20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Guiseppe Rossi  (Lest 54200 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Snusflekk

• Supersub
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #105 på: 01. Sep. 2006, 02:15 »
Tror vårt forsvar "reparerer" seg sjøl.. All u need, is a little bit faith 8)
Ja heia gutta!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #106 på: 01. Sep. 2006, 09:46 »
Jepp. Gi ballen til Sibierski så ordner det seg alt :)

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #107 på: 01. Sep. 2006, 14:40 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Jepp. Gi ballen til Sibierski så ordner det seg alt :)

ahhahaha kongens sagt. Han er vår key-player! heahea, han og bernard skal løfte oss :)
ax

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Guiseppe Rossi
« Svar #108 på: 01. Sep. 2006, 16:03 »
Syntes ikke dere skal gjøre narr av Sibierski. Vi må alltid gi nye spillere en sjanse, ellers er vi dårligere supportere enn Manutd sine.

Håper at Sibierski slår til i Newcastle, men det gjør vi vel alle.

En av hovedgrunnene til at spillere gjør det dårlig i Newcastle er holdningen til supportere, som gjør at spillerne mister selvtillit.

Newcastlesupporterne lager god lyd på stadion og er lojale mot klubben sin, men er kanskje litt for kritiske til mange spillere.

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #109 på: 01. Sep. 2006, 16:09 »
Har faktisk sett han spille et par kamper for City, var egentlig ganske brukbar, gir i alt i duellene, vinner de fleste,flink til å skjerme ballen, men om han er god nok til å starte, dunno, ville heller ha brukt Dyer der, emre,milner , ameobi, rossi, osv..men så er det å finne en riktig match--STOR SPISS--LITEN SPISS
ax

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #110 på: 01. Sep. 2006, 18:41 »
Sitat fra: "Christian"
angrep er beste forsvar er det eit ordtak som heiter...

Jepp, og dette ordtaket blir bare brukt av lag med for store ambisjoner.
Fulham for eksempel, Newcastle et annet. Se hvordan de gjør det..

Bygg opp bakfra, slik vinner lagene kamper og spiller stabilt.
iverpool FC

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #111 på: 02. Sep. 2006, 09:49 »
Heller vinne 4-3 enn 1-0 spør du meg :D
Men no er eg fantastisk glad i offensive lag.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Agurksaft

• Gjest
Guiseppe Rossi
« Svar #112 på: 02. Sep. 2006, 10:16 »
"Bygg opp bakfra, slik vinner lagene kamper og spiller stabilt."

Ville du vore fornøygd dersom Liverpool vann Premier League med målforskjellen 38-0??

38 Crouch headingar?

Faen heller

Me skal sjå på kampane og,

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #113 på: 02. Sep. 2006, 13:37 »
Remember the King Kev days, eh?
Vi skal være the entertainers, og ikke et rævvalag.
Men om Sibierski bidrar til så mye entertainment gjenstår å se...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #114 på: 02. Sep. 2006, 13:43 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Heller vinne 4-3 enn 1-0 spør du meg :D
Men no er eg fantastisk glad i offensive lag.

Heller vinne 1-0 enn å tape 4-3..

Det gjelder å finne et balasepunkt, trenger ikke spille kjedelig fotball selv om man ikke slipper inn mangen måll, men dette har jo ikke dere erfaring med.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #115 på: 02. Sep. 2006, 13:45 »
Nå prater du tullball.
King Kev lyktes nesten med angrep er beste forsvar, og oppnådde "rimelig" gode resultater. LFC har vel ikke gjort det bedre enn NUFC i PL? De har vel ikke klart bedre enn 2. plass de heller...
Sir Bobby var litt mer defensiv, men igjen alikevel spilte vi utrolig fin offensiv fotball, og jeg syns ikke han mislyktes akkurat.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #116 på: 02. Sep. 2006, 14:04 »
Snakker tull? Tror du Newcastle kan vinne noe med dagens forsvar? Man trenger en god keeper - det har Newcastle - et godt samspilt forsvar, og en midtbane som hjelper til så har man det grunnleggende. Derretter kommer offensiv struktur som gjør at du finner denne balansegangen. Man trenger ikke spille deffensiv fotball for å bygge opp bakfra.

Wenger bygget opp sitt lag bakfra med spillere som Keowne og Viera men klarte samtidig å spille fin offensiv fotball, men det deffensive kom først, deretter angrep. På bortebane gjelder det å vinne, på hjemmebane skal man både vinne og underholde. Hvor mangen 1-0 seire har ikke Man U på bortebane under sin gullperiode?

Chelsea er laget som har sluppet inn færest mål de siste to sesongene, hvem har vunnet PL de to siste årene? Liverpool har også et godt forsvar og selv om Liverpool ikke har har hatt gode nok spisser så har man klart å vunnet trofeer som Champions League og FA cupen, dette mye pga forsvaret.

Lag kan spille offensiv fotball samtidig som man bygger opp laget bakfra, danner en grunnmur og får inn stabilitet. Det er den deffensive delen av spillet som pleier å være stabil hos topplag, noe som fører til at lagene ofte vinner tette 1-0 kamper hvor man gjerne er spillemessig underlegne. Hvor ofte vnner Newcastle disse kampene?

De beste lagene i England bygger opp lagene bakfra, hva har Newcastle oppnådd som er bedre enn disse lagene? Nada!
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #117 på: 02. Sep. 2006, 14:13 »
Har jeg sagt at dagens lag er godt nok for å vinne noe som helst og at vi er i nærheten av å være gode nok bakover?
Jeg bare reagerte over den holdningen at vi ikke aner hva det vil si å balansere et lag...

Agurksaft

• Gjest
Guiseppe Rossi
« Svar #118 på: 02. Sep. 2006, 14:53 »
Heldigvis finst det ikkje ein formel for kva som er rett og gale kva taktikkeri anngår i fotball.

Og.
For Brasil er det ikkje nok å vinne 1-0, for Liverpool er det nok.
Brasil skal underhalda.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Guiseppe Rossi
« Svar #119 på: 02. Sep. 2006, 15:45 »
Jeg vil tørre å påstå at det er fullt mulig å spille offensiv fotball og bygge opp laget forfra og likevel dominere engelsk fotball.
Rosenborg motbeviste alle som mente at det ikke gikk an å spille offensiv fotball for et norsk lag, og samtidig hevde seg i europacupen.
Og ingen kan påstå at Nils Arne Eggen bygde opp laget bakfra.
På grunnlag av det mener jeg at det er fullt mulig for et engelsk lag å gjøre det samme. Kevin Keegan beviste forsåvidt det. Selv om han ikke lyktes 100%. Grunnen var at den eneste dugelige forsvarsspilleren vi hadde lignet mer på en angrepsspiller. Han var jo aldri på egen halvdel.
I dag tror jeg ikke du kan lykkes med Gung Ho-fotball, som Keegan sto for, men du må ha en bedre balanse, og du må kunne opptre litt mer kynisk.

Men det er fremdeles fullt mulig å bygge opp et lag forfra, så lenge du ikke slutter å bygge deg bakover i laget. Hvis du bare kjøper spisser går det selvsagt ikke bra. Men det tror jeg heller ikke Roeder har ambisjoner om. Mannen var forsvarsspiller selv i sin tid, så han vet hva et godt forsvar har å si for et lag. Men for meg er det samme om du bygger opp et lag bakfra eller forfra, så lenge du har gode spillere i samtlige posisjoner, og en god balanse. Sir Bobby tenkte på denne måten, og hadde han bare ikke slitt sånn med skader, så kan jeg garantere at vi hadde vunnet UEFA-cupen 03/04. Dessuten skal det sies at Sir Bobby bygde et ungt, spennende lag. Og det kan ha vært manglende rutine som ble avgjørende ved enkelte anledninger.

Konklusjonen er altså at du ikke MÅ bygge opp bakfra, for å lykkes. Hovedsaken er at du har god balanse i laget og gode spillere i hver posisjon. Selv om du kanskje har en overvekt av angrepsspillere.

Liverpool sliter jo litt med å ta særlig innpå Chelsea. Min teori er at det skyldes at Benitez hovedsaklig tenker midtbane og forsvar, og glemmer angrepet. Du må ha litt mer enn Fowler og Crouch skal du score mål, Dag.
Og så lenge Benitez fortsetter å bruke Crouch, jo færre mål vil dere score.
Inn med Bellamy-Kuyt umiddelbart, og la dem bli der. Da har dere et lite håp, om ikke annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon