20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132859 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #570 på: 03. Mars 2007, 21:42 »
Så hvem skulle blitt ny manager? Hvem er den rette til å lede skuta?Kunne José Mourinho,Frank Rijkaard,Ottmar Hitzfeld,Roberto Mancini,Rafael Benítez,Ronald Koeman,Gérard Houllier,Fabio Capello,Alex Ferguson,Gordon Strachan,Arsène Wenger eller Carlo Ancelotti bygge opp et storlag. Kanskje, men ville de tatt jobben. Managere vil nok lede de beste. Eller skal vi sette tillitten til nokså uerfaren manager som Glenn Roeder,men tros alt har vunnet intertoto cupen. Ikke akkurat noe å skryte av. Newcastle har alt som skal til å bli en topplag, men har på en måte ikke lykkes.Hvorfor?Det er et godt spørsmål.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #571 på: 03. Mars 2007, 21:47 »
Så hvem skulle blitt ny manager? Hvem er den rette til å lede skuta?Kunne José Mourinho,Frank Rijkaard,Ottmar Hitzfeld,Roberto Mancini,Rafael Benítez,Ronald Koeman,Gérard Houllier,Fabio Capello,Alex Ferguson,Gordon Strachan,Arsène Wenger eller Carlo Ancelotti bygge opp et storlag. Kanskje, men ville de tatt jobben. Managere vil nok lede de beste. Eller skal vi sette tillitten til nokså uerfaren manager som Glenn Roeder,men tros alt har vunnet intertoto cupen. Ikke akkurat noe å skryte av. Newcastle har alt som skal til å bli en topplag, men har på en måte ikke lykkes.Hvorfor?Det er et godt spørsmål.

Nok av managere som vil lede Newcastle. Se på f.eks Van Gaal som leder "lille" AZ Alkmaar i dag. Han hadde garantert hoppet på denne utfordringen. Kanskje en av verdens beste managere. Houllier, Koeman,  Mancini, Ottmar og Strachan hadde også vært muligheter. Det skal sies at jeg ikke ønsker alle disse som ny Newcastle manager.

Roeder er en dårlig vits.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Noreng

• Gjest
« Svar #572 på: 03. Mars 2007, 21:54 »
Newcastle har alt som skal til å bli en topplag, men har på en måte ikke lykkes.Hvorfor?Det er et godt spørsmål.
Ja, hvorfor? Fordi vi har en trener som er så dum at han spiller med to defansive midtbanespillere sentralt, to aktive vinger, en ving som back og allikevel ikke har en hodesterk spiss. Og når vi først setter inn en hodesterk spiss, spiller vi lange pasninger og ikke kommer til innlegg.
Fordi vi har en trener som er så dum at selv om vi har hatt flest skader i PL 4 år på rad (Mulig dette ikke stemmer helt, men dere skjønner pointet) og ikke engang har stolthet til å sjekke fysikken til gutta, treningsmetodene, eller treningsunderlaget. Nei, fordi han tross alt lovet at alle skader kun er uflaks.
Fordi vi har en trener som er så dum at vi spiller med en av de eneste midtstopperene vi har som klarer å markere og klarere på back. Men gutten som har 86 gode minutter i hver kamp, men ødelegger de fleste kamper med sine tabber i de andre 4, han er fast midtstopper.
Fordi vi har en trener som er så dum at han på død og liv skal ha et lag hvor alle er 24 år eller yngre. Jeg mener at et lag skal variere aldersmessig med unge talenter, modne spillere og gamle rutinerte spiller som skaffer ro. Og på grunn av denne tanken sier han nei til Sol Campbell. Og han sier nei til Jonathan Woodgate bare på grunn av skadehistorien hans. Men hva så? Vi taper jo faen med ingenting på det mtp. at de betaler lønna hans når han er skadet.
Fordi vi har en trener som er så dum at han ikke gjør et jævla grep i hver kamp. Og når han først gjør det, er det verre enn man kunne drømme om(Mareritt) Eksempel når det er 0-0 og legge seg defansivt tilbake (Har skjedd, husker bare ikke når) og han bytter gjerne ut sin beste spiller, sånn som idag.
Fordi vi har en trener som er så dum at det er umulig å skjønne hva i alle dager de trener på. Kan umulig være noe annet enn jogging.
Fordi vi har en trener som er så dum at han tror at det er spillere er som i FM, bytt ut og kjøp nye. Han skjønner ikkke at det faktisk er mulig å sette folk på treninger for å bli bedre i ting, eller å gi de taktiske råd.

Dette skrev jeg kun i ren aggresivitet over vår udulige manager, men føler alle må være enige hvis de tenker om.
For hva er det jeg nevner som ikke er sant

Noreng - Irritert over treneren vår!

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #573 på: 03. Mars 2007, 22:08 »
Keegan og Robson greide ikke vinne noe med newcastle.Selv om de gjorde en god jobb med laget. Var det desverre ikke nok til å vinne noe.

Noreng

• Gjest
« Svar #574 på: 03. Mars 2007, 22:13 »
e
Nok av managere som vil lede Newcastle. Se på f.eks Van Gaal som leder "lille" AZ Alkmaar i dag. Han hadde garantert hoppet på denne utfordringen. Kanskje en av verdens beste managere. Houllier, Koeman,  Mancini, Ottmar og Strachan hadde også vært muligheter. Det skal sies at jeg ikke ønsker alle disse som ny Newcastle manager.

Jeg skal pirke men verken Ottmar eller Mancini tror jeg ville sagt ja. Hvorfor forlate Inter og Bayern for Newcastle? Koeman ville jeg gjerne sett. Har ikke fulgt Van Gaal nøye, men AZ Alkmaar er et lag som har inponert meg. Da står gjerne en genial manager før. Og jeg digger nederlandsk fotball, så det kunne vært artig. Strachan? Hvem er det?  :P

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #575 på: 03. Mars 2007, 22:14 »
Han som er Celtic manager nå fortiden.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #576 på: 03. Mars 2007, 22:16 »
Keegan og Robson greide ikke vinne noe med newcastle.Selv om de gjorde en god jobb med laget. Var det desverre ikke nok til å vinne noe.

Nå er det langt i fra å komme på topp tre opptil flere ganger kontra å slite under midten på tabellen. Når Robson tok over etter Gullit hadde han ingen midler å bruke på to år om man sammenligner med Roeder. Robson måtte nøye seg med "kjøp" som Gavilan, Acuna, Cordone og Bassedas som omtrent ikke kostet en dritt. Når han fikk penger mellom hendene kom resultatene på løpende bånd.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #577 på: 03. Mars 2007, 22:18 »
e

Jeg skal pirke men verken Ottmar eller Mancini tror jeg ville sagt ja. Hvorfor forlate Inter og Bayern for Newcastle? Koeman ville jeg gjerne sett. Har ikke fulgt Van Gaal nøye, men AZ Alkmaar er et lag som har inponert meg. Da står gjerne en genial manager før. Og jeg digger nederlandsk fotball, så det kunne vært artig. Strachan? Hvem er det?  :P

Nå har Mancini takket nei til ny kontrakt med Inter så han er kontraktsløs til sommeren. Ikke det at jeg vil ha Mancini til Newcastle.

Noreng

• Gjest
« Svar #578 på: 03. Mars 2007, 22:31 »
Hehe, nå leste jeg det lange innlegget mitt litt lenger oppe, og ser at jeg høres akkuratt som Asbjørn :P

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #579 på: 03. Mars 2007, 22:34 »
Kan vi ikke bare slette denne tråden. Denne tråden blir bare tåpelig og dum etter dagens fantastiske poeng. Regner med at flesteparten er enig her inne.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #580 på: 03. Mars 2007, 22:40 »
Husker jeg rett var både Ronald Koeman og Gerard Houllier interessert i jobben da Souness og/eller Robson fikk sparken hos NUFC! Koeman kunne kansje, kansje gjort en bra jobb. Men føler det er mye usikkerhet der. Houllier spilte så destruktiv fotball i LFC at han ville jeg ikke hatt om de hadde blukket han etter meg. Det er vanskeligere å føre NUFC opp i toppen, enn å være i toppen med Lyon. Den jobben var jo ferdig servert da han tok over. En annen ting med Houllier, er at han har noen svake resultater å vise til også, spesielt som Fransk landslags-sjef tidlig på 90 tallet. Kan også nevne alle de rare kjøpene han hadde med LFC, han fikk mange penger å bruke, men hevet vel aldri laget i seriesammenheng, selv om han vant en del cuper med de.

Personlig er jeg veldig begeistret for Gordon Strachan. Ung manager som førte Southampton til FA cupfinale, samt førte laget til en god plassering i PL. Han har fortsatt i samme spor i Celtic der de er suverene i SPL. Spennende å se om han slår ut Milan av CL til uken!

Vi har hatt meritterte managere i NUFC. Robson, Dalglish, ja til og med Gullit har bra resultater å vise til. (husk, Chelsea med Hoddle var bare en middelhavsfarer, mens Gullit førte de opp i det gode selskap, med FA cup seier som høydepunkt). Men premiehylla vår er like tom for det om! Så løsningen er ikke alltid en merittert trener med et stort navn, den har vi gått på før.

Men vi gir jo heller ikke Roeder evig tillit, og fyren har jo kun kontrakt ut neste sesong. Bedrer ikke resultatene seg, så nøler nok ikke Freddy Shephard heller med å sparke han, kansje før kontrakten går ut. Men det er optimistisk å tro at dette skjer til sommeren. Men enn så lenge, skal han få lov å jobbe uten piss fra meg, foreløpig! Han skal få lov til å prøve å vise at han er den rette personen til å lede NUFC. Men jeg er en ambisiøs supporter, og krever topp-plasseringer og gode resultater. Dette må komme neste sesong skal han forsatt ha min tillit!

Forøvrig er jeg ikke stor supporter av de "store" managerne som bytter på topp jobbene hele tiden, Capello, Lippi, Ancelotti, Hitzfeld osv. De trener jo stort sett kun "de aller beste lagene", og skulle fått litt av en utfordring i NUFC, om de hadde tort å "klusse" til navnet sitt, som jo risikoen er.
« Siste redigering: 03. Mars 2007, 22:43 av Frode »

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #581 på: 03. Mars 2007, 22:47 »
Kunne egentlig tenkt meg Mancini jeg. Mye bedre enn mye annet vi kan ende opp med, men jeg tviler sterkt på at han vil komme. Tror han går til en storklubb.

Ottmar Hitzfeld kan vi bare glemme. Hvorfor i all verden skulle han slutte i Bayern for å bli Newcastle-manager?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #582 på: 03. Mars 2007, 22:50 »
Kunne egentlig tenkt meg Mancini jeg. Mye bedre enn mye annet vi kan ende opp med, men jeg tviler sterkt på at han vil komme. Tror han går til en storklubb.

Ottmar Hitzfeld kan vi bare glemme. Hvorfor i all verden skulle han slutte i Bayern for å bli Newcastle-manager?
Hitzfeld skal ikke lede Bayern Munchen lenger enn ut denne sesongen. Det har han gitt klar beskjed om. Bayern må på trenerjakt, fordi Hitzfeld er klar for nye utfordringer, og det utenfor Tyskland ifølge han selv!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #583 på: 03. Mars 2007, 23:07 »

Hitzfeld skal ikke lede Bayern Munchen lenger enn ut denne sesongen. Det har han gitt klar beskjed om. Bayern må på trenerjakt, fordi Hitzfeld er klar for nye utfordringer, og det utenfor Tyskland ifølge han selv!

Yes, og jeg kan ikke se for meg noen større Engelske klubber (snakker England) som kan bytte trener. Om ikke Jose slår seg vrang da, men da blir det nok Hiddink, som er en god venn av Roman ser det ut som. Skulle Ottmar få det til med Newcastle vil han bevise hvor stor manager han er. En kjempe utfordring i å lede Newcastle.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #584 på: 03. Mars 2007, 23:38 »
Da så. Da tror jeg han kunne vært aktuell. Det hadde vært fantastisk med Hitzfeld!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.