20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester united - Newcastle United Søndag 12/3  (Lest 37700 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Manchester united - Newcastle United Søndag 12/3
« Svar #45 på: 08. Mars 2006, 15:06 »
Ameobi har (sorry to say) vært god i det siste og fortjener en startposisjon fremover evt Luque.

"Sorry to say"? Det burde vel være bra at han har spilt bra i det siste!?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #46 på: 08. Mars 2006, 15:38 »
Sitat fra: "17Parker"
Ameobi har (sorry to say) vært god i det siste og fortjener en startposisjon fremover evt Luque.

"Sorry to say"? Det burde vel være bra at han har spilt bra i det siste!?

Ja det skal neimen ikke mye til for å imponere når man heter Ameobi.

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 09. Mars 2006, 11:07 »
Legge seg deffensivt mot et topplag er om å be om å tape! Sånn er det bare! Newcastle i seg selv er et Offensivt lag! Er som at Gilde prøver å selge vegatarian mat, eller at presten skulle synge rap, eller at Hanen legger egg. Vi skal angripe og angripe!
ax

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #48 på: 09. Mars 2006, 12:11 »
Helt enig!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 09. Mars 2006, 14:33 »
4-5-1 blir FOR tynt mot et lag som ManU, men hvem er egentlig gode nok til å være Shearers spissmakker? Vel, det nærmeste vi kommer nå er Shola Ameobi. Jeg skjønner ikke helt hvorfor Luque skal starte denne kampen. Han beviser ingenting og er ikke i nærheten av å være i form om dagen dessverre. Også redd for at Elliott fort kan bli for lett i forsvaret, men med vår skadesituasjon kan vi kun håpe på det beste. Glad for å se at flere skjønner meningen med mitt lille tanke ekspriment om Bowyer over Emre, men som de andre har jeg innsett at følgene av ikke å starte med Emre kan være for katastrofale til at vi kan ta den sjansen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 09. Mars 2006, 14:44 »
Hvordan veit vi egentlig at Luque ikke er i form?
Man får ikke utretta stort med 10-15 minutter mot slutten i hver kamp. Luque trenger tillit fra start!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 09. Mars 2006, 14:47 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Man får ikke utretta stort med 10-15 minutter mot slutten i hver kamp. Luque trenger tillit fra start!

Det jeg har sett av Albert Luque når han har fått muligheten sier meg at han ikke er i form, og jeg tror neppe at Scum på Old Trafford er anledningen for å spille seg i form (selv om jeg såklart ønsker det som Newcastle supporter)!

DanMan

• Gjest
« Svar #52 på: 09. Mars 2006, 15:33 »
4-5-1 bør så absolutt ikke brukes fra start, det er som å be om at dødsdommen skal fullbyrdes med en gang. Mot slutten, for å ri på en ledelse, JA, men alldeles ikke ellers.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 09. Mars 2006, 18:16 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"

Det jeg har sett av Albert Luque når han har fått muligheten sier meg at han ikke er i form, og jeg tror neppe at Scum på Old Trafford er anledningen for å spille seg i form (selv om jeg såklart ønsker det som Newcastle supporter)!

Jeg tror det kan være en ideell kamp, han er sikkert ekstremt tent på å vise Roeder at han er best, og hva er da bedre enn å storspille mot et av de beste lagene?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ameobinho

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #54 på: 09. Mars 2006, 19:39 »
Sitat fra: "DanMan"
4-5-1 bør så absolutt ikke brukes fra start, det er som å be om at dødsdommen skal fullbyrdes med en gang. Mot slutten, for å ri på en ledelse, JA, men alldeles ikke ellers.

Man trenger ikke ha en deffansiv tankegang selv om man spiller 4-5-1.
Men jeg tror Roeder kommer til å spille 4-4-2. Jeg tror også han kommer til å ta den rette avgjørelsen ang taktikken osv. Han har jo lykkes så langt:D
NNERN FEISERN MEGET ØERN JAERN JAERN JAERN

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 09. Mars 2006, 20:03 »
Luque spilte jo ikke dårlig sist da Newcastle møtte girl utd på SJP. Hvor står det at Luque skal starte denne kampen?

DanMan

• Gjest
« Svar #56 på: 10. Mars 2006, 11:07 »
Sitat fra: "Ameobinho"

Greier ikke helt å se at 4-5-1 er noe annet enn defensivt, altså.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #57 på: 10. Mars 2006, 12:08 »
Siden vi har en solid midtbane, og et godt offensivt mannskap, så burde vi egentlig spille 3-1-4-2. Forsvaret vårt har alltid vært elendig, så da ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal utnytte de offensive spillerne våre.
MOT MANUTD burde vi stille slik:

.........Given...........

Ramage...Boumsong...Moore
............Parker...........
Solano...Dyer...Emre...Zoggy
........Shearer...Ameobi

(Luque inn etter pause)

FORSVARER VI OSS bare mot Manutd, da slipper vi garantert inn mål! Angriper vi, så får vi i hvert fall mål selv, og sjansene er mye større. Angrep er beste forsvar. Det hjelper ALDRI å legge seg bakover. ALDRI. Da får Manutd kontrollere hele kampen, og de vil garantert score mål. Ikke bare ett mål, men flere.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 10. Mars 2006, 12:22 »
Sitat fra: "DanMan"
Sitat fra: "Ameobinho"

Greier ikke helt å se at 4-5-1 er noe annet enn defensivt, altså.

Det går selvfølgelig anå spille offansiv fotball, selv om man spiller 4-5-1. Offansive vinger, emre i en litt offansiv rolle forran parker, bowyer osv. mange muligheter.

Leste på forsiden nå at Roeder ville gå ut å angripe å fokusere om å vinne kampen. Dette er positivt. Jeg tror vi har god sjangs
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 10. Mars 2006, 14:12 »
:twisted: Roeder er en jeg begynner å få stor sans for! (som caretaker) :lol:
Who else...... Alan Shearer