20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 108336 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #150 på: 24. Mars 2007, 18:31 »
Ah, ok. så han var god i en kamp mot Real og ville høyst sannsynlig vært god mot Olympiakos? Da er jeg med. Verdensklasseunge uten tvil.

Landslaget har en tendens til å plukke folk fra topplag. I 2005 var Start et topplag, og RBK et nedrykkslag. At en RBK-supporter av alle klager på den tendensen er flaut.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 27. Mars 2007, 13:22 »
Eat your words.

Per Ciljan Skjelbred er tilbake på landslaget. Han kommer inn som erstatter for feite Grindheim. Hadde vært deilig å sett midtbanen slik: Gamst - Skjelbred - Hæstad - Strømstad.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 27. Mars 2007, 13:46 »
Eat your words.

Per Ciljan Skjelbred er tilbake på landslaget. Han kommer inn som erstatter for feite Grindheim. Hadde vært deilig å sett midtbanen slik: Gamst - Skjelbred - Hæstad - Strømstad.
Gamsten er suspendert! Så du må nok finne en annen løsning der.
Synes det er litt tynt grunnlag for å ta ut Skjelbred på nå. Men da er vel ikke det norske landslaget bedre!?

plebbster

• Gjest
« Svar #153 på: 27. Mars 2007, 15:20 »
Skjelbred tatt ut på landslaget, ja. Hareide må gå. Umiddelbart.

edit: fra VG Nettmøte med Tor Thodesen i dag:

SK Brann
Innsendt av: pleb, 26/03 - 2007 kl. 16:48

Er den store drømmen å få returnere til Brann igjen - denne gangen som hovedtrener?

Hvis det en gang i tiden blir aktuelt."

For en bergenser føles det vel helt naturlig at alle trenere (i verden) har som sitt ultimate mål å få trene Bergens Stolthet?

Hilsen Tor  :)
« Siste redigering: 27. Mars 2007, 15:50 av plebbster »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 27. Mars 2007, 17:30 »
Eat your words.

Synes det er litt tynt grunnlag for å ta ut Skjelbred på nå. Men da er vel ikke det norske landslaget bedre!?
Stemmer det med Gamsten ja. Da vil jeg faktisk se J.A. Riise på venstreflanken. Han har god innleggsfot og bra arbeidskapasitet. Han har fungert godt på venstrekant også i Liverpool. I tillegg kommer han sannsynligvis til flere skuddsjanser.
Skjelbred har vilje, teknikk, kreativitet, overblikk og pasningsfot. Hvorfor ikke på landslaget? Tror Norge kunne trengt et friskt pust som Ciljan. Sokolowski og Huseklepp er to andre unggutter jeg ser for meg i fremtiden.

Noreng

• Gjest
« Svar #155 på: 28. Mars 2007, 21:17 »
Eat your words.

Stemmer det med Gamsten ja. Da vil jeg faktisk se J.A. Riise på venstreflanken. Han har god innleggsfot og bra arbeidskapasitet. Han har fungert godt på venstrekant også i Liverpool. I tillegg kommer han sannsynligvis til flere skuddsjanser.
Skjelbred har vilje, teknikk, kreativitet, overblikk og pasningsfot. Hvorfor ikke på landslaget? Tror Norge kunne trengt et friskt pust som Ciljan. Sokolowski og Huseklepp er to andre unggutter jeg ser for meg i fremtiden.

FREDHEIM, ROBERTS, FELLAH ,HORN OG ROBIN DA :P

Og ja, jeg er VIF-Supporter

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 29. Mars 2007, 18:01 »
Roberts er et lovende talent, men han har ikke vist seg frem på samme måte som Skjelbred. Skjelbred har vist både i Tippeligaen og Champions League at han er en meget god spiller. Har i de siste treningskampene for RBK blitt bare bedre og bedre. Skjelbred har vilje, teknikk, fart, kreativitet, overblikk og pasningsfot, og har vist alt dette til gangs på aller høyeste nivå i europeisk fotball. Han gjorde seg på ingen måte bort i landskampen i går, selv om han ikke fikk mulighet til å bidra særlig offensivt.

Fredheim Holm debuterte også i går, og selv om han var ganske så usynlig, så får han nok flere sjanser senere, som jeg er sikker på at han kommer til å ta godt vare på.

Mange av VIFs ungutter er spennende, men foreløpig lettvektere i A-landslagssammenheng. Men hvis de overbeviser i årets Tippeliga, så kanskje de får sjansen de også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 30. Mars 2007, 18:41 »
Eat your words.

Jeg? Why?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 08. April 2007, 16:25 »
Ser at ingen av trenerne i eliteserien setter særlig pris på sine egne keepere: http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/06/497091.html

Det morsomme er at Knut Tørum rangerer sin egen tredje(fjerde?)-keeper som nest best i TL, og bedre enn noen av sine egne.  ;D

plebbster

• Gjest
« Svar #159 på: 08. April 2007, 16:46 »
De fleste har fått med seg at Håkon Opdal er blant de tre beste keeperene i Tippeligaen samtidig som at Lars Hirschfeldt ikke er det. Thomas Myhre vinner kåringen, noe som ikke overrasker meg veldig ettersom han er landslagskeeper.

Skulle gjerne likt å se Mjeldes vurdering av keepere i Tippeligaen. Men det er kanskje like så greit at han bruker tiden nå til å gjøre de siste forberedningene frem mot kampen i morgen! Gleder meg til jeg skal på Nadderud! ;D

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 08. April 2007, 17:25 »

Det morsomme er at Knut Tørum rangerer sin egen tredje(fjerde?)-keeper som nest best i TL, og bedre enn noen av sine egne.  ;D

Er det morsomt at Espen Johnsen spiller i Godset og at trenerne ikke kan tippe på spillere på sitt eget lag?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 08. April 2007, 18:08 »
At Espen Johnsen spiller i Strømsgodset har jeg fått med meg. Bare litt rart han ble nektet spilletid i det hele tatt hvis han var så fantastisk. Til og med i RL. Fikk ikke med meg at de ikke kunne tippe på sine egne spillere, tror ikke det sto noe om det i artikkelen. Menmen, sikkert riktig...

plebbster

• Gjest
« Svar #162 på: 09. April 2007, 15:24 »
http://www.dagbladet.no/sport/2007/04/09/497245.html

det er liksom ikke tvil blant de som kan fotball, er det? ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 09. April 2007, 21:51 »
Jeg mener bestemt at Marek Sapara er bedre enn Martin Andresen, men la gå. Det er ikke så viktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #164 på: 10. April 2007, 13:05 »
Andresen har en fordel ved at han har spillt mer enn bare en høstsesong, noe som gjelder Sapara.

Likevel, om jeg skulle valgt en av de to, så hadde jeg valgt Sapara framfor Skeidar-arvingen. Andresen har merkelig nok klippekort på landslaget, noe som burde si noe om Hareide eller mangelen på skikkelig gode midtbanespillere her i landet...

Carr har altfor få landskamper for England!