20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Burde Chopra fått bedre betingelser?  (Lest 5939 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Burde Chopra fått bedre betingelser?
« Svar #15 på: 18. Feb. 2007, 01:29 »
Det er en skandale at Chopra fikk gå. Jeg ber til høyere makter om at han kommer tilbake. Han er den PERFEKTE backupspissen bak Martins og Owen. Han kan absolutt komme inn og avgjøre kamper.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18. Feb. 2007, 11:53 »
Er vel 19 mål han er oppe i etter kampen i går.
Vi har savnet han stort denne sesongen. Han hadde nok fått spilt seg opp hadde han vært her!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18. Feb. 2007, 15:36 »
Er vel 19 mål han er oppe i etter kampen i går.
Vi har savnet han stort denne sesongen. Han hadde nok fått spilt seg opp hadde han vært her!

Jepp han hadde nok fått mye spilletid hadde han valgt å bli, men han følte at 1-års kontrakten han ble tilbudt var for dårlig. Noe jeg skjønner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #18 på: 18. Feb. 2007, 15:54 »
Før syntes de fleste her inne at "vraket" Chopra måtte bli solgt fortest mulig ::)

Noreng

• Gjest
« Svar #19 på: 18. Feb. 2007, 15:58 »
Før syntes de fleste her inne at "vraket" Chopra måtte bli solgt fortest mulig ::)

De som sa det så jo kun Chopra på kamp.. Roeder burde jo ha bedre overskift over hans skills

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #20 på: 18. Feb. 2007, 16:40 »
Jeg er en av de som alltid har ønsket at Chopra skal bli og har til tider hatt mer tro på han enn Ameobi (den hofteskadede vel og merke)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 18. Feb. 2007, 17:02 »
Det er en skandale at Chopra fikk gå. Jeg ber til høyere makter om at han kommer tilbake. Han er den PERFEKTE backupspissen bak Martins og Owen. Han kan absolutt komme inn og avgjøre kamper.

Det er vel akkurat det han ikke vil være? Han ønsker å spille fast, ikke komme inn siste 10 hver eneste match.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 18. Feb. 2007, 17:31 »
Jeg er en av de som alltid har ønsket at Chopra skal bli og har til tider hatt mer tro på han enn Ameobi (den hofteskadede vel og merke)

Jeg stiller meg i samme kategori som Åsmund, men skjønner at han selv valgte å dra. Men at jeg tror vi ville fått mer glede dersom han hadde blitt foretrukket fremfor Ameobi står jeg på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #23 på: 18. Feb. 2007, 17:34 »

De som sa det så jo kun Chopra på kamp.. Roeder burde jo ha bedre overskift over hans skills

Ja, selvfølgelig.

Og det er litt rart at enkelte folk her inne forlanger at reserverlagspillere skal komme på førstelaget og score mål i hver kamp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 19. Feb. 2007, 21:24 »
Chopra ble gjemt bort og "beskyttet" som ungdom, og ble vraket til fordel for LuaLua og Ameobi. Gode spillere for all del, men Chopra scoret i hytt og pine for reservene, og hadde et par brukbart gode utlånsperioder.

Han fikk en sjanse andre juledag mot Blackburn under Robson, bare for å score et mål, men bli korrekt avblåst for offside. I den kampen synes jeg det lille jeg så av unge, ferske Chopra var positivt, men jeg reagerte ikke spesielt på at han ikke ble brukt senere. Men i perioder hvor Ameobi og Lua Lua ikke prestere og i ligacupkamper og diverse fikk Chopra aldri prøve seg med de store gutta.

Det kan selvsagt være slik at trenerne som så han hver dag mente han ikke var god nok, og det kan være at de hadde rett. Det kan være at han ikke er god nok for PL. Og det kan hende at han er best på nivået under. Men det er selvfølgelig bemerkelsesverdig hvor godt han gjør det for et middelmådig Championship-lag. Og det er ikke til å komme utenom at Chopra nærmest egenhendig kan skyte waliserne til opprykk.

Men jeg vil vente med å si at Robson, Souness og Roeder gjorde feil i å ikke bruke Chopra oftere, før jeg har sett ham spille regelmessig i PL. Jeg tror så absolutt at Chopra kan lykkes også i PL, og jeg tror så absolutt at vi burde beholdt ham. Men jeg venter med å slakte Roeder for ikke å ha gitt Chopra bedre betingelser.

Dessuten tror jeg Chopra selv karrieremessig gjorde et steg i riktig retning ved å dra til Cardiff.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 19. Feb. 2007, 21:45 »
Jeg kritiserer ikke Roeder bare Roeder. Syns Roeder var flinkere enn sine to foregående til å bruke Chops. Syns spesielt Robson var alt for lite villig til å matche Chops.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 20. Feb. 2007, 01:49 »
Jeg tror det var lurt å la han gå. vi ville ikke kunne gitt han den fulle matchinga han trenger for å komme opp i toppen. Og jeg tror ikke et utlån til lavere divisjon ville gitt han den selvtillita til å ta de stegene han nå har tatt... Jeg mener at vist vi må betale 1-2 mill mer for han en hva vi solgte han for, for å få en mye mye bedre spiller tilbake. så er det helt ok.

Og hvis han får valget så går han nok tilbake til oss før han går til noen av våre konkurrenter..
Han kom, ble mett og dett var dett....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 20. Feb. 2007, 12:51 »
Burde Chopra fått bedre betingelser?

Et spørsmål vi aldri får svar på uansett siden vi ikke vet hvordan ting ville utviklet seg dersom han fikk bedre betingelser, så akkurat dette har jeg ikke sett noe stort poeng i å spekulere noe i.
Syns vel egentlig det er et spørsmål som preges av "etterpåklokskap". Tror ikke at noen med hånden på hjertet kunne vært ærlige å sagt at de i sin villeste fantasi kunne forutsett at skadesituasjonen skulle bli så ille som den har blitt. Ikke engang i Newcastle....

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 21. Feb. 2007, 10:27 »
Noen ganger må en spiller bare reise til en annen klubb for å utnytte egenskapene sine best.
Ofte har flopper i en klubb vist seg ytterst solide i andre klubber.

For Chopras del har nok det viktigste vært å få spille mest mulig. Hadde han vært i Newcastle er det fare for at han bare hadde fått spille reservelagsfotball og som fotballspiller må man ha høyere målsetninger enn det.

Hadde han fortsatt vært i Newcastle er det slettes ikke sikkert han hadde vært like god som han er nå.

Enkelte spillere takler ikke nivået i Premier League og må ned en divisjon for å prestere maks!

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 22. Feb. 2007, 00:14 »
Ganske enig med bråkebøtta og de andre som har skrevet tidligere også.

Noen spillere trenger et miljøskifte for å utvikle seg videre som fotballspiller.

Hvis Chopra fortsetter utviklingen så ser jeg ikke bort ifra at han kan bli en god Newcastle-spiller igjen. Mener jeg har lest et sted om at Chopra en gang ønsker seg tilbake til St. James Park og aksler den hvite og svarte trøya igjen.
Så hvis han blir god nok for laget, ser jeg det ikke som noe problem å få ham tilbake til Newcastle igjen foran andre "storlag" som måtte ønske ham.