20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 169752 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Sv: Oba Martins
« Svar #75 på: 15. Feb. 2007, 17:30 »
Jeg kunne tenkte meg å se denne mannen i Barcelona isteden for Eto'o. det tror jeg ville være inntresangt! han har større hurtighet, bedre teknikk og ikke minst yngre en Eto'o. Han har ikke like god på de magiske løpene, men jeg har troen på at han ville blitt blandt topp 5 beste spissene i verden over 2 år...

For all del, Martins er kjempespiller, og klart top 3 i Afrika spisser. Kanskje top 15/10 i verden. Men og sammenligne han med verdens klart beste spiss?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 15. Feb. 2007, 17:36 »
Eto`o verdens klart beste spiss? Helt uenig. Mener Drogba er minst like god.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 18. Feb. 2007, 17:46 »
Eventuelt Thierry Henry.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Noreng

• Gjest
« Svar #78 på: 18. Feb. 2007, 22:31 »
Drogba har en god sesong, men herregud da mann. Alle i Chelsea ville jo ha han bort, og var jo på vei ut sommer. Han har et fin sesong sålangt, men langt, langt, langt fram til storebror Samuel.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 19. Feb. 2007, 00:14 »
Jeg kunne tenkte meg å se denne mannen i Barcelona isteden for Eto'o. det tror jeg ville være inntresangt! han har større hurtighet, bedre teknikk og ikke minst yngre en Eto'o. Han har ikke like god på de magiske løpene, men jeg har troen på at han ville blitt blandt topp 5 beste spissene i verden over 2 år...

For all del, Martins er kjempespiller, og klart top 3 i Afrika spisser. Kanskje top 15/10 i verden. Men og sammenligne han med verdens klart beste spiss?

Det er jo helt klart at Eto'o er en bedre spiller pr idag... men jeg tror at Martins kunne potensiellt blitt en bedre spiler hvis han kunne fått lekt seg under Barcelonas spillestil, med de store teknikkerne bak seg. Jeg tror at han ville blitt bedre pga det han har klart å utrette i Newcastle drakta, sett i forholde til hva han har av støtte...

Og jeg tror han ville passet veldig godt inn i deres spillestil... tror ikke han ville gjort det spesiellt mye bedre i f.eks liverpool, arsenal og chelsea.... Men spansk fotball derimot....
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 19. Feb. 2007, 20:14 »
Vel, Barcelona kan han få leke seg i om 10 år. Først skal han herje i Newcastle-drakta lenge, lenge, lenge.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #81 på: 19. Feb. 2007, 20:27 »
Driter vel egentlig i hvor han hadde vært best så lenge han er hos oss. Om vi skal tenke slik kan vi jo legge ned hele laget :P

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 20. Feb. 2007, 13:31 »
Drogba har en god sesong, men herregud da mann. Alle i Chelsea ville jo ha han bort, og var jo på vei ut sommer. Han har et fin sesong sålangt, men langt, langt, langt fram til storebror Samuel.
storebror Samuel...  :o

Beklager, Eto'o og Drogba bør ikke på noen måte sammenlignes på den måten fordi de er to gode spisser fra samme kontinent.
Eto'o er fortsatt mye bedre, og til tross for at han har litt kort lunte engang i blant er han langt ifra like ufyselig som ivorianeren Drogba.

Drogba er en "slark av rang", unnskyld uttrykket. Han legger seg ned og gråter som en jente for den minste ting, til tross for at styrken og fysikken hans kanskje er nettop hans sterkeste side. Rent teknisk er ikke Drogba i nærheten av de aller beste, men han er rå til å få det meste ut av sine sterke sider, blant annet styrken.
I tillegg er han en ufyselig type. Kan jo bare nevne hva han gjorde etter utligningsmålet mot Barca på Camp Nou i mesterligaen før jul. Hva gjorde han? Han løp bort til cornerflaggt og stilte seg opp for å spytte mot Barcelone supporterne der. Og det er bare ett eksempel, hyggelig fyr...

Men tilbake til det tråden handler: Martins.

Noreng

• Gjest
« Svar #83 på: 22. Feb. 2007, 21:14 »
storebror Samuel...  :o

Beklager, Eto'o og Drogba bør ikke på noen måte sammenlignes på den måten fordi de er to gode spisser fra samme kontinent.
Eto'o er fortsatt mye bedre, og til tross for at han har litt kort lunte engang i blant er han langt ifra like ufyselig som ivorianeren Drogba.

Drogba er en "slark av rang", unnskyld uttrykket. Han legger seg ned og gråter som en jente for den minste ting, til tross for at styrken og fysikken hans kanskje er nettop hans sterkeste side. Rent teknisk er ikke Drogba i nærheten av de aller beste, men han er rå til å få det meste ut av sine sterke sider, blant annet styrken.
I tillegg er han en ufyselig type. Kan jo bare nevne hva han gjorde etter utligningsmålet mot Barca på Camp Nou i mesterligaen før jul. Hva gjorde han? Han løp bort til cornerflaggt og stilte seg opp for å spytte mot Barcelone supporterne der. Og det er bare ett eksempel, hyggelig fyr...

Men tilbake til det tråden handler: Martins.

Hehe, tenkte ikke på det engang. Tenkte bare på at Eto`o er bedre.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 08. Mars 2007, 14:19 »
Detektiv EivindI har vært ute og snust, og har funnet ut følgende av interesse for oss newcastlesupportere. Når det gjelder alderen til Oba er det rimelig å anta at hvis undersøkelser er foretatt i det hele tatt, har det skjedd ved hjelp av en odontolog (les: tannlege). Dette er velkjent innen rettsodontologi når man f.eks. skal finne ut hvor gammel en død person er.

Tennene utvikler seg hele tiden, med andre ord. Jeg spurte så min far, som er tannlege, om det er mulig å skille tidlig 20-år fra sene 20-år ved hjelp av tennene. Han mente det var mulig, dog krevende.

Spørsmålet er vel heller om det har blitt tatt noen "alderstester" av Oba i det hele tatt. Når man hører gutten snakke er man ikke i tvil; han er ikke 30 år!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 09. Mars 2007, 15:36 »
Detektiv EivindI har vært ute og snust, og har funnet ut følgende av interesse for oss newcastlesupportere. Når det gjelder alderen til Oba er det rimelig å anta at hvis undersøkelser er foretatt i det hele tatt, har det skjedd ved hjelp av en odontolog (les: tannlege). Dette er velkjent innen rettsodontologi når man f.eks. skal finne ut hvor gammel en død person er.

Tennene utvikler seg hele tiden, med andre ord. Jeg spurte så min far, som er tannlege, om det er mulig å skille tidlig 20-år fra sene 20-år ved hjelp av tennene. Han mente det var mulig, dog krevende.

Spørsmålet er vel heller om det har blitt tatt noen "alderstester" av Oba i det hele tatt. Når man hører gutten snakke er man ikke i tvil; han er ikke 30 år!
Folk som er grundige i det de foretar seg skal man vite å verdsette, men kan vi ikke egentlig legge denne saken død nå Sherlock? Newcastle er tydligvis så sikre i sin sak at de trygt kunne ta en avgjørelse, og det holder for meg i massevis. Særlig når Oba spiller som han gjør om dagen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 09. Mars 2007, 15:38 »
Hehe, joda. Enig i det. 8)

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #87 på: 09. Mars 2007, 19:04 »
Martins gjorde en kjempekamp mot AZ Alkmaar. Tipper han strekker seg opp til 25 mål til sammen i år(kanskje mer) hvis han fortsetter sånn. Simpelt elsker denne spilleren. Fra første gang jeg så denne spilleren skjønte jeg at han kom til å bli noe stort. Og da jeg fikk vite at han skulle til Newcastle ble jeg sjeleglad :). Roeder skryter av han til alle aviser.

Link her: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/africa/6434285.stm
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 09. Mars 2007, 19:35 »
OOOBA OOOBAFEM OOOBA OBAFEM OOOOOOBA OBAFEM OOOOOBAFEMI MAAARTINS

han er så god at jeg ler av dirk kuyt
lt;3 Newcastle <3