20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 227092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #645 på: 04. Jan. 2007, 22:52 »
Sitat fra: "kesse"
Sitat fra: "chickenman"
Jeg syns faktisk ikke vi skal være så altfor negative til å låne spillere. Nei, det er langt fra ideelt, men det er heller ikke situasjonen i Newcastle United pr dags dato. Derfor kan jeg være tilbøyelig til å akseptere låneavtaler. Jeg syns heller ikke vi skal bruke lånet av Rossi som et argument MOT lån av spillere. Hadde vi lånt Drogba hadde nok han lykkes bedre enn Rossi. Et rimmelig dumt eksempel kanskje, men det forklarer hva jeg mener. Om ikke Rossi lykkes på lån kan andre\bedre spillere lykkes bedre. Vi må også huske at Ameobi og Owen er tilbake neste sessong, mens Martins forhåpentligvis fortsatt er her, og bare er blitt bedre. Derfor kan jeg godta å låne en OK spiss ut året som kan spille ved siden av Martins. Og for de som eventuelt måtte være bekymret for om det rører seg noe inni hodet mitt: nei, jeg tror ikke vi får låne Drogba ;)

Selvfølgelig, får vi lånt inn spillere som hever nivået, som feks Drogba er jeg enig. SWP kan jo feks være et realistisk lån objekt. Men jeg er i mot å hente spillere som sliter med å spille seg inn på middelmådige lag eller kommende talenter som Rossi. Eventuellt å låne inn spillere med mulighet til å kjøpe til sommeren kan være en mulighet.

Både ja og nei. Det er ikke slike spillere vi trenger pr dags dato. Men dersom vi først skal hente noen i den kategorien (noe jeg frykter kan komme til å skje), er det bedre å ha dem på et uforpliktende lån nå i en "nesten krisetid" eller at vi kjøper dem, og blir sittende med dem i klubben etter å ha betalt for dem.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #646 på: 05. Jan. 2007, 01:27 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #647 på: 05. Jan. 2007, 01:33 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #648 på: 05. Jan. 2007, 01:34 »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #649 på: 05. Jan. 2007, 02:51 »

djmattis

• Gjest
Januar-vinduet
« Svar #650 på: 05. Jan. 2007, 09:14 »
irriterer meg at Milner støtt og stadig blir linka vekk fra klubben.
kan ikke kisen få satse på newcastle i fred og ro eller?
eller vil han egentlig være hos oss?

jensgb83

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #651 på: 05. Jan. 2007, 11:49 »
Skulle ikkje forundra meg om dette er oss. Viss eg ikkje husker feil så var han linket til oss i sommer også..

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=439348&CPID=8&clid=54&lid=2&title=Coleman:+John+didn't+tell+me
 want to be a Magpie Ranger
Only live for sex and danger

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #652 på: 05. Jan. 2007, 13:25 »
jeg ønsker meg baros. O`neil er visst sugen på salg. de betalte 6 mill for ham, og siden han e uønska kan vi jo gjøre et varp.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #653 på: 05. Jan. 2007, 13:48 »
ROEDER was surprised to read reports that Wes Brown wants to stay at Old Trafford and does not want to join Newcastle.

The United boss said: "We have not made an inquiry for Wes Brown and we do not intend to do so in this transfer window."

Chronicle

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #654 på: 05. Jan. 2007, 14:30 »
Jeg fatter ikke hva Roeder tenker med av og til! Han ser på SWP og andre dyrer midtbanespillere, mens vi har en komplett midtbane når den er skadefri. Skadene vi har er et helt utroligt tilfelle som jeg ikke klarer å forklare, men de pengene vi har burde vi bruke på FORSVARSPILLERE og kanskje et lån på en spiss. Ikke noe unødvendige kjøp på 8£ på midtbanen som vi har nesten helt dekket! Får vi inn Bale,Curtis Davies og kanskje en god spiss på lån så har vi ett komplett lag. Det hjelper ikke å kjøpe bare fordi det er mange skader. Se på hvordan Edgar og Huntington har kommet frem, på at vi har skader og de unge lovende får prøve seg. Vi skal ikke han noe ha noe storkjøp av SWP og bruke budsjettet vårt på unødvendige kjøp når vi sårt trenger forsvarsspillere!

Måtte bare få det ut..... :P

--------Given--------

Hunty---Davies--taylor--Bale

Dyer/Milner---Parker-Emre--zoggy/duff

--Martins---f.eks.Huntelaar/Owen--

Benk:Butt,Harper/Krul,Edgar,Solano,Ameobi

Ut:
Bramble
Luque :( (liker det ikke selv om det er best for laget)
Carr
Baba

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #655 på: 05. Jan. 2007, 15:23 »
Fulham har akseptert ett bud på Collins John fra en PL klubb. Kan dette være Newcastle?

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #656 på: 05. Jan. 2007, 15:24 »
Jeg blir veldig skuffet hvis ikke Roeder prioriterer å hente forsvarsspillere, i mange sesonger har vi slitt voldsomt i forsvaret. Venstrebacken bør helt klart være førsteprioritet, gode alternativer her er L Baines, W Bridge og G Bale.
Ser også at vi henter en skikkelig midtstopper, A Ferdinand og W Brown er gode alternativer. Høyrebacken bør også styrkes hvis det er penger tilgjengelig, L Neil, G Johnson og P Ferreira er alle meget gode spillere.
Jeg ser det også som veldig sannsynlig at Luque forsinner iløpet av måneden, da må vi ha inn en spiss til. Jeg tror ikke vi har råd til å hente en skikkelig kvalitets spiss nå i januar, i stedet for å kjøpe en middelmådig spiss burde vi forsøke å låne en spiss. Et alternativ er J Beattie som sliter voldsomt i Everton. Et annet spennende alternativ er J Carew, ryktene sier at Lyon skal hente en ny spiss og med Fred snart tilbake fra skade kan det være muligheter. Når man låner spillere bør man alltid skaffe seg opsjon på kjøp.

Jeg synes også vi kan kvitte oss med noen spillere for å finansiere kjøp, A Luque får ikke tillitt og bør nå selges. T Bramble bør også selges nå hvis vi får et skikkelig bud, jeg tviler ikke på kvalitetene hans men føler ikke en klubb som Newcastle har råd til å vente. C Moore kunne vi også forsøkt å kvitte oss med, men jeg tviler egentlig at noen er interesserte i og med at han har sagt at han skal hjem til Australia etter sesongen. Jeg velger å beholde Babayaro fordi jeg vil ha en venstreback som er venstrefot i backup. Han bør selges i sommer og et ungt venstreback talent burde hentes inn. Jeg har også tro på Edgar, men ikke som venstreback da han er høyrefot. Et salg av Carr bør også vurderes, skulle den nye høyrebacken bli skadet kan både Solano og Edgar steppe inn.

Inn:
Venstreback: Baines/Bridge/Bale
Midtstopper: Brown/Ferdinand
Høyreback: Ferreira/Neill/Johnson
Spiss: Beattie/Carew (lån)

Ut:
Bramble
Carr
Luque

Ingen av oss her inne vet hvor mye penger Roeder vil få til rådighet i januar, men jeg vil tro at vi kan få rundt 10-15mp. Mulighetene til å få mer er abslolutt tilstede hvis Fat Fred har sansen for de spillerne Roeder ønsker å hente (les Owen). Tror vi kan få 3-4mp for Luque, Bramble og Carr er nok verd 1mp hver. Jeg tror vi kan få Bridge for 5mp, Brown/Ferdinand 5-7mp, mens både Neill og Ferreira blir billige (2-3mp).

Hadde ikke gjort noe om vi kunne stilt følgende lag 1. Februar:

Given
Neill-Taylor-A Ferdinand-Bridge
Milner-Dyer-Parker-Duff
Martins/Carew

Harper
Edgar-Moore/Huntingston-Ramage-Babayaro
Solano-Emre-Butt-N`Zogbia
Sibierski-O`Brien

Når vi itillegg vet at Dyer kan fungere utmerket bak Martins så tror jeg vi har god nok dekning på spissplassen til Owen kommer tilbake. Backupen på høyrebacken er kanskje noe svak, men jeg har litt troen på denne Edgar. Virker å ha en god fot, god i lufta og han imponerte stort defensivt nå sist mot ManU. Tror også han vil gjøre seg langt bedre på høyrebacken enn på venstre. Ramage har ofte blitt brukt både på høyre- og venstreback, men her synes jeg han er direkte svak. Alt for dårlig med ballen i beina. Jeg ser ikke bort ifra at Huntington er et større talent på midtstopperplass enn Ramage.
an sparker ikke Bobby Robson??

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #657 på: 05. Jan. 2007, 15:37 »
Har lest en plass at Tottenham er etter Anton Ferdinand og har kommet med et bud på 4mp. Hvis de får det godkjent bør vi så absolutt kjøpe ham.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #658 på: 05. Jan. 2007, 15:51 »
Her bør vi kaste oss inn i kampen. Det virker som om Charlton endelig kommer til å selge Bent. Han er skadet i 4-5 uker men dette kan også bety at vi kan få han billigere enn prisen var i sommer. Bent var som kjent Roeders førstevalg i sommer, men han fikk beskjed om at Bent ikke var til salgs, uansett pris.

Skal vi si £8 millioner Charlton?

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=439501&CPID=8&clid=33&lid=3&title=Pardew:+Bent+figures+too+low

Det hadde vært gull med følgende spissrekke kommende sesong. Ameobi, Owen, Martins og Bent. I tillegg har vi Dyer  som kan steppe inn og vi gir Sibbe en ny 1 års kontrakt.

Da trenger vi etter min mening ikke tenke på spiss eller midtbanekjøp til sommeren. Det hadde vært deilig.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #659 på: 05. Jan. 2007, 15:55 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Her bør vi kaste oss inn i kampen. Det virker som om Charlton endelig kommer til å selge Bent. Han er skadet i 4-5 uker men dette kan også bety at vi kan få han billigere enn prisen var i sommer. Bent var som kjent Roeders førstevalg i sommer, men han fikk beskjed om at Bent ikke var til salgs, uansett pris.

Skal vi si £8 millioner Charlton?

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=439501&CPID=8&clid=33&lid=3&title=Pardew:+Bent+figures+too+low

Absolutt en interessant spiller, men er det typen vi egentlig trenger nå? Bent er vel enda en i kategorien "liten og rask", og i den kategorien har vi jo allerede Martins og kanskje Owen den dagen han kan spille mer eller mindere fast igjen. Ellers er jeg så absolutt enig i at det er en interessant spiller. Er også litt spent på hvem som har fått akseptert et bud på Collins John. Han har ikke akkurat overbevist i høst, men det er nesten for ille dersom Watford skal få stikke av med han.