20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: To nye på skadelisten - positivt??  (Lest 6053 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
To nye på skadelisten - positivt??
« på: 15. Sep. 2006, 20:35 »
Nå har både Bramble og Solano blitt skadet, noe som i utgangspunktet selvsagt er negativt. Men jeg velger å se på det positive: Nå er jeg temmelig sikker på at både Taylor og Milner får slippe til i kampene fremover, og det har jeg skikkelig tro på!

Synspunkter?

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 15. Sep. 2006, 20:41 »
At Bramble ble skadet er jo en gavepakke fra oven. Fantastisk.

At Solano ble skadet synes jeg er trist, av to grunner. En Solano i form er det Newcastle trenger, og samtidig så tror jeg neppe at Milner kommer til å bli så god denne sesongen at han hever laget. Hvis skaden til Solano er alvorlig så håper jeg heller på Dyer.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Sep. 2006, 11:38 »
Tåpelig synspunkter! Såklart det ikke er positivt med den lille stalllen vi har, eller generelt!

Det virker som enkelte ikke har en dritt tiltro til Roeder. Har dere noen gang tenkt på at det kanskje finnes en grunn til han bruker Bramble?? Hmmmm, kanskje det har noe med at Taylor A) enten ikke er skadefri B) ikke er bedre enn Bramble.

Gresset er alltid grønnere på den andre siden. Noen som har hørt den før? Enkelte her burde faen meg skjerpe seg og tenke to ganger før de poster. Når jeg leser innlegg som begynner med "Souness gjorde hvertfall ikke sånn... han kunne hente spillere... osv" FAen, noen som har litt bedre hukommelse enn en abbor husker at den jævla hora ødela alt for klubben og tapte flere kamper enn han vant!?

Husker også noen treningskampene vi hadde i sommer. Taylor var vel skyld i 2 mål mot PSV eller Villareal, og etter det ble han skadet. Sånn er det! Tror ikke formen hans er noe bedre etter det.

Men såklart, jeg skjønner hvordan enkelte mener. Det er fordi hjernen vår er en merkelig sak( dette er forresten medisinsk forsket på) fordi den husker det den "vil" huske. Skal innrømme det slev jeg, tenker jeg tilbake på Souness perioden så tenker jeg ooooohhh, Owen i Newcastledrakt osv, men bruk hodet litt. Det finnes alltid en bakside, vi bare husker den bedre siden litt bedre.

Eks, Boumsong. Hva husker vi han som? Jeg vil tippe at man forbinner han med en av de beste stopperne ved siden av Woody, som vi har hatt. Det forandrer allikevel ikke det faktumet at Boumsong gjorde flere tabber frem til jul, som Bramble har gjort hele sin karriere. Så kan noen forklare hvorfor enkelte er forbanna på salget av Boumsong? Er det pengene, at vi økonomisk ble snytt? Det er skotten og feiten sin feil. Boumsong var allikevel ikke bra nok for oss. Og ja, han var god når han var i form. Såklart var han det, han var en av de beste. Men det hjelper ikke. Bramble er også sykt god når han er i form og konsentrert!!!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Sep. 2006, 12:16 »
Ja da.

Men alle vet jo at Bramble ALDRI kommer til å bli den kvalitetsstopperen som vi trenger og da er det like greit at han ikke spiller. Tenker ikke nødvendigvis på at Taylor vil spille bedre enn Bramble akkurat mot West Ham, MEN Taylor er  en mann for fremtiden og hans utvikling bør ikke stagnere fordi den feite negern skal vi spille alle kampene og rote bort flere seire for oss.
Taylor er fremtidens mann, Bramble er verken gårsdagens, dagens eller fremtidens.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Sep. 2006, 12:26 »
En for fremtiden?Greit nok. Da mener du vel også at Ramage skal ta over plassen til Babayaro da eller? Og at Pattison skal danke ut Butt som backup? Akkurat samme greia.

Greit at Taylor mulignes er hakket bedre enn Bramble, men hvis Taylor sliter med skade og form ser jeg ingen grunn til å bruke han. Skulle vi gjort det hadde Luque startet alle kampene ifjor, og vi skjønner sikkert alle hvordan det hadde gått...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Sep. 2006, 12:29 »
Ja vel nå drar du inn andre ting som jeg ikke har sagt noe om.
Jeg mener Taylor er en mann for fremtiden fordi han har vist at han duger. Det  samme kan ikke sies om Ramage på vb plass.
Og jeg mener det samme om Bramble som om Luque, de bør spille minst mulig begge to, fordi på lang sikt (og forsåvidt på kort sikt) så har disse veldig lite å bidra med sportslig sett.
Og ja jeg mener faktisk at Pattison bør være backup framfor Butt.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #6 på: 16. Sep. 2006, 12:35 »
Hvordan kan man juble over at Solano blir skadet? Skjerp dere!

Og Titus Bramble har hatt en dårlig sesong, men gi han en sjanse til da!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Sep. 2006, 12:37 »
Er vel ikke så mange som har antydet at det er positivt at Solano er skadet. Personlig synes jeg det er veldig trist.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 16. Sep. 2006, 12:49 »
Sitat fra: "Romance"

Det forandrer allikevel ikke det faktumet at Boumsong gjorde flere tabber frem til jul, som Bramble har gjort hele sin karriere. Så kan noen forklare hvorfor enkelte er forbanna på salget av Boumsong?

Hva har du røka?

Det er slike utsagn som det der som gjør at hele innlegget ditt bare faller sammen.

For det første så var Boum ganske god frem til jul. Men det var etter jul at de aller fleste tabbene kom, uten at det var så fantastisk mange. Jeg kan vedde på at jeg kan telle antall kamper han dret seg ut på på en hånd. Det samme kan ikke sies om Bramble.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 16. Sep. 2006, 12:51 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Hvordan kan man juble over at Solano blir skadet? Skjerp dere!

Ingen som er glade for at Solano er skadet håper jeg. Det eneste positive med det er at Milner kanskje får noen minutter ekstra...

Når det gjelder Bramble så syntes jeg ikke det er bra han er skadet. Men han bør bli benka når Taylor er klar igjen.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 16. Sep. 2006, 13:58 »
Personlig ville jeg ALDRI ha Boumsong ute av klubben. PLustelig etter jul, så ble han sanket ut av laget. Bare tenk dere, Moore og Boumsong, det er faen meg ikke så halvgale det! Men nå er jo han solgt til B-laget Juventus. JEg gvil påstå det var en tabbe av Roeder å selge han. Han kunne heller solgt Luque for dobbelt så mye. Flause.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 16. Sep. 2006, 14:40 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Ein sjangse?
Den var god  :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

validus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 16. Sep. 2006, 15:11 »
Det er merkelig dette her med supportere.. Med en gang laget ikke gjør det så bra, så må alle ha noen å skylde på...

Hvis vi ser på de siste to kampene + ti minutt av den tredje siste til Newcastle, så er ikke alt Ramage og Bramble sin feil... Hvorfor sier jeg dette...? Jo, for selv om de tabber seg ut og vi får baklengs, så scorer ikke spissene, midtbana jobber ikke nok, og hele laget er negativ på bana.

De som er glad for at egne spillere blir skadet, har misforstått noe JÆVLI!! En tynnere stall = mer press på spillere = mer skader... Ond sirkel!

Det er forresten ikke rart at Ramage og Bramble sliter med dårlig selvtillit, for de kan spille en hel kamp dritbra, uten om en stor tabbe, og det eneste de hører etterpå er, "Bramble dreit seg ut IGJEN", "Damage er for dårlig!" Alle her inne vet at når Bramble er konsentrert og har god selvtillit så spiller han meget bra og gjør få feil, bare se på tiden da han spilte side om side med Woody... Gjorde han mye feil da? Nope! Da hadde vi et av de beste midtforsvaret i PL.. Men jeg tror ikke så mange ehr inne husker det...

Ramage er nok for urutinert for dette nivået, men når han i tillegg blir brukt på backplass., noe han ikke er så blir det litt for dumt. Alle husker vel den jobben som Taylor gjorde i den posisjonen...?
Roeder burde forsterket forsvaret i sommer. Dette er noe alle vet, men siden han er managern for det laget som etter min mening burde være på topp 5 i PL, vil jeg tro at han gjorde sitt beste. Media sier noe helt annet, men jeg velger å ikke tro for masse på media.. Alle vet at de blåser opp sakene noe JÆVLI, og hvis folk ikke vet det så bør dere virkelig tenke dere grundig om!

Så for å cutte crappen, og komme til poenget:
Mine meninger er for tiden:
1) Bramble bør få flere sjanser. Alle vet han kan hvis han får troen på seg selv.
2) Ikke bruk Ramage som back... Han er midtstopper.
3) Støtt laget, og ikke bruk tiden på å slenge dritt om våre egne... Det er støtten vi supportere gir som gjenspeiler laget.
4) Få vekk Fat Freddie!!  :lol:
ieron Dyer

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 16. Sep. 2006, 15:50 »
Grunnen til at man vil ha Bramble ut bør være TEMMELIG ENKEL å skjønne. Greit om det hadde vært som med Boumsong, som hadde en halv dårlig sesong bak seg, men Bramble har drevet kronisk konsentrasjons- og markeringssvikt i Newcastle i omtrent 5 år nå. Ja, han har hatt gode perioder, men man kan ALDRI være trygg på Titus Bramble iløpet av en fotballkamp. Dette er jeg jævlig lei av, og jeg er redd det er du, Romance, som har vondt for å huske de reelle fakta rundt Bramble.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 17. Sep. 2006, 18:53 »
Selvsagt kan man stole på Bramble!
Greit nok, en tabbekvote på rundt regnet 10% er 10% for mye, men jeg er ganske sikker på at dette er noe Bramble vil legge av seg med tiden og erfaringen.

Bramble er en mann som aldri ville drømt om å gjøre harm mot Newcastle, og ingen er mindre fornøyd med tabbene enn Bramble selv.
Men utviklingen viser at tabbene har blitt færre og mindre. Selv om de fortsatt kan få fatale konsekvenser. Men Bramble er en meget god stopper, og han vil bare bli bedre. Utviklingen stopper ikke bare fordi du har blitt 25 år gammel.
Jeg er helt sikker på at Bramble nok en gang vil få en god sesong hvor det som til syvende og sist vil bli husket er hans ruvende opptredener i begge ender av banen.

Bramble vinner nesten samtlige dueller, og er en hodespiller av Guds nåde. Han har en lei tendens til å glemme "mannen sin" enkelte ganger, og fokusere bare på ball. Men tabbene blir færre og de blir mindre.
Selv om de fortsatt forekommer. Men han vil legge av seg tabbene etterhvert og jeg venter gladelig til Bramble er 30, så lenge Bramble gjør det han kan best så glimrende som han gjør det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon