20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 169744 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Oba Martins
« Svar #105 på: 11. April 2007, 10:12 »
Skorer nokk maks ei 3 mål på dei siste kampane ja. Oba er ikkje en goalgetter om vi ser på plasserings evne, spelarfoståelse, og det å stå akkuratt der det skjer. Der er nokk St. Michael og Big Al et stort hakk foran Oba. Men ja han skaper sjangser å setter en god del av dei.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 11. April 2007, 11:03 »
Skorer nokk maks ei 3 mål på dei siste kampane ja. Oba er ikkje en goalgetter om vi ser på plasserings evne, spelarfoståelse, og det å stå akkuratt der det skjer. Der er nokk St. Michael og Big Al et stort hakk foran Oba. Men ja han skaper sjangser å setter en god del av dei.

Er nettopp det her jeg mener.

Men for all del! Oba er en kanonspiller som vil score mange mål i fremtiden!

djmattis

• Gjest
« Svar #107 på: 11. April 2007, 12:48 »
Skrev litt feil mente selvfølgelig at han har skårt 17-18 mål tilsammen da noe som er bra uansett i en første sesong for et nytt lag

og jeg vil gå så sterkt som å si at Martins faktisk skårer 11 mål i en sesong hvor newcastle spiller møkkafotball og langt under evne, mange av til eksempel ala shearer sin mål kom når newcastle faktisk SPILLTE fotball.
så syns det er utrolig sterk av Oba

tenk at Kuyt og Crouch som spiller i et topplag i både CL og PL ikke klarer å skåre like mye engang.
og de har et stabilt lag bak seg, samma kan man se manu, roony skårer ikke all verden, ikke adebayor eller en haug av andre som skal være like bra, liksom da

og attpåtil det så skårer Oba POWER GOALS!
noe jeg verdisetter da

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 11. April 2007, 12:57 »
For å forsvare de du nevner litt:

Kuyt, en hardtarbeidende spiss som like gjerne løper helt tilbake til egen 16-meter for å erobre ballen. Jeg har blitt imponert over arbeidsinnsatsen til Kuyt, skulle gjerne hatt han i Newcastle. Bli ikke overrasket om han scorer langt mere til neste sesong.

Rooney er best som hengende spiss, og har en imponerende mengde assist til en spiss å være. Men har ikke vært i toppform i år. Likevel, statistikken til en Rooney som ikke er i toppform er god.

Crouch har en god mengde mål om man ser på antall kamper fra start/minutter på banen. Pluss en pen mengde assist i samme slengen.

Abedayor var tidvis god i starten av karrieren i Arsenal, men har vært svak over en lengre periode i år. Har hatt sine skadeproblmer, og er vel heller ingen utpreget målscorer.
Carr har altfor få landskamper for England!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #109 på: 12. April 2007, 16:05 »
Så klart er Martins en goalgetter! Å kalle han for noe annet er som å kalle Given for Premier Leagues dårligste keeper.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #110 på: 12. April 2007, 16:13 »
Martins er sterk som en Okse, rask som et lyn, skyter som en hest sparker, god teknikk og er selvsagt en goalgetter. Han skyter også nesten like godt med begge bein.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 12. April 2007, 16:53 »
Poenget er vel ikkje at han ikkje scorer mål, at han ikkje er den typen som "fisker" seg til mål, men at han som regel gjer et eller anna spektakulært når han scora. Ein litt anna type enn van Nistelrooy med andre ord... Det finns jo selfølgelig unntak men eg skjønnar poenget til dei som seier han ikkje er ein typisk "goalgetter-type"

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 12. April 2007, 18:45 »
Poenget er vel ikkje at han ikkje scorer mål, at han ikkje er den typen som "fisker" seg til mål, men at han som regel gjer et eller anna spektakulært når han scora. Ein litt anna type enn van Nistelrooy med andre ord... Det finns jo selfølgelig unntak men eg skjønnar poenget til dei som seier han ikkje er ein typisk "goalgetter-type"

Veldig enig med din påstand. Det vi savner av Oba nå, er at han setter de åpenbare sjansene. Mange av måla han har scora har jo kommet ut av ingenting, fantastiske skudd altså. Han jobber hardt, men har ikke teknikken med seg enda. I tillegg skal det jo sies at han er jo omtrent alene på topp. Ingen fast spissmakker gjennom hele sesongen påvirker jo også hans prestasjoner. Gleder meg til Owen- Oba. Enten blir dette en av sykeste spissparene verden har sett, eller en flause...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 12. April 2007, 22:59 »
Enig med svensken her. Martins har spilt under ganske dårlige forhold. Bare det burde være grunn nok til å forsvare det at noen synes han ikke scorer nok. Men når man i tillegg kan slenge på at han spiller så og si alene på topp, pluss at han ikke har hatt stjerneleveranse fra sidene, så burde jammen meg spikeren ha vært slått ned i kista for lenge siden. Poenget mitt er at Martins har prestert godt, veldig godt, og att på til har han levert varene i nesten samtlige kamper med noen perler inn i mellom. Nei, Martins er god, og han blir bare bedre. Når han i tillegg får Michael Owen ved sin side, så kan dette bli riktig så spennende. To glimrende spisser som hamrer inn mål på bestilling. Jeg kan ikke vente!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 12. April 2007, 23:07 »
en goalgetter er vell en betegnelse på en som ligger og lurer inne i 16-meteren. Og som plutselig dukker opp ut fra intet.

men la oss heller kalle oba for en målmaskin. Han har skårt masse mål for oss denne sesongen, og jeg tror at vi alle kan konkludere med at han ikke blir dårligere i fremtiden. Han og Owen kommer til å bli fryktet neste sesong. Og hvis Owen klarer å holde seg skadefri, og spille hver kamp for oss, vil presset på oba også minskes. Tror vi har mye i vente av de 2.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

BallaJazz

• Gjest
« Svar #115 på: 14. April 2007, 01:32 »
Martins er en fantastisk fotball spiller.Fortsatt litt å jobbe med men å score de antall måla han har gjort første sessongen sier litt om hans kvaliteter når vi vet at han har fortsatt ting å bli bedre på OG kommer til å bli bedre.Skal bli veldig intresangt å følge Martins  og Owen på topp fremover!.

djmattis

• Gjest
« Svar #116 på: 14. April 2007, 02:17 »
Jeg er bare så ufattelig glad at Martins spiller for oss.
Moratti, Inters president gikk ut i et intervju og sa at han angrer på 2 spiller salg siden han tok over, Pirlo til Milan, og Martins til Newcastle.

Det sier en hel del med tanke på hvilke spillere som har forlatt Inter de siste årene.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #117 på: 14. April 2007, 04:51 »
Martins er sinnsyk, tenk så god han kan bli. Får håpe han er lojal i fremtiden, for han kan bli den største afrikaneren siden George Weah. Hvis vi klarer å spille fotball som passer et system med to småe, lynkjappe spisser som Oba og Owen, så kan neste sesong bli meget hyggelig. Martins kommer i allefall bare til å bli bedre, og Owen er i følge han selv utrolig sulten på å komme tilbake og score mål for klubben. Det er mye som skal klaffe før det går bra, men kanskje får vi et like frykta spisspar som under Shearer-Ferdinand-epoken, selv om de var totalt annerledes spillere enn de vi fronter framme nå. Martins har i allefall imponert meg denne sesongen, det er sikkert. Måten han scorer enkelte mål på er fantastisk.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 14. April 2007, 13:55 »
En goalgetter er, i mine øyne, en spiss som ikke nødvendigvis har de største tekniske ferdighetene men som først og fremst kjennetegnes ved at han er på rett plass til rett tid HVER ENESTE GANG! Det er ikke Oba Martins. Han setter ikke de åpenbare sjansene, han setter sjanser som egentlig ikke er sjanser. Ikke at det er noe galt med det, men det er der forskjellen på Oba og Owen ligger. Owen er ikke den mest spektakulære spilleren. Han har stor fart, brukbar teknikk, et vanvittig rykk og et godt skudd, men han kjennetegnes først og fremst ved at han er der ballen havner, og setter den i mål.

Og kombinasjonen av de to typene kan utgjøre et spisspar det lukter svidd av. Selv om jeg vil være svært forsiktig med å sammenligne med Shearer-Ferdinand. Oba er den som jager ball, som kan drible motstandere langt opp på tribunen og som scorer når du minst venter det. Owen er den som lukter bakrom, som ligger på offsidegrensa og lurer, og som dukker opp akkurat når vi trenger det som mest, og setter de åpenbare sjansene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 24. April 2007, 15:02 »
Da skulle det være komplett når Owen spiller i lag med Martins. Ên spiller som kan score der man ikke trodde han skulle score, og en som scorer der alle forventer at han skal score. Dødelig combo.  ;D
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg