20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #585 på: 04. Mars 2007, 09:12 »
Kunne egentlig tenkt meg Mancini jeg. Mye bedre enn mye annet vi kan ende opp med, men jeg tviler sterkt på at han vil komme. Tror han går til en storklubb.

Ottmar Hitzfeld kan vi bare glemme. Hvorfor i all verden skulle han slutte i Bayern for å bli Newcastle-manager?
Hitzfeld skal ikke lede Bayern Munchen lenger enn ut denne sesongen. Det har han gitt klar beskjed om. Bayern må på trenerjakt, fordi Hitzfeld er klar for nye utfordringer, og det utenfor Tyskland ifølge han selv!

Yes, og jeg kan ikke se for meg noen større Engelske klubber (snakker England) som kan bytte trener. Om ikke Jose slår seg vrang da, men da blir det nok Hiddink, som er en god venn av Roman ser det ut som. Skulle Ottmar få det til med Newcastle vil han bevise hvor stor manager han er. En kjempe utfordring i å lede Newcastle.
Kan også ta med at da han sluttet i Bayern Munchen for å ta seg 1 års fri fra fotballen, lærte han seg faktisk Engelsk. Han var jo også ganske sterkt linket til jobben som manager for NUFC etter at Souness fikk sparken.

Men etter at hundrevis av NUFC fans startet en underskriftskampanje for å få han som ny trener, gikk Hitzfeld selv ut i media å sa at han ikke ønsket seg jobben på St. James Park. Så det ville overraske meg om han plutselig har ombestemt seg!

Forresten, underskriftskampanjen og en CV om Ottmar Hitzfeld, kan du lese her.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 04. Mars 2007, 12:02 »
Sitat fra: Frode
Personlig er jeg veldig begeistret for Gordon Strachan. Ung manager som førte Southampton til FA cupfinale, samt førte laget til en god plassering i PL. Han har fortsatt i samme spor i Celtic der de er suverene i SPL. Spennende å se om han slår ut Milan av CL til uken!
Enig i denne. Gordon har gjort en god jobb med Celtic virker det som (uten at jeg ser altfor mye skotsk fotball), men jeg er mer imponert over det han gjorde med Soton'. Av diverse grunner har jeg alltid holdt et lite øye med the Saints og den beste sessongen Gordon hadde der var meget imponerende. Ble det ikke en 8.plass til slutt montro? Hva Soton' gjelder nå så håper jeg George Burley klarer å ta dem tilbake til Englands gjeveste liga denne sessongen, men nok om det. Som du sier Frode blir det spennende å se om Celtic klarer å slå ut Milan om noen dager. Jeg tviler, men vil bare understreke at det alikevel ikke er noen grunn til å dømme Gordon Strachan til udugelig som manager.

At Ottmar faktisk er i Bayern bare ut sessongen det viste jeg ikke. Og dersom han vil til England har Asbjørn ett poeng i at han neppe får noen mye større klubb enn Newcastle. Og pr dags dato er jeg litt i tvil om hva jeg mener om Roeder som manager, MEN kan vi få Hitzfeld er det i mine øyne ikke noe å lure på.
Velger alikevel å ta dette med at Hitzfeld kun styrer Bayern ut sessongen med en klype salt: det gjorde tross alt Roeder i Newcastle ifjor også.

plebbster

• Gjest
« Svar #587 på: 04. Mars 2007, 14:56 »
Det er kanskje litt bekymringsverdig at vi begynner å se og vurdere kvalitetene til andre managere når vi har en fast manager. Ser på hvordan manager A og B ville passet inn i Newcastles kultur, endre spillemønsteret osv.

Men det er riktig å se på ting på den måten ettersom Roeder er for dårlig til å kunne gi oss noe verdifullt. Jeg tør ikke begynne å drømme ettersom Sheperd helt sikkert kommer til å skuffe meg neste gang en ny mann blir presentert som mannen som skal gjøre sølv til gull.

Hitzfield pirrer meg. Såpass kan jeg vel si.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #588 på: 05. Mars 2007, 21:59 »
Synes Tim Buchs har et veldig bra innlegg lenger oppe i tråden.
Vil legge til at tross en del skuffende resultater, så har denne sesongen gitt grunn til å være litt optimist for fremtiden. Skademarerittet har kastet mange undomsspillere inn i 1ste-lagsfotball. En jobb jeg synes de har taklet bra. Det har også vist at klubben gjør en god jobb ved Akademiet. I likhet med Tim Buch er jeg ikke alt for utålmodig. Tror det er større sjanse for å forbli et topplag om man bygger seg dit sten for sten.
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 05. Mars 2007, 22:05 »
Synes Tim Buchs har et veldig bra innlegg lenger oppe i tråden.
Vil legge til at tross en del skuffende resultater, så har denne sesongen gitt grunn til å være litt optimist for fremtiden. Skademarerittet har kastet mange undomsspillere inn i 1ste-lagsfotball. En jobb jeg synes de har taklet bra. Det har også vist at klubben gjør en god jobb ved Akademiet. I likhet med Tim Buch er jeg ikke alt for utålmodig. Tror det er større sjanse for å forbli et topplag om man bygger seg dit sten for sten.

Om vi bruker ungdomsspillere eller dyre førstelagsspillere spiller liten rolle. Resulatene blir de samme uansett.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #590 på: 05. Mars 2007, 22:14 »
Resultatene de samme uansett... Tja, mulig det per i dag. Og da ser jeg bare lysere på morgendagen.....
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 05. Mars 2007, 22:43 »
Resultatene de samme uansett... Tja, mulig det per i dag. Og da ser jeg bare lysere på morgendagen.....

Fatter ikke at man kan se lyst på framtiden når man avgir poeng mot de fleste bunnlag. Når det heller ikke hjelper å bruke spillere som tjener over en halv million i uka, som man har sutret over at har vært skadet i lengre tid ser ihvertfall ikke jeg lyst på framtiden. Det minste man må forlange er at de gir mer enn 50% prosent innsats.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 06. Mars 2007, 19:53 »
Roeder må vekk etter min mening, og det synes jeg sannelig alle burde mene. Herregud, vi har da alle vært vitne til skandalebehandlingen av Albert Luque, Titus Brambles klippekort, dårlige resultater, enda dårlige unnskyldninger og annet vissvas. Nei, Roeder er ikke en manager for fremtiden, og heller ikke for nåtiden. Han er rett og slett ikke god nok for å føre Newcastle til det de engang var.

Hitzfield please!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #593 på: 08. Mars 2007, 16:28 »

Fatter ikke at man kan se lyst på framtiden når man avgir poeng mot de fleste bunnlag. Når det heller ikke hjelper å bruke spillere som tjener over en halv million i uka, som man har sutret over at har vært skadet i lengre tid ser ihvertfall ikke jeg lyst på framtiden. Det minste man må forlange er at de gir mer enn 50% prosent innsats.
Mitt poeng med "morgendagen" var at hvis en gjeng juniorer i dag fremskaffer samme resultat som stjernene, så vil de - ved normal progressjon - gjøre det adskillig bedre i fremtiden. -Jeg er helt enig med deg i at innsatsen er alt for ofte for lav hos de såkalte stjernene. Hadde stallen vært noe bredere kunne flere enn Luque fått slite benk og reservelag.   

Livet er svart/hvitt!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #594 på: 15. Mars 2007, 22:43 »
Nå vil jeg ha Roeder til helvete ut
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #595 på: 16. Mars 2007, 12:29 »
Nå?Etter gårsdagens kamp?Eller skifter du mening, som mange andre, om vi vinner de 3 kommende kampene? :)

Roeder er ikke den manageren Newcastle behøver. Om han går nå eller om 3 måneder er ikke det viktigste langsiktig sett, det viktigste er at man får en manager av kaliber foran neste sesong.
Carr har altfor få landskamper for England!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 17. Mars 2007, 00:19 »
Nå?Etter gårsdagens kamp?Eller skifter du mening, som mange andre, om vi vinner de 3 kommende kampene? :)

Roeder er ikke den manageren Newcastle behøver. Om han går nå eller om 3 måneder er ikke det viktigste langsiktig sett, det viktigste er at man får en manager av kaliber foran neste sesong.

Jeg skifter ikke mening om vi vinner resten av kampene i PL. Han må ut, ut, ut!!!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #597 på: 17. Mars 2007, 14:17 »
Nei.

Geniet må selvsagt få en femårs-kontrakt.
Carr har altfor få landskamper for England!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #598 på: 17. Mars 2007, 18:40 »
Freddy Shepherd og sønnen vil kjøpe resten av klubben og la Roeder sitte til Shearer vil ha jobben hvis ikke vi fortsetter like dårlig.

Saturday March 17, 2007
The Guardian

Dispirited Newcastle United supporters making their weary way back from Alkmaar yesterday will hardly be reassured by the notion that things may get worse before they get better. Tomorrow brings a trip to Charlton that apparently everyone on Tyneside regards as a home banker, Monday has the Football Association's hearing with Emre Belozoglu over his racial abuse charge and, in the longer term, there is a growing consensus locally that the chairman, Freddy Shepherd, is expected to mount a bid for the shares of his fellow directors Sir John Hall and Douglas Hall.

If Shepherd were to do that successfully, then he and his increasingly influential son, Kenneth, would effectively run the club as a family concern.
Barely 48 hours after the announcement in January by the investment group Belgravia that they were withdrawing from their potential takeover talks - a process stimulated by the Hall family's desire to sell their 41% stake in the club - Shepherd put himself forward as a possible bidder, saying: "I would consider buying the Halls' shares at the correct price."

Due to the "whitewash" agreement concluded with Belgravia, they would be entitled to match or beat any Shepherd offer for the Hall shareholding within six months of their announcement but there has been no fresh contact between Belgravia and the Halls or with the club since January and a spokesman for the group said yesterday that Belgravia "is maintaining a watching brief; we keep all investment opportunities under review".

There was no sub-text to the comments and Belgravia is not anticipated to revisit the club's books imminently. With Polygon, the other company who entered discussions with the Halls, also understood to be not returning, it leaves the Halls with a dilemma.

"Sir John Hall has to decide what his role is," Shepherd said in January. "The future of this club is in his hands. He has to decide whether he wants to stick or sell. The uncertainty is making it hard for me to run the club. Sir John identified two potential buyers and it hasn't worked. How many more potential buyers has the club to cope with?"

It is believed that Belgravia were prepared to offer around £130m for Newcastle and take on the club's unknown debt figure. Newcastle's share price enjoyed a small rise yesterday but the paper value is approximately £85m. To acquire the Halls' 41% would mean Shepherd finding tens of millions that few analysts think he has.

Some fans might consider this dry detail but until the ownership of the club is settled, strategic planning will suffer. Shepherd already runs the club on a day-to-day basis but he cannot drive it with a 29% shareholding.

Therefore, despite the unambitious manner of their Uefa Cup exit on Thursday night in Alkmaar, Glenn Roeder may remain in place until the moment when Alan Shearer decides he has had enough of Match of the Day. That will not be for another 12 months, it is said.

But if Newcastle's form implodes over the coming weeks, and the noises coming from senior players such as Shay Given and Kieron Dyer do not convince that there will be some rousing resistance witnessed at The Valley and elsewhere, Shepherd may remove Roeder. Considering the chairman fought the League Managers' Association among others to get Roeder appointed last year, that would be done reluctantly but there is billowing dissatisfaction with Roeder among those who buy season tickets.

Yet Roeder is already engaged in summer planning and Reading's Steve Sidwell is expected to join as a free agent. But Emre's future is uncertain, as is Titus Bramble's, and Michael Owen's return from injury may now be delayed. There would be logic to Owen having the entire season off rather than risk himself at its end. And it does feel at an end. "What can we say?" asked Given, "we've let the fans down again. The whole team didn't play well and we're out of Europe, so it's the end of the season."

Dyer, meanwhile, looked ahead to Charlton tomorrow and said: "While we still have to try and win as many points as we can and climb up the table, tonight [Alkmaar] will take a long time to get out of our system. I honestly believe that."

Supporters will not enter The Valley's sold-out away section confident and, if there is a downturn, then further anti-Shepherd protests of the sort that followed the home defeat by Sheffield United in November cannot be discounted. Even fans numbed by year after year of disappointment can still get angry.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #599 på: 17. Mars 2007, 18:54 »
Å la Shepherd få full kontroll over denne klubben må være det verste som kan skje oss siden Keegan sa opp og Robson fikk sparken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon