20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132850 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #600 på: 17. Mars 2007, 22:53 »
Jeg mener at det er Sir John Hall som sitter og "bremser" NUFC. Familien Hall sitter med den største aksjemajoriteten, de skal ha siste ordet av alle avgjørelser som blir tatt, og de lar Freddy Shepherd ta imot all dritten fra "oss" supportere, mens de selv gjemmer seg i skyggen!

Jeg mener også at John Hall er den gjerrige og minst ambisiøse av eierne vi har. Husker godt hvordan han "presset" Kevin Keegan ut av manager stolen, da han selv var "Chairman", fordi han mente Keegan brukte for mye penger!?! Jeg har aldri hørt om en klubb som kan spare seg til suksess!?! Og Hall var så feig at når han satte bremsene på for spillerforsterkninger, gikk han selv av som styreformann, flyttet til sydligere strøk, og lot Shepherd motta all dritten!

Etter at Freddy Shepherd tok over som styreformann, har klubben fått en av Englands største og fineste stadioner, vi her et topp moderne treningsanlegg som veldig få klubber kan ta sammenligning med og med god hjelp av Bobby Robson har han skaffet oss et fantastisk ungdomsakademi, som vi allerede nå har begynt å høste frukt av!

Jeg tviler ikke et sekund på at Freddy Shepherd vil NUFC sitt beste, han er født og oppvokst som fan av klubben og han viser engasjement ved å være nesten på hver bidige kamp klubben spiller. Han tåler motgang, og prøver å blidgjøre fansen ved å gi de fleste managere flust med penger til spillerkjøp. Han har vært med på å skaffe klubben noen fantastiske spillere, og jeg ser ingen grunn til at dette plutselig skal snu nå.

Det er en ting jeg er veldig skuffet over med Shepherd, og det var at han ansatte Souness som manager. Dalglish, Gullit og Robson var jo mange supporteres førstevalg, så der har jeg ingenting å klage på, men Souness var en gedigen skuffelse å få som manager. Dette er nok også en del av grunnen til at han er blitt så "upopulær"!

Om Shepherd kjøper ut familien Hall, tror jeg klubben vilkomme styrket ut av det. Hall virker som en gjerrig og lite engasjert person for klubben, en som kun vil ta penger ut av "kassa" til NUFC ved enhver anledning. Han er for gammel og lite engasjert til å være med på dette lenger. Shepherd har nok av "cash" til å kjøpe opp klubben, og hjelpe den med å trygge seg rent økonomisk.

« Siste redigering: 17. Mars 2007, 22:56 av Frode »

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #601 på: 18. Mars 2007, 00:08 »
Ganske enig. Har samme følelsen selv.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #602 på: 18. Mars 2007, 16:33 »
Roeder har aldri fått mulighet til å bygge et lag. Sparkes han bør i allefall en ny manager få bygge et lag i løpet av sommeren. Noe må forandres!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #603 på: 19. Mars 2007, 13:55 »
Jeg ser det er mange her som vil ha ny manager til sommeren. Men når vi først skal hente ny manager, vil jeg ha en GOD manager som kan heve laget våres. Jeg vet at Sven-Göran Eriksson har vært linket til klubben som en mulig ersatter. Men er det mange gode managere som kan ta over klubben for øyeblikket eller til sommeren(det hadde vært helt konge), men er det stor sannsynlighet at de kommer til oss? Ottmar Hitzfeld har også blitt nevnt her ser jeg, men jeg tviler sterkt på at han gidder å ta turen til nord-england får i trene oss. Da må vi lokke han med et eller anna :P Skal vi hente en ny manager, vil jeg ha en god en og en som kan heve laget våres over tid og skapet et Newcastle som igjen spiller glimrende angrepspill og tette hullene i forsvar.

Er ganske enig med det Frode sier her om Styret. Det er ikke bra at Sir John Hall sitter med den største aksjermajoriteten i klubben når han ikke er involvert eller bare sitter å skyggen å skal være med på å ta avgjørelser. Jeg vil ha et styret som har full kontroll og som sikter i nye høyder. Vi må sikte mot pokaler og en plass blant de 4 beste. Og da må vi i hvert fall ha et styret vil gjøre alt i sin makt for klubben og backe den fullt ut! La manageren gjøre sin jobb, og samtidig gjøre sin egen på en respektfull måte.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 19. Mars 2007, 15:33 »
Some sobering facts to contemplate:

This was our 10th away defeat in the Premiership - our worst ever number of losses is 11 (last season).

So far we have only collected 11 points on our travels - our worst ever haul was 15 points in 1997/98.

Our lowest goals scored on the road was 13 in 1997/98. This season we're still two short of that total.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #605 på: 19. Mars 2007, 16:12 »
Det snakkes om at managere som Hittzfeld må "lokkes" hit, jeg syns spillerstallen vår (pluss noen forsvarspillere i sommer) burde være mer enn nok til at mange merriterte trenere kunne ha tenkt seg dit. Alle andre supportere jeg snakker med mener at Newcastle burde gjort det mye bedre med tankte på spillermaterialet vi besitter, det er bare snakk om å få tak i en trener som faktisk veit hva han driver med
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 19. Mars 2007, 16:31 »
At man hevder at Sir John Hall holder klubben tilbake er så sin sak. Men etter det jeg greier å lese så er det ingen som registrerer at Freddy Shepherd er ligaens DESIDERT VERSTE styreformann.

Det er ikke sånn at Hall sr. har skylda i at Shepherd har ansatt tullinger som managere og kastet bort penger på fallskjermen til Graeme Souness. Det er Shepherd som styrer den daglige driften av klubben. Hvorfor er det da John Hall som skal få skylda for at Shepherd gjør en altfor dårlig jobb?

Er det virkelig bra at Shepherd sitter med full kontroll over klubben, og dermed kan gjøre hva pokker han vil, når vi ser hvor lite den mannen har fått til i de 10 årene han har vært styreformann?
Er det ingen som husker NOTW-skandalen med Shepherd og Hall jr.?

Er det ingen som husker at mannen har ansatt Kenny Dalglish, Ruud Gullit, Bobby Robson, Graeme Souness og nå senest Glenn Roeder, uten at klubben har kommet en millimeter nærmere et stort trofé? Den som gjorde det best av disse fikk selvsagt sparken, og ble erstattet med en mann som la 5 års arbeid i grus på kun få måneder. Og når Robsons etterfølger måtte gå, så fikk han med seg en fallskjerm på størrelse med kostnaden av 3-4 toppspillere! Og da er det Sir John Hall som er i veien og som holder skuta tilbake?

Hvordan i all verden er det mulig å påstå at skylda ligger hos Sir John Hall, når den daglige driften av klubben er under enhver kritikk, og når de sportslige resultatene har vært like forbanna elendige nesten uansett manager. Med unntak av Roeder er det ganske store navn som har blitt ansatt. Og selv om vi neppe var særlig mye nærmere et trofé under Robson, som under forgjengerne Dalglish og Gullit, så er det ikke til å komme utenom at prestasjonene og resultatene i det store og hele var av en annen verden.

Men gode resultater var ikke nok. så styreformannen vår solgte vår beste spiller bak ryggen på manageren og lukket døra i forhold til toppsigninger i Robsons siste transfervindu. Så det ble til at vi måtte "ta til takke" med en avdanket Patrik Kluivert, som Robson nok likevel fikk klart mest ut av i forhold til etterfølgeren, en Nicky Butt som var på hell, men som har fått et oppsving igjen dennne sesongen, og en pur ung James Milner, som først denne sesongen har tatt store steg i riktig retning. Styreformannen undergravde managerens autoritet, førte ham bak lyset i forhold til ny kontrakt og kastet mannen på sjøen etter en litt svak sesongstart, etter en litt skuffende femteplass sesongen før.

Hva har Shepherd gjort etterpå? Brukt mye penger på å ansette Souness, kjøpe mange udugelige spillere pluss et par brukbare, og brukt enda mer penger på å sparke Souness. Deretter valgte han den billige løsningen som fikk stor suksess det første halve året. Denne sesongen har det gått på tverke.

Skal ikke styreformannen stilles til ansvar for at ingen av managerene han har ansatt, har lyktes med klubben? Og hvor høye eller lave er egentlig styreformannens krav når en semifinale i UEFA-cupen med nesten hele førsteelleveren ute med skade, og en litt svak femteplass i PL, til fordel for Liverpool (som nå er flere verdenshav foran oss) ikke er godt nok for en rutinert, suksessfull manager med en fantastisk CV, mens 13. plass i PL, en direkte pinlig UEFA-cup exit i kvartfinalen, begrenset innsats i hjemlige cuper og begredelig spill over lang, lang tid, ER godt nok for en rutinert, men ikke særlig suksessfull manager med en begrenset CV og et frynsete rykte.

Er det virkelig Sir John Halls feil at Shepherd ikke har peiling på hva han driver med?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 19. Mars 2007, 17:44 »
Det skal ikke stikkes under en stol at det var familien Hall som ville ha Robson sparket. Noe også Robson har hintet til selv.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 19. Mars 2007, 18:06 »
Litt rart at Robson vil sjå kampar med Shepherd om han er blitt så dårlig behandla også.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #609 på: 19. Mars 2007, 19:07 »
Selvsagt skal Shepard stå til ansvar for hva han driver med. Men jeg trur nok som jeg sa tidligere at Hall trekker litt i trådene når han sitter på så stor eierandel av klubben. Etter min mening er det delt skyld. Derfor sier jeg at vi skal få et styret som sikter høyt og ikke blander seg inni alt mulig rart. Du ser jo hvordan det er i Chelsea for tiden mellom Mourinho og Roman. Håper bare at det blir mye bedre til neste sesong.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 19. Mars 2007, 20:24 »
Det skal ikke stikkes under en stol at det var familien Hall som ville ha Robson sparket. Noe også Robson har hintet til selv.
Helt riktig, dette mener jeg også å ha lest i et intervju med Bobby Robson. I samme intervju så sa Robson at John Hall er "sjefen" i NUFC, og at veldig få, om noen sier imot hans ord!

Er vel også litt rart om Shepherd selv har behandlet Robson så forferdlig "stygt", da jeg har sett de har blitt fanget opp av kameraer på St. James Park, der de sitter og ser på kamper sammen!?!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 19. Mars 2007, 20:50 »
Helt riktig, dette mener jeg også å ha lest i et intervju med Bobby Robson. I samme intervju så sa Robson at John Hall er "sjefen" i NUFC, og at veldig få, om noen sier imot hans ord!

Er vel også litt rart om Shepherd selv har behandlet Robson så forferdlig "stygt", da jeg har sett de har blitt fanget opp av kameraer på St. James Park, der de sitter og ser på kamper sammen!?!

Har aldri hørt Robson sagt noe negativt om Shepherd faktisk, og jeg tviler på at han hadde sett kamper med Shepherd ved sin side om han hadde hatt lite til overs for styreformannen. Har heller aldri hørt at noen av våre tidligere managere sagt noe negativt om Shepherd. Det jeg imidliertid husker godt er at Keegan var fly forbannet på Sir John Hall etter at han ga seg som Newcastle manager.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #612 på: 19. Mars 2007, 20:57 »
Da burde du lese den siste biografien til SBR Asbjørn, så får du nok et litt annet syn på Freddy Shepherd.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #613 på: 19. Mars 2007, 21:04 »
Da burde du lese den siste biografien til SBR Asbjørn, så får du nok et litt annet syn på Freddy Shepherd.

Har lest en del av den på nettet, men har ikke lest noe negativt fra hans side. Kan du gi et kort utdrag av hva han klager på? Jeg tviler på at det er veldig ille, for da hadde garantert mediene trykket dette i det boken kom ut.

Nå mener jeg ikke at Shepherd er den rette for når du ansetter en manager som Glenn Roeder bør du legges inn til full helsesjekk, men han er ikke alene da Hall familien kan styre butikken akkurat som de vil.
« Siste redigering: 19. Mars 2007, 21:06 av Asbjørn »

Zogbia

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #614 på: 19. Mars 2007, 21:15 »
Liker Roeder, og tror han vet hva som må gjøres men er dessverre usikker på om han er dyktig nok til å fullføre planene sine. Vet det høres drastiskt ut, men nå har vi NUFC supportere snakket om de samme tingene og klagd over dårlig manager, dårlige spillere, tabbekjøp, intere krangling og en idiot av en styreformann så lenge at jeg ikke tror ting vil forbedre seg før det kommer et oppkjøp av klubben. Nye eiere, ny manager (Shearer?),  nytt, mer merittert trener team og en del nye spiller, og selvfølgelig penger. Tror faktisk Shearer er det beste valget som manager. Ja han er uerfaren men det er mange managere som har kommet til en stor klubb rett etter karriereslutt og gjort det bra, pluss at Shearer er en person store spillere ønsker å spille for og fansen vil stå bak han nesten hva som skjer.  Shearer/John Carver som manager og ass., og Sir Bobby som Director of Football. Og en rimelig anonym, buisness rettet eier med dype lommer som styrer klubben, ikke laget. Det hadde vært drømmen! :)

Noen forslag til andre trenerkabaler? Enjoy! ;)
Shearer 9 Legend