20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 107636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #525 på: 28. Okt. 2007, 19:05 »
Tidenes beste norske lag må vel være årets Brann-lag. Og thorstein helstad tidenes legende (etter kniksen kanskje). 3-0 til pause og FEIRING i bergen. Sånn feirer man gull, trondheim! snakkes!!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #526 på: 28. Okt. 2007, 20:58 »
tidenes beste? hehe

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #527 på: 28. Okt. 2007, 21:12 »
Feiringen i Bergen by var litt annerleis enn pølse i lompe og gullkronene til Rosenborg ja!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #528 på: 28. Okt. 2007, 22:54 »
Tidenes beste norske lag må vel være årets Brann-lag. Og thorstein helstad tidenes legende (etter kniksen kanskje). 3-0 til pause og FEIRING i bergen. Sånn feirer man gull, trondheim! snakkes!!

Tidenes beste var vel kanskje å ta litt vel hardt i da vi ennå ikke har vist noe ute i Europa...men for all del vi var i alle fall årets beste og har det beste laget vi har hatt noen gang og det beste laget i norge de 3 siste årene i alle fall.... 8) Var følelser ute å gikk da gullet ble utdelt i dag ja.... 8)

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #529 på: 29. Okt. 2007, 13:27 »
Ja, perfekt aften i går, var vel 4 gangen jeg var ute og feiret gullet :D

Men gratulerer alle bergensere og brannfans dette var stort, og dette var på tide!

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #530 på: 29. Okt. 2007, 15:53 »
Vet eg nettopp har skrevet ett innlegg men må bare få skryte av helten min Huseklepp som fikk 9er på VGbørsen og kan være aktuell for landslagstroppen 8) Blir ingen gulldrakt for meg for eg har allerede en "gulldrakt". Fikk autografen til hele gull-gjengen etter bortekampen mot Fredrikstad så den skal rammes inn 8)men gullDVD og gull t-skjorte og gullskjerf skal selvsagt kjøpes!!!GULLET E HEME 8)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 29. Okt. 2007, 16:10 »
Ta en nøye titt på 1997-sesongen til RBK. INKLUDERT innsatsen i Champions League. Du kan også ta en titt på mange tidligere RBK-årganger, på 60-, 70- og 80-tallet. Er du virkelig så sikker på at du mener det samme?

I 1997 tapte RBK én eneste seriekamp. Man scoret 87 mål, og slapp inn 20. Den totale poengsum: 61 poeng.
Er årets sesong virkelig så veldig mye bedre når Brann har tapt fem kamper, sluppet inn 36 mål og samlet per dags dato 54 poeng? Dere gjorde en formidabel jobb borte mot Brügge, bevares, og kan fortsatt gjøre en meget god jobb i årets UEFA-cup. Men likevel, jeg har litt vanskelig for å se hvordan årets sesong for Brann, skal være så fryktelig mye bedre enn RBK anno 1997. Det er så absolutt sjelden at et lag går gjennom sesongen ubeseiret på hjemmebane, men det er ikke første gang det skjer. Og sist det skjedde var nettopp i 1997. RBK var millimeter unna avansement i Champions League, og kunne, med litt hell, startet sesongen med å slå ut Juventus av kvarflinalen i CL.

Thorstein Helstad tidenes legende, kanskje bare slått av Kniksen? Hehe. Som om du ikke var i drømmeland allerede. Greit nok at Brann har vunnet seriegull, men dere har fremdeles langt, langt, langt igjen til RBK anno 1997 og 1998. Rosenborg anno 1960 skal også bli vanskelig å bryne seg på. Og er du sikker på at Brann anno 2007, er så fryktelig mye bedre enn Brann anno 1963? Du er helt sikker på at Kniksen og Pesen og hele den gjengen der ikke når opp mot Helstad og Solli og Karadas?

Er det noe som helst som ikke er i "gull" som er mulig å kjøpe i Bergen? Hva med å gullforgylle hele forbanna byen? gjøre som sortland, farge hele byen i én farge. Sortland er blå. Bergen blir gullforgylt, og lever de neste 44 årene på samme måte som de forrige, med et konstant mas om seriegullet som alltid glipper. Er ikke det en god idé, Bergen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #532 på: 29. Okt. 2007, 16:14 »
Skal vel for sikkerhets skyld ikke glemme RBK anno 2003 heller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #533 på: 29. Okt. 2007, 17:24 »
Nei, kanskje ikke. Men RBK anno 2003 var egentlig bare et blaff. Vi viste på slutten av den sesongen hvor elendige vi kunne være. Tapet for Stabæk var en skandale og tapet for Tromsø i siste serierunde var flaut. I tillegg var ikke kampene mot Deportivo veldig imponerende. Men joda, skjønner forsåvidt hvor du vil hen. Det minner meg forøvrig på at det er på tide med en Ullevaal-tur igjen. Fire år er lenge siden. Satser på at Trond skaffer The Double neste sesong.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #534 på: 29. Okt. 2007, 17:34 »
Vet eg nettopp har skrevet ett innlegg men må bare få skryte av helten min Huseklepp som fikk 9er på VGbørsen og kan være aktuell for landslagstroppen 8) Blir ingen gulldrakt for meg for eg har allerede en "gulldrakt". Fikk autografen til hele gull-gjengen etter bortekampen mot Fredrikstad så den skal rammes inn 8)men gullDVD og gull t-skjorte og gullskjerf skal selvsagt kjøpes!!!GULLET E HEME 8)

Det har du all grunn til AK Huse var enorm i går, han er nok det største talente fra BErgen som har spilt i Brann siden Kniksen.
Du har vel hørt den nye Huseklepp sangen til Ove Thue?

LEgger ihvertfall ut link og tekst

(dårlig kvalitet)

Sangen av Ove Thue
Mons Ivar Mjelde e kjempe-grei
Skikkelig grei......det synes jeg
Grei mot de Brann betaler mest
For de liker Monsemann best
Andresen og Solli og Moen e det
Men ka heter han som vi aller helst vil se

Det e Erik Huseklepp og bare bare han
Det e det bare Huseklepp og ingen fler som kan

Sportsklubben Brugge sa klart i fra ;
"Vi frykter en mann som spiller på Brann"
Brugge sitt forsvar de svimlet og falt
Og snart lå de strødd overalt
Ka heter mannen som fosset forbi
Ja ka heter mannen som ga oss MAGI !

Det va Erik Huseklepp og bare bare han

Sitte på benken e veldig trist
Skikkelig trist, sikkert og visst
SSitte og vente te kampen e slutt
og så komme inn it minutt
Sitte og håpe at Mons må forstå
At han som sitter her e den vi alle venter på

Det e bare Huseklepp og bare bare han

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 29. Okt. 2007, 18:59 »
Miika Koppinen synes RBK ble et nummer for små, og skulle ut i Europa. Derfor ender han i Tromsø. Jeg er virkelig imponert over mannens ambisjoner. En annen som forlater Lerkendal er Mikael Dorsin, som nå skal spille for den verdenskjente rumenske storklubben .... ehhh ... CFR Cluj. Der vil svensken tjene 40 millioner brutto i året, ifølge svenske medier.

Hvis det er noen som taper på dette, så er det Dorsin selv.

På vegne av alle RBK-supportere verden over sier jeg tusen takk til både Dorsin og Koppinen for at de endelig lar oss slippe å lide mer, og ber dem sette seg på første fly til sine nye destinasjoner, og aldri komme tilbake. De er selvfølgelig velkomne som fremtidige spillere på motstanderens lag, men de vil overhodet ikke bli godt mottatt.

Personlig er jeg veldig glad for at Koppinen drar "hjem" til Tromsø, og gleder meg til å se en bedre stopper ta hans plass neste sesong. Koppinen minner altfor mye om en viss Titus Bramble, bortsett fra at finnen er livredd nærkamper og livredd for å takle. Dersom Tore Reginiussen nå går motsatt vei, vil jeg være ekstremt happy.
« Siste redigering: 29. Okt. 2007, 19:03 av Joakim »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #536 på: 29. Okt. 2007, 19:06 »
Forøvrig må jeg si at hvis det er Owe Thue som har skrevet den "sangen" om Eirik Huseklepp, så er det ufattelig dårlig kvalitet, selv til Thue å være. Det er ikke venstrehåndsarbeid en gang. Petter Wavold, på sitt verste, har skrevet langt bedre låter enn det der. Det gjelder forøvrig også herr Ingebrigtsen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 29. Okt. 2007, 19:12 »
Var ein tur nedom Festplassen i går. Vanvittigt med folk. Bergen og Brann er heilt spesiell ingen kommer i nærheten når det gjelder entusiasme og sånn.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #538 på: 29. Okt. 2007, 21:06 »
Var der en tur selv. Jeg er enig i at det er mye liv og entusiasme i Bergen om dagen, men 90% av alle fansen er jo gloryhunters. Av alle de som var på festplassen i går tipper jeg ikke halvparten kunne ramset opp 10 spillere som spiller på Brann en gang.

For all del, det er mange ivrige og lojale fans i Bergen, men at de er så fantastiske bare fordi de kryper ut av hiene sine en gang hvert 44 år er jeg ikke helt enig i...
Tipper det ville vært like stor oppstandelse i de fleste andre byene i Norge hvis et lag vant sitt første gull på 44 år...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #539 på: 30. Okt. 2007, 10:21 »
Selvfølgelig Andre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida