften, etter at vi allerede har hevet Chelsea ut av Ligacupen. Når vi først har blod på tann, er det ingen som skal stoppe oss!

Kall meg gjerne megaoptimistisk, eller dum. Gjerne begge deler. Men jeg tror vi har en sjanse på fjerdeplassen.  :P

Du er dum og megaoptimistik!;)

Aldri i verden om vi har sjans på 4 plassen. Gidder ikke engang å late som vi er gode nok til det! :)

Vi sliter oss til en seier hjemme mot Watford, og det er ingen grunn til å tro at vi skal hamle opp med de 4 store når sesongen for alvor begynner å tære på den allerede tynne troppen. Hvis vi VIRKELIG har en god vårseson tror jeg vi i beste fall får 6 plassen, men personlig tipper jeg vi kommer på 8.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #119 på: 16. Des. 2006, 23:01 »
Det er sant, men husk: Chelsea klarte så vidt å slå oss på hjemmebane, så vi er jo en trussel mot alle og en.