20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Burde Chopra fått bedre betingelser?  (Lest 5943 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Burde Chopra fått bedre betingelser?
« på: 31. Okt. 2006, 22:54 »
Chopra ble tilbudt en 1 års kontrakt i sommer. Noe han takket nei til. Istedet gikk han til Cardiff for lusne £500.000. Dette kan se ut til å bli årets kjøp i Championship.

Hvor mye må vi ut med for å hente han tilbake? Vi husker jo hvor mye vi måtte ut med for å hente Shearer tilbake. Han var også en uønsket spiller en gang.

Chopra står nå med 10 mål, 8 assist på sine 14 kamper for Cardiff. Han har 24 skudd på mål. Dvs at han setter vært 3. skudd som treffer kassa.

Kan legge til at han i dag senket Sunderland med sine 2 mål på Stadium Of Shite. Det i seg selv fortjener en egen tråd :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 01. Nov. 2006, 00:27 »
Smart av Chopra å dra da. For å få spilletid og for å få en lengre kontrakt.

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01. Nov. 2006, 01:01 »
Det er godt at Chopra har sagt at han har lyst til å spille for Newcastle i fremtiden igjen :lol:  :P  :P

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. Nov. 2006, 01:52 »
Seff Sko Chophra fått ein betre kontrakt. Heller ein ekte god Geordie gutt på topp enn Rossi/Siberski
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #4 på: 02. Nov. 2006, 15:03 »
Ja dette er faktisk noe som er veldig merkelig. Tror nok ikke han hadde dratt hadde han visst at Owen skulle bli skadet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 02. Nov. 2006, 18:46 »
Chopra fikk beskjed om at han ikke ville bli satset stort mer på enn han ble forrige sesong, og da var det uaktuelt for ham å bli. Vi kunne umulig vite at Owen skulle bli skadet under VM. Dessuten hadde Roeder planer om å hente en ny spiss allerede før Owen ble sendt til Tyskland. Målet var etter all sannsynlighet å satse på Owen og en ny spiss, med Ameobi som fremste reserve. Det var arbeidsforhold Chopra ikke ønsket, og det forstår jeg. Hvorvidt vi burde gitt han bedre arbeidsforhold? Nja... Jeg mener det var til det beste for både klubb og spiller at han gikk en divisjon ned og fikk spille fast førstelagsfotball. Jeg mener Chopra ikke ennå var rede til å være førstevalg for oss, og jeg står for det. Jeg støtter Chopras avgjørelse om å dra til Wales og spille i Championship. Jeg tror det vil gjøre han til en bedre fotballspiller. Bedre enn om han hadde blitt værende i Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 02. Nov. 2006, 23:05 »
Skjønner godt at vi måtte gi slipp på Chopra. Og regner med Cardiff er flinkere til å bruke han og dermed spiller han på seg selvtillit. Det ville han ikke fått i Newcastle og dermed ville han ikke bli den samme gode spilleren. Men hyggelig at han endelig lykkes skikkelig, han har jo vært et evig talent.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Nov. 2006, 14:56 »
Chopra skulle vært satset på istedet for Ameobi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Nov. 2006, 16:34 »
Fremfor en kronisk skadet Ameobi ja! Helt enig!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Nov. 2006, 16:51 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Chopra og Ameobi er to forskjellige spillere, og med Ameobis scoringsrate i fjor vår var det ingen grunn til å selge ham, og la Chopra bli.
Ameobi har andre ferdigheter enn Chopra. Han er bedre på hodet, sterkere og et mer typisk oppspillspunkt. Skadene til Ameobi har ingen verdens ting med saken å gjøre. Kronisk skadet er han ihvertfall ikke. Shearer har vært mye mer skadet enn Ameobi.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 04. Nov. 2006, 16:52 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Chopra og Ameobi er to forskjellige spillere, og med Ameobis scoringsrate i fjor vår var det ingen grunn til å selge ham, og la Chopra bli.
Ameobi har andre ferdigheter enn Chopra. Han er bedre på hodet, sterkere og et mer typisk oppspillspunkt. Skadene til Ameobi har ingen verdens ting med saken å gjøre. Kronisk skadet er han ihvertfall ikke. Shearer har vært mye mer skadet enn Ameobi.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Nov. 2006, 18:11 »
Merkeliga at du mener at Shearer er så mye mer skadet. Ameobi har da vært kronisk skadet med denne hoften sin de to siste sesongene.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Burde Chopra fått bedre betingelser?
« Svar #12 på: 17. Feb. 2007, 20:19 »
Kanskje på tide å ta opp denne tråden igjen. Chopra står nå med 18 scoringer i Championship. I tillegg er han toppscorer i ligaen. Chopra ble forøvrig utvist i dag.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 17. Feb. 2007, 21:36 »
Kanskje på tide å ta opp denne tråden igjen. Chopra står nå med 18 scoringer i Championship. I tillegg er han toppscorer i ligaen. Chopra ble forøvrig utvist i dag.
Absolutt, en spiller fra eget akademi som vi så avgjort skulle gitt flere sjangser. Synes og tror at Chopra er en mer målfarlig og en bedre spiller enn Ameobi. En spiller som hadde putta enda flere mål med en god makker som f.eks. Martins. Synd at vi "skuslet" bort dette talentet, og ga det bort gratis. Jeg er spent på hvor lenge det går før han ender opp i PL, evt hvor mye han blir kjøpt for og om han scorer like mye i øverste divisjon, bare han får tillit??

Kan vel også regne Chopra for å være blant sesongens beste kjøp i England?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. Feb. 2007, 00:07 »
Jeg vil vente med å konkludere for bombastisk.

Det er ingen tvil om at jeg savner Chopra og har alltid hatt stor tro på ham. Men jeg mener han hadde godt av et miljøskifte, og jeg synes Chopra selv gjorde rett i å dra til en klubb på nivået under PL og få spille fast der. Jeg har ikke sett noen Cardiff-kamper, så jeg skal ikke uttale meg om nøyaktig hvor bra det Chopra gjør er, og om han holder PL-nivå. Så jeg kunne tenkt meg å sett om han greier å skyte Cardiff opp i det gode selskap og evt. hva han kan gjøre ved å spille regelmessig for et PL-lag, før jeg uttaler meg for bastant om at det var en stor tabbe å tilby Chopra såpass dårlige betingelser som vi gjorde.