20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Watford [C+] 16.12.2006  (Lest 33920 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Watford [C+] 16.12.2006
« Svar #120 på: 16. Des. 2006, 23:06 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Det er sant, men husk: Chelsea klarte så vidt å slå oss på hjemmebane, så vi er jo en trussel mot alle og en.

Joda, på en god dag så er Newcastle gode nok til å slå alle lagene i PL. Problemet er bare at vi er altfor ustabile, noe som er en direkte følge av vår tynne og svært ubalanserte tropp. Vi gjør en god kamp BORTE mot Chelsea, men sliter HJEMME mot Watford!? Det vitner ikke om kvalitet, men det vitner om ustabilitet, noe alle de "middelslagene" i PL er.

Blackburn slo både Man U borte og hjemme i fjor, men jeg hadde aldri satt en krone på at de skulle ta 4 plassen. Men for all del, fint du er optimistisk! :D

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 16. Des. 2006, 23:10 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Tiden vil vise oss kesse :)
Han er 22 år. (så vidt vi vet) Personlig tror jeg han kommer til å bli en hitt for oss med mange mange mål! Drsom han har alle kvaliteter, hvorfor skulle han ikke kunne bli en skikkelig målscorer?

Han har mange kvaliteter, men jeg personlig synes ikke det ser ut som han har vanvittig gode avsluttningskvaliter. Han sløser ofte med sjanser og mangler det lille ekstra som kun de aller aller beste spissene har. Men han er som du sier (forhåpentligvis) 22år, og kan forbedre seg enda mer i løpet av noen år. Og jeg tror han vil være en vanvittig god spiller for oss, men jeg vil aldri ha de samme forventningene til han som jeg hadde til Shearer, Ferdinand osv. Han minner meg vanvittig mye om Bellamy i spillestilen, og det kan være derfor jeg ikke har noe tro på at han kommer til vinne gullfoten i PL.

djmattis

• Gjest
« Svar #122 på: 16. Des. 2006, 23:21 »
Jeg har fulgt Martins lenge som spiller siden jeg er stort fan av Inter ved siden av Newcastle og kan si det sånn her.
Martins har ikke skårt mange mål i Inter pga en ting, og det er at han alltid har stått i skyggen av andre "større" spisser, alltså se hvilke spillere han har spillt med da, Adriano, Ronaldo osv osv
da er det vel på sin plass at han kan komme til akkuratt Newcastle noe jeg var veldig fornøyd med i utgangspunktet siden jeg likte han fra Inter tiden og blomstre her til den store spilleren han virkelig kan bli?
eller hva?

djmattis

• Gjest
« Svar #123 på: 16. Des. 2006, 23:35 »
Jeg tror det at Martins er toppspilleren våres får han han til å føle seg bra, bare tenk deg selv, du har en trener som tror på deg og vile satse 100% på deg, lagkompiser som sier i hvert intervju at han er helt sykt bra på treninger.
Han har det nok veldig bra akkuratt nå!
Jeg håper han tar av helt nå og fortsetter denne positive trenden, jeg tror og føler han kan blomstre i dette laget, er noe med skåringene hans, er lenge siden man sett en spiss skåre sånne "dunker" skudd i mål i Newcastle.
Jeg elsker den typen spisser, som kan fyre av superskudd som dunker opp i nett tak og i tverrligger inn osv.
Det er bare helt genialt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #124 på: 16. Des. 2006, 23:47 »
Gleder meg til å se dette laget
Given
Solano-Taylor-Moore-Ramage
Dyer- Emre- Parker- Zogie
Owen- Martins

Benk:
Harper, Huntington, Duff, Milner og Ameobi.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #125 på: 16. Des. 2006, 23:54 »
Dyer foretrekker å spille mer inn mot midten på banen, egentlig bak spissene. Såg jo i dag at han ikkje likte rollen sin så bra, han får ikkje brukt farten sin mot mål.

Syns Ramage ikkje får nok skryt eg, her har han Baba på siden av seg som roter det til mange ganger, og hvem rydder opp, JO Ramage
Newcastlesupporter siden 1992

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 17. Des. 2006, 01:17 »
Sitat fra: "Åsmund"
Gleder meg til å se dette laget
Given
Solano-Taylor-Moore-Ramage
Dyer- Emre- Parker- Zogie
Owen- Martins

Tja, har ein par-tre innvendingar på dette laget.

Given er naturleg nok eit fyrsteval fleire sesongar framover. Den er heilt soleklar, beste keeperen i Premier League.

Solano fungerar greit på back for min del òg, spesielt sidan Milner bør prioriterast på høgrekanten. Solano har vore stor, langt over det eg hadde forventa, på denne plassen. Forhåpentlegvis kan han skolere seg inn i den posisjonen, ettersom kapasiteten som midtbanespelar svekkast med alderen.

Taylor er eit naturleg val i midtforsvaret. Vår beste forsvarar, ein ung Geordie som vi bør bygge laget vårt rundt i framtida. Han bør få med seg Bramble ved si side. Greit nok at Bramble har skuffa oss alle ved fleire høve, men han har òg vist kor god han kan vere på sitt beste. Den perioden han var inne i før skaden mot Frankfurt, var kanskje den beste i heile tida hans på St. James's Park. Kanskje kan vi få ein stabilt god stoppar saman med kameraten Taylor? Begge er unge, treng tillit og stabilitet. Per. dags dato er eg motstandar av å handle inn nye midtstopparar i Januar..

Moore har ingenting på laget å gjere, etter mi meining. Han har vore katastrofal denne sesongen. Bolton-kampen markerte den tanken eg lenge har hatt i hovudet; Moore og Stephen Carr har ingenting på dette laget å gjere og bør ikkje prioriterast framfor yngre, betre krefter.

Ramage er ein grei spelar, han gjer ting enkelt og greit utan å briljere. Diverre trur eg ikkje han har noko stor framtid på SJP. Sjølvsagt kan han vere back-up for Bramble/Taylor ved skader, karantener og/eller formsvikt, men som noko markert fyrsteval ser eg ikkje for meg Rammy. Han har prøvd seg på venstrebacken òg, der han utan tvil er eit betre alternativ enn Babayaro. Likevel vil eg seie at han manglar enn del offensivt for å kunne forsvare ein plass i denne posisjonen. Han har ein dårleg pasningfot, har ingen spisskompetanse i form av aksellerasjon og fart og det killer-instinktet ein må inneha for å vere back i vårt system.

No er det seint og difor kortar eg kjapt ned slutten av innlegget. Som ein annan sa lenger oppe, Dyer kjem ikkje til sin rett ute på kanten. Dyer bør spele sentralt, evt. i ei tilbaketrukken rolle.

Når det gjeld spissplassen er eg skeptisk til å køyre Martins og Owen saman. To såpass like spissar blir uforutsigbart, noko vi òg såg då Ameobi og Shearer spelte saman under Souness. Sjølvsagt blir det eit dillemma å setje ein av dei på benken, men til laget sitt beste trur eg det då vil vere betre å selje ein og heller satse på folk frå akademiet. For ein ting er klart, både Owen og Martins er altfor gode til at ein av dei kan akseptere å sitje på benken for Newcastle United FC.

Mitt lag, sett utifrå dagens stall.

....................Given..........................

Solano.....Taylor...Bramble....Ramage

Milner......Parker.....Emre.........Duff...

...................Dyer............................
............................Owen..................

På dette laget kan N'Zogbia steppe inn for Duff, samtidig som vi kan bruke Butt sentralt i kampar mot lag som er possesion-orientert og som vil styre tempoet i kampen.

Heilt fremst vil det vere mogleg å spele med to reine spissar, der Ameobi/Sibierski vil kunne fungere som eit oppspelspunkt og Owen/Martins vil vere den lynhurtige angriperen som truar fjols som Hreidarsson i bakrom. Høhøhø...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #127 på: 17. Des. 2006, 03:29 »
kesse når du sier 33 mål på 102 kamper.

ikke glem at halvparten av de var som innbytter.....

jeg mener laget offensivt burde se slik ut

dyer-parker-emre-duff(nzogbia tar over om et par år)

owen-martins

jeg velger og vrake milner fordi dyer rett og slett er bedre og fordi emre ikke kan vrakes
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 17. Des. 2006, 09:47 »
Sitat fra: "Doffi"
kesse når du sier 33 mål på 102 kamper.

ikke glem at halvparten av de var som innbytter.....

1/3 som innbytter stemmer nok mer ja. Men står fortsatt for min mening om at Martins ikke er en 20mål per sesong spiss. Men ikke misforstå meg, jeg ELSKER Martins!! Men jeg mener at han ikke er den avslutteren som (per i dag) skal få ansvaret for å dunke inn 20 mål i PL hver sesong. Jeg mener mellom 10 og 15 mål vil være mer realistisk og "tryggere" for Martins.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 17. Des. 2006, 10:51 »
Given
Huntington-Ramage-Tylor-Duff(Helst ny venstreback!)
Dyer/Milner-Emre-Parker-Zog(Duff, om ny venstreback.)
Martins-Owen

Benk: Harper, Moore, Butt, Ameobi, Dyer/Milner/Solano

Gleder meg langt mer til å se Martins-Owen enn til jul og nyttår på en gang! Om dette angrepet fungerer... Damn.
Føler egentlig ikke at vi trenger flere offensive spillere. Det som må prioriteres er venstreback og stopper. Huntington på høyreback er kanskje også et usikkerhetsmoment. Vi vet at Solano kan funke der da. Time will show. Dessuten vil vi vel aldri ha en skadefri stall.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Drillo
« Svar #130 på: 17. Des. 2006, 11:03 »
Sitat fra: "kesse"
[
Joda, på en god dag så er Newcastle gode nok til å slå alle lagene i PL. Problemet er bare at vi er altfor ustabile, noe som er en direkte følge av vår tynne og svært ubalanserte tropp. Vi gjør en god kamp BORTE mot Chelsea, men sliter HJEMME mot Watford!? Det vitner ikke om kvalitet, men det vitner om ustabilitet, noe alle de "middelslagene" i PL er.

Blackburn slo både Man U borte og hjemme i fjor, men jeg hadde aldri satt en krone på at de skulle ta 4 plassen. Men for all del, fint du er optimistisk! :D

Watford var vanskelige å spille i mot. Til tider minnet de veldig som Drillos.
Ikke særlig vakker fotball, men vanskelig for motstanderen å komme til avslutning og ganske effektiv når de selv først kommer til mulighet. Derfor kunne "vi" - med litt uflaks - gått på et tap i går. Men heldigvis ble gutta belønnet for å beholde roen og troen. -Litt på samme måte som Chelsea har kapret en av sine mange 1-målsseire.

Å vinne kamper som i går varmer ekstra. For slik Watford la opp til ble både enkeltspilleres tålmodighet, lagets samarbeidsevne og taktiske disposisjoner satt på prøve.
Livet er svart/hvitt!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 17. Des. 2006, 11:09 »
Sitat fra: "vannvakten"

Syns Ramage ikkje får nok skryt eg, her har han Baba på siden av seg som roter det til mange ganger, og hvem rydder opp, JO Ramage

Jeg er SÅ enig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Drillo
« Svar #132 på: 17. Des. 2006, 11:31 »
Sitat fra: "Brewcastle"
Sitat fra: "kesse"
[

Watford var vanskelige å spille i mot. Til tider minnet de veldig som Drillos.
Ikke særlig vakker fotball, men vanskelig for motstanderen å komme til avslutning og ganske effektiv når de selv først kommer til mulighet. Derfor kunne "vi" - med litt uflaks - gått på et tap i går. Men heldigvis ble gutta belønnet for å beholde roen og troen. -Litt på samme måte som Chelsea har kapret en av sine mange 1-målsseire.

Å vinne kamper som i går varmer ekstra. For slik Watford la opp til ble både enkeltspilleres tålmodighet, lagets samarbeidsevne og taktiske disposisjoner satt på prøve.

Watford var et eksempel. Det kunne like gjerne ha vært Fulham, Charlton, Reading, Sheffield U osv. De lagene som kommer på 4 plass vinner de kampene greit, det gjør ikke vi. Selvom Chelsea ikke spilte på sitt beste mot oss hadde de relativt grei kontroll hele kampen, og var egentlig aldri i nærheten av å miste poeng. Men når vi spiller mot lag som vi "skal" slå, så er det i realiteten en "6 poengskamp", fordi vi er altfor ustabile.

Storlagene vinner selvom de ikke presterer på sitt beste, det gjør ikke vi.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 17. Des. 2006, 11:33 »
Ramage har vært veldig god i det siste, og jeg synes at han og Taylor bør få utvkle samarbeidet sitt som midtstopperduo. Kanskje litt ung og urutinert den dag i dag, men for et potensiale. Taylor som den sterke autoritære duelspilleren og Ramage som faller av og tar ut den raske spissen. For til dere som sier at Ramage ikke har noen spisskompetanse : Rammy har en sinnsyk akselerasjon og fart. Husker i debuten hans mot Arsenal da han startet 3 meter bak Henry (en eller annen gjøk hadde opphevet offsiden) men akselerte forbi og løp ifra Henry på 12-15 meter og klarerte ballen. Ramage har alt han trenger for å bli en klassestopper. Bra fart, trygg og god i huet altså god konsentrasjon og gjør ting enkelt. Han er en grei duelsspiller. Eneste minuset som jeg ser det er mange elendige oppspill og langpasninger.

I januar ser jeg for meg to muligheter. Vi fortsetter med Taylor og Ramage og kjører Bramble som backup. Eller vi bruker veldig mye penger (noe jeg IKKE tror vil skje) på en verdensklassemidtstopper (Chivu eller Yobo??) For per dags dato finnes det ingen billige alternativer på markedet som jeg heller ville hatt istedenfor Ramage som Taylor sin makker. (Kanskje Upson? mye skadeplaget så nei). Derfor Ramage og Taylor som midtstoppere og kjøp heller inn 2 knallgode backer. Huntington kan egentlig være backup som midtstopper, også har vi Moore et halvår til som backup, så selg Baba og Bramble.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #134 på: 17. Des. 2006, 12:46 »
Kan ikke se helt denne farten til Ramage, pasningspillet er heller ikke noe å snakke om. Så dere ikke hvor negativ Emre var overfor Ramage i går? Kan godt forstå at Emre blir oppgitt for at han må spille med spillere som Ramage.
God backup, men hører ikke hjemme på et lag som vil kjempe i toppen i PL. Om vi vil etablere oss på nedre halvdel kan vi jo bruke Ramage som førstevalg.

Taylor er helt klart førstevalget vårt og er en mann for fremtiden.
Vi bør satse på å kjøpe en forsvarsspiller som går rett inn på laget ved siden av Taylor. Helst en kjapp spiller som kan dekke området bak Taylor.
Venstreback er og noe vi bør prioritere.

Min prioriteringsliste:
1. venstreback, bør gå rett inn på skadefritt lag
2. Midtstopper, bør gå rett inn på skadefritt lag.
3. Høyreback, bør gå rett inn på skadefritt lag.
4. Spiss, bør gå rett inn på laget med dagens skadesituasjon.
5. Spisstalent, vi har ingen spisstalenter lenger.

Med den lille stallen vi har så er alle salg, foruten Luque, å banne i kirken!