20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #510 på: 18. Feb. 2007, 06:36 »
Spørsmålet mitt er mer: Er West Ham overhodet interessert i å ansette Roeder som manager? Såvidt jeg har forstått har ikke den gjengen der så altfor mye til overs for at han var manager da laget rykket ned, med en poengsum som skulle tisli sikker plass.

Dessuten tror jeg ikke Roeder ønsker å forlate den jobben han har påbegynt i Newcastle for å ta over en klubb hvor supporterne tilsynelatende hater ham.
Jeg må først skyte inn at innlegget med Roeder/West-Ham var synsing av 3. grad. Men det skal ikke til store endringer i forhold til dagens forutsetninger før det plutselig kan bli tema.
Roeder vil aldri gå til West-Ham frivillig. Han har jo gjentatte ganger sagt at han tenker langsaktig med jobben han gjør i NUFC. Noe som også har gjenspeilet seg i hans tålmodighet i transfermarkedet. Men; skulle NUFC finne på det dumme å gi han sparken - (Noe jeg ikke kan begripe. Men det er jo mange her inne som hardnakket mener at han ikke er bra nok for NUFC, og hvis de har et snev av rett i det, så kan det jo hende at tanken dukker opp i styrerommet på  SJP også) - så tar jeg det for gitt at han vil fortsette i en annen klubb. Den klubben som ligger nærmest et managerbytte er vel West-Ham (igjen). Om fansen der hater han aldri så mye, så er de nok villig å tilgi det meste om han kan få dem opp fra Ch.Ship (eller en anstendig plass i PL - om de berger plassen).
Livet er svart/hvitt!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 18. Feb. 2007, 16:06 »
Mange har vært/er kritiske til Glenn Roeder, alt fra transfer politikken, taktiske valg, laguttak og lignende har han fått pepper for. Men la oss nå se på hva Alan Curbishley har fått til for West Ham.

Alan Curbishley kan vi vel trygt si har vært en katastrofe hittil i West Ham. Laget er på vei ned en divisjon, spiller fantasiløst med mange lange baller og kriging i luftrommet. I tillegg har han stort sett vært tragisk på transfermarkedet. Greit nok at han har fått en del spillere, men nok en gang kan vi kalle han fantasiløs, da han ikke klarer å få øynene vekk fra sin tidligere arbeidsgiver Charlton i sin streber etter forsterkninger. Prøvde jo som kjent å hente både Darren Bent og Herman Hreidarson, budene ble ikke godtatt.

Hvor desperat er han da han sjangser med en Anton Ferdinand, akkurat kommet tilbake fra strekkskade, eller var han? måtte ihvertfall ut i påfølgende kamp etter 20 minutter!!!

Så hvordan fremstår han som manager? Mange sier han er sur, grinete og lite sammarbeidsvillig og han nekter blant annet sine spillere å feire scoringer, noe vi fikk se live for de som så Hammers mot Fulham. Dette synes jeg er meningsløst. Og løsningen på dårlige resultater er å doble treningsmengdene, til 2 økter om dagen? Dette gjenstår å se, men i en kritisk fase av sesongen der spillerne allerede er slitne og har lett for å pådra seg skader, er kansje ikke dette så lurt. Lett å brenne "kruttet" til spillerne før kamp med et slik hardkjør!!

Så klarer han å berge plassen med Hammers, eller rykker han ned? Dette gjenstår å se, han kan for den saks skyld få sparken før sesongen er over også. Men ingenting overrasker, han var jo tross alt bare en manager som lå på nedre halvdel av tabellen med Charlton!!

Fremdeles noen som er sure for at vi ikke fikk denne mannen som manager?

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #512 på: 20. Feb. 2007, 13:53 »
Mange har vært/er kritiske til Glenn Roeder, alt fra transfer politikken, taktiske valg, laguttak og lignende har han fått pepper for. Men la oss nå se på hva Alan Curbishley har fått til for West Ham.
[..................................................................................................]
Fremdeles noen som er sure for at vi ikke fikk denne mannen som manager?
Ja, det lurer jeg også veldig på  :)
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 20. Feb. 2007, 20:19 »
Med tanke på det Curbishley har gjort i West Ham, så griner jeg absolutt ikke over at vi har en positivt innstilt Roeder istedetfor. Curbishley er heller ikke så god at han hadde ført oss opp til topp 4 allerede denne sesongen og vunnet det ene trofeet etter det andre. Og hadde vi ikke hatt Roeder, hadde vi heller ikke hatt Martins. Og det er vel ikke stort å klage over, er det?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 21. Feb. 2007, 00:12 »
Vel, det veit man aldri. Man kan igjen si det slik, hadde vi ikke hatt Roeder hadde vi kanskje hatt Sol Campbel og Jonathan Woodgate....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #515 på: 24. Feb. 2007, 20:59 »
Vel, det veit man aldri. Man kan igjen si det slik, hadde vi ikke hatt Roeder hadde vi kanskje hatt Sol Campbel og Jonathan Woodgate....

Kanskje ditt, og kanskje datt......
Da kan man jo samtidig si at Oguchi neppe ville kommet uten Roeder. OK at han bare er på lån, men han har uttrykt ønske om å greie å spille seg til en lengre kontrakt hos NUFC. Greier han det ser jeg han som en mer spennende for fremtiden enn både Woody og Campbel. Uten at jeg med det sier de er dårlige   :). Skulle gjerne hatt alle tre. Men dette er fotball, og ikke Monopol  ;)
Livet er svart/hvitt!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 24. Feb. 2007, 21:25 »
For å si det sånn. Hadde jeg hatt valget mellom Woody og Gooch hadde jeg valgt Woody 1000 av 1000 ganger! Greit nok at Gooch har vært god i 2 kamper for oss. Men Woodgate er en av verdensbeste midtstoppere etter min mening. Han gjør jobben for 2 bak og er bunnsolid i alt han foretar seg. Det er rett og slett tragisk at vi lot denne mannen stikke til Boro..

Hvis Gooch er halvparten av hva Woody er så bør vi signere han på en permanent deal.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 25. Feb. 2007, 00:31 »
Det å signere Woodgate fra Real Madrid ville jo vært en ren gambling med den skadehistorikken hans. Selvfølgelig er Woodgate god, veldig god, men han er også veldig mye skadet. Så jeg mener han først må bevise at han har ristet av seg de værste skadene før vi "gambler" med å hente en så skadeplaget spiller til klubben. Det er nemlig det siste vi trenger, enda en på "sykestua"!

Woodgate har jo vist veldig bra tendenser i M`brough denne sesongen, selv om han har gått glipp av enkelte kamper grunnet netopp skade.

Når det gjelder Sol Campell, en aldrende spiller som etter min mening har stagnert de siste sesongene, synes jeg faktisk det er greit å satse yngre. Jeg husker han ble satt utt av Arsene Wenger forrige sesong grunnet dårlig form og mye skader.

At Campell og Woodgate kunne blitt vårt nye stopperpar er greit nok det, men det er jo ikke særlig langsiktig tenkt! Nå må vi lære oss å tenke litt langsiktig, og at ikke alt skal skje så forbanna fort. Det kan nemlig bli risikabelt og dyrt for NUFC!!!

Hva Onyewu angår, må vi selvfølgelig være forsiktig med å skryte han opp i skyene etter kun 2 kamper. Men det skal ikke ta fra ham at det han har vist til nå har vært meget bra, og vel så det.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #518 på: 25. Feb. 2007, 08:43 »
Det å signere Woodgate fra Real Madrid ville jo vært en ren gambling med den skadehistorikken hans. Selvfølgelig er Woodgate god, veldig god, men han er også veldig mye skadet. Så jeg mener han først må bevise at han har ristet av seg de værste skadene før vi "gambler" med å hente en så skadeplaget spiller til klubben. Det er nemlig det siste vi trenger, enda en på "sykestua"!

Hvorfor er det gambling når vi får muligheten til å låne en spiller i et år? Ikke nok med det, Boro betaler kun lønn til Woody når han er skadefri! Hvis han blir ute i 2måneder med en skade er det Real som må punge ut.

Kunne ikke vært mer risikofritt spør du meg??

Cambell er nok ikke fremtidsrettet, men Woodgate har nok minst 7-8 år som toppspiller igjen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 25. Feb. 2007, 11:43 »

Hvorfor er det gambling når vi får muligheten til å låne en spiller i et år? Ikke nok med det, Boro betaler kun lønn til Woody når han er skadefri! Hvis han blir ute i 2måneder med en skade er det Real som må punge ut.

Kunne ikke vært mer risikofritt spør du meg??

Cambell er nok ikke fremtidsrettet, men Woodgate har nok minst 7-8 år som toppspiller igjen.
For det første, hvor lenge Woodgate har igjen som som toppspiller, er det jo ingen som vet. Med den skadehistorien hans, kan han jo for den saks skyld bli tvunget til å legge opp mye tidligere. Men dette er jo umulig å spå eller si noe om nå.

For det andre, det er vanvittig vanskelig å sette sammen et godt forsvar. Det er kansje den vanskligste delen å spille, da du har en del å passe på i henhold til angripende lag og spillernes bevegelser. Derfor trenger et forsvar etter min mening kontinuitet, samhold og forståelse for hverandre. Woodgate er jo en utvilsomt god spiller, når han er i form og skadefri. Men med den usikkerheten rundt hans "skrale" kropp, gjør at det er vanskelig å bygge et forsvar rundt han. Veldig vansklig med en forsvars-sjef som er mye ute med skade, veldig "skummelt" å bli avhengig av en sånn type også. Sist han var hos oss spilte han vel ca 30 kamper "pluss minus", på 1,5 år. Det tilsvarer jo noe sånn som 1/3 av alle kampene i den perioden, det holder ikke.

En annen ting jeg lurer litt på er hvorfor ikke noen andre toppklubber prøvde å signere han? Var det skadehistorikken hans mon tro?

Etter det jeg har forstått, har ikke Woodgate signert noen fast kontrakt med M`brough enda. Så sjansen for at han kan finne seg en ny arbeidsgiver er så absolutt til stede. Og det kan jo fremdeles bli oss!!!
« Siste redigering: 25. Feb. 2007, 11:45 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 25. Feb. 2007, 11:53 »
Selvfølgelig. For alt vi vet så må Martins legge opp om et år, men jeg synes det ble for dumt å si det ikke var noe fremtidsrett når gutten er i midten av 20årene.

Jeg ser poenget ditt om at vi bør ha en stabil backfirer. Men jeg er ikke enig i at det er grunn nok til å IKKE hente han. Både Taylor og Bramble spilte som konger sammen med Woody, nettopp pga godt samspill og gode lederegenskaper fra Woody sin del. Vi VET at han fungerer sammen med vårt forsvar, hvorfor henter vi han da ikke tilbake!? Vi vet også med Woody på banen så tapte vi ikke en eneste kamp ( eller tapte vi 1 ?, husker ikke helt  ;) ) . De siste 20årene er det vel kun han som har klart å gi oss et forsvar som faktisk så godt ut.

Hvorofor andre klubber ikke hentet han blir jo kun spekulasjoner, men jeg tror nok at det er skadehistorikken hans som gjorde det. Men jeg mener at med den avtalen som Boro har så kan man ikke tape. Ryktene sier at grunnen til at vi ikke hentet han var fordi Fatty ville ha Woody men Roeder ville ha Huth, de klarte ikke å besteme seg, så begge endte opp i Boro.

Woodgate har enda ikke signert for Boro, men jeg er 99,9999% sikker på at han ikke kommer til Newcastle nå. Han er en av de beste spillerne i PL, og Real spillerne går stadig ut i media å sier de vil at han skal komme tilbake til Spania, så jeg tipper han spiller i Real Madrid neste år.

Det er blir selvsagt kun mine egne meninger, men jeg er fortsatt forbanna for vi ikke hentet tilbake min største helt i Newcastle etter Shearer :P

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 25. Feb. 2007, 12:45 »
Sitat fra: Frode
For det andre, det er vanvittig vanskelig å sette sammen et godt forsvar. Det er kansje den vanskligste delen å spille, da du har en del å passe på i henhold til angripende lag og spillernes bevegelser. Derfor trenger et forsvar etter min mening kontinuitet, samhold og forståelse for hverandre. Woodgate er jo en utvilsomt god spiller, når han er i form og skadefri. Men med den usikkerheten rundt hans "skrale" kropp, gjør at det er vanskelig å bygge et forsvar rundt han. Veldig vansklig med en forsvars-sjef som er mye ute med skade, veldig "skummelt" å bli avhengig av en sånn type også. Sist han var hos oss spilte han vel ca 30 kamper "pluss minus", på 1,5 år. Det tilsvarer jo noe sånn som 1/3 av alle kampene i den perioden, det holder ikke.

TAKK, endelig flere som deler min oppfatning. Dette synspunktet har jeg stått veldig alene på barrierene og forsvart og det er godt å se at det er flere som er av samme oppfatning. Da er jeg ikke helt gal, eller iallfall ikke alene om det ;)
Neida, fra spøk til alvor. Woodgate er en glimrende stopper (ingen tvil om det), men som jeg har sagt tidligere er jeg redd for at Newcastle skal bli FOR avhengige av en spiller som er så skadeutsatt som det Woodgate er.

Sitat fra: Kesse
Woodgate har enda ikke signert for Boro, men jeg er 99,9999% sikker på at han ikke kommer til Newcastle nå. Han er en av de beste spillerne i PL, og Real spillerne går stadig ut i media å sier de vil at han skal komme tilbake til Spania, så jeg tipper han spiller i Real Madrid neste år.
Det gjenstår å se, slik som situasjonen er hos Galacticoene nå om dagen skal du virkelig være villig til å dø for klubben din dersom du ønsker deg tilbake til Real nå. Men det er uansett ikke akutelt før til sommeren, og mye kan jo ha endret seg til da.
Hvorvidt spillerne ønsker ham tilbake kan jo hjelpe Woodgates situasjon, men det spørs vel til syvende og sist hva Capello vil. Det er han som tar avgjørelsene, og er det noen som vet hva han vil så er det nettop han. Men Real ville vel leie ham ut i ett år for at han skulle bevise at han endelig hadde ristet av seg skadeproblemene. Så sånn sett kan det jo tenkes at Woodgate faktisk inngår i Capellos fremtidige planer.
Et annen ting er at det er langt fra noen enkel oppgave som venter Woody hos de kongelige i hovedstaden. Det er jo som kjent ingen som har storspilt i Reals midtforsvar siden Hierro regjerte der, noe "verdens beste fotballspiller i 2006" sikkert kan bekrefte.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #523 på: 25. Feb. 2007, 19:32 »
Men når van Gaal ser at vi også har folk som Bramble, Baba, Carr, Moore, Pattison, Luque og Ameobi så  skjønner han nok at vi ligger der vi ligger

Men han har et poeng, det er plenty med folk i dagens stall som ikke presterer i nærheten av hva de er gode for
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 25. Feb. 2007, 20:00 »
Men når van Gaal ser at vi også har folk som Bramble, Baba, Carr, Moore, Pattison, Luque og Ameobi så  skjønner han nok at vi ligger der vi ligger

Men han har et poeng, det er plenty med folk i dagens stall som ikke presterer i nærheten av hva de er gode for

Ser ikke bort i fra at disse spillerene hadde prestert langt bedre under en kvalitetsmanager. Ellers har vel ikke Ameobi vært så dårlig.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."