20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 108006 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #540 på: 30. Okt. 2007, 15:54 »
Heheh, morsomt å lese, Andre.

Vi har hatt fullt hus på hver hjemmekamp i år, ikke bare i det siste. Tror du dine "gloryhuntere" spådde før sesongen at det skulle bli gull da?

At det ville vært like stor oppstandelse er vel å ta litt i. Molde, Hamar, Bodø, Bekkestua (Stabæk) er jo steder uten fotballinteresse. Derfor er det synd om disse byene skulle få suksess på fotballbanen. Mener nå jeg. :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 30. Okt. 2007, 15:59 »
Jeg tror nok vi kan slå fast at det er noe helt annet å feire ditt første seriegull på 44 år, og å feire ditt 14. seriegull på 15 år, og ditt tjuende totalt, uansett hvor i Norge du bor. Jeg kan love bergenserne at også dere hadde blitt litt "blasserte" hvis dere var like vant med seriegull som de mest rutinerte spillerne i Rosenborg. Og jeg forstår godt at Helstad, Solli og Karadas setter et Brann-gull høyere enn seriegullene de har med RBK.

Dog tror jeg at Solli aldri vil glemme cupfinalen 03, sannsynligvis hans beste kamp i karrieren, og jeg tror han er takknemmelig for årene han fikk i Rosenborg. Forøvrig hyggelig å høre at Helstad skulle ønsket RBK hadde lagt om til 4-4-2 før han dro fra klubben. Jeg savner en mann som Helstad i disse tider, en mann som vet hva bakrom er. Vet ikke helt om jeg er en av få, eller en av mange, som helst hadde sett at Helstad hadde blitt værende i Trondheim.

Molde har begrenset fotballinteresse, ja. Og Bærum er jo Bærum, det vet vi alle. Men jeg har inntrykk av at folk i Bodø i høyeste grad vet at fotball er kultur, og de har alltid møtt mannsterke opp på Ullevaal, når de har spilt der, og har alltid møtt mannsterke opp på Lerkendal, når de har spilt der. Det var ikke mange færre gulkledde enn hvitkledde i Oslo i 2003. Bodø vet å samle seg om laget sitt. Det er jeg overbevist om. Hva vet du forresten om fotballinteressen der nord, pleb?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 30. Okt. 2007, 18:50 »
Heheh, morsomt å lese, Andre.

Vi har hatt fullt hus på hver hjemmekamp i år, ikke bare i det siste. Tror du dine "gloryhuntere" spådde før sesongen at det skulle bli gull da?

At det ville vært like stor oppstandelse er vel å ta litt i. Molde, Hamar, Bodø, Bekkestua (Stabæk) er jo steder uten fotballinteresse. Derfor er det synd om disse byene skulle få suksess på fotballbanen. Mener nå jeg. :)

Altså, det var vel ikke helt usannsynlig at Brann skulle kjempe i toppen i år, med det mannskapet de har. Pussig at det ikke har vært fullt hus de siste årene da :) Det var kanskje 20 000 på festplassen på søndag av 300 000 innbyggere. Ikke veldig imponerende. Hadde sikkert kommet 2000 for å feire om Molde eller HamKam hadde vunnet også :)

plebbster

• Gjest
« Svar #543 på: 30. Okt. 2007, 19:19 »

Altså, det var vel ikke helt usannsynlig at Brann skulle kjempe i toppen i år, med det mannskapet de har. Pussig at det ikke har vært fullt hus de siste årene da :)

Har det ikke det? =/ vel, vel. Da vi var på vårt verste med joacim walltin osv., var det fortsatt utrolig mange på kamp. Jeg har ikke tall, men vil vel si at det var stappfullt nesten hver hjemmekamp da også. Og da var det usannsynlig å kjempe i toppen. Så deeeeet...  :)

Har vært i de nordlige strøkene vi snakker om, joakim. Triste saker.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #544 på: 30. Okt. 2007, 19:32 »
Ja det var flere folk mot Aafk, var vel ventet 100.000. Synd det ikke ble avgjort der. Men at det kun var 20.000 på festplassen er bullshit tror neppe du var der hvis du presterer p lire av deg det der, det var vel 10.000-15.000 på festplassen under kampen, og du må ikke glemme at 18.000 var på Stadion. Og mange flere tusen var på diverse puber å så kampen. (Fotballpuben var stappfull) så det var nok langt over 30.000 på festplassen etter kampen. Og dette i tanke om at folk skulle på jobb og skolen dagen derpå.

90% ?gloryhunters?? Du kan umulig være seriøs? Først av alt, JA vi har også eksemplarer av disse 16-år gamle jentene som kun er der fordi det er ?kult?. Men utenom det er det genuin interesse hos de aller fleste. Vi ser voksne menn som griner fordi de for først gang i hele sitt liv får oppleve ett seriegull til Brann. Over hele festplassen stod det familier med småunger, hvor foreldrene ville at ungene skulle få oppleve dette. Fordi de bryr seg om Brann, og fordiu det betyr noe for dem personlig. Alle har sine relasjoner til Brann. Dette er ENORMT stort for oss bergensere og de aller fleste har fulgt Brann i alle år ikke alle. Engasjementet og den elektriske stemningen som er i byen er helt unikt, du kan gå forbi en barnehage å høre ?gullet ska hem? synges innenfor, og du kan se eldre i heftig diskusjon om Huseklepp er god nok til å spille eller ikke. Om du er blind eller ikke vil se, det vet jeg ikke. Hvem hadde 10.000 tilskuere i hver kamp da Brann l å i 1.div? Du kan bare slutte å uttale deg om noe du definitivt ikke har noe anelse om.

Gud så lei eg er av folk som er drit misunnelig fordi Brann og Bergen faktisk klarer å få til noe slikt og at deres hjemmelag ikke får til en dritt. Det første som kom opp på VG-Nett diskusjon etter Valencia bragden, var ikke at dette var utrolig imponerende av RBK, nei det var at RBK fortsatt var bedre enn Brann. Folk har så enormt dobbeltmoral, og det er alltid feil når vi bergensere gjør noe bra.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #545 på: 30. Okt. 2007, 19:40 »
Ja det var flere folk mot Aafk, var vel ventet 100.000. Synd det ikke ble avgjort der. Men at det kun var 20.000 på festplassen er bullshit tror neppe du var der hvis du presterer p lire av deg det der, det var vel 10.000-15.000 på festplassen under kampen, og du må ikke glemme at 18.000 var på Stadion. Og mange flere tusen var på diverse puber å så kampen. (Fotballpuben var stappfull) så det var nok langt over 30.000 på festplassen etter kampen. Og dette i tanke om at folk skulle på jobb og skolen dagen derpå.

Forstår ikke helt hva du mener her. Ventet 100 000, så var det 10-15000 under kampen på festplassen. Etter kampen var det langt i fra 30 000 på Festplassen, da gikk jo de fleste hjem.  Men nok om det.

Jeg sier ikke det at bergensere ikke kan lage fest og at det ikke finnes lojale og livslange supportere. Det finnes utrolig mange engasjerte Brannsupportere, og ja fansen er i allefall topp 3 i Norge.

Poenget mitt er at jeg synes denne enorme gullferinga er noe oppskrytt, da flesteparten av disse 100 000 er gloryhunters. Det var et utrolig liv i Bergen sentrum den mandagen Brann vant gullet, men av de som var ute da var nok flesteparten de som er på stadion på alle kampene...

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 30. Okt. 2007, 20:46 »
Synes Brann har spillt utrolig bra fotball dette året, og gullet er fullt fortjent. Det som irriterer meg er at det liksom skal være "kamp" om hvem som er best i å feire. Folk bestemmer vel helt selv hvordan de skal feire. Virker som om bergensere kun ser sin egen nesetipp. Siden Start ikke var i nærheten av å vinne i år håpet jeg på Brann, men nå er det nesten som jeg angrer. Brann er det eneste laget på toppnivå i den ann største byen i norge, så selvsagt er det mange folk på kamp og i gatene. Noe annet hadde jo vært flaut.

Jeg er absolutt ikke misunnelig, for jeg bryr meg bare om Start. Er heller ikke misunnelig om Chelsea eller United vinner. Er faktisk helt likgyldig til hvem som vinner når ikke mitt eget lag er involvert.

Men gratulerer Brann og Bergen, endelig klarte dere å kjøpe et godt nok lag til å vinne!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #547 på: 30. Okt. 2007, 21:15 »
Brann tok et fullt fortjent gull og jeg unner Brann og Bergen dette gullet fullt og helt. Jeg har ingen favorittlag i Norge, og gir egentlig f i hvem som vinner, men syns det er moro at Brann vant. Lidenskapen for Brann i Bergen er unik og ingen andre byer i Norge har samme lidenskap for klubben sin som Bergenserne har for Brann.

På mange måter ser jeg på Bergen og Newcastle som ganske like. Begge lag har hele byen i ryggen og en fantastisk interesse fra lokalbefolkningen, begge lagene har ikke vunnet noe av betyding på lang lang tid (selv om Brann dog vant cupen for noen år siden).
La oss håpe at Newcastle også snart kan lykkes slik som Brann har gjort i år. Den dagen Newcastle vinner noe vil det ta fullstendig av på Tyneside, da snakker vi skikkelig party! Når det skjer skal jeg sette meg på første fly til Newcastle, det er en fest jeg ikke vil gå glipp av!

Men skal ikke spore av, Brann vant ligaen og den vant de fortjent.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 30. Okt. 2007, 22:54 »
Hahahaha. Morsomme sitater ute og flyr her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #549 på: 01. Nov. 2007, 21:09 »
Ja, folks mening, hvor ender Andresen opp? Brann eller Engen?
Er for øyeblikket utrolig usikker på hva MA bestemmer seg for, håper han blir. Tror faktisk ikke han kommer til å gjøre det så bra som spiller/spillende trener i Vif.

Har fått for øret at MA sliter med å bestemme seg, ettersom han har fått ett meget godt tilbud fra Brann. Lurer egentlig litt på hva dette tilbudet går ut på, etter som det ikke er pengene som styrer valget til MA lengre...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 01. Nov. 2007, 21:40 »
Kan hende det er villt med penger da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #551 på: 02. Nov. 2007, 11:52 »
Litt rart Brann ikkje klarer og holde på spillerne sine egentlig. Bør ikkje vera noke problem for Brann og matcha fxs  Vålerenga og Stabæk verken sportslig eller økonomisk. Men kanskje været spiller inn  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #552 på: 02. Nov. 2007, 13:54 »
skjønner nå hvor dypt klubbfølelsen sitter hos brannspillerne. sesongen er jo ikke ferdig engang og han har allerede takket ja til enga

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #553 på: 02. Nov. 2007, 19:10 »
Det er ikke været iallefall ;D
Regner med det heller har med Mjelde å gjøre?? Å Martin er en spiller som alltid søker nye utfordringer?? Men kansje det er litt tidelig å begynne som spillende trener allerede nå? Ikke vet jeg. Men tror Martin kan bli en meget god trener\manager jeg.
Uansett, det er faktisk bra Martin evt forsvinner. Se bare i den siste kampen mot viking?
Solli inn sentralt samen med Fakiri å huseklepp på kanten, fungerte utmerket.. Nå gjelder det bare drille den midtbanen å overbevise Huseklepp om at han får mere spilletid, å vips, Brann har den absolutt beste midtbanen i landet..
Kan kalles skandale vist de kvitter seg med Huseklepp :o
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #554 på: 03. Nov. 2007, 19:54 »
Helt sykt! Start rykker ned, og Odd har sannelig klart å snike seg til kvalikk, det så jeg ikke komme! Men det er godt nytt for Glimt tror jeg, Start er et betraktelig bedre lag enn Odd, og Glimt har hatt et meget godt tak på Odd de siste sesongene i TL. Spennende blir det uansett, selv om mye må endres da Glimt kommer til en kvalikke etter en uakseptabel sesongavslutning mens Odd kommer med flust av ny selvtillit.