Dere ser ut til å ha enorm selvtillit før bortemøtet mot Aston Villa, men det har nemlig ikke jeg. Vi sliter veldig med å få tre poeng hjemme mot Wigan, så da tror jeg at vi mest sannsynlig kan få store vansker på Villa Park.
For det første, så er vi mildt sagt elendige på bortebane. Vi har jo vunnet mindre enn 10% av bortekampene våre de siste to-tre sesongene, imens Aston Villa er et av de lagene som pleier å vinne på hjemmebane.
For det andre, så er Aston Villa mye bedre enn Wigan per dags dato, som vi slet så mye mot på lørdag.
For det tredje, så er Aston Villa på stigende kurs etter ansettelsen av manager Martin O`Neil, som har stor tiltro blant fansen og spillerne. Vi så jo at det "nye" Aston Villa gjorde en kjempeinnsats på Emirates Stadium mot Arsenal på lørdag, og sikret uavgjort der.
Men nå skal det også sies at Aston Villa er litt småfeige når de først er i ledelsen. De legger seg bakpå mot større lag for å forsvare ledelsen, og dette er jo en vanlig filosofi fra O`Neil. Det kommer vel litt an på hvor stor respekt Aston Villa har for oss, og det er også viktig for oss å score det første målet, slik at vi får kontroll fra starten av. Da mister kanskje Aston Villa hodet, og da kan vi kontre Birminghamlaget i senk.
Jeg er litt småpessimistisk før dette oppgjøret, for mest sannsynlig vinner vi ikke, og jeg blir alltid fryktelig skuffet når jeg forventer tre poeng når vi ikke er i nærheten av å få det.
Men nå er det jo ikke komplett utenfor rekkevidde å vinne denne kampen, for det er jo et nytt Newcastle vi ser denne sesongen, med større selvtillit, potentiale og vinnerinstinkt.
Kan bli spennende dette her.