20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #495 på: 06. Feb. 2007, 18:41 »
Glimrende innlegg, Frode.

Ikke at jeg nødvendigvis mener at vedkommende har rett i å antyde det han gjorde, når hans poeng vel egentlig er at Robson ikke var bedre enn sine etterkommere. Selv om Bobby hadde en god del feilkjøp, og det faktum at ingen av dagens Newcastle-stjerner er Robsons kjøp, så er det ingen tvil om at vi spilte mye bedre og oppnådde noen helt andre resultater under Robson enn vi har gjort i etterkant.

Men samtidig gjør han et godt poeng ut av at det ikke er noen vits i å kappe hodet av Roeder fordi han ikke har oppnådd helt de samme resultatene som Robson ennå. Men utgangspunktet til Roeder var ikke så veldig mye bedre enn det Robson hadde. Robson overtok et lag med noen få klassespillere, men et ikke-eksisterende kollektiv. Det var veldig mye daukjøtt, noe det også er i dag. Robson fikk to ellevteplasser før han tok oss opp til topp 4. Ikke at jeg tror Roeder har evnen til å ta oss opp dit, men foreløpig har Roeder en sjuendeplass og god los på en topp 10-plassering også denne sesongen.

Kanskje vi skal gi Roeder en sommer til? Jeg ser ihvertfall ikke forbrytelsen i det, dersom vi nok en gang kjemper oss til en e-cupplass. Noe som absolutt er innen rekkevidde. Jeg kan ihvertfall være villig til å prøve, så lenge det ikke bærer helt nedenom og hjem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

playah

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #496 på: 08. Feb. 2007, 16:11 »
Sir Bobby robson hadde to 11 plasser, en fjerde plass, en tredje og en femte plass. første kampen han tok over vant de 8-0 over sheffield W, shearer scoret 5mål den kampen ;)

Nå må du ikke glemme hvilken spillere robson hentet: JJ, Woodgate, Milner, Z'nogbia!!
Alle managere har bom kjøp!!!
Dessuten hvem vil bli Manager av Newcastle på 80-tallet, når man ligger i andre divisjon??? Sir Bobby hadde trenet Ipswich fra 1969 til 1982 og så ble manager til england...så skulle han blitt manager i Newcastle!!!ærlig talt ingen hadde gjort det, når man ha trent landslaget!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #497 på: 08. Feb. 2007, 17:05 »
Robson startet med to ellevteplasser. Foreløpig har Roeder startet bedre enn Robson. At vi vant 8-0 i Robsons hjemmedebut har lite med saken å gjøre. Vi møtte Sheffield Wednesday. Hadde Roeder møtt samme lag i sin debut, så hadde vi sikkert vunnet mer enn 2-0, som vi gjorde mot Portsmouth i Roeders første kamp. Og det var en ganske imponerende forestilling, i forhold til det vi hadde vært vitne til bare noen få dager tidligere.

Robson hentet JJ, Woodgate, Milner og N'Zogbia. Kun to av disse er i Newcastle i dag.
Roeder har hentet Duff og Martins. Begge de to i sitt aller første transfervindu. Er det dårlig fangst? Roeder har vært 12 måneder i jobben, og ser vi på terminlista, så har vi gode muligheter til en god plassering. Selv om mange av kampene er på bortebane.

Robson takket forøvrig nei til jobben også i januar 97. Få måneder senere ble han dumpet av Barcelona. I 97 var vi nest best i landet.

Noreng

• Gjest
« Svar #498 på: 08. Feb. 2007, 19:30 »
Du har et poeng, Joakim. Roeder kan være en god manager, men han gjør et par dumme ting. Han har stort potensiale til å bli en kjempe manager, og man lærer jo av sine feil. Håper hvertfall han har begynt å lært nå

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #499 på: 08. Feb. 2007, 23:11 »
Roeder er selvsagt en uerfaren manager, men jeg ser et potensiale. For til tross for enorme skadeproblemer og en tynn og dårlig stall til rådighet, så får vi brukbare resultater. Så det burde tyde på at han ikke er helt på jordet. Noen feil har han gjort, det er det ingen tvil om. Men jeg tror han lærer mye av å være manager for en toppklubb.¨

Jeg skulle selvfølgelig gjerne hatt en topp internasjonal klassemanager, men vi har ikke det. Og så lenge vi får noenlunde akseptable resultater og Roeder ikke gjør alt for store feil, så er jeg fornøyd med det vi har.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #500 på: 13. Feb. 2007, 14:22 »
Hehe.. godt sagt!
Mulig Roeder har jukset på trener-kurset for han har ihvertfall ikke kunnskapene til en topptrener/manager.
Nå er vel ikke Roeder helt ferdig med trenerkurset enda  ;). Men måten han og laget dro hjem seieren mot Liverpool i helga tyder på at han er på god vei i å legge sten for sten både med seg selv og laget. Snart er vi i Champions League  8)
Livet er svart/hvitt!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #501 på: 14. Feb. 2007, 22:26 »
npen ganger kan det være svært lønnsom å beholde en manager, selv om han ikke oppnår suksess med en gang.. kontinuitet er viktig.
her er en historie om en manager som tok over et lag, og etter å ha nesten blitt sparket flere ganger begynte han å få litt suksess kan man si..

http://no.wikipedia.org/wiki/Alex_Ferguson#Den_f.C3.B8rste_tiden_i_Manchester_United

det ferguson har gjort med manu e helt sykt når man tenker over det. Men hvorfor skal de ikke kunne skje det samme med Roeder?  Alle forholdene ligger til rette for ham. Vi må bare for en gangs skyld vise litt tålmodighet.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 14. Feb. 2007, 22:33 »
Arsenal ansatte en manager som var totalt ukjent for samtlige i 1996. Mannen var fransk, het Arsene Wenger, og ti år senere er det ikke en sjel som angrer på valget. Hva hadde han oppnådd før han ble Arsenal-manager? Pent lite å skryte av. Og såvidt jeg husker ble det ikke akkurat suksess over natta.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #503 på: 14. Feb. 2007, 23:54 »
Enig med annern og joakim her. Viktig at trenere får til å bygge og laget og kan få erfaring samtidig. Vi ser jo at tippeligatrenere skifter fortere enn jeg skifter sokker og det er mange managere og trenere som blir sparket, altfor mange. Det er en veldig negativ trend, men det er jo eierne som til syvende og sist bestemmer :P
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #504 på: 15. Feb. 2007, 11:29 »
Tilfredsstillende å se at kritikken mot Roeder - og forslagene til hans erstatter - har stilnet......... enn så lenge.

Livet er svart/hvitt!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #505 på: 15. Feb. 2007, 12:31 »
Arsenal ansatte en manager som var totalt ukjent for samtlige i 1996. Mannen var fransk, het Arsene Wenger, og ti år senere er det ikke en sjel som angrer på valget. Hva hadde han oppnådd før han ble Arsenal-manager? Pent lite å skryte av. Og såvidt jeg husker ble det ikke akkurat suksess over natta.
Ehh...

Vel, 3.plass i første sesong(noen plussmål dårligere enn Newcastle), ligamesterskap og cupmesterskap i første hele sesong. Ikke suksess over natta?

Før han kom til Arsenal var han nok ukjent for de aller fleste som følger engelsk fotball, men i Monaco hadde han en del gode sesonger i en liga dominert av korrupsjonsklubben Olympique de Marseille .

Sitat fra: annern
her er en historie om en manager som tok over et lag, og etter å ha nesten blitt sparket flere ganger begynte han å få litt suksess kan man si..

http://no.wikipedia.org/wiki/Alex_Ferguson#Den_f.C3.B8rste_tiden_i_Manchester_United
Det er korrekt at Man Utd sitt styre viste tålmodighet med Ferguson. Men Ferguson viste jo under tiden som manager i Aberdeen at han var en dyktig manager. Roeder har ikke bevist noe særlig som manager før eller under tiden i Newcastle.
Carr har altfor få landskamper for England!

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #506 på: 15. Feb. 2007, 14:47 »
Jeg er ikke blant Roeders største fans, og har ettertrykkelig sagt min mening om det, men har nå valgt å gi mannen en sjanse til å bevise at han duger som manager på dette nivået.
Resultatene etter sesongen vil avgjøre min bedømmelse av han som manager. Når jeg klarer å moderere meg (til og med jeg kan det!) må jeg innrømme at han ikke har hatt de mest gunstige forutsetningene denne sesongen. Skadeplaget som vi er blir det vanskelig å få spilt inn en skikkelig førsteellever. Man blir sjelden bedre enn det forutsetningene tilsier!

Økonomisk bør vi ha muskler nok til å være blant de fem-seks beste i PL. Dermed må vi også ha en manager som bidrar til dette!

Klarer Roeder å få til den samme avslutningen på denne sesongen som den siste snuser vi atter en gang på UEFA-cupen.

Men først må han bevise at han kan lede spillerne sine til seier over Zulte!

Det er mange managere der ute jeg godt kunne tenke meg til klubben. Men nå stiller jeg meg bak Roeder og støtter han og spillerne i de avgjørende kampene denne sesongen!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #507 på: 16. Feb. 2007, 16:52 »
Jeg er ikke blant Roeders største fans, og har ettertrykkelig sagt min mening om det, men har nå valgt å gi mannen en sjanse til å bevise at han duger som manager på dette nivået.
[...........................................................................]
Men først må han bevise at han kan lede spillerne sine til seier over Zulte!
Det er mange managere der ute jeg godt kunne tenke meg til klubben. Men nå stiller jeg meg bak Roeder og støtter han og spillerne i de avgjørende kampene denne sesongen!
Det der står det respekt av Bråkebøtta!
Når du sier "støtter han og spillerne i de avgjørende kampene denne sesongen" - regner jeg med at du mener de resterende. Skulle det butte litt imot nå er det i alle fall viktig å støtte hele NUFC. Nå som mange spillere begynner å komme tibake fra skader har jeg stor tro på en vellykket vårsesong. Men det er søren så tett kamp om plassene 4-7. Så skulle vi mot formodning ikke kapre UEFA-plass (noe jeg faktisk tror laget greier) skal vi ikke se bort fra at Roeder faktisk kan bli attraktiv på markedet, og at vi mister han uansett. Det blir lagt merke til hvordan Newcastle har reist seg med halvt lag.
Ett mulig scenario: Curbisley ligger an til å få sparken i West Ham. Selv om Roeder ikke hadde suksess der sist  ;), skulle det ikke forundre meg om West Ham går for en reserveløsning frem til sommeren, for så å fri til Roeder. -Alt avhengig av gjenstående kamper selvfølgelig. Men om Roeder bare får lov, så blir han i NUFC. Han har lidd seg gjennom denne sesongen for å legge de første brikkene til fremtidens NUFC. Når vi har ventet så lenge på trofé som vi har gjort, så har vi tid til å vente på å få et lag som kan ta troféer jevnlig.

-Og nei: Jeg har ikke røykt sokkene mine  8) 
Livet er svart/hvitt!

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #508 på: 17. Feb. 2007, 14:18 »
Jeg mente selvfølgelig de resterende kampene, men de blir jo også avgjørende for hvordan sesongen vil se ut til slutt...

Så realistisk sett har vi vel prestert opp mot det optimale med de forutsetningene vi har hatt. Dessverre er det for langt opp til Bolton på tabellen. 11 poeng er nok i overkant å ta igjen, men det er jo slettes ikke umulig.
7 poeng til Reading og 5 til Portsmouth er mer sannsynlig at vi klarer.

Gode resultatene mot Wigan, Boro og Charlton kan virkelig føre oss opp på tabellen.
Reading møter Boro, Arsenal og Portsmouth, mens Portsmouth i tillegg til Reading skal møte Blackburn og Chelsea.

Så dermed har vi en god mulighet til å knabbe innpå de to foran oss i løpet av de kommende tre kampene!

Men samtidig har vi 7 lag bak oss på tabellen som ligger bak  med max 6 poeng å ta igjen, så dette kan ende med alt fra 5. plass til 16. plass, så det er faktisk ikke mye som skiller en 'topplassering' og en 'bunnplassering'.

Fortsetter den positive trenden den siste uken må ha gitt, er det større sjanse for at vi tar 5. plassen enn 16. plassen. Å ta igjen 11 poeng med 33 poeng i spille om virker vanskelig, men som tidligere nevnt, ingen ting er umulig. Men å ta igjen de fire store klarer vi nok dessverre ikke (tenker først og fremst på Arsenal). Klarer dog spillerne å kjenne snusen av 5. plassen kan de siste kampene våre gi oss mange gleder fremover!!

Tror vi ender enten på 6. eller 7. plass (og begge gir UEFA-cup plass, eller??)

Ønsker Roeder å ta over managerstolen hos West Ham i Championship da???
Da kan han jo trøste seg med at det ikke er han som ledet dem ned en divisjon ;)
« Siste redigering: 17. Feb. 2007, 14:23 av brÃ¥kebøtta »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #509 på: 17. Feb. 2007, 19:06 »
Spørsmålet mitt er mer: Er West Ham overhodet interessert i å ansette Roeder som manager? Såvidt jeg har forstått har ikke den gjengen der så altfor mye til overs for at han var manager da laget rykket ned, med en poengsum som skulle tisli sikker plass.

Dessuten tror jeg ikke Roeder ønsker å forlate den jobben han har påbegynt i Newcastle for å ta over en klubb hvor supporterne tilsynelatende hater ham.