20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fikk ikke igjen pengene fra banketten... (Som ventet)  (Lest 26244 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Espen Engebakken

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Har akkurat fått svar ifra den "nye" ledelsen i Nufc.no. Den nye lederen er vel samboeren til Weiseth eller noe sånt...

Her er hva de skrev:

På bakgrunn av at det ble opplyst både i medlemsbladet og på newcastle.no at vi ikke kunne garantere spillernes ankomst, kan vi ikke se at det er
grunnlag for refusjon. Vi var hele tiden avhengige av klubbens eget opplegg og garanterte aldri at spillerne kom. Dessverre hadde de ikke anledning til
å delta, men alle som deltok på vår treningstur til Jessheim fikk møte spillerne på Losby Gods etter treningen og NUFC stilte da villig opp for oss.

Vi ser dermed på saken som avsluttet.

mvh.
NUSSC
www.newcastle.no

----- Original Message -----
From: Espen Engebakken
To: Newcastle United SSC
Sent: Sunday, July 23, 2006 2:16 PM
Subject: Pengene tilbake for "banketten"

Hallo!

Mitt navn er Espen Engebakken og jeg og en kompis hadde billetter til denne ?banketten? deres i går. Større svindel skal du vel lete lenge etter!!!

Grunnen til at jeg bestilte denne pakken med bankett var å møte spillerne. Det var den eneste grunnen og noe dere reklamerte for.

Jeg hadde også trodd at man var sikret et bord når man hadde betalt 600 kroner. På infoskrivet som lå i konvolutten med billettene sto det følgende:

?Vår arrangementskomitè vil ta i mot dere og dere vil finne deres plasser på et av bordene?

Dette stemte heller ikke. Når vi kom ned dit, ca 19.20, var alle bordene tatt og det var ikke plasser til oss. Jeg spurte hvor vi skulle sitte og fikk til svar at vi bare måtte finne oss en plass. Hvordan skal vi finne oss en plass når det ikke var noen plasser ledig? Det hele endte med at vi måtte gå på Peppe?s på Aker Brygge for å få i oss litt mat.

Selve opplegget i går var noe av det mest amatørmessige jeg har vært borti, jeg snakket med flere engelskmenn som bare ristet på hodet når jeg fortalte hvordan dette utartet seg.

Jeg vil kreve å få igjen pengen for 2 billetter på banketten, 1200 kroner. Jeg mener det er rett og rimelig når dere har stelt i stand noe som både bryter med reklamen deres og noe som alle ikke kan være med på p.g.a. plassmangel.

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh

Espen Engebakken

Spå sendte jeg mail og spurte om de som ikke fikk plass fikk igjen pengene sine, og fikk dette svaret:

I følge arrangementskomitèen var det plass til alle og vi stiller oss forundret over at dere bare gikk uten å sette dere ned.
Jeg har lest mailen din fra forbrukerombudet og i og med at den er er skrevet på basis av kun dine opplysninger, kan den ikke brukes, noe de selv også skriver hvis du faktisk leser mailen fra de.

Ber om forståelse for at dette er vanskelig, men siden det hele tiden har blitt skrevet at det ikke gis garantier for at spillerne kom, gis det ingen refusjon.
Vi har full forståelse for at man er skuffet over at spillerne ikke kom, men det var ingen inntekter/kostnader relatert til dette.

----- Original Message -----
From: Espen Engebakken
To: Newcastle United SSC
Sent: Tuesday, August 15, 2006 12:19 PM
Subject: Spam Alert: Re: LSK

Hva med de som ikke fikk mat engang da? Og måtte gå en annen plass for å få i seg mat?!?! Og dessuten, når jeb meldte meg på dette var reklamen: Dette er den beste måten å få møte spillerne på!"

Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få tilbake disse pengene, og ifølge forbukerombudet så er dette reklamebrudd!!!!!

Hvis snakkes ved en senere anledning...

Mvh

Espen Engebakken

Jeg har nå meldt meg ut av Nufc.no...

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fikk ikke igjen pengene fra banketten... (Som ventet)
« Svar #1 på: 15. Aug. 2006, 13:27 »
Jeg blir så forbannna!!!!!!!!!!! :x

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #2 på: 15. Aug. 2006, 14:04 »
Dessverre har slikt hendt for ofte og med for mange supportere. Derfor mister også folk troen på tilbudene denne supporterklubben lager. Newutd.com er et alternativ der vi hjelper hverandre med å finne svar og gode løsninger på ulike produkter.
Toon, Toon,
Black and white army

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #3 på: 15. Aug. 2006, 14:06 »
Dette bør meldes av til forbrukerrådet. At folk fortsatt er medlem i NUSSC på tross av uendelig med historier og advarsler er rett og slett utrolig.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 15. Aug. 2006, 14:08 »
Årsaken til det kan nok være at veldig mange av de medlemmene er unge. Man er gjerne mer naiv i ung alder. Det å sko seg på unge newcastlesupportere er i tillegg til å være uredelig, også svært stygt.
Toon, Toon,
Black and white army

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 15. Aug. 2006, 14:32 »
helt utrolig!

Skulle ønske flere fikk øynene opp, eller i det hele tatt får vite at Newutd.com fintes!

Vi bør alle sammen kjøpe Newcastle drakter hvor vi skriver newutd.com bak på ryggen!;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 15. Aug. 2006, 15:33 »
Sitat fra: "Nordin"
Dette bør meldes av til forbrukerrådet. At folk fortsatt er medlem i NUFC på tross av uendelig med historier og advarsler er rett og slett utrolig.

Jeg er ikke og har aldri vært medlem i NUFC, Nordin. NUSSC, er en annen sak, derimot.

Det spørsmålet du stiller har jeg stilt meg selv et par ganger, og ikke funnet noe godt svar. Det er mulig jeg er naiv og dum, men jeg lever i håpet og troen på at dette vil rette seg, og at NUSSC ikke lenger er en kjeltringbedrift. Men tålmodigheten blir stadig mer tynnslitt.

Men jeg har fortsatt tenkt å vente og se om ting faktisk retter seg opp over tid.

Jeg holder meg forøvrig unna alt jeg kan ha en mistanke til at er intet annet enn ulovlig markedsføring.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 15. Aug. 2006, 17:50 »
Jeg har en liknende historie:

Selv er jeg i militæret nå, og før kampdatoene var fastsatt, visste jeg at hjemmekampen måtte bli den 15,juli for at jeg skulle få se den. Den 22. hadde jeg ikke fri.

Jeg bestilte selvsagt denne flotte banketten i god tid, angrerett har jeg jo alltids, tenkte jeg...

MEN! Etter at kampdatoene ble omvendt, spør jeg NUSSC i god tid om refusjon.
JA, det skulle jeg få.. MEn jeg måtte ta kontakt litt senere..

Ventet et par dager, og spør så igjen.. NEI, da hadde de allerede sendt billettene og refusjon var umulig...

FAEN til jævla samepunger hele gjengen...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Fikk ikke igjen pengene fra banketten... (Som ventet)
« Svar #8 på: 15. Aug. 2006, 17:54 »
Sitat fra: "Espen Engebakken"
Dessverre hadde de ikke anledning til
å delta, men alle som deltok på vår treningstur til Jessheim fikk møte spillerne på Losby Gods etter treningen og NUFC stilte da villig opp for oss.

Fy fan, jeg blir KVALM!!

Sannheten er at jeg og en kamerat var tilfeldigvis på Losby Gods og headhuntet spillere samtidig som denne tapergjengen fra NUSSC..

De sto utenfor i flere timer, ingen spillere kom ut, og de turte ikke gå inn å spørre. Til slutt kom det et par spillere, og så måtte de dra hjem..

NUFC Stilte villig opp for oss?? HAH... Dummeste jeg har hørt...

Imens var kameraten min og jeg inne og fikk snakke med masse spillere, og snakket med Glenn Roeder da han spilte golf...

Fett..

MEN for guds skyld: De som fortsatt er medlem av NUSSC; meld dere ut!!

Espen Engebakken

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Re: Fikk ikke igjen pengene fra banketten... (Som ventet)
« Svar #9 på: 15. Aug. 2006, 18:12 »
Ber om forståelse for at dette er vanskelig, men siden det hele tiden har blitt skrevet at det ikke gis garantier for at spillerne kom, gis det ingen refusjon.
Vi har full forståelse for at man er skuffet over at spillerne ikke kom, men det var ingen inntekter/kostnader relatert til dette.

Se på dette her også... De skriver at de ikke hadde noen inntekter på denne banketten. Hvordan går det ann å ikke få inntekter når hver av de som meldte seg på betalte 600 kroner for dette!?
Etter hva jeg har lest så var ikke maten de fikk noe bra i det hele tatt.
600 kroner for en tre-retters? FY FAEN!!!!!!!![/quote]

Espen Engebakken

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: 15. Aug. 2006, 18:21 »
Er det forresten noen her som har den første mailen vi fikk ang. denne banketten? Skulle gjerne hatt den for å sjekke hva som står der...

Kan ikke huske at jeg leste noe om at det ikke var garantert at spillerne kom...

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 15. Aug. 2006, 18:43 »
Ja!

Her er mailen i sin helhet

Sitat
Da Titus Bramble senket Chelsea med et kvarter igjen å spille, sikret også Newcastle seg plass i Intertoto Cup og en tur til Norge. LSK er avhengige av å komme seg videre fra 2. runde, men det ser vi på som en smal sak, da de møter enten Keflavik eller Dungannon Swifts. Dermed blir det to kamper mot norsk motstand og du kan oppleve hele festen på Åråsen og i Oslo gjennom NUSSC. Det er per i dag ikke bestemt om bortekampen spilles 15/16. juli eller 22. juli, men det kommer vi tilbake til så fort UEFA har bestemt seg for dette.

NUSSC hadde i dag morges (9. mai) et møte med LSK og i samarbeid med daglig leder i LSK, Frank Grønlund, kommer vi til å lage en fest Newcastle-fans aldri har sett maken til. Hele nord-tribunen er satt av til Newcastle-fans og denne har nå NUSSC enerett på å selge. Vi er i god dialog med NUFC og har vært dette helt siden trekningen ble gjort for nesten en måned siden. De er positive til å stille opp for norske fans og vi lager dermed to arrangementer for Newcastle-fansen i Norge, som vi tilbyr sammen med kampbilletten. Vi kan ikke love plass til alle, så vi anbefaler lynrask påmelding.

Alternativ 1)
* Kampbillett Lillestrøm - Newcastle på Åråsen, med Toon Army.
* Inngang supportertreff i Oslo.
Supportertreffet kommer til å starte klokken 1200 (avhengig av kamptidspunkt) på kampdagen og vare til langt over midnatt, med ulike aktiviteter gjennom hele dagen. Man trenger ikke være til stede hele tiden, men alle får et inngangsbevis slik at de kan komme og gå som de vil. Vi har utestedet for oss selv og kommer til å ha vakter i døren. Hvor dette blir er ikke bestemt, men det blir sentralt i Oslo sentrum. Etter kampen regner vi med at spillerne til Newcastle stiller opp og det vil bli anledning til å ta bilder, få autografer og stille spørsmål, samt komme opp på scenen og vinne flotte premier, bl.a. Newcastle-tur.
Vi går sammen fra supportertreffet ned til Oslo S og tar toget direkte til Åråsen stadion, kun få minutters gange fra stasjonen.
Pris kr. 395,-

Alternativ 2)
* Kampbillett Lillestrøm - Newcastle på Åråsen, med Toon Army.
* Inngang supportertreff i Oslo.
* Inngang på banketten med Newcastle United FC.
Inneholder kampbillett og supportertreff som over, men i tillegg får du være med på en helt unik bankett med Newcastle United. Den inkluderer en tre-retters middag og du får muligheten til å spise middag og være sammen med spillerne i flere timer. Vi har satt et tak på 100 personer på banketten slik at alle får god tid til å snakke med spillerne. Banketten blir enten kvelden før kampen (fredag) eller som lunsj dagen etter (søndag).
Pris kr. 995,-

Transport og overnatting:
Dersom noen skulle trenge tilbud på fly eller hotell, vennligst ta kontakt da vi har laget noen gode avtaler.

Påmelding gjøres snarest til nu@newcastle.no. Husk å oppgi hvor mange plasser du bestiller, samt faktura-adresse.
Les mer her: http://www.newcastle.no/nussc/lsk.htm.

mvh.
NUSSC
www.newcastle.no

Jeg gidder ikke melde meg ut for abbo. går ut, pluss jeg håpet på bedring med ny leder (det skjedde jo ikke.)
Men jeg har aldri og kommer aldri til å kjøpe noe igjennom der.

EDIT:
Se her: http://www.newcastle.no/nussc/tilbud.htm .. Kaller vi dette tilbud?? NEI!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #12 på: 15. Aug. 2006, 19:01 »
Jeg hadde en aldri så liten tvist med denne Wiesth.

Jeg hadde bestilt bankett i håp om å få møte spillerne. Dermed sendte jeg mail og meldte meg på. Når det hele nærmet seg fant jeg ut at jeg ikke stolte på noe av det som var sagt, og at jeg ville avbestille hele greien. Han prøvde jo da først å overtale meg, men jeg sto på mitt. Han sa det var greit.

Noen dager senere dukket regningen opp i posten. Jeg tenkte med meg selv at nå prøver han seg. Da skrev jeg en heller aggresiv mail tilbake, hvor jeg informerte om at den regningen var brukt som toalettpapir og ville ikke betales.

Overraskende nok var dette OK for han, og jeg har ikke betalt ett rødt øre. Så jeg var heldig. Men jeg skjønner jo etterhvert hvilket rævhål denne typen er.

Hvis jeg ikke husker feil har jeg noen mail hvor han reklamerer for at spillerne kommer. Jeg skal lete etter disse, da de kanskje er til hjelp mtp. Forbrukerrådet.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15. Aug. 2006, 20:28 »
Det er absolutt på sin plass for flere her å levere en klage til Forbrukerombudet. Man bør også gjøre dette for å forhindre at det samme skjer med andre supportere.

Newutd.com har flere og mer ivrige brukere av sine nettsider enn NUSSC. Disse brukerne er i alle fall advart mot NUSSCs markedsføring. Hovedproblemet er alle nye supportere som finner sidene til NUSSC gjennom f eks Supporterunionen. Det finnes fortsatt mange å lure, og om informasjonen til disse ikke når fram, vil de kanskje bli lurt.
Toon, Toon,
Black and white army

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 15. Aug. 2006, 20:44 »
Hele denne banketten var og er en skandale. Hele tilbudet var for godt til å være sant, noe som i ettertid selvfølgelig viste seg å være helt korrekt.
Men at mange uvitende gikk på tilbudet skjønner jeg godt, ikke lett å skjønne at Weiseth er og blir en mann som har en agenda med supporterklubben sin, nemlig å tjene mest mulig lettvinte penger på å lure sine medlemmer, hvis man ikke har noen form for erfaring med den mannen fra før.
Jeg håper de som lot seg lure orker å kjøre sine saker for alt det den er verdt og at dere vinner fram, for at dette var lureri fra ende til annen er det liten tvil om.

Heldigvis har NUSSC fått ny ledelse nå, og jeg håper dette fører til at supporterklubben kan gå i riktig retning igjen og at tiden med lureri og annen f***skap er over. Jeg håper det i hvertfall, men jeg er utrolig spent på å se hva som skjer i NUSSC framover og hvilken strategi og mening den nye ledelsen legger opp til.