Chopra ble gjemt bort og "beskyttet" som ungdom, og ble vraket til fordel for LuaLua og Ameobi. Gode spillere for all del, men Chopra scoret i hytt og pine for reservene, og hadde et par brukbart gode utlånsperioder.
Han fikk en sjanse andre juledag mot Blackburn under Robson, bare for å score et mål, men bli korrekt avblåst for offside. I den kampen synes jeg det lille jeg så av unge, ferske Chopra var positivt, men jeg reagerte ikke spesielt på at han ikke ble brukt senere. Men i perioder hvor Ameobi og Lua Lua ikke prestere og i ligacupkamper og diverse fikk Chopra aldri prøve seg med de store gutta.
Det kan selvsagt være slik at trenerne som så han hver dag mente han ikke var god nok, og det kan være at de hadde rett. Det kan være at han ikke er god nok for PL. Og det kan hende at han er best på nivået under. Men det er selvfølgelig bemerkelsesverdig hvor godt han gjør det for et middelmådig Championship-lag. Og det er ikke til å komme utenom at Chopra nærmest egenhendig kan skyte waliserne til opprykk.
Men jeg vil vente med å si at Robson, Souness og Roeder gjorde feil i å ikke bruke Chopra oftere, før jeg har sett ham spille regelmessig i PL. Jeg tror så absolutt at Chopra kan lykkes også i PL, og jeg tror så absolutt at vi burde beholdt ham. Men jeg venter med å slakte Roeder for ikke å ha gitt Chopra bedre betingelser.
Dessuten tror jeg Chopra selv karrieremessig gjorde et steg i riktig retning ved å dra til Cardiff.