20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #675 på: 12. April 2007, 16:28 »
Ryktene om Svennis er avkrefta av Shepard. Roten i ryktene skal være at Svennis sin Assistentmanager Tord Grip var på St.James' Park mot Arsenal som en gjest med en Arsenalsjef.

Link her: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/n/newcastle_united/6548323.stm

Ingen tvil om at jeg vil ha Eriksson som sjef i Newcastle. Han er min førstepri(etter Shearer selvsagt) og det han har gjort med klubblag før er bare å ta av seg hatten for. Men jeg tror det er lite sannsynlig at han kommer i år.
« Siste redigering: 12. April 2007, 16:30 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #676 på: 12. April 2007, 18:54 »
Svennis er en av verdens beste managere ingen tvil. Å mene noe annet er latterlig. Bare å se på merittlista:

IFK Gøteborg - Seriemester og vinner av Europacupen
Benfica - To seriemesterskap og finale i Europacupen
Roma - Cupmester
Fiorentina - Europacupdeltagelse
Benfica - Nytt seriemesterskap og ny finale i Europacupen
Sampdoria - Cupmester
Lazio - Seriemester, to cupseiere og igjen vinner av Europacupen

Jeg tar ikke med England på lista, iom. at det er en jobb ingen har lyktes i.

Med andre ord; jeg sier ja takk. Dog tror jeg nok Shepherd kan være tjukk nok i hue til å kjøre enda et år med en drita Roeder bak rattet.

Enig, Svennis har en fenomenal CV å vise til, og er uten tvil en av verdens beste trenere. Om vi hadde fått han til NUFC hadde vi hatt god grunn til å åpne "den beste vinen" å feire!

Det som er imponerende med Svennis sin CV, er at han har gjort det så utrolig bra med lag som ikke akkurat var/er toppklubber på den tida han trente dem. Fiorentina og Roma er gode klubber, men var ikke topplag på den tiden han trente dem. Det var heller ikke Lazio, men Svennis gjorde dem til et topplag! Og det å vinne UEFA cupen med IFK Gøteborg må være en av tidenes bragder!!!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #677 på: 12. April 2007, 23:50 »
Svennis er da ingen tvil om en meget dyktig manager.Hva han driver med å privatlivet har ingen med saken  gjøre hvorvidt han er en dårlig manager eller ikke..Kunne gjerne sett han i Newcastle selv.Som nevnt.Bare å se på Cven hans så er det vell ingen tvil om at han er en meget dyktig manager.Roader har vell langt ifra vært den beste men har jo ikke akuratt bevist at han er til å stole på.Sier litt for mye å holder ca ingenting av det han sier eller så preiker han ganske mye piss.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #678 på: 12. April 2007, 23:52 »
Eg føler ikkje at det er der vi bør ligge med den fansen og pengane vi har/har brukt, derfor vil eg ha en ny topp klasse manager som f.eks Van Gaahl, Hitzfeld, Hiddink, Sollied, Svennis, Allardyce e.l. Enten det eller Shearer.

Vil på en måte ha Shearer, men så vil eg det ikkje heller. Fordi han har alt å tape. Vil heller se han i en rolle som ass manager

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #679 på: 13. April 2007, 00:10 »
Jeg tror shearer bare kunne ha godt av å være assisten manager litt. Han ville kunne skaffe seg masse erfaring på bare et par år under en god manager.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #680 på: 13. April 2007, 00:12 »
Eg føler ikkje at det er der vi bør ligge med den fansen og pengane vi har/har brukt, derfor vil eg ha en ny topp klasse manager som f.eks Van Gaahl, Hitzfeld, Hiddink, Sollied, Svennis, Allardyce e.l. Enten det eller Shearer.

Vil på en måte ha Shearer, men så vil eg det ikkje heller. Fordi han har alt å tape. Vil heller se han i en rolle som ass manager
Shearer er en sjef, ingen nest sjef!

Problemet med å ansette Shearer er at han har null rutine i å være manager for et fotball-lag. Selvfølgelig kan han gjøre suksess på første forsøk, men han kan også floppe helt totalt og dermed ødelegge litt av sitt gode rykte som han har opparbeidet seg igjennom årene som kaptein og fotballspiller for NUFC.

En annen ting er at det å være en veldig god fotballspiller er ikke ensbetydende med at man vil bli en god trener. Det er mange gode fotballspillere som har vært kaptein for sine klubblag og sitt landslag, og som har prøvd seg som trener, men som man raskt fant ut ikke passet i en slik stilling! For å ta noen få enkle eksempler: Diego Maradona, Michel Platini, Tony Adams, Bryan Robson, Jan Mølby, Ian Rush, Preben Elkjær osv. Den lista kan bli ufattelig mye lengre.............................

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #681 på: 13. April 2007, 13:03 »

Jeg ville aldri satt en så stor mann som Alan, i en posisjon der han risikerte å miste status.
Oscillons From The Anti-Sun

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #682 på: 13. April 2007, 13:44 »
omg så me skal ikkje ansetta Shearer fordi det kan gå ut over statusen hans ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #683 på: 13. April 2007, 14:30 »
Blir for dumt å ikkje tørre å ansette Shearer fordi han kan miste status. Om det er slik at vi ikkje trur Shearer kan gjere en god jobb som manager, skal vi ikkje ansette han, ikkje fordi vi er redde for å bli mindre stolte av han.

Uansett er eg sikker på at Shearer vil bli ein god trenar med ein gong. Spelarane må jo bli enormt motiverte, inspirerte og engasjerte av å ha å ein slik legende på sidelinja og i garderoben. Shearer vil sikkert også kunne tiltrekke seg store navn til klubben, dessuten osar det autoritet og respekt av mannen, noko ein ikkje kan sei om Roeder.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #684 på: 13. April 2007, 15:13 »
Shearer har ingen trenererfaring, ingen managererfaring, ingen erfaring med transfer, ingen tidligere elever som han kan lokke til seg...

Jeg er rett og slett alt for redd for at det kommer til å gå dårlig. Derfor vil jeg ikke ofre han nå. Det værste scenarioet jeg kan tenke meg er at fansen snur seg i mot han og/eller enda værre; han rykker ned med Newcastle.

La han få noen år på ryggen i Leeds/Crewe/Luton/York/Burnley, før han tar over Newcastle. Jeg vil gjerne se han som manager en dag, men akkurat nå tror jeg det er en for stor risiko å ta.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #685 på: 13. April 2007, 21:06 »
Blir for dumt å ikkje tørre å ansette Shearer fordi han kan miste status. Om det er slik at vi ikkje trur Shearer kan gjere en god jobb som manager, skal vi ikkje ansette han, ikkje fordi vi er redde for å bli mindre stolte av han.

Uansett er eg sikker på at Shearer vil bli ein god trenar med ein gong. Spelarane må jo bli enormt motiverte, inspirerte og engasjerte av å ha å ein slik legende på sidelinja og i garderoben. Shearer vil sikkert også kunne tiltrekke seg store navn til klubben, dessuten osar det autoritet og respekt av mannen, noko ein ikkje kan sei om Roeder.

Veldig enig i første avsnittet.
Hva gjelder resten, så syns jeg du skriver mye fornuftig.
Men når du tenker deg om, så trenger vi ikke gå lengre enn til vår gamle manager Graeme Souness for å finne ut at de forutsetningene ikke nødvendigvis stemmer. Souness er en av de aller beste spillerne LFC noesinne har hatt, og han hadde en enorm autoritet og respekt i LFC. Men han mislyktes alikevel i LFC.
Når det er sagt, jeg tror Alan Shearer er en mye mer fornuftig mann enn Graeme Souness, og jeg ser for meg Alan Shearer som en genial manager. Men hvorvidt jeg vil at han skal begynne i Newcastle med en gang er en annen sak. Kan kanskje være lurt å la han prøve seg andre plasser i begynnelsen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #686 på: 13. April 2007, 21:09 »
Hva med å gi Shearer ansvaret for juniorlaget ett år eller noe i den duren ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #687 på: 13. April 2007, 23:22 »
Hva med at han tar over et Division 2-lag og rykker opp til PL med dem, for så å hoppe over til oss. I mellomtiden kan vi ha Guus Hiddink, Jose Mourinho eller en annen stedfortreder..

Det er mitt forslag.  ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #688 på: 14. April 2007, 01:18 »
Behøver ikke å bety at det kan gå dårlig selvom jeg er enig i at å setter Shearer rett til å trene A Laget til Newcastle ikke er riktig.Burde  "Trene" seg opp med andre lag i mindre divisjoner..Men så kan man jo se på Roy Keane for eks.Gjør det veldig bra med Sunderland å han hadde vell ikke noe trener erfaring?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #689 på: 14. April 2007, 01:30 »
Ja, selvfølgelig kan det gå alle tiders. Jeg blir slettes ikke overrasket dersom Roy Keane klarer å rykke opp med Sunderland og fortsette en god jobb der. Han har i likhet med Shearer alle forutsetningene for å bli en god manager. Men det er dog uansett en stor gamble.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida