20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steven Taylor  (Lest 223824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Steven Taylor
« Svar #990 på: 20. Des. 2010, 13:47 »
Da tror jeg du har misforstått meg Eivind: Jeg poengterer kun at det må være samsvar mellom prestasjoner på banen og lønnskrav. Taylor krever i den forbindelse for mye. Jeg har også sagt at Colo allerede tjener for mye, og at han må ned i lønn ved neste kontraktsforhandling.  Det vil ikke si det samme som at Toure er verdens beste spiller. Lønnsgalloppen er forøvrig helt på trynet. For mange middelmådigeter tjener alt for godt.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 20. Des. 2010, 14:23 »
Jeg hater ikke Taylor

Nå har denne diskusjonen pågått en stund og jeg har sagt det jeg ønsker, men det er visse innlegg man merker seg. Syntes de taler for seg selv;

Men jeg mener Williamson, Colo, Sol og Perch er bedre forsvarere enn Tayls.

Selg idioten! Overvurdert!

Taylor har derimot ikke prestert noe som helst.

Selg svinet :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #992 på: 20. Des. 2010, 17:34 »
Litt må man gjøre for å provosere hehe! Likevel, for 2 millioner pund pluss lønnsbesparelser for ett år kan vi kjøpe det ypperste av forsvarstalenter i wanker f.eks. Som da i tillegg kommer vil å være 5-6 år yngre enn Tayls. Eller det kan frigjøre kapital til å kjøpe en bedre spiss, hvilket vi trenger enda mere. Hva har vi på topp hvis Carroll blir skadet f.eks? Ola Toivonen vs Tayls er et lett valg for meg. Tayls vil kanskje finansiere halvparten av kjøpssummen..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 20. Des. 2010, 18:09 »
Toivonen kan aldri kjøpes for £4m. Vi må nok heller opp i dobbelte og kanskje enda mer (PSV har vel akkurat mistet en av sine beste til Barca) . Dette her er ikke et valg mellom beholde Taylor eller kjøpe en toppspiss.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 20. Des. 2010, 18:17 »
Toivonen kan aldri kjøpes for £4m. Vi må nok heller opp i dobbelte og kanskje enda mer (PSV har vel akkurat mistet en av sine beste til Barca) . Dette her er ikke et valg mellom beholde Taylor eller kjøpe en toppspiss.

Korrekt. Fryktelig naivt å dra inn Toivonen, uten å regne med en overgangssum på nærmere 100 mill.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #995 på: 20. Des. 2010, 18:47 »
Jeg inkluderte lønna til Tayls frem til sommeren hvilket tar oss opp i 3.5 ca. Kan lure ham over for £7 mill.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #996 på: 20. Des. 2010, 18:48 »
Jeg inkluderte lønna til Tayls frem til sommeren hvilket tar oss opp i 3.5 ca. Kan lure ham over for £7 mill.
Hva med lønna til Toivonen?

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #997 på: 20. Des. 2010, 18:48 »
Jeg må si jeg er overrasket over skylappene dine inspektøren. Klubben kan ikke bare kjøpe talenter, vi må beholde de som har bevist at de holder nivået. Jeg tror du vil se at det er bedre økonomi i å tilby Tayls ny kontrakt til 40000 i uka enn å kjøpe ett ubeskrevet blad med overgangssum, sign on fee og lønn, med dertilhørende fare for at spilleren ikke oppfyller potesialet han en gang hadde. Du har også aspektet med kontinuitet. Du nevner det selv for å begrunne hvorfor Willo skal spille. Gyldig argument, men det går et tynt skille mellom kontinuitet og for dårlig stall. Vi trenger både Willo og Tayls i form, og aller helst en solid stopper til. Det KAN bli kadar men han har foreløpig ikke bevist annet enn potensial. Når du bruker samme argument for å frikjenne Willo som du blankt avviser for Tayls viser det bare at du konkluderer før du argumenterer. Jeg mener som Kristoffer; at det er ett fett hvem som spiller. Begge har styrker og svakheter.
« Siste redigering: 20. Des. 2010, 18:52 av bjørni »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #998 på: 20. Des. 2010, 19:05 »
I forhold til hva jeg postet for ca to sider til er det påfallende og se hvor vanskelig det var for deg å ta poenget InspectorC, noe både Eivind og Kristoffer gjorde med en gang, sier vel litt om de forskjellige utgangspunktene for diskusjonen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #999 på: 21. Des. 2010, 12:43 »
Hentet fra dagens Journal:

Taylor?s contract expires in June, when he can leave on a free transfer. He is officially allowed to talk to non-English clubs from a week on Saturday.

Legg merke til det med uthevet skrift, betyr dette at det er kun utenlandske klubber Taylor kan snakke fritt med i Januar?

Hele saken her:
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2010/12/20/winning-style-suits-newcastle-boss-pardew-61634-27853364/2/#ixzz18kHvAZig

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 21. Des. 2010, 13:05 »
Ja. Må vel vente til juni før han kan snakke me engelske. Er hvert fall slik på FM ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 21. Des. 2010, 13:11 »
Jeg må si jeg er overrasket over skylappene dine inspektøren. Klubben kan ikke bare kjøpe talenter, vi må beholde de som har bevist at de holder nivået. Jeg tror du vil se at det er bedre økonomi i å tilby Tayls ny kontrakt til 40000 i uka enn å kjøpe ett ubeskrevet blad med overgangssum, sign on fee og lønn, med dertilhørende fare for at spilleren ikke oppfyller potesialet han en gang hadde.

Hele poenget mitt er jo at Tayls ikke holder nivået ifht lønna han krever. Taylor har rett og slett ikke bevist for lite til nå. Han er fortsatt for ustabil.  Det er ikke sunn økonomisk politikk å ha en spiller om tjener mellom 40-50 i uka på benken. Williamson spiller like godt til halvparten av prisen. Jeg forventer rett og slett en bedre spiller for den lønnssummen. Jeg tror vi kan få inn et godt talent for £3 mill på midtstopperplass. Da har vi en spiller som er 5-6 år yngre enn Tayls.  Hans lønn vil være pianøtter sammenlignet med det Tayls nå krever. Sign on fee kommer ikke uten at spilleren er free agent forøvrig. Dermed sier det seg selv at det økonomisk og sportslig sett kan lønne seg.

Jeg kommer i det minste med argumenter for at Tayls bør vrakes. Eneste dere klarer å komme opp med er at dere har tro på ham. Det holder rett og slett ikke som argumentasjon når kontrakten snart går ut. Da vil jeg heller ha spillere i oppstillngen som vil bli i klubben.

Og dere har ennå ikke svart på spm mitt: Har Taylor prestert så godt over tid at han fortjener samme lønnsvilkår som det Pienaar har i Everton nå. Arteta hadde 45 i uka inntil nå nylig. Og han har vært klasse over flere sesonger. Er Taylor like god some Bale? Disse har/hadde ca samme kontraktsvilkår som Taylor nå har.  Det hjelper ikke å gi kanonkontrakter bare fordi man har tro på spillere, de må bevise OVER TID.

Og igjen, jeg vil beholde Taylor, men ikke når han krever over 40 i uka. Han må stikke fingeren i jorda og innse at klubben ikke har den samme økonomiske pondus som tidligere.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 21. Des. 2010, 13:26 »
Ja. Må vel vente til juni før han kan snakke me engelske. Er hvert fall slik på FM ;)
FLOTT! Skal se Bayern, Inter, Barcelona, Real og alle storklubbene står i kø for Taylor nå. Kanskje han til syvende og sist innser at han ikke har det så aller verst på Tyneside allikevel.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 21. Des. 2010, 13:34 »
FLOTT! Skal se Bayern, Inter, Barcelona, Real og alle storklubbene står i kø for Taylor nå. Kanskje han til syvende og sist innser at han ikke har det så aller verst på Tyneside allikevel.

Akkura..Forøvrig er nettopp to av hovedårsaken til Thams suksess smarte kjøp  og at deer veldig strenge ifht at spillerne ikke skal tjene over det satte lønnstaket i klubben. Samme eksempel mener jeg Castle også bør følge. En av grunnene til våre økonomiske problem har vært at vi generelt har gitt spillere for gode kontrakter.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 21. Des. 2010, 22:19 »
Alle er vel enig i a summen er høy, men man må likevel være pragmatisk.en kontrakt varer som kjent flere år, og det er jo deler av årsaken til at pienaar og arteta har hatt denne lønna til nylig.
Jeg forsvarer ikke at lønna til Tayls er like høy, men jeg mener vi må prøve å beholde ham ettersom vi ikke vet hvordan erstatteren greier seg, og hvilken reell innsparing det vil bli hvis den personen ikke presterer og vi må ha enda en. Ikke usannsynlig. At Willo er på så lav kontrakt et jo pga at han var relativt ubeskrevet og kunne ikke kreve så mye. Når han nå viser at han duger og vel så det, vil nok han også kreve MYE mer ved neste fornyelse. Det vil vel alle???