Bramble er en vesentlig grunn til at forsvaret er så skrøpelig. Vekk med ham! Det verste er at han sikker har en sånn up-periode nå frem til nyåret, og får seg ny kontrakt.
Her er jeg helt enig!
Riktignok var jeg positivt overrasket over Bramble i kampen mot Arsenal.
I de første minuttene av kampen var han skrøpelig som vanlig, og jeg satt og bare ventet på at han skulle tabbe seg ut med en eller annen løs tilbakespill til Given, som det var mange av fra Bramble til å begynne med.
Men utover omgangen og i andre omgang var han på rett sted i alle situasjonene der det kunne ha blitt store sjanser for Arsenal. Han blokkerte en hel del innlegg/skudd som kunne ha blitt farlige.
Vil nok si at Bramble var vår beste forsvarer på lørdag.
Ramage var et helt annet kapittel. Fyren kan rett og slett ikke spille på venstreback. Ikke har han fart nok og ikke har han en god nok venstrefot. Han slet jo noe sinnsykt med å klarere ballen i kampen mot Arsenal.
Jeg kan ikke skjønne hvorfor Roeder ikke ser dette som er så tydelig for alle andre...
Det blir helt feil å sette Ramage på venstreback.
Men tilbake til Bramble.
Gode forsvarspillere spiller 8-9 gode kamper på rad uten å gjøre en eneste stor feil, men de kan få ett par kamper i sesongen hvor de gjør brølere som kan bli skjebnesvangre.
Med Bramble er det motsatt.
Han spiller ett par kamper prikkfritt, men gjør så store brølere resten av de andre kampene at man sitter med en klump i halsen hver gang han har ballen i føttene.
Det gir meg en stor glede den dagen Bramble forlater Newcastle og går til en annen klubb. På den måten kan han skremme vettet av andre supportere enn Toon Army med sin hasardiøse forsvarspill.