Og tradisjonen tro har nå RBK sparket en trener igjen. Vi begynner mistenkelig å ligne på Brann på 90-tallet, og det er ikke noe å være stolt av (selv om jeg hver dag ønsker at bergenserne vender tilbake til gamle synder).
Tørum tar avskjed på en flott måte. Han er en super fyr, og har potensialet til å bli en dyktig fotballtrener. Men han trenger en spillergruppe bestående av toppidrettsutøvere. Spillere som kan vise initiativ på egenhånd, og ha et brennende ønske om å bli best mulig selv, kun med kyndig veiledning, og ikke daglig kjeppjaging av treneren. I Rosenborg er det kun et fåtall spillere som viser initiativ, og som "trener" seg selv, og som bare vil ha treneren som en faglig veileder og mentor. Til gjengjeld tilhører de stort sett den yngre generasjonen. En er oppvokst i Bodø, en annen på Lade i Trondheim.
Jeg unner så absolutt Glimt å få Tørum, men jeg er usikker på om det er riktig klubb. Spillerne har litt av de samme sykdomstegnene som Steffen Iversen og mange andre av gamlekara i RBK. De er litt for glade i det som skjer utenfor banen, og de er litt for lite selvdisiplinerte, og trenger en gal, gal mann til å jage de rundt på treningsfeltet hver dag. Correct me if I'm wrong, Kristoffer, men jeg har litt den følelsen.