20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fikk ikke igjen pengene fra banketten... (Som ventet)  (Lest 26233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Espen Engebakken

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Fikk ikke igjen pengene fra banketten... (Som ventet)
« Svar #15 på: 15. Aug. 2006, 20:57 »
Deilig at noen hadde den mailen vi fikk rett etter at det ble klart at vi kunne møte Lillestrøm. Det gjør saken mye enklere for min del. Jeg har satt dette som den største prinsippsaken noensinne, og jeg gir meg faen ikke før de pengene er på konto. 600 kroner er jo ikke all verden, men det er prinsippet i dette her som teller.

Har nå sendt en ny mail til forbrukerrådet der jeg ber de kontakte meg på telefon. Har tenkt å reise dit for å legge frem saken og alle mailer jeg har fått.

Men vi hadde stått sterkere hvis det er andre som er i samme situasjon og har opplevd det samme...

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 15. Aug. 2006, 21:39 »
Flott! Jeg tar iallfeall godt vare på mailen, bare å spørre hvis det er noe

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 15. Aug. 2006, 21:42 »
Sitat fra: "Espen Engebakken"

Men vi hadde stått sterkere hvis det er andre som er i samme situasjon og har opplevd det samme...

Jeg er i nøyaktig samme situasjon.. Og PM meg for instrukser om hva jeg skal gjøre.. Er med...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 15. Aug. 2006, 23:15 »
Jeg blir rett og slett forbannet når jeg leser dette. Det verste er at de får nye medlemmer. Et godt tegn på at New.utd.com bør prøve å overta rollen som newcastles offisielle suporterklubb i Norge. Ingenting ville glede meg mere en å se nussc bli nedlagt. Jeg kunne gledelig kjøpt en t-skjorte med reklame for newutd.com trykket på. Det frister meg å skrape sammen en slump med penger slik at vi kan leie en  hacker til å terorisere hele jævla newcastle.no
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #19 på: 16. Aug. 2006, 11:09 »
Det så lovende ut når en klagetråd om banketten på nufc.no ikke ble stengt, med det første. Jeg gav den nye ledelsen en ny sjanse, og de har allerede brukt den opp. Tråden ble slettet i ren mafiastil, og her har vi grunnen:

Sitat fra: "Thomas Berg"
Har valgt å rydde opp i denne tråden da en haug med løgner kun vil føre til at de som ikke er oppdatert i saken, vil få et helt feil inntrykk av sannheten, noe dessverre noen ønsker å skape blest rundt.

Vi gjør så godt vi kan og endringsprosessen NUSSC er inne i vil ta tid, men dette jobber jeg hardt med. Jeg har sjekket saken rundt banketten og det ble aldri lovet at spillerne ville komme, derfor gis det heller ikke refusjon. Det var ingen kostnader/inntekter forbundet med om spillerne kom eller ikke.

Vi starter dermed med blanke ark og jeg stenger denne tråden, da dette er nok et bevis på at de som er misfornøyde prøver å kjøre hele saken i sin favør og "glemmer" at det aldri ble lovet at spillerne kom. Det er alltid to sider av en sak, men jeg kan garantere dere at misforståelser aldri kommer til å skje igjen. Et forum vil alltid skape misforståelser og de som ikke kjenner saken vil få et helt feil bilde av fakta når noen få utbasunerer det de mener for å ødelegge for NUSSC.

At det ikke var mat tilgjengelig og plasser etc på Tempest blir bare tåpelig å skrive. Det var dekket til alle som hadde meldt seg på og slike løgner er unødvendig, selv om man prøver å skaffe seg penger tilbake.

La oss se fremover og alle sammen ta i et tak for et felles og positivt forum for alle Newcastle-fans. Snart er det seriestart.

Da hadde den nye ledelsen brukt opp min tålmodighet, allerede. Ser jo ut som at de markedsfører på den samme gamle måten. Eller er kanskje Weiseth fortsatt er leder, og at den nye ledelsen bare er en kamuflering for å øke populariteten? Man vet aldri.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 16. Aug. 2006, 13:31 »
"Den inkluderer en tre-retters middag og du får muligheten til å spise middag og være sammen med spillerne i flere timer. Vi har satt et tak på 100 personer på banketten slik at alle får god tid til å snakke med spillerne."

Etter hva jeg har lært står det jo tydelig at spillerne vil være til stede. Står ihvertfall ikke noe om at de kanskje IKKE kommer..Hvis ikke dere som var på banketten fikk en annen beskjed senere da.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 16. Aug. 2006, 14:49 »
Nemlig, Danield. Det står på svart og hvitt at spillerne kommer til banketten. De holder ikke det de lover, og de slår som vanlig hardt ned på de som klager. Man har rett til å klage når noe slikt skjer, men de nye eierne av gjør vondt verre når de kaller de som vil ha tilbake pengene for løgnere.

Få tilbake Weiseth, sier nå jeg. Han var mye bedre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 16. Aug. 2006, 15:39 »
Dette svaret irriterte meg noe grenseløst.

Hva om Thomas Berg peker på HVOR det sto at det ikke var sikkert at spillerne kom? Av all markedsføringen jeg har sett for dette alternativet, har jeg ikke sett noen gang at det har vært uttrykt usikkerhet rundt hvorvidt spillerne skulle komme eller ikke. Her er det bare for alle berørte å bombardere Thomas Berg med mailer som beviser det motsatte.

Jeg synes det er vel drøyt å gang etter gang kalle medlemmene løgnere. Og når enkelte hevder at det ikke var plasser ledige på banketten, hvorfor i all verden kan man ikke bare være så snille at man undersøker saken? Dette er ikke god kundebehandling, og det er ulovlig markedsføring.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor selvkritikk skal være et slikt tabu. Hva om man sier som så at "vi var inneforstått med at spillerne skulle komme, og vi beklager at så ikke skjedde" og "vi skal sjekke opp dette med plassene på banketten, da det i utgangspunktet var meningen at det skulle være plass til alle".

Det er skremmende hvordan den nye ledelsen fortsetter i ren Weiseth-stil, men går enda lenger ved at man kaller medlemmene løgnere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #23 på: 16. Aug. 2006, 15:49 »
Sitat fra: "Joakim"

Det er skremmende hvordan den nye ledelsen fortsetter i ren Weiseth-stil, men går enda lenger ved at man kaller medlemmene løgnere.

Det som er det aller verste er jo at det faktisk er NUSSC som lyver og ikke medlemmene, til tross for at NUSSC påstår det motsatte.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 16. Aug. 2006, 16:19 »
Skrev denne pmen til Thomas nå, og venter på svar (om jeg får det da).

Sitat
Hei Thomas.

Du sier at det aldri ble lovet at noen spillere skulle møte opp på banketten, men det står overhodet ikke noe om det rundt informasjon om banketten:

"Den inkluderer en tre-retters middag og du får muligheten til å spise middag og være sammen med spillerne i flere timer. Vi har satt et tak på 100 personer på banketten slik at alle får god tid til å snakke med spillerne."

Her får man inntrykk av at man skal møte spillerne, og det står ikke "kanskje" et eneste sted. Og hvorfor slettet dere tråden? Det må vel være lov til å komme med konstruktiv kritikk av supporterklubben?

Det må også være lov til å svare deg, men du stengte jo tråden din, så ingen kunne protestere. Alltid lurt å få siste ord.

Jeg sender denne meldingen til deg personlig, fordi om jeg lagde en ny tråd ville den blitt slettet på et blunk. Det er trist, for jeg trodde virkelig at supporterklubben ville ta et skritt i riktig retning, i stedet for feil.

Jeg syntes at alle skulle ytre sin mening på forumet, uten at man skal slå ned på det i ren Stalin-stil.

Og jeg kan ikke fatte at du kaller folk løgnere, når de faktisk sier sannheten. Håper å få svar på denne, og helst et saklig svar.

MVH Olav

Ditt trekk, Thomas.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 16. Aug. 2006, 17:27 »
Joda, jeg fikk svar. Og her er det:

Sitat
Svarer gjerne, men det blir håpløst når du tar det ut av sammenheng og legget det ut på andre forum. Innlegg som dette ødelegger for sannheten da andre personers meninger kan bli oppfattet som sannheten uten at den personen legger ut hele saken. Derfor er det dessverre ikke rom for å ta dette på et forum, men denne meldingen min legger du vel ut innen det har gått noen få sekunder.

Tror det er best for deg å ta et standpunkt. Enten så er det med på å gjøre newcastle.no til det som er best mulig for alle, slik den nye ledelsen jobber med, evt. så kan du fortsette å ødelegge mest mulig ved å slenge dritt på andre forum.

Begge alternativer er greit for meg, men det kan være greit at du selv bestemmer deg, slik at det er enklere å vite hva du står for.

En saklig diskusjon er jeg gjerne med på så lenge det går til noe bra og ikke bare er bortkastet tid (gjelder vel for oss begge).

Hilsen
Thomas

Da er det bekreftet. Også den nye ledelsen spionerer på dette forumet.

Hallo, Thomas. Du kan gjerne komme ut av skapet! Dessuten svarte du ikke på spørsmålet mitt, men du brukte heller anledningen ved å kritisere meg for min drittslenging. Og er det ikke lov til å si sin mening?

Du skal vite at jeg virkelig gav den nye ledelsen en sjanse, og jeg hadde virkelig håpet på at du ville svare saklig, noe du ikke gjorde.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 16. Aug. 2006, 17:36 »
Nå må jeg dessverre si det at jeg ser ingen grunn til at Thomas Berg skal være noe mer saklig og høflig tilbake, når du er såpass krass i tonen til han. Greit at du synes han har brukt opp sine sjanser, men jeg synes ikke du velger rett måte å henvende deg til ham på, for å få et ordentlig svar.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 16. Aug. 2006, 17:38 »
Jeg sier jo sannheten, og han er jo krass i tonen selv.

Paul Andreas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 16. Aug. 2006, 17:41 »
Jeg sier bare en ting, MELD DET TIL FORBRUKEROMBUDET! Det er veldig enkelt og i motsetning til Thomas Berg, tar de dere seriøst. Øyvind og jeg har allerede gjort det og da fikk NUSSC klar beskjed om å holde seg til loven. Jeg tror det fort kan få ytterligere konsekvenser dersom dere sender inn klage på bankett-løgnen. Det eneste dere må passe på dersom dere velger å melde til forbrukerombudet er at dere holder dere til fakta.

Klageskjema finner dere ved å trykke HER.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 16. Aug. 2006, 17:42 »
For å si det slik dere som ikke får refundert pengene fra banketten. Aldri gi dere! Jeg og en annen kar her ved navn Paul Andreas fikk svar fra forbrukerombudet at NUSSC innretter seg ved nevnte bestemmelser, siden de hadde brutt markedsførloven. Fra forbrukerombudet:

Klagene reiser spørsmål i forhold til markedsføringsloven § 2, som setter forbud mot å anvende uriktige eller villedende framstillinger i markedsføringen, så lenge dette er egnet til å påvirke etterspørselen etter varer, tjenester eller andre produkter

I forhold til spørsmålet om villedende markedsføring, redegjøres det i klagene for at dere i markedsføringen av billetter til kamp i Intertoto-cupen mot Lillestrøm den 12.07.06 hevdet at det var nødvendig å kjøpe billetter fra NUSSC for å få plass sammen med Newcastle-fansen på tribunen. Videre vises det til et tilbud om bankett etter kampen, hvor det blant annet ble påstått at Newcastle-spillerne ville delta.
Basert på opplysningene som er gitt i klagene, konkluderer Forbrukerombudet med at NUSSC i sin markedsføring i forbindelse med Lillestrøm-kampen brøt mfl § 2, ved å gi uriktig informasjon om de markedsførte tilbudene.

Vi ber om at NUSSC i fremtiden innretter seg etter nevnte bestemmelse.

Forbrukerombudet.

Og over her inne på Temaet her står det svart på hvitt hva NUSSC skrev til dere på mail før kampen, og hva de reklamerte med. Hvis de benekter det at de har skrevet det, kommer de nok ikke så langt. De bare prøver å ro seg unna. Det gjør det bare værre for de. Foreslår at flere av dere som vil ha pengene tilbake limer inn markedsføringen over og forklarer situasjonen slik den er.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.