20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Brann  (Lest 69923 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Brann
« Svar #300 på: 05. Juni 2006, 23:39 »
Sitat
Fakta er fakta. RBK kjørte til tider over Brann i første omgang og jeg vil nesten påstå at det er sesongværste av Brann. Att Brann har Norges beste keeper er greit, men det var ikke bare han sin fortjeneste at vi klarte 1 poeng. Brann var mye bedre i andre omgang men det skulle vel bare mangle. Her kom jo ett glimrende eksempel på hvorfor vi trenger spillere som Haugen. Zavrl gjorde en grei jobb men han er vel egentlig midtstopper som kan spille midtbane?

Ja, og en spiller som kan spille midtbane er vel mer eller mindre en midtbanespiller? For the record syntes jeg at Zavrl klarte seg godt. Fullt på nivå med Haugen.

RBK kjørte til tider over Brann i første ja. Den er jeg med på. Men andre omgang var jo ett eneste langt Brann-angrep. Brann styrte over RBK. Brann kjørte over RBK! Men jeg er enig i deg i at dette var årsværste av SKB.

Sitat
Hater ikke Brann jeg, men det er liten tvil om at Rosenborg burde og skulle ha ledet en 2/3-0 etter førsteomgangen. I andre omgang jevner det seg mere ut og skal man kun basere seg på andre omgang vil uavgjort være et greit resultat.

"I andre omgang jevner det seg mere ut"???? I andre omgang styrte jo Brann kampen på samme måte som du mener Rosenborg styrte 1. omgang. Baserer man seg på at det skulle vært uavgjort i andre omgang, må du også basere deg på at første omgang også skulle vært uavgjort. Noe det ble.

Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at uavgjort var ett ufortjent resultat. Det var ett greit resultat for begge lag, som begge bør være fornøyd med. Men jeg er ikke fornøyd med at vi bare klarer og ikke fortjener mer enn uavgjort mot et lag som har 10 poeng mindre enn oss.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #301 på: 05. Juni 2006, 23:42 »
Vil bare si meg helt enig i Andrés konklusjon. Rosenborg var det klart beste laget i 1. omgang og burde ledet med minst et mål. I 2. omgang var begge lagene like dårlige. Synes aldri Brann kjørte over RBK, slik RBK gjorde mot Brann i første. Å påstå at trønderne ikke fortjente seieren er latterlig. Det er det også å uttale at Brann er et så mye bedre lag enn Rosenborg. Vi så glimt av fenomenal angrepsfotball i første halvdel av kampen, men mistet kruttet i en kjedelig andre halvdel. Derfor tror jeg den godeste Mons er fornøyd med å ta med seg et poeng tilbake til Bergen. Tror Rosenborg tapte gullet i denne kampen, selv om dere sikker mener de tapte det for lenge siden.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #302 på: 05. Juni 2006, 23:48 »
Jeg mener at de ikke har mistet det enda. Selv om jeg samtidig mener at Brann er suverene i år. Så det blir vel litt tvedtydig.

Og om Brann ikke er ett bedre lag enn RBK, hvorfor leder da Brann med 10 poeng over dem? På 11 seriekamper? Hvorfor er Brann ubeseiret, mens Rosenborg har tapt 2?

Du så kanskje ett glimt av "fenomenal angrepsfotball" i første omgang. Brann hadde også glimt av dette. Selv om de kanskje ikke alltid kom til de aller største sjansene. Men man kan se om det er rytme og potensiale i ett angrep, selv om det kanskje blir avbrutt av ymse grunner gang etter gang. Derfor vil du kanskje mene at Brann ikke var så dominerende som jeg mener. De kom ikke til de farligste avslutningene hver gang, men de hadde desidert det beste spillet. I andre omgang, vel og merke.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #303 på: 05. Juni 2006, 23:51 »
Faktisk litt enig i mye av det du sier her Lasse, men det blir kanskje lettere for det objektive øyet å se dette. Ikke for meg som er trønder og du som er bergenser. ;)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #304 på: 05. Juni 2006, 23:54 »
Nettopp. Så da er vi faktisk enige, selv om ingen av oss innrømmer det :lol:

Det er forresten svært vanskelig for folk å være objektive i en slik kamp. Brann og RBK er to klubber som man enten har et elsk ellet hat forhold til. Noe jeg faktisk ser på som utelukkende positivt.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #305 på: 06. Juni 2006, 00:32 »
Brann spilte mye bedre i andre omgang enn i første, og det skulle bare mangle. Men de kjørte aldri over Rosenborg på samme måte som Rosenborg kjørte over Brann i første... De var ikke i nærheten en gang. De hadde et veldig farlig skudd, som ikke kommer som følge av fantastisk angrepsfotball...

Brann virker å være mye sterkere i år enn de har vært tidligere, men jeg er spent på å se om de får sine 9 kamper på rad uten seier slik som de pleier... Slik jeg ser det kan fortsatt Brann, Lillestrøm og Rosenborg vinne serien, med en fordel Brann og Lillestrøm...

Jeg hverken hater eller elsker Brann Lasse. Når det gjelder Rosenborg skal jeg innrømme at jeg håper de vinner kampene de spiller, men jeg blir hverken sur eller grinete om de ikke gjør det... Og jeg går heller ikke like bananas når de scorer som når Newcastle gjør det...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #306 på: 06. Juni 2006, 00:40 »
Sitat fra: "André Sylthe"
men jeg er spent på å se om de får sine 9 kamper på rad uten seier slik som de pleier...

????

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #307 på: 06. Juni 2006, 16:57 »
Det er vel en kjent sak at Brann hvert bidige år spiller mange, mange kamper på rad uten seier... 9 var bare et tilfeldig tall...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #308 på: 06. Juni 2006, 17:17 »
Brann har en gang i året en god periode og en dårlig periode. Det har du rett i. La oss håpe denne sesongen blir en god periode og heller luke bort den dårlige.  :)
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #309 på: 06. Juni 2006, 17:20 »
Det meste avhenger av skader og suspensjoner utover høsten. Vi er det laget som alltid pleier å få mest skader. Men nå er legen vår fremstilt som en helt, så det er liten tvil om at vi tar " The Double ".

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #310 på: 06. Juni 2006, 17:23 »
Litt uenig der. Brann pleier å få skader på spillere men det gjør jo alle andre lag også. Forskjellen tror jeg liger i stallen. Brann har alltid gode spillere men det er sjeldent Brann har bredde i stallen. Nå har Brann litt bredde i stallen og jeg håper det gjør at Brann holder seg oppe. :)
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Brann
« Svar #311 på: 06. Juni 2006, 19:57 »
Det var litt det jeg mente, men jeg sa det ikke. Etter i år er vi en klubb som toppspillere vil sitte på benken hos. Det er litt sånn RBK var før.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #312 på: 06. Juni 2006, 21:24 »
Forsetter Brann der de slapp til høstdelen. Så er nok bare Lsk som kan matche dem.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Brann
« Svar #313 på: 06. Juni 2006, 22:16 »
Brann er veldig avhengige av å unngå unødvendige skader og suspensjoner på sentrale spillere.

Lillestrøm mister forhåpentligvis og sannsynligvis flere sentrale utlendinger i sommer, forhåpentligvis inkluderer det Mifsud og Koren. Da er de finito. Da spørs det om Rosenborg kan finne tilbake til den høstformen de vanligvis er kjent for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Brann
« Svar #314 på: 06. Juni 2006, 22:21 »
Er redd for att du har litt rett der Jokke. Vet ikke hva som skjer hvis Andresen blir skadet. Håper han bruker ferien til å resutiere seg 100%.
iverpool FC