20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 108127 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #105 på: 06. Mars 2007, 20:12 »
Spørsmålet er vel hvem som har gjort den dårligste dealen, Sandefjord eller Komplett.no? Jeg går for sistnevnte...
Sistnevnte?
Har komplett.no gjort en dårlig deal?
Det er vel i verste fall bare Rosenborg som kunne funnet på å kalle opp stadion sin etter det firmaet. Så jeg mener komplett.no har gjort en kjempedeal. Dessuten slipper de jo også å betale så fryktelig mye penger for styggedommen, som de måtte ha gjort hos en større klubb (bortsett fra Rosenborg, som sikkert kunne gitt dem det hele gratis).

Det er Sandefjord som har gjort en dårlig deal. Arenaen deres blir en av mange med sponsornavn, og har ingenting med klubben eller distriktet å gjøre. Dessuten så dealen ganske stusselig ut økonomisk, hvis de tallene jeg har sett stemmer. Dessuten er det komplett.no vi vil høre utallige ganger, ikke Sandefjord. Det er vel mer firmaet som får mye gratisreklame, mens klubben må stole på at supporterne fremdeles husker hva klubben het og hvor den nye stadionen ligger.

Når Molde Stadion ble omdøpt til Aker Stadion, så må vi huske på at Aker er eid av Røkke, og har vært en viktig bidragsyter for Molde i lang tid. Dessuten vil jo stadion på folkemunne fremdeles kalles Røkkeløkka. Molde, Aker og Røkke er navn som er så tett befattet med hverandre fra før av, at det bare skulle mangle om ikke Aker fikk navnet sitt på stadion til Molde FK.

Forøvrig synes jeg Sør Arena er et betraktelig bedre navn på en stadion, enn å kalle den opp etter en sponsor. Selv om Phillips Stadion unektelig klinger godt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #106 på: 06. Mars 2007, 20:19 »
Det er Sandefjord som har gjort en dårlig deal. Arenaen deres blir en av mange med sponsornavn, og har ingenting med klubben eller distriktet å gjøre.

Du er klar over at komplett.no, som er en av Norges største nettbutikker for datautstyr, ligger i Sandefjord, og at 95% av de som kjøper ting fra Komplett vet at disse tingene blir sendt derifra?

Da kan man ikke si at komplett.no ikke har noe med distriktet å gjøre.

plebbster

• Gjest
« Svar #107 på: 06. Mars 2007, 21:52 »
Tviler på at gutta i Komplett.no vil glise i det Sandefjord rykker ned i år.

En annen sak; jeg finner det litt smigrende at Aalesund mister en 8-millionersmann fordi han løper rundt i Rio de Janeiros gater og ikke gidder å komme hjem!
<3DEDÈ<3

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #108 på: 06. Mars 2007, 23:59 »
Trur at Tippeligaen ender sånn i år:

1.Rosenborg
2.Vålerenga
3.Stabæk
4.Brann
5.Strømsgodset
6.Viking
7.LSK
8.Odd
9.Lyn
10.Start
11.Aalesund
12.Sandefjord
13.Tromsø
14.FFK

Er aldri noe god til å tippe så jeg får vel ikke inn ei eneste plassering...
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 07. Mars 2007, 16:10 »
Tipper Sandefjord rykker ned i år, og ender opp omtrent uten tilskuere eller publisitet overhodet, som vanlig. Da er det kjipt for komplett å ha 9 år igjen av en verdiløs avtale.

Dessuten er det flere ting som spiller inn, Joakim. Tror du komplett.no retter seg mot riktig målgruppe? Jeg er ikke så sikker på det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 07. Mars 2007, 18:35 »
Jeg vet ikke hva som er riktig målgruppe og ikke for komplett.no jeg. Alt jeg vet er at bedriften nok tjener grovt på å få sitt navn på stadion og få sitt navn i mediene i forbindelse med hver eneste hjemmekamp for Sandefjord.

At VG og Dagbladet lager "komplett idiotiske overskrifter", er i mine øyne Sandefjords problem. Jeg mener komplett.no bare vil tjene på "komplett ditt" og "komplett datt" i VG og Dagbladet. Jeg tror Sandefjord vil ha større problemer med det.

Men jeg er ingen ekspert på dette området. Håper bare ikke RBK kommer rekende med Expert.

Forøvrig har jeg vanskelig for å se for meg at Godset havner på femteplass og at Stabæk slår Brann. Jeg har også vanskelig for å se for meg at LSK gjør det så dårlig at de havner på sjuendeplass. Aalesund og Sandefjord rykker nok ned. Hvem som tar kvalikplassen er umulig å si.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 07. Mars 2007, 20:31 »
Du aner ikke hva som er riktig målgruppe for komplett, men VET at de vil tjene grovt på publisitet? Skjønner du ikke at målgruppen er alfa & omega når det gjelder sponsing og reklame?

Det er en spesiell gruppe mennesker som vet at Stabæks arena heter Nadderud. Og det er en spesiell gruppe mennesker som kan tenkes å handle datating over nett. Spørsmålet er jo hvor bredt disse gruppene krysser hverandre. Enig?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 08. Mars 2007, 16:23 »
så du mener at det ikke nødvendigvis trenger å være positivt for komplett.no at deres firmanavn knyttes så fast til Sandefjord Fotball?

Jeg skjønner at man ikke skal ta for gitt at fotballsupportere er den fremste målgruppen for komplett.no. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være negativt for en bedrift å få navnet sitt overalt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 08. Mars 2007, 16:34 »
Men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være negativt for en bedrift å få navnet sitt overalt.

Jeg vet om MANGE, inkludert meg selv, som ikke drikker Carlsberg pga. sponsingen av Liverpool.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 08. Mars 2007, 17:06 »
Og jeg kjenner folk som har sagt opp Hafslund-abonnementet sitt pga VIF. Og det er et godt poeng. Men jeg tror ikke det er så viktig i denne saken. Er det egentlig noen som hater Sandefjord?

Sitat
så du mener at det ikke nødvendigvis trenger å være positivt for komplett.no at deres firmanavn knyttes så fast til Sandefjord Fotball?

Jeg skjønner at man ikke skal ta for gitt at fotballsupportere er den fremste målgruppen for komplett.no. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være negativt for en bedrift å få navnet sitt overalt.

Du må lese det jeg skriver før du svarer Joakim. Nei, det er ikke negativt for en bedrift å få navnet sitt nevnt. Spørsmålet er jo om det i dette tilfellet er verdt 15 mill!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 08. Mars 2007, 17:53 »
Jeg mener Komplett.no har gjort en meget bra deal ut i fra de tallene som er referert her på denne tråden.

Fotball er Norges desidert største og mest populære idrett. Den samler mennesker i alle aldre gutter som jenter, og fotball er ofte på tv, da som oftest i beste sendetid opptil flere ganger i uka. Så jeg mener at det å sponse en fotballklubb, er noe av det sponsorene får mest igjen for.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 08. Mars 2007, 19:01 »
Og jeg kjenner folk som har sagt opp Hafslund-abonnementet sitt pga VIF. Og det er et godt poeng. Men jeg tror ikke det er så viktig i denne saken. Er det egentlig noen som hater Sandefjord?

Sitat

Du må lese det jeg skriver før du svarer Joakim. Nei, det er ikke negativt for en bedrift å få navnet sitt nevnt. Spørsmålet er jo om det i dette tilfellet er verdt 15 mill!

Ja, men hva er det da som gjør dette til en dårlig deal for komplett.no og en bra deal for Sandefjord?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 09. Mars 2007, 12:52 »
Det er ikke en bra deal for Sandefjord. Som Sandefjord-fan ville jeg vært flau.

Det er selvfølgelig ikke hundre prosent sikkert at dette er noen dårlig avtale for komplett heller, men jeg tror det. Begrunnelsen skal du får nok en gang, denne gangen punktvis og forhåpentligvis mer forståelig for deg:

- Målgruppe (Sandefjord i forhold til komplett.no)
- Lav interesse rundt klubben.
- Enormt tap av merkevareverdi ved nedrykk.
- Poenget Eivind introduserte. Blir du som fotballinteressert RBK-supporter interessert i å handle på komplett fordi de sponser Sandefjord?
- I tillegg har du en del andre viktige ting, som sendetid på TV. Hvor mange ganger ble kamper fra Sandefjords hjemmebane sendt på TV i fjor? To? TV2 sender Brann, VIF og RBK fordi folk ikke er interessert i å se SIF.

Holder Sandefjord seg i Tippeligaen de neste 10 årene har jeg nok tatt feil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 09. Mars 2007, 16:59 »
Okey. Da skjønner jeg mer.

Vel, jeg tror komplett.no er fullstendig klar over disse momentene. Men jeg tror de har gjort dette i et forsøk på å hjelpe klubben til å holde seg i Tippeligaen så lenge som mulig. Og cupfinalen i fjor ville, om komplett hadde vært sponsor den gang, absolutt gitt valuta for pengene.
Dessuten får de mye gratisreklame gjennom mediene.

Det er vel i verste fall bare østfoldlag som har fått det for seg at de skal hate Sandefjord.
Det bryr meg midt bak om komplett.no støtter Sandefjord Fotball. Jeg har ingen verdens ting imot Vestfold, og Sandefjord. Fotballaget har ikke gjort meg noen verdens ting, og har komplett.no noe jeg trenger. Det er klart jeg kan handle der.

Dessuten tror jeg faktisk at enkelte også kan oppleve det den andre veien av det Eivind1 påpekte. Jeg tror faktisk at enkelte vil si at "siden komplett.no støtter Sandefjord, så kan jeg støtte komplett.no".

Sandefjord er et langt mindre betent tema enn Brann, Lillestrøm, Vålerengen, Rosenborg og ikke minst Manchester United. Eller for den del. Irak-krigen.

Selv om det er dusinvis av store bedrifter som støtter Israels overgrep mot Palestina, så betyr ikke det at jeg gidder å boikotte Coca Cola og alle de andre. Jeg drikker fremdeles gjerne brus fra Coca Cola jeg. Selv om de står for en helt annen politisk linje enn meg.
Greit nok, nå er dette STORE firmaer, men jeg tror likvel ikke de taper all verden på å være forbundet med Israel, og ikke Palestina. (men joda, jeg ser at jeg dreper mitt eget argument, når de sannsynligvis ville tapt mye mer på å være på motsatt side i konflikten)

Neida, de får ikke all verdens visninger på TV. Men når de møter Brann, VIF og RBK, så kommer de høyst trolig til å bli vist, og det vil de jo tjene på.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 11. Mars 2007, 16:14 »
Jeg skjønner at det er lett å henge seg opp i, og bare fokusere på det dårligste argumentet. Min feil selvfølgelig, jeg burde ikke ha nevnt det. Som jeg skrev tidligere tror jeg ikke det har så mye å si i akkurat denne saken, fordi "ingen" hater Sandefjord.

Det er bare de sju første serierundene som er satt opp så langt av TV2, ingen av Sandefjords kamper skal vises. Og blant dem er Sandefjord-Brann.