20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: To nye på skadelisten - positivt??  (Lest 6036 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
To nye på skadelisten - positivt??
« Svar #15 på: 17. Sep. 2006, 19:57 »
Sitat fra: "kesse"

Hva har du røka?

For det første så var Boum ganske god frem til jul. Men det var etter jul at de aller fleste tabbene kom, uten at det var så fantastisk mange. Jeg kan vedde på at jeg kan telle antall kamper han dret seg ut på på en hånd. Det samme kan ikke sies om Bramble.

Boumsong sin første tabbekamp var Newcastle-Man Utd hvor vi tapte 2-0 og BEGGE målene var Boumsong sin feil. Dette var meget tidlig i sesongen, nærmere bestemt Luques debut, så da kan man tenke seg til resten.

Og det er jo en grunn til at Bramble spilte hele slutten av forrige sesong, og at vi ikke slapp inn en dritt av mål. Det er jo helt usakelig og ikke støtte Bramble hvis du støtter Boumsong, han var jo en katastrofe gjennom hele sesongen, fra Man U oppgjøret til Liverpool oppgjøret

Jeg forsvarer ikke Brambles siste inntredner, men trynefaktoren blant Newcastlesupportere er helt syk stor, og jeg mener bare at det er på tide og se spillet, ikke navnet. Vi kan ikke gi Boumsong og Luque sjanser fordi vi vet de kan, selvom de aldri presterer. Og Bramble var bedre enn Boumsong ifjor.

Når det er sagt hadde jeg selv vært interessert å gi Boumsong en sjanse til, men kanskje vi burde lånt han ut en sesong og evt selge han hvis vi ikke var fornøyd med innsatsen det året.

I tilegg skal det neves at Boumsong spilte 1 og en halv sesong for oss, mens Bramble har vært her så og si hele livet, ikke rart han har gjort flere tabber enn Boumsong.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18. Sep. 2006, 00:59 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Grunnen til at man vil ha Bramble ut bør være TEMMELIG ENKEL å skjønne. Greit om det hadde vært som med Boumsong, som hadde en halv dårlig sesong bak seg, men Bramble har drevet kronisk konsentrasjons- og markeringssvikt i Newcastle i omtrent 5 år nå. Ja, han har hatt gode perioder, men man kan ALDRI være trygg på Titus Bramble iløpet av en fotballkamp. Dette er jeg jævlig lei av, og jeg er redd det er du, Romance, som har vondt for å huske de reelle fakta rundt Bramble.

Amen
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18. Sep. 2006, 22:33 »
Sitat fra: "Romance"
Og det er jo en grunn til at Bramble spilte hele slutten av forrige sesong, og at vi ikke slapp inn en dritt av mål. Det er jo helt usakelig og ikke støtte Bramble hvis du støtter Boumsong, han var jo en katastrofe gjennom hele sesongen, fra Man U oppgjøret til Liverpool oppgjøret

Jeg forsvarer ikke Brambles siste inntredner, men trynefaktoren blant Newcastlesupportere er helt syk stor, og jeg mener bare at det er på tide og se spillet, ikke navnet. Vi kan ikke gi Boumsong og Luque sjanser fordi vi vet de kan, selvom de aldri presterer. Og Bramble var bedre enn Boumsong ifjor.

Hør hør!

Godt å se at det er flere som har fornuften i behold.
Bramble hadde en meget god sesong i fjor, og selv om han hadde enkelte svake kamper også i fjor, så var han langt, langt bedre enn Boumsong. Og det må man kunne ta i betraktning når man hyller Boumsong langt opp i skyene og slakter salget av den eneste forsvarsspilleren som var dårligere enn Ramage i fjor. Boumsong skulle være den store klippen i forsvaret vårt i fjor. Hvem ble den klippen? Vel, det ble Titus Bramble det, etterhvert med hjelp av Craig Moore.

Det er ikke bare Bramble som har hatt en svak start på denne sesongen. La oss nå huske det.

Hvorfor skal vi støtte spillere som aldri presterer, selv om de kan, fremfor spillere som blir stadig bedre, selv om de ikke er verdensmestere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18. Sep. 2006, 22:58 »
Det er vel ingen som "hyller Boum" opp i skyene. Han var på sitt beste vår best forsvarsspiller (uten at det trenger å være så positivt). Tingen er det at Boum kunne være forsvarskjempe, det kommer aldri Bramble til å bli. Hvor gammel er han nå? 25-26? Det er nå han skulle vært på topp i sin karriere, i stedet er han helt avhengig av en barnevakt ved sin side, og kommer mest sannsynlig ikke til å noen gang kvitte seg med de ABC feiliene han har til vane for å gjøre..

Selvfølgelig håper jeg Bramble kommer til å stråle for Newcastle. Det hadde vært bra for han og klubben, men per dags dato mener jeg Bramble er et soleklart 3 valg på stopperplassen.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 18. Sep. 2006, 23:07 »
Ingen forsvarskjempe?

Det var jo det han avsluttet hele sesongen ifjor som, etter Boumsong ble vraket etter Pool-kampen, og Roeder ga han tillitt. Det var jo mye takket være Bramble at vi endte som vi gjorde, faen mannen var jo reine Terry bakider. Og i tillegg fikk jaggumekke bamsen scopret et par meget viktige mål også..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 18. Sep. 2006, 23:12 »
Ja, han hadde en grei "streak" på 7-8 kamper i fjor i likhet med resten av laget. Men ville du helt ærlig hatt Bramble som vår forsvarsblokk de neste sesongene? Forsvarsspilleren som skal dirigere og styre forsvaret vårt? Hvis ja, da kommer vi aldri til å bli enige!;) For jeg ville ALDRI satt 100% av min tillit til han. Ikke slik jeg gjorde med Boum (på sitt beste) eller Woody..

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 18. Sep. 2006, 23:22 »
Hehe, greit Kesse, og forøvrig alle andre her også. Siden Joakim og jeg ikke makter å få dere andre til å se det vi gjør, er det best å legge diskusjonen død. :D

Mulig Bramble fremstod mye bedre enn han egentlig var ifjor fordi han ikke var tiltenkt forsvarskjempen, men litt utilsiktet ble det. Har aldri ment at Bramble skal være noe mer enn Robin, hvor forsvarskjemepen opererer mer som en Batman type, hvis dere skjønner. Og som Robin mener jeg Bramble er mer enn god nok.

Det som er så synd med Bramble er at han er avhenging av å bli fortalt hva han skal gjøre, og kanskje Moore er god, men ikke suveren på dette området. Slik Woody var. Hvem vet?

Vi vil alle at Newcastle skal gjøre det godt, men jeg er også sykt glad for at vi supportere ikke er like. Og jeg er glad for at Newcastle er en menneskelig klubb, som også kan gjøre feil. Heller det enn å være på Chelseaforum og alle trådene heter "Vi vant igjen!" "Hvor mye vinner vi serien med denne gangen?" "Kommer Ronaldinho?" for sånt synes jeg bare er kjipt for det første, men også veldig dødt. Men det jeg er mest overasket over blant oss fans er at vi ALLTID(som oftest :P ) er saklige og har respekt for hverandre, det er faen ikke mange forum som dette.

Sånn det var dagens lille skrytetale, men den er velfortjent til alle sammen.. :wink:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 19. Sep. 2006, 01:07 »
Sitat fra: "Romance"
Hehe, greit Kesse, og forøvrig alle andre her også. Siden Joakim og jeg ikke makter å få dere andre til å se det vi gjør, er det best å legge diskusjonen død. :D

Mulig Bramble fremstod mye bedre enn han egentlig var ifjor fordi han ikke var tiltenkt forsvarskjempen, men litt utilsiktet ble det. Har aldri ment at Bramble skal være noe mer enn Robin, hvor forsvarskjemepen opererer mer som en Batman type, hvis dere skjønner. Og som Robin mener jeg Bramble er mer enn god nok.

Det som er så synd med Bramble er at han er avhenging av å bli fortalt hva han skal gjøre, og kanskje Moore er god, men ikke suveren på dette området. Slik Woody var. Hvem vet?

Vi vil alle at Newcastle skal gjøre det godt, men jeg er også sykt glad for at vi supportere ikke er like. Og jeg er glad for at Newcastle er en menneskelig klubb, som også kan gjøre feil. Heller det enn å være på Chelseaforum og alle trådene heter "Vi vant igjen!" "Hvor mye vinner vi serien med denne gangen?" "Kommer Ronaldinho?" for sånt synes jeg bare er kjipt for det første, men også veldig dødt. Men det jeg er mest overasket over blant oss fans er at vi ALLTID(som oftest :P ) er saklige og har respekt for hverandre, det er faen ikke mange forum som dette.

Sånn det var dagens lille skrytetale, men den er velfortjent til alle sammen.. :wink:

Hyll Hyll!

Newutd.no; Et godt sted å være, et trygt sted å lære! 8)

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Bramble
« Svar #23 på: 19. Sep. 2006, 11:40 »
Jeg ser frem til Bramble er tilbake i forsvarsrekka  :twisted:
Livet er svart/hvitt!

validus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 19. Sep. 2006, 15:38 »
Ja, han hadde en grei "streak" på 7-8 kamper i fjor i likhet med resten av laget. Men ville du helt ærlig hatt Bramble som vår forsvarsblokk de neste sesongene? Forsvarsspilleren som skal dirigere og styre forsvaret vårt? Hvis ja, da kommer vi aldri til å bli enige!;) For jeg ville ALDRI satt 100% av min tillit til han. Ikke slik jeg gjorde med Boum (på sitt beste) eller Woody..

setter et lite spmtegn ved de siste her... du sier du ga Boum 100% tillit på sitt beste...? Når begynte du/slutta å gi han tillit...? Hvorfor fikk han din tillit en stund?
Alle vet at fotballspillere gjør feil, Bramble har gjort en del grove, men han spiller gode kamper utenom de få, men grove feilene! Så hvorfor gjør Bramble disse feilene? fordi han er dårlig? Neppe, siden han spiller gode kamper utenom de få grove feilene. Fordi han mister konsentrasjonen? Ganske trolig. Hvorfor mister han konsentrasjonen? Fordi ingen har tillit til han!

Derfor er det viktig at vi supportere gir Bramble tillit! At vi ser de gode kampene han gjør, og ikke bare de grove feilene. Woody gjorde feil han også? Vi hyllet  han likevel!
ieron Dyer

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 19. Sep. 2006, 15:42 »
Jeg har aldri sagt at Bramble er den som skal styre forrsvarsrekka vår med jernhånd i årene fremover. Bramble er ikke en ledertype. Han har ikke den autoriteten og han har ikke lederegenskapene. Steven Taylor er mannen som skal lede forsvaret vårt i fremtiden. Det er han som skal styre de bakre rekkene med jernhånd, og være den kloke taktikeren som gjør medspillerne sine bedre bare ved sin tilstedeværelse. Problemet er at Taylor bare er 19 år gammel, og er ikke i nærheten av å ha den ballasten han trenger for å bære forsvaret på sine skuldre.
Derfor må vi handle inn en forsvarsspiller som kan hjelpe til med det når Moore drar hjem etter sesongen.

Og hadde vi fått gjort noe med det i januar, hadde det vært flott.

Men det faktum at Bramble ikke er en ledertype, skal ikke forhindre oss i å skryte av guttens ferdigheter. Han er en fantastisk duellspiller, kjapp til beins, til tross for utseendet, og vår suverent beste hodespiller. Og han blir bare bedre og bedre. Og selv om han fortsatt sover i timen av og til, så gjør han færre og mindre feil enn tidligere.
Selv om han ikke har startet denne sesongen fullt så bra som han avsluttet forrige sesong.

Og Romance, bra du la til som oftest i parantes, for å si at alle alltid er saklige og har respekt for hverandre er å ta vel hardt i.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 19. Sep. 2006, 16:40 »
Sitat fra: "validus"

setter et lite spmtegn ved de siste her... du sier du ga Boum 100% tillit på sitt beste...? Når begynte du/slutta å gi han tillit...? Hvorfor fikk han din tillit en stund?
Alle vet at fotballspillere gjør feil, Bramble har gjort en del grove, men han spiller gode kamper utenom de få, men grove feilene! Så hvorfor gjør Bramble disse feilene? fordi han er dårlig? Neppe, siden han spiller gode kamper utenom de få grove feilene. Fordi han mister konsentrasjonen? Ganske trolig. Hvorfor mister han konsentrasjonen? Fordi ingen har tillit til han!

Derfor er det viktig at vi supportere gir Bramble tillit! At vi ser de gode kampene han gjør, og ikke bare de grove feilene. Woody gjorde feil han også? Vi hyllet  han likevel!

Forskjellen på Boum og Bramble er ganske åpenbare. Boum hadde lange dårlige perioder som han ikke presterte.. Bramble derimot kan spille en kamp nesten helt smertefritt, men plutselig så ødelegger han ved å gjøre noen dritt feil... Jeg vil aldri bli helt trygg på Bramble, sånn er det bare. Etter år med møkka feil klarer jeg ikke å sitte helt rolig i stolen når Bramble skal ta i mot en "enkel" ball fra det angripende laget..

Det er en grunn til at mine kompiser som er Liverpool supportere elsker Bramble!;) hehe..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 19. Sep. 2006, 16:42 »
Sitat fra: "Joakim"

Og Romance, bra du la til som oftest i parantes, for å si at alle alltid er saklige og har respekt for hverandre er å ta vel hardt i.

Men heldigvis så er 95% av innleggene her på forumet vennlige!:)

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #28 på: 19. Sep. 2006, 17:24 »
Sitat fra: "validus"

Mye rett i det der!
Uansett hvor god og perfeksjonert et menneske måtte være i noe, så vil det garantert feile med jevne mellomrom om omgivelsene gir høylytt uttrykk for at de forventer det.
Bramble har fått pes fra første miss han. Når supporterne(?) roper om at "nå gjør han snart feil igjen" - så kommer han jo garantert til å gjøre det.

En av de norske skøyteløperne - jeg tror det var Geir Karlstad - hadde i sin ungdom en lei uvane å falle/kjøre ut i 3. sving. Dette skjedde for ofte til at det kunne være tilfeldig. Han fortalte i ettertid - at forventningen fra omverdenen om at det skulle skje - gjorde at han hver gang han gikk løp var så knytt og nervøs at det var umulig å holde seg på beina. Det lå visstnok en lang prosess med mentaltrening for å overvinne dette. Men etterpå ble han jo en ener!
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 19. Sep. 2006, 21:42 »
Jeg har sagt dette lenge. Feilene til Bramble ligger i hodet, og skyldes først ungdommelig uerfarenhet. Nå en konstant usikkerhet, som følge av "forventningspresset" fra fansen, om at han skal gjøre en tabbe gang på gang. Han får aldri fred. Og hetses og kalles en udugelig tosk hver eneste gang han gjør en feil. Selv om det kan være flere måneder mellom feilene.