20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 108158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #135 på: 19. Mars 2007, 16:39 »
Han må nok vise at han kan å spille fotball ja. Men jeg tror ikke kravene er større enn at han spiller brukbart bra i en fast posisjon for Brann. Kravene for Jan Gunnar Solli har alltid vært mye, mye lavere enn for alle andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 19. Mars 2007, 20:20 »
Det kan ikke ha hatt noe med klubben han spilte i å gjøre, da?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 19. Mars 2007, 21:37 »
Det tror jeg ikke.

Hvor mange RBK-spillere er det på landslaget nå da?
Hvis en skal måle etter Jan Gunnar Solli, så er det jo mange av RBKs førstelagsspillere som er gode nok for landslaget.

plebbster

• Gjest
« Svar #138 på: 19. Mars 2007, 23:44 »
Selvfølgelig har det alt å gjøre med at han spilte i RBK. Åge Hareide elsker RBK og Solli. Kanskje det snur med Solli nå?

Hareide KUNNE skjult sitt bankende trønderhjerte litt mer i og med at Per Ciljan Skjelbred en gang ble tatt ut på en landslagssamling. Det blir som å ta ut Bramble på landslaget og senere hevde at du ikke er NUFC-fan.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 20. Mars 2007, 00:10 »
Heia TIL!!!

de har vært gode i sesong oppkjøringen og banket inn seiere, det bruker de egentlig å gjøre hvert år, men i år så er ikke Normark med:p
Han kom, ble mett og dett var dett....

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 20. Mars 2007, 08:51 »
Hareide KUNNE skjult sitt bankende trønderhjerte litt mer i og med at Per Ciljan Skjelbred en gang ble tatt ut på en landslagssamling. Det blir som å ta ut Bramble på landslaget og senere hevde at du ikke er NUFC-fan.
Per Ciljan Skjelbred er et av landets aller største talent, og Hareide skjønner at Per kommer til å bli viktig for landslaget i fremtiden. Derfor vil han prøve Per i så ung alder. I tillegg er han i veldig god form igjen nå etter beinbruddet, så Skjelbred er snart å finne i førsteelleveren også på landslaget. Holder han seg unna skader har jeg tro på at han kan bli en av de mest toneangivende spillerne i Tippeligaen 2007.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 20. Mars 2007, 18:30 »
Det tror jeg ikke.

Hvor mange RBK-spillere er det på landslaget nå da?
Hvis en skal måle etter Jan Gunnar Solli, så er det jo mange av RBKs førstelagsspillere som er gode nok for landslaget.

Okeeey, så hvis Solli hadde spilt for Lyn de siste åra hadde han stått med like mange landskamper som i dag? Right.  ::)

Siden du tydeligvis er så sikker på dette: Hva er grunnen til at han blir tatt opp på landslaget gang etter gang om det ikke er fordi han spiller på RBK?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 21. Mars 2007, 16:16 »
Selvsagt har det hatt sitt å si at han spilte for Rosenborg. Men da er poenget at han er en av Hareides hjertebarn. Jeg innbiller meg at det var Fridtjof som hentet Solli til Lerkendal, og det er ihvertfall ingen tvil om at Fridtjof er den RBK-treneren som har fått mest ut av Solli.
Det er Åge Hareide som har en stor forkjærlighet for Solli.

Og hvis Hareide hadde vært trener for Lyn og Solli hadde spilt for ham der, så hadde solli som Lyn-spiller vært godt representert på landslaget.

hareide vet hva Solli står for, og hvis han presterer sånn noenlunde for Brann, så vil han komme med på landslaget. Selv om han spiller for Brann og ikke RBK.

Sitat
Unnskyld meg, men sammenligner du et av Norges ALLER STØRSTE fotballtalenter med Titus Bramble? Hva faen er det som går av deg?
Greit at du er misunnelig, men det får da være grenser. Per Ciljan Skjelbred hadde fått den samme sjansen om han hadde spilt for Brann også. Tro meg.
Poenget er at Skjelbred er et vanvittig stort talent, og han var veldig, veldig nær landslaget da han ble kvestet av Stoltidis. Tar jeg ikke feil er akkurat den taklingen en av dine stolteste fotball-øyeblikk. Du skulle bare ønsket det var en Brann-spiller som taklet ham, og slapp unna med gult kort, som du i ettertid ville karakterisert som en skandale og brukt samme ord som Fjørtoft har brukt om Brennes småstygge takling på Sapara på La Manga tidligere i vinter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 21. Mars 2007, 17:00 »
Selvsagt har det hatt sitt å si at han spilte for Rosenborg. Men da er poenget at han er en av Hareides hjertebarn. Jeg innbiller meg at det var Fridtjof som hentet Solli til Lerkendal, og det er ihvertfall ingen tvil om at Fridtjof er den RBK-treneren som har fått mest ut av Solli.
Det er Åge Hareide som har en stor forkjærlighet for Solli.
Unnskyld meg, men hvem er Fridtjof? Kallenavn på en eller?

plebbster

• Gjest
« Svar #144 på: 21. Mars 2007, 17:06 »
Unnskyld meg, men sammenligner du et av Norges ALLER STØRSTE fotballtalenter med Titus Bramble? Hva faen er det som går av deg?
Greit at du er misunnelig, men det får da være grenser. Per Ciljan Skjelbred hadde fått den samme sjansen om han hadde spilt for Brann også. Tro meg.
Poenget er at Skjelbred er et vanvittig stort talent, og han var veldig, veldig nær landslaget da han ble kvestet av Stoltidis. Tar jeg ikke feil er akkurat den taklingen en av dine stolteste fotball-øyeblikk. Du skulle bare ønsket det var en Brann-spiller som taklet ham, og slapp unna med gult kort, som du i ettertid ville karakterisert som en skandale og brukt samme ord som Fjørtoft har brukt om Brennes småstygge takling på Sapara på La Manga tidligere i vinter.

Hardeste gutten du er, Joakim? ::)

Per Ciljan Skjelbred har jo sugd knallhardt etter at han ble takla av Stoltidis. Har ikke sett èn god kamp av han etter det. Og når han er så dårlig, hvorfor skal han da komme på landslaget fordi han "en gang kommer til å bli god"?

Resten av innlegget bekrefter vel at du ikke er helt i form mentalt. Blir så tragisk at jeg ikke gidder å svare engang.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 21. Mars 2007, 17:55 »
Skjelbred må være den mest overvurderte spilleren i TL. Hvor mange talenter har vi ikke som bør få sjansen før han? På toppen av hukommelsen min ligger Henning Hauger og spesielt Tomasz Sokolowski. Sistnevnte er både et stort talent for framtida og per i dag myyye bedre.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 21. Mars 2007, 21:41 »
Brann har jo ein "Solli" allerdede
Martin Andresen
Er så lei av han, har jo f^2 klippekort jo.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 22. Mars 2007, 17:11 »
Javel. Da så. Så man forventer altså at en 18-åring som nesten fikk karrieren ødelagt av en ekstremt stygg takling skal være minst like god, om ikke bedre enn han var før taklingen, allerede få måneder etter at han hadde kastet krykkene.

Du mener altså at det er et ekstremt stort svakhetstegn at Per Ciljan Skjelbred trenger lang tid for å komme tilbake på det samme nivået som han var før skaden? Og det at en 18-åring viser noe ustabile prestasjoner på toppnivå, før han har slått ordentlig gjennom, det er et enda større svakhetstegn.

At du har store jernskruer inne i foten skal altså ikke forhindre deg fra å leke like mye med motstanderene som Maradona, bare et par måneder etter at du begynte å trene fotball igjen. Joda. That makes sense. Betyr det at Michael Owen har tapt seg enormt mye om han ikke scorer dobbelt hattick dersom han spiller 20 minutter i årets siste ligakamp?
Må Michael Owen være HELT i godt, gammelt slag umiddelbart etter at han returnerer til fotballen, for ikke å bli avskrevet som fotballspiller? Joda. Det høres veldig fornuftig ut. Eller kanskje ikke kravene til Owen er så strenge, fordi han spiller for Newcastle og har vært alvorlig skadet?

Så om, la oss si, Helge Haugen eller Eirik Huseklepp hadde blitt utsatt for akkurat det samme som Skjelbred, og brukt akkurat like lang tid som Skjelbred på å komme tilbake i form. Hadde du da sagt nøyaktig det samme om dem? Hadde de vært like dårlig som Skjelbred?

Om jeg forteller at Skjelbred i flere av RBKs treningskamper i vinter har dominert og vært veldig god. Betyr det at RBK har spilt mot ekstremt dårlig motstand, eller at Skjelbred faktisk har noe for seg, og at det kanskje kan være normalt for en 18-åring å trenge tid på å komme tilbake på sitt absolutte toppnivå?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 22. Mars 2007, 22:15 »
Jeg sier ikke at Skjelbred er så vanvittig dårlig, og at skaden ikke preget sesongen i fjor. Jeg sier at han er overvurdert. Da han ble introdusert for to (?) år siden kunne man jo nesten tror at han kunne gå rett inn på Barcelona med de omtalene han fikk. Jeg har aldri sett han i nærheten av landslagsnivå. Men for all del, han holder sikkert grei Tippeliga-standard i år. Nå kan han ihvertfall ikke syte om den skaden no mer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 23. Mars 2007, 20:22 »
Unnskyld meg, men hvem er Fridtjof? Kallenavn på en eller?
Åge Fridtjof Hareide.
Landslagssjefen har Fridtjof som mellomnavn.

Jeg er ganske trygg på at vi får se en skjelbred som bare blir bedre og bedre denne sesongen. Han har vært veldig god i treningskampene i vår, selv om han har hatt stor konkurranse om en plass i startoppstillingen. Og hvis Skjelbred høsten 2005 ikke var i landslagsklasse, så var faen heller ikke Hæstad og Strømstad det. Og ja, det mener jeg. Skjelbred var fullt på høyde med Start-guttene den høsten. Han storspilte i Champions League. Han rundspilte flere av Real Madrids stjerner og ville høyst trolig ha dominert også hjemmekampen mot Olympiakos. Det er verdt å huske at Skjelbred var veldig, veldig god i bortekampen mot Olympiakos og scoret et flott mål.

Hvis ikke det å storspille i CL er å nærme seg landslagsklasse og holde bare et "greit" tippeliganivå, da lurer jeg på hvor lista ligger.

At han ble hypet ekstremt mye opp i norsk presse etter gjennombruddet er jeg helt enig i, men mye av skryten var fullt fortjent. Selvfølgelig var han ikke god nok for Barcelona, men pressen er jo verdensmestere i å overdrive ekstremt mye. Hæstad er ikke akkurat verdensklasse han heller.