20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: England  (Lest 28383 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #75 på: 17. Juni 2006, 02:18 »
Balansen på midtbanen blir på ingen måte perfekt med to, i utgangspunktet, offensive midtbanespillere sentralt. Begge to er ypperlige playmakere. Begge to liker å gå på offensive løp, og begge to kommer klart best til sin rett når de får bevege seg mye offensivt.
Det virker ikke som at Lampard og Gerrard har utviklet klare retningslinjer seg imellom. Midtbanen til England har i mange tilfeller stått bom stille. Når Lampard ikke løper, så løper jo faen ikke Gerrard heller. Blir ikke mye bra spill av sånt.

For all del. Gerrard er en fantastisk spiller. Jeg er særs begeistra for ham. Men Gerrard er intet defensivt anker. Jeg mener England tjener mer på å av og til flytte Gerrard ut på venstrekanten og ofre Joe Cole, for å få inn Carrick som en holdende midtbanespiller. Dette gjelder selvsagt i kamper mot bedre lag enn de to England har møtt til nå i gruppespillet. Og kanskje kan det være en idé å teste ut dette mot Sverige. Gerrard vil gå litt mer inn i banen, og det vil kunne åpne rom for Ashley Cole til å komme offensivt. Og jeg mener vi får mye mer ut av Gerrard på den måten, i og med at han får mye mer å gjøre offensivt. Pasningsfoten og skuddfoten kommer i større grad til sin rett.

For er det tre spillere England ikke fungerer uten, så er det Gerrard, Lampard og Beckham. Alle de tre bør spille for at midtbanen til England skal fungere. Mot motstandere som T&T og Paraguay bør Gerrard kunne tillate seg å være med i mye større grad offensivt, fordi man ikke har like mye å tape defensivt, ettersom de lagene kommer til å ligge med langt flere mann bak på banen enn lag som Brasil, Argentina og Nederland vil gjøre. For ikke å glemme Sverige.
Å ha en mer spesialisert type enn Gerrard til å stoppe Källström eller Linderoths pasninger ut til kantene eller til spissene, mener jeg vil være av stor verdi for England mot Sverige. Sverige er forøvrig også en type motstander som neppe vil være like lett match for Joe Cole, og som neppe vil la Cole få ha så mye ball, og bevege seg så mye med ball som han har gjort i de to første gruppespillskampene. Sverige er også en motstander som lett vil kunne plukke opp Crouch. Selv om han er tjue meter høy. De svenske stopperne er svære karer det også, som er meget gode i lufta. Det de derimot har problemer med, er kjappe, bevegelige spisser som truer rom. Stern John bød på enkelte problemer innimellom. Valdez var en stadig trussel, og selv om de ikke er i form, så vil både Rooney og Michael Owen være mye større trusler for det svenske forsvaret enn Stern John, Roque Santa Cruz eller Nelson Valdez.
Og de vil være langt farligere enn tjue meter høye, men skihopper-tynne Peter Crouch.

Derfor vil også pasningsfoten til Gerrard være så enormt viktig å få med oftere. Og Sverige-kampen vil være en ypperlig anledning for Michael Carrick til å "øve seg" til en evt. åttendedelsfinale mot Tyskland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #76 på: 19. Juni 2006, 01:32 »
England VS Sverige

Kamstart: 20 Juni. 2006.

Da er det klart for Englands møte med "Søta Bror." Begge lag er som kjent videre men har fortsatt mye å spille for. Tyskland er ventet å vinne sin gruppe og hvis det skjer vil det laget som tar andre plass i England sin gruppe, i dette tilfellet Sverige eller England. Derfor er det meget viktig å ta en gruppeseier for å slippe å møte vertsnasjonen. Man må også være obs på at Ecuador (sensasjonen) ligger pr. dags dato ann til førsteplassen og møter Tyskland i den avgjørende kampen Onsdag. Hvis Tyskland ikke vinner denne kampen vil Tyskland ende på andre plass og dermed møte laget som kommer på første plass i England sin gruppe.

England hviler trolig to spillere som har fått gult kort. Gerrard og Crouch er nevnt i den forbinelsen selv om Lampard også er et alternativ. Inn kommer Rooney og Owen Hargreves, skal vi tro tabloid avisene.

Laget: Robbinson, Carragher*, Ferdinand, Terry, Cole, Beckham, Hargreves, Lampard*, Cole, Owen og Rooney.

Neville er trolig ikke tilgjengelig for kampen. Enten Gerrard eller Lampard (som begge har gult kort) vil bli hvilt. Trolig blir det Gerrard.

Joe Cole må bruke overlappene oftere siden han har en utmerket offensiv back bak seg som ofte kommer fremover og bidrar med gode innlegg.
Beckham må trekke oftere ner mot kant.

Nøkkelspillere til dette oppgjøret blir Rooney. Hvis han setter fart på England og utnytter de store rommene Sveriges offensive kvartett etterlater seg kan denne kampen bølge i Englands favør.

Carrick blir nok en gang oversett av Svennis og for meg er dette uforståelig. Men det er Svensken sin avgjørelse. Ikke min. Takk gud for det.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #77 på: 19. Juni 2006, 14:54 »
Jeg skjønner heller ikke hvorfor svensken overser Carrick. Men Hargreaves er en bevegelig spiller, og han har sikkert mye å bidra med han også. Carrick er vel en bedre ballfordeler. Men hvordan svensken tenker er det bare han som vet.
Man vet jo aldri, men fyren kan jo prestere å sette ut en Michael Owen som trenger all den matchtreninga han kan få.

Uansett tror jeg England stiller sterkt, men jeg holder fremdeles en knapp på uavgjort. Begge lag trenger bare et uavgjortresultat. Svenskene trenger uavgjort for å være sikret å gå videre, England trenger uavgjort for å vinne gruppen. Det må bare bli uavgjort.

En annen ting er at jeg tror dagens svenske lag ikke er gode nok til å slå England, samtidig som jeg ikke tror England er motivert nok til å virkelig anstrenge seg for tre poeng de egentlig ikke trenger. Kan også hende kampen vil bære preg av resultatet i Tyskland-Equador som går tidligere på dagen.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #78 på: 19. Juni 2006, 15:53 »
sverige trenger bare uavgjort ja, men vinner de kampen, vinner de også gruppen og får lettere motstander i cupspillet. england snakker og om å spare spillere

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #79 på: 19. Juni 2006, 23:38 »
Begge lag trenger egentlig bare uavgjort. Og selv om begge lag vil ha interesse av å vinne, for å få Equador i åttendedelsfinale, og en ekstra hviledag ved å vinne gruppen, så har jeg en sterk følelse av at denne kampen ender uavgjort. Dessuten tror jeg ikke Sverige er gode nok til å slå England. Henke er ikke helt i toppslag, Zlatan har slitt, og er nå skadet og uaktuell til kampen. Allbäck er ikke i nærheten av å holde Zlatans nivå. Källström er en fantastisk offensiv spiller, men han er ikke typen som tar de tunge løpene hjemover. Og bare Linderoth i tillegg til forsvaret kan bli tynt mot Rooney og Owen. Selv om ingen av de to er i toppform.
Tempo er heller ikke det svenske forsvarets sterkeste side. Begge lag er godt forspent offensivt. Vinner noen kamper, er det England. Men personlig tror jeg det blir uavgjort.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #80 på: 20. Juni 2006, 01:28 »
Det er venntet at Lampard blir byttet ut etter en omgang mot Sverige. Og tro det eller ei, heller ikke da er Carrick ventet å komme innpå. Da blir det (trolig) Jenas.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #81 på: 20. Juni 2006, 20:18 »
Nei, men hvorfor skal den defensive midtbanespilleren Carrick komme inn for den offensive midtbanespilleren Lampard? Hvorfor ikke bruke Jenas, som har meget gode offensive kvaliteter?
Håper å se JJ i kveld. Jeg burde kanskje vært forbanna på gutten, men jeg skjønner han så utrolig godt. Hvis noen hadde byttet ut min kjære bestefar med en stefar fra helvete, så hadde jeg også rømt til en snill onkel. Om Jol kan kalles så.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #82 på: 20. Juni 2006, 20:20 »
Skal bli spennde å se Owen og Rooney på toppen igjen. Har ikke spillt sammen siden sist  høst.Da England slo Argentina 3-1.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #83 på: 20. Juni 2006, 21:07 »
Og jammen forlater ikke Owen banen på båre bare sekunder etter kampstart. Jeg frykter Owen kan være ute i et nytt halvår.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #84 på: 20. Juni 2006, 21:51 »
Sitat fra: "Joakim"
Og jammen forlater ikke Owen banen på båre bare sekunder etter kampstart. Jeg frykter Owen kan være ute i et nytt halvår.

Virkelig trist det der (ikke ironi). Kanskje dette åpner for Crouch - Rooney som har spilt godt de første 45 mot Sverige. Og Walcott får kanskje en deby også? Men det er trist for alle oss Norske fans som heier på England.-
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #85 på: 20. Juni 2006, 23:12 »
Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor Theo Walcott er med i troppen når han ikke får komme inn når Rooney byttes ut.
Jeg skjønner det bare ikke.
Hvorfor lar han Crouch bli igjen alene på topp, når selv Svennis burde vite at det er fort gjort å bli altfor baktung da. Jeg ser ikke hvorfor Svennis ønsker et baktungt lag mot slutten av en jevn kamp mot Sverige.

Hvis Walcott ikke er "klar" for å spille på dette nivået, hvorfor i all verden er han med i troppen da?
I et tilfelle hvor en spiss er skadet og en annen nærmest blottet for matchtrening etter en skade, hvorfor i all verden får ikke Walcott spilletid da?

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #86 på: 21. Juni 2006, 01:13 »
Jeg har aldri støttet lagutakket til Svennis. Helt grusomt.

Kampreferat og børs kommer i morgen.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #87 på: 22. Juni 2006, 00:17 »
England klarte bare uavgjort.

England spilte en grei første omgang mot Sverige men må si seg totalt sett meget skuffet atter en gang etter å ha spilt 2-2 mot Sverige. Resultatet var ikke noe dårlig siden det sikret gruppeseier og en langt dårligere motstander i Ecuador og ikke Tyskland som hadde vært motstanderen hvis tap.

Owen ble som kjent skadet etter 1. minutt og er ute resten av mesterskapet.

England slet gårdig på dødball imot og Sverige hadde 5(!) enorme sjangser på nettopp dødball. Dette må forbedres men det var heldigvis bare slurvefeil som fort kan rettes opp på. Hvis det ikke bedrer seg tror jeg England kan få slite fremover i mesterskapet.

Med Hargreves på midtbanen virket arbeidsfordelingen å gå bedre. Noe å ha i bakhodet, Svennis!

Spillerbørs:

Robbinson; Passiv foran 2-2 målet. Ellers stødig. 6

Carragher: Er ikke god nok offensvift som back og selv om dette var en kamp hvor det var lurt å holde litt igjen så må det offensive bidragene komme oftere. Ikke en dårlig kamp men heller ikke en god kamp. 6

Ferdinand: En kamp på det gjevne. Ingen spesielt store feil og spiller med rutune og ro. Ut med skade midtveis i andre omgang. Det merket man ganske tidlig da Sverige scoret på sin første sjangse etter at han forlot banen. 6

Terry: Englands beste så lang i mesterskapet. Spiller med ro, autoritet og enorme fotballferdigheter. 7

Cole: Få offensive bidrag, sjeldent satt på prøve deffensivt. En kamp på det gjevne. 6

Beckham: Mister markeringen foran 1-1 og slet også da ballen traff tverligger. Svak kamp kronet med svake dødballer. 5

Hargreves: God kamp, vant dueller, vant andreballer og taklet så det suste. Gjorde jobben også enklere for Lampard. 7

Lampard: Grei kamp men er i store deler usynlig. Får derfor trekk ofr det. 6

Cole: Kreativ, skapende og teknisk. Fantastisk mål og målgivende. MOM. 7

Rooney: Rusten og lever på fart, rykk og spillerforståelse. Men toutch og marginer var ikke med han i den kampen. 6

Crouch: Spilte 90 minutter nok en gang. Vinner hodedueller og Rooney var bedre til å løpe etter stussene enn det Owen har vært tidligere i mesterskapet. Potensiel duo men svak match av begge. 6
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #88 på: 22. Juni 2006, 03:08 »
Enig med deg i børsen, Dag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #89 på: 22. Juni 2006, 03:15 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Enig med deg i børsen, Dag!

Takker. Børsen er den værste delen. Mye lettere å skrive et referat. Jeg orket ikke skrive et skikkelig et i dag siden jeg regner med at alle har sett kampen og dermed vet hva som skjedde. Så jeg fokuserte heller på hva som må bedrest.
iverpool FC