Duff var et av få lyspunkt i dag. N'Zogbia fikk ikke til noe som helst, Martins var ræva, Milner var som vanlig ganske dårlig (lurer på om Roeder bruker ham bare fordi det ser fint ut når han lykkes med ett av sine ti dribleforsøk per kamp), Emre laffet halvskadet rundt på banen. Ser ikke ut til at Parker var i form i dag heller. Han var svak mot Bolton også. Og hva har skjedd med pasningsfoten til Solano? Slår jo bare i hytt og pine for tiden. Eneste som får godkjent hos meg i dag er forsvaret + Sibierski, utrolig nok.
Edit: Parker var vel egentlig helt OK når jeg tenker meg om, men er vandt til å se han storspille med tanke på hvor god han har vært tidligere. Synes allikevel Appiah fikk styre og vinne alt for mye på midten der.
Er du ikke litt streng nå da Nordin? Martins jobber bra og prøver iallfall. Headingen som burde resultert i mål er jo nærmest perfekt utført. Og det er bare en dyktig Fenerbache keeper og en porson uflaks som forhindrer det forsøket i å gå inn. Syns også han viser bra takter i andre omgang da han kombinerer med Parker og drar av en forsvarer før han avslutter. Nok engang uflaks at han glir akkurat i det han avslutter. Kanskje kunne resultatet blitt bedre dersom ikke Martins hade glidd i avslutningsøyeblikket?
Sibierski gjør en OK\brukbar kamp. Arbeidssom og tar iallfall sin porsjon med juling, men får lite ut av det meste. Får dog pluss for å være på rett plass til rett tid da han scorer kampens eneste mål.
Forsvaret er bra idag. Eller iallfall av det bedre av Newcastle på lenge, til forsvaret å være. Taylor blir lurt av Kezman et par ganger, men sistnevnte har ikke den store kvelden og får heldigvis ikke til noe særlig. Ramage syns jeg klarer seg veldig bra idag.
Litt usikker på om forsvaret er bra idag fordi det faktisk er bra, eller om det er pga svakere motstand enn det vi er vant med fra Premier League. Jeg ser iallfall ingen grunn til at ikke Ramage og Taylor kan fortsette der de slapp mot 'Boro på Søndag. Iallfall en av dem, og i mine øyne var Ramage bestemann (av de to) i kveld.
Carr har også tydligvis skjerpet seg kraftig etter blunderen i helgen. duff gjør en utmerket jobb som venstreback, og blir vel annonsert som banens beste som Asbjørn sier. Dog litt synd å se Duff med sine kvaliteter primært fanget på egen halvdel når man vet hvordan han kan bidra fremover.
Både Milner og N'Zogbia på kantene jobber og sliter idag, men får lite ut av det. Spesielt N'Zogbia. Alikevel interessant å se ham som kant med Duff som back. Tror det var et OK trekk.
Så til byttene:
- Om N'Zogbia var dårlig, så var Solano enda dårligere. Han lykkes jo knapt nok med noe.
- Som om det ikke er nok at vi mister høyrekanten blir venstrekanten også betraktelig dårligere da Milner blir flyttet over dit.
- Når N'Zogbia først skulle ut kunne vel Luque som faktisk kan spille venstrekant fått sjansen? Det hadde iallfall ikke vært dårligere enn løsningen Roeder valgte.
- Butt in for Emre er OK. To ulike spillere, men beste alternativet der og da. Butts rutine er god å ha på slutten.
- Ameobi inn er IKKE OK. Nok engang etterlyser jeg Luque. Ameobi og hans evige hofteproblem burde fått full hvile i kveld.
Men akkurat nå skal vi bare være glad for en seier, null baklengs mål og en god start i UEFA Cupen.