20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132947 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #540 på: 27. Feb. 2007, 22:28 »
Verken Big Sam eller Alan Curbishley var blant mine topp ønsker, men stort sett alt er bedre enn den gjøken vi har i dag. Martin O`Neill var sammen med Ottmar og Hiddink en av mine drømmemanagere i sommer. Å sammenligne fotballen de står for med Roeder sin fotball blir bare komisk. Hadde bare Roeder hatt litt plan over det offensive spillet. Om han på død og liv skal spille Drillo fotball på bortebane er kanskje ikke løsningen å starte med en haug med dverger fra midtbanen og fram.
Hei hei hei, jeg sammenlignet Big Sam, Curbishley og O`Neill! Nevnte ikke Ottmar Hitzfeld og Guus Hiddink der jeg, disse 2 er jo i en helt annen klasse. Men de 3 førstenevnte, altså Big Sam, Curbishley og O`Neill, synes jeg heller lite om. De spiller destruktiv fotball synes da jeg.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #541 på: 27. Feb. 2007, 22:32 »
Verken Big Sam eller Alan Curbishley var blant mine topp ønsker, men stort sett alt er bedre enn den gjøken vi har i dag. Martin O`Neill var sammen med Ottmar og Hiddink en av mine drømmemanagere i sommer. Å sammenligne fotballen de står for med Roeder sin fotball blir bare komisk. Hadde bare Roeder hatt litt plan over det offensive spillet. Om han på død og liv skal spille Drillo fotball på bortebane er kanskje ikke løsningen å starte med en haug med dverger fra midtbanen og fram.
Hei hei hei, jeg sammenlignet Big Sam, Curbishley og O`Neill! Nevnte ikke Ottmar Hitzfeld og Guus Hiddink der jeg, disse 2 er jo i en helt annen klasse. Men de 3 førstenevnte, altså Big Sam, Curbishley og O`Neill, synes jeg heller lite om. De spiller destruktiv fotball synes da jeg.

Du sammenligner Roeder med Big Sam, O`Neill og Curb. Du synes lite om de tre sistnevnte, men synes Roeder er "topp". Er det noe som skurrer her?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #542 på: 27. Feb. 2007, 22:51 »
Du sammenligner Roeder med Big Sam, O`Neill og Curb. Du synes lite om de tre sistnevnte, men synes Roeder er "topp". Er det noe som skurrer her?
Har aldri sagt at Roeder er helt topp, men han er et bedre alternativ enn de 3 andre mener jeg! Han ligger f.eks. over klubbene som både O`Neill og Curbishley trener, og ikke altfor langt bak Bolton og Big Sam!!!

Men jeg forventet heller ikke "gull og grønne enger" denne sesongen. Ikke for det at Roeder er en dårlig manager, men fordi problemene startet allerede før sesongen var igang. Så jeg spør deg Asbjørn:

Er det veldig lett å erstatte Shearer som la opp før denne sesongen?

Er det veldig lett å erstatte Owen som fikk hele denne sesongen spolert av skaden han pådro seg i VM?

Er det veldig lett å komponere et forsvar med så massive skader vi har hatt i hele år?

Og enda verre, er det lett å få spillerne til å fungere i en spillestil, offensiv som deffensiv med alle de skadene vi har hatt?

Er løsningen bare å bla frem millioner på millioner med pund for å hente akkurat det vi vil og trenger? Hvis det skjærer seg galt da, som det fort kan gjøre, uansett hvem som leder klubben, da er vi skikkelig ute å kjører!

Er løsningen alltid en merittert manager? har vi ikke hatt nok av dem? Robson, Dalglish, Gulitt.

Og til slutt, er absolutt alt Roeder sin feil? Kunne han ha ordnet opp i så mye på en gang? Eller erkjenner du at han har hatt en del uflaks også?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #543 på: 27. Feb. 2007, 23:02 »
Har aldri sagt at Roeder er helt topp, men han er et bedre alternativ enn de 3 andre mener jeg! Han ligger f.eks. over klubbene som både O`Neill og Curbishley trener, og ikke altfor langt bak Bolton og Big Sam!!!

Men jeg forventet heller ikke "gull og grønne enger" denne sesongen. Ikke for det at Roeder er en dårlig manager, men fordi problemene startet allerede før sesongen var igang. Så jeg spør deg Asbjørn:

Er det veldig lett å erstatte Shearer som la opp før denne sesongen?

Ja en skadeforfulgt 35-åring skal det ikke være vanskelig å erstatte.

Er det veldig lett å erstatte Owen som fikk hele denne sesongen spolert av skaden han pådro seg i VM?

Ja Martins har levert på Owen "nivå"

Er det veldig lett å komponere et forsvar med så massive skader vi har hatt i hele år?

Det er umulig å komponere et forsvar selv med et skadefritt Newcastle mannskap. At Roeder henter en spiller som Duff framfor å forsterke forsvaret er en skandale. Roeder har ikke de kontaktene som skal til for å hente kvalitetsspillere. Heldigvis var det ingen andre som ville ha 4. valget til Inter.

Og enda verre, er det lett å få spillerne til å fungere i en spillestil, offensiv som deffensiv med alle de skadene vi har hatt?

Du sutrer som en unge når det gjelder skader. Souness hadde også flust med skader. At Roeder bare skylder på uflaks når det gjelder alle strekkskadene som spillerene pådrar seg uke etter uke sier det meste om han som managertype.

Er løsningen bare å bla frem millioner på millioner med pund for å hente akkurat det vi vil og trenger? Hvis det skjærer seg galt da, som det fort kan gjøre, uansett hvem som leder klubben, da er vi skikkelig ute å kjører!

Selvsagt er det ikke løsningen.

Er løsningen alltid en merittert manager? har vi ikke hatt nok av dem? Robson, Dalglish, Gulitt.

Gullit en merittert manager???? Mulig du mener at vi har fått nok av slike som Robson, så la oss heller hente en manager som leder et non league lag.

Og til slutt, er absolutt alt Roeder sin feil? Kunne han ha ordnet opp i så mye på en gang? Eller erkjenner du at han har hatt en del uflaks også?

Mye er Roeders feil. Noe er uflaks, og noe er flaks. Akkurat som for de fleste managere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #544 på: 27. Feb. 2007, 23:25 »
Da kan jeg ikke annet enn å si Asbjørn, at vi er ufattelig uenige, ja faktisk om det meste om hva Roeder angår!  ;)

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #545 på: 27. Feb. 2007, 23:29 »
Roeder bør helt klart få en sesong til på å sjå om han er god manager for klubben. Synes denne diskusjonen begynner å gå litt langt. Mye usakelig osv. Er ikke alltid løsningen å skifte ut managere. Som jeg har nevnt tidligere. Se på Ferguson, se på Wenger! Var ikke akkurat meritterte trenere når de kom til sine respektive klubber. De brukte noen sesonger på å komme seg i gang og komme seg opp. Synes Roeder har noe av det samme i seg. (Souness er bare tragisk)Vil gjerne se Roeder neste sesong, kommer garantert til å komme høyere opp på tabellen(hvis ikke det blir et skademareritt som denna sesongen :P). Har trua på neste sesong. Tenk positivt, tenk framover!! :)
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #546 på: 28. Feb. 2007, 11:51 »
Roeder bør helt klart få en sesong til på å sjå om han er god manager for klubben. Synes denne diskusjonen begynner å gå litt langt. Mye usakelig osv. Er ikke alltid løsningen å skifte ut managere. Som jeg har nevnt tidligere. Se på Ferguson, se på Wenger! Var ikke akkurat meritterte trenere når de kom til sine respektive klubber. De brukte noen sesonger på å komme seg i gang og komme seg opp. Synes Roeder har noe av det samme i seg. (Souness er bare tragisk)Vil gjerne se Roeder neste sesong, kommer garantert til å komme høyere opp på tabellen(hvis ikke det blir et skademareritt som denna sesongen :P). Har trua på neste sesong. Tenk positivt, tenk framover!! :)

Souness har i det minste vunnet noe med 5 klubber som manager. Roeder har ikke gjort noe annet enn å rykket ned og fått sparken. I tillegg har han sløset enormt med penger. Regner med at du husker kjøpene han gjorde for West Ham etter salget av Rio Ferdinand. Å sammenligne Wenger og Ferguson med Roeder blir latterlig. Ferguson hadde da vunnet mye før han tok over som Man Utd manager. Kan legge til at den tragiske Souness hadde like mange poeng som  Roeder ved samme tid da han fikk sparken som Newcastle manager. Åja begge slet med skader, om du også er en som griner over det, og i tillegg husker dårlig.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #548 på: 28. Feb. 2007, 14:24 »
Nok en gang snakker Roeder i mot seg selv. Skader er ingen unnskyldning har han sagt til det kjedsommelige, og for nte gang bruker han nettopp skader som en unnskyldning. Jeg reagerer at det er flere også på de engelske forumene som begynner å bli lei av bullshit snakket til Roeder.

However, before boarding the plane to Amsterdam today, Roeder told me: " Louis van Gaal is supposed to be a coach who is thorough in his preparations.

"So if he has said these things I am surprised he has not done his homework and found out just what has been happening with injuries to Newcastle United this season.

"And I wonder if he knows that we have been without Michael Owen for all this season."

Ja med en en frisk Michael Owen hadde nok alt sett mye lysere ut. Owen er spilleren som er tingen når man vil spille drillofotball, og i tillegg få spillerene til å yte 100%.
« Siste redigering: 28. Feb. 2007, 14:27 av Asbjørn »

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #549 på: 28. Feb. 2007, 14:59 »
Herregud, du er ikke sann...

Tror du seriøst at vi ikke ville spilt bedre med en frisk Owen? Mener du Martins er en typisk drillo-spiller da?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #550 på: 28. Feb. 2007, 15:06 »

Tror du seriøst at vi ikke ville spilt bedre med en frisk Owen? Mener du Martins er en typisk drillo-spiller da?

Nei jeg tror ikke vi hadde spilt bedre fotball med en frisk Owen. Har du problemer med å akseptere det? Mulig du tror at "dverger" og drillofotball er noe som passer godt sammen. Ikke vet jeg.

Ellers var det ikke det som var poenget. Poenget var at Roeder til stadighet snakker i mot seg selv.

Jo jeg er sann.
« Siste redigering: 28. Feb. 2007, 15:08 av Asbjørn »

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #551 på: 28. Feb. 2007, 15:25 »
Bra Asbjørn! Du har forstått det

Med den taktikken Roeder velger, hvis han i det hele tatt "velger" noen taktikk, så passer den ikke til små spisser som lukter bakrom. Carew er mannen vi skulle ha kjøpt. Carew og Sibbe hadde vært et perfekt spisspar til lang"pasningene" (les: panikk klareringer, jeg klarer ikke slå en innsidepasning så derfor lukker jeg øynene og klemmer til) fra Bramble, Ramage og gutta bak der. Midtbanen blir jo bare løpenes i mellom, og derfor fremstår Parker som et skremt rådyr som ikke kommer i nærheten av ballen.
Eneste grunnen til at Martins allikevel har fremstått som noenlunde vellykket er hans ekstreme egenskaper. Vi skal huske på at Martins ofte sliter selv om han scorer i samme kamp, noe vi kan takke den manglende eller dårlige taktikken fra benken

Uansett Roeder skal sitte sesongen ut. Men hvis vi ryker ut mot AZ og havner på 10-15 plass i ligaen så må han ta med seg Bramble og gå
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #552 på: 28. Feb. 2007, 15:33 »

Nei jeg tror ikke vi hadde spilt bedre fotball med en frisk Owen. Har du problemer med å akseptere det? Mulig du tror at "dverger" og drillofotball er noe som passer godt sammen. Ikke vet jeg.

Ellers var det ikke det som var poenget. Poenget var at Roeder til stadighet snakker i mot seg selv.

Jo jeg er sann.

Synes du Martins er så typisk Drillo-spiller da? Han har jo gjort det godt.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #553 på: 28. Feb. 2007, 15:50 »

Jo jeg er sann.

Synes du Martins er så typisk Drillo-spiller da? Han har jo gjort det godt.

Martins kan være en typisk "drillo-spiller" pga sine ekstreme ferdigheter (spesielt hurtighet som truer bakrommet), men da må han ha en makker som kan være en target man. Noe Owen selvfølgelig ikke er. Når jeg snakker Drillo fotball mener jeg taktikken til Roeder spesielt på bortebane. Selv på hjemmebane sliter vi enormt når vi møter motstandere som gir 110%.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #554 på: 28. Feb. 2007, 18:05 »
Asbjørn. Du er de negatives patriot. Synes det blir dumt når du slenger ut usakelig utsagn som "om du også er en som griner over det". Men vi er uansett uenige så den saken er klar.

Den drillo-diskusjonen no er bare latterlig. Roeder kommer ikke til å spille sånn når Owen er tilbake. Når Bramble er ute og vi får et trygt og godt forsvar vil dem bruke hode og ballen bedre. Martins Fungerer faktisk bra som targetmann pga hans ekstreme spenst. Men er ikke best der selvsagt.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?