20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: England  (Lest 28368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #60 på: 13. Juni 2006, 23:17 »
Nå var jo Gerrard langt i fra MOM. Og hvis han spilte seg fortjent til en sekser hva gjorde ikke Owen da? Men hva kan man forvente seg av VG? Merk at de ikke kommer med en forklaring på hvorfor den karakteren spillerene har fått er så lav/høy..
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #61 på: 13. Juni 2006, 23:22 »
Latterlig børs, da Gerrard var en av de største skuffelsene spør du meg.
Forøvrig må vel Ronaldo få minuspoeng på børsene når en tenker hva Owen har fått etter den patetiske forestillingen han leverte mot Kroatia. Skamfullt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #62 på: 13. Juni 2006, 23:33 »
Ronaldo kommer sikker til å få toere eller treere på børsene.
Jeg kan i beste fall driste meg til en ener, etter ett godt skudd.
Og etter en imponerende spurt for å gratulere Kaka.

Men ettersom at Owen, som var mye mer bevegelig enn Ronaldo, fikk én på børsene, så burde Ronaldo få minuspoeng.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #63 på: 14. Juni 2006, 18:21 »
Neville er tvilsom til lørdagens kamp mot Trinidad og Tobago. Trolig vil Carragher eller Hargeaves steppe inn.
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #64 på: 15. Juni 2006, 00:35 »
Hvis seier i kampen mot T&T så vil Svennis trolig spare sine stjerner. Dette uten å nevne navn. Spillere som står i fare for karantene vil også trolig bli spart. Dette gjelder Liverpool-duoen Gerrard og Crouch som begge fikk se det gule kortet i åpninskampen mot Paraguay. Dette åpner for startplass for Rooney og debut for Walcott siden Rooney neppe spiller 90 minutter.

Aner vi en Svennis som ønsker å tape mot Sverige så Sverige får gå videre? :P

PS: det siste var bare en spøk. Så misforståelser ikke oppstår. :P
iverpool FC

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #65 på: 15. Juni 2006, 17:25 »
Får trolig ikke sett kampen grunnet en forpult fotballtrening. Er derfor ikke utenkelig at jeg ikke kommer med referat og børs. Men jeg kommer til å ta opp kampen på vhs(!) og hvis kampen ender med et brukbart resultat eller jeg har lite å gjøre på så kommer jeg kanskje til å se kampen i reprise.

Edit;  Kommer ikke til å se kampen i reprise. Dermed vil jeg ikke komme med mine fantastiske referat og børser. Hvis noen ønsker kan de gjerne komme med kampreferat og børs siden jeg ikke kan det. Mulig jeg trenger noen til å steppe inn på lørdag også siden jeg kommer til å suppe i meg en del alkohol som sikkert vil føre til at jeg ikke husker mer enn de første 5-10 minuttene.
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #66 på: 16. Juni 2006, 12:03 »
England spilte i mine øyne, en svært dårlig kamp. Sjansene var få, og de var langt ifra store. Selv om Crouch bare kunne smelle ballen i krysset på volley da han var mutters alene inne i feltet. Han bommet selvsagt på ballen. Owen hadde en gedigen mulighet rett etter pause, hvor han headet ballen like utenfor Shakas stolpe. Lampard kom stadig til skuddmuligheter, men de gikk som regel en meter utenfor, eller en meter over.
Midtbanen til England var svært lite bevegelig. Lampard og Gerrard ble aldri enig om hvem som skulle løpe når, og det førte til at begge stort sett sto i ro. Carragher var grei defensivt, men avslørte kjapt at han ikke er i nærheten av å matche Gary Neville offensivt. Noe England tapte mye på.
Joe Cole dribler som vanlig innover i banen, og overser stort sett de få overlappene Ashley kommer på. Joe Cole var også i går veldig aktiv og livlig, og trillet tidvis ball i hatt med backen sin. Men det hjalp null og niks.
Beckham kunne nok absolutt ha tenkt seg at det var større bevegelse i laget. Og etter 83 minutter fant han det for godt å slå en lang ball, godt over to meter opp i lufta. Hvem andre enn den kalvbeinte klovnen Peter Crouch er der oppe og header ballen i krysset? Mannen som så ut til å bli avisenes store mobbeoffer (og det med rette. Han var katastrofal), ble plutselig den store helten, og dermed har alle glemt å spørre hvorfor i all verden svensken med de store brillene ikke kjørte på med superduoen Rooney-Owen.

Det skal sies at England slet mye mer enn svenskene gjorde mot samme motstand. Mot Sverige kom Stern John til én eneste sjanse. Et tilsynelatende ufarlig skudd som gikk i tverligger.
Denne gangen bød han på alvorlig store problemer. En heading like utenfor og et forsøk på en stupheading som John Terry mesterlig reddet med et nydelig brassespark på streken. Utover i andre omgang fikk T&T stadig flere kontringsmuligheter. Men England sto igjen med minst tre forsvarere, mot Trinidads ene mann. Men selv ikke da var de rødkledde enkle å plukke opp.

Konklusjonen er vel at midtbanen til England OVERHODET ikke fungerte, og at mot bedre motstand ville England trolig slitt enormt. Er det bare underbevisstheten som sier at T&T ikke er en farlig motstander, eller er det rett og slett England som ikke er bedre?

Min børs:
Paul Robinson 5 - hadde en del glipper som førte til store sjanser for T&T. Ikke trygg i feltet. På streken hadde han lite å gjøre.
Jamie Carragher 5 - ok defensivt, ikke god nok offensivt. Tok altfor få initiativ.
Rio Ferdinand 6 - plukket opp T&T på kontringsmulighetene, men han var på ingen måte bunnsolid. Usynlig på offensiv dødball
John Terry 7 - får plusspoeng for redningen på strek. Måtte flere ganger trå til når Robinson tabbet seg ut. Ufarlig på offensiv dødball.
Ashley Cole 6 - har full kontroll defensivt, men kommer sjelden over midtstreken. De gangene han får ballen av Joe, skjer det lite.
David Beckham 8 - Det er Becks som er arkitekten bak de få store sjansene til England, og det er selvsagt Becks som har assist til 1-0. Led under lite bevegelige medspillere.
Frank Lampard 6,5 - han var den av midtbanespillerne som tok flest initiativ, og som kom til flest avslutninger. Det får han pluss for. Men han burde scoret minst to mål.
Steven Gerrard 5 - du skal få plusspoeng for målet, og den ene gangen du bidro offensivt. Men ellers sto Gerrard helt i ro, og sinket spillet til England. Rundingsbøye for T&T defensivt.
Joe Cole 6,5 - som alltid frisk og god, men var ikke alltid like involvert i farlighetene offensivt. Ufarlig foran mål. Fikk lite hjelp av medspillere.
Michael Owen 5 - ingen stor kamp av Owen i dag heller, men han er mye mer bevegelig og kommer i det minste til et par sjanser. Burde nok scoret på begge. Fortsatt langt unna toppformen. Men hvorfor fikk han ikke spille seg varm sammen Rooney? Hvorfor taes han av etter 55 minutter enda en gang?
Peter Crouch 5 - Tenkte å gi fire, men så scoret kløna et mål! Av alle i verden så greide Crouch å score mål! Og det på hodet! Svært dårlig kamp, men to solide plusspoeng for scoringen. Bommer grovere på ballen enn Ameobi ved en anledning. Skal jeg gi pluss- eller minuspoeng for det?

Wayne Rooney 6 - Bevegelig. Innsatsvilje. Ufarlig foran mål, men så fikk han heller ikke de store sjansene. Bør starte sammen Owen mot Sverige.
På tross av at Crouch scoret mål. Alltid vanskelig å spille mot. Det kommer nok Sverige til å få merke like godt som T&T.

Svennins bør ikke spare for mange av sine stjerner moy Sverige. Han vil vel nødig møte Tyskland i åttendedelsfinale? Jeg ville ihvertfall foretrukket Equador. Men det er kanskje bare meg. :roll:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #67 på: 16. Juni 2006, 12:04 »
Jeg beklager at dette ikke ble noen spesielt fotballfaglig god analyse av kampen. Men jeg skriver alltid med følelser.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #68 på: 16. Juni 2006, 12:06 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg beklager at dette ikke ble noen spesielt fotballfaglig god analyse av kampen. Men jeg skriver alltid med følelser.

Jeg synes det var en veldig god oppsummering. ;) Fortsett slik!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #69 på: 16. Juni 2006, 16:02 »
Sitat fra: "Mr. Lerback"

Jeg synes det var en veldig god oppsummering. ;) Fortsett slik!

Hey...? Dette var liksom min jobb.  :lol:
iverpool FC

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #70 på: 16. Juni 2006, 17:07 »
Herlig! Shearer og Beardsley deler mine meninger ang. Owen.
Det er tåpelig å ta ut Michael Owen når du jakter mål. Hvem vil du sette pengene dine på som målscorer? Owen eller Crouch?
Jeg setter alltid mine penger på Owen, selv om jeg vil få mest igjen for Crouch.

Shearer og Beardsley mener at det er viktig at Owen får fortsette. Han trenger bare et mål for å komme i såkalt normalt gjenge igjen. Og Beardsley mener han ikke har bommet på noe som kan kalles en opplagt målsjanse.

Og Shearer sier, i likhet med meg, at Owen og Rooney bør starte mot Sverige.

Les mer her eller her

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
England
« Svar #71 på: 16. Juni 2006, 17:15 »
Steven Gerrard 5 - du skal få plusspoeng for målet, og den ene gangen du bidro offensivt. Men ellers sto Gerrard helt i ro, og sinket spillet til England. Rundingsbøye for T&T defensivt.

Dette kan du ikke mene på alvor, Joakim. Steven Gerrard jobbet og slet, og bidro mye defensivt også. Han er kanskje Englands viktigste spiller, og er mannen som drar i trådene på midtbanen. Jeg tvilte ikke et sekund på at Gerrard ville utmerke seg i den kampen. Og med en gang han fikk ballen utenfor sekstenmeteren, innså jeg at det nå var fare på ferde for Trinidad og Tobago. Og selv om han ble tvunget til å skyte med venstrefoten, klarte han å putte på til 2-0, iskaldt som bare det!

Steven Gerrard er nesten den komplette spiller, men er dessverre ikke så god på hodet. Men det finnes vel ingen spillere i verden som kan skryte på seg å være komplette. Gerrard er god med begge beina, er både defensivt og offensivt anlagt, slår gode pasninger og setter fart i spillet. For ikke å glemme hans fascinerende skuddfot.

Uten Gerrard blir det altfor lite kreativitet i det engelske laget! Han har kanskje vært litt småanonym i de to første kampene i verdensmesterskapet nå, men han gjør også en uhyre viktig jobb.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #72 på: 16. Juni 2006, 17:24 »
Nå skal det være sagt at Gerrard har innstrukser om å ligge igjen på midtbanen og Lampard skal ta seg av de lange løpene. De bytter litt på det da men det er stort sett Lampard som går fremover. At Gerrard ikke kommer på så mangen lange løp som han kommer med i Liverpool får du overlevere skylden til Svennis for.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
England
« Svar #73 på: 17. Juni 2006, 00:03 »
Men Jokke har alikevel rett i det han skriver. Gerrard har vært meget skuffende i begge kampene, men jeg tror han kan eksplodere utover i mesterskapet når det virkelig begynner å gjelde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
England
« Svar #74 på: 17. Juni 2006, 00:14 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Men Jokke har alikevel rett i det han skriver. Gerrard har vært meget skuffende i begge kampene, men jeg tror han kan eksplodere utover i mesterskapet når det virkelig begynner å gjelde.

Fikk ikke sett den siste kampen men jeg vet han ikke har prestert opp mot sitt beste enda. Jeg tør påstå at grunnen er at han spiller i en annen posisjon og formasjon på landslag enn klubblag. Jeg mener også at man ikke utnytter Gerrard sine ferdigheter godt nok på det engelske landslaget. Det samme gjelder også Lampard som jeg også føler har en del å gå på.

Uten å trekke alt for mangen konklusjoner så vil jeg ihvertfall presisere at Gerrard (og Lampard) ikke har levd opp til forventningene så langt. Kanskje fordi de ikke passer sammen? Kanskje de er ute av form? Eller kanskje det har noe med taktikken på landslaget i forhold til klubblag. Både Chelsea og Liverpool har taktikker som er tilpasset Gerrard og Lampard for å få utnyttet deres ferdigheter best mulig. Det er mulig England også prøver å få utnyttet Gerrard og Lampards ferdigheter men kanskje gjør det på feil måte? Å bruke dem sammen er jo ikke akkurat et sjakktrekk.

Men Gerrard har selv om han ikke spiller i sin beste posisjon mye å gå på. Som anker på midtbanen kan ha bedre. Med 62 kamper i beina + treningskamper og landskamper (kvalifisering til VM) kan være en viktig årsak. I FA-Cup finalen ble Gerrard utslitt etter 60 minutter og selv om han ble helten så kunne man tydelig se han var sliten. Sikkert like mye psykisk som fyssisk.

Gerrard må som spille bedre og kanskje bør Svennis prøve å bruke han eller Lampard litt annerledels. Prøv i det minste å få det beste ut av en av dem. Gerrard på venstre er vel også et alternativ? Men jeg er enig, Gerrard har mye å gå på.
iverpool FC