20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester united - Newcastle United Søndag 12/3  (Lest 37695 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Manchester united - Newcastle United Søndag 12/3
« på: 05. Mars 2006, 12:48 »
Har stor tro på et resultat her! firkløveren på midten kommer til å herje med manu sin. Eneste bekymringsmomentet jeg har er forsvaret. Det har vist seg å være ganske stabilt og trygt de siste kampene men ronaldo vs babayaro rooney vs elliot er litt skremmende. Ellers tror jeg vi har gode sjangser for å få til en god kamp og forhåpentligvis et godt resultat.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1 på: 05. Mars 2006, 12:59 »
Dette blir årets kamp for meg. Jeg HATER Manutd mer intenst enn en annen klubb! Jeg hater Manutd mer enn Juventus, Bayern Muncen og Real Madrid! Og vi skal VOLDTA DEM!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 05. Mars 2006, 13:43 »
Jeg prøver meg på laget:

----------------------------Shay Given

Peter Ramage--Robbie Elliott--Jean-Alain Boumsong--Celestine Babayaro

Nolberto Solano--Scott Parker---Emre Belozoglu------Charles N'Zogbia

-------------------Alan Shearer--Shola Ameobi

Laget er altså helt likt det som slo Bolton.

Det sikkert mange som mener at lagoppstillingen bør være sånn...:

---------------------Given

Ramage------Elliott-------Boumsong---Babayaro

Solano--------Parker-----Bowyer-------N'Zogbia

---------------------Emre

--------------------Shearer

men jeg mener at vi ikke må splitte midtbanen vår. Den er tilnærmet perfekt.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 05. Mars 2006, 14:09 »
Tror vi stiller uendret... Skulle likt å sett at vi hadde en annen stopper enn Elliott, vanskelig å se for meg at vi skal ta poeng mot Man U med han på banen...

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 05. Mars 2006, 15:05 »
Vi må ikke forandre midtbanen vår! Det er der vi skal ta de! De har en mye dårligere midtbane enn oss i øyeblikket.... (kanskje i alle øyeblikk :) )
ynesides black and white army..!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #5 på: 05. Mars 2006, 15:06 »
Kanskje Luque også får sjansen. Han er i en oppadstigende kurve og hadde et heller bra innhopp i går. Tror han bør få muligheten fra start mot MUFC, han kan forhåpentligvis være med å avgjøre kampen hvis han får tillit og rette spillerne rundt seg.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 05. Mars 2006, 15:07 »
Sitat fra: "journalisten"
Kanskje Luque også får sjansen. Han er i en oppadstigende kurve og hadde et heller bra innhopp i går. Tror han bør få muligheten fra start mot MUFC, han kan forhåpentligvis være med å avgjøre kampen hvis han får tillit og rette spillerne rundt seg.

Enig. Skulle gjerne likt å sett Luque spille på topp sammen med kongen. Det haster med å gi han tillit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 05. Mars 2006, 15:11 »
Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av denne kampen her. Jeg har null tro på et resultat. Enkelt og greit fordi det er Old Trafford og Man Utd.
MEN, følge med vil jeg nok gjøre, for mirakler kan skje. Og greier vi å vinne midtbanen, da er mye gjort.

Selv om Shearer og Ameobi neppe er sterke nok til å utjgøre en like stor trussel som Nissen og Rooney. Og med tanke på hvem Shearer og Ameobi møter, i forhold til Nissen og Rooney, så ser det hele ganske mørkt ut.

Boumsong og Elliott må spille over evne. Given har ikke råd til en eneste feil, og midtbanen er vårt klart sterkeste kort, som MÅ vinne de duellene de kan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 05. Mars 2006, 15:11 »
Ja, jeg er stygt redd for at hele Luque renner ut i sanden hvis han ikke får skkkelig tillit snart. Kjøpt for 120 mill, solgt for 50 mill til sommeren? Elendig behandling av Newcastle-apparatet i så måte. Man kan ikke forvente all verden fra en skadeskutt spiller fra Spania de første månedene. Og hvis han da i tillegg ikke får verken oppfølging eller tillit er hele situasjonen dømt til å mislykkes.

Albert Luque er en meget god fotballspiller og hans kapabiliteter må kunne utnyttes på en bedre måte enn de har vært hittil. Unner han alt godt og håper han blir vår store stjerne neste sesong. Men da er det viktig at han får tillit nå ut på våren, og får litt Premier League-fotball i beina. Det er enormt viktig.
Tore Eikeland,

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 05. Mars 2006, 16:53 »
Dessverre er jeg altfor redd at journalisten skal få rett om Luque, men jeg håper så inderlig at jeg tar feil.
Uansett, ManU ja.... Vanskelig kamp, og ett poeng her vil nærmest vere for en seier å regne, uten at jeg i hele tatt tør å håpe på det.
Det er nok som mange andre sier her at det blir på midtbanen vi må ta dem. Akkurat nå er midtbanen den klare styrken vår, sammen med Englands kanskje aller beste keeper. En 4-5-1 med Bowyer som den femte på midten kan være et taktisk trekk for å stenge av enda mer for ManU. Forsvaret vil få mer enn nok med å passe på spissene og sørge for at de ikke kommer rundt på kantene, og da kan det være genialt å ha en ekstra kriger med god løpskapasitet på midten. Men dessverre er jeg redd det blir for tynt med bare en spiss. Og til tross for at vi er blit et godt lag igjen nå etter at Roeder tok over styringa på linja tror jeg vi mangler litt for mange gode spillere til å stelle i stand de helt store problemene mot ManU. Forsvaret har klart seg brukbart i det siste, men tviler på om det er godt nok mot en motstander som ManU. Det samme må dessverre sies om Shearer\Ameobi, og savnet av Owen og Dyer vil bli stort her. Kunne også tenkt meg Carr og\eller Tayler i forsvaret, men det ser dårlig ut. Føler også at det er for mye risiko og starte med Moore, situasjonen hans tatt i betraktning. At ikke Luque kommer igang i Newcastle gjør det heller ikke noe lettere. Jeg tror Newcastle kunne hatt stor glede av en Luque i toppform i en kamp som denne.
Uansett blir det viktig for Roeder og gutta å huske at dette er kun 1 kamp! Selv om vi går på et tap her må vi ikke bli satt tilbake til det laget som var før Roeder tok over. Vi må tåle et tap, komme tilbake og være det samme "ville-vinne-laget" igjen når vi spiller neste kamp.
Skulle man derimot legge opp en taktikk for det umulige bør vi kanskje gå forsiktig ut i en 4-5-1 og finne oss i at Manchester styrer kampen samtidig som vi må nekte dem scoring. Kanskje kan vi spille dem irriterete dersom vi klarer å la dem føre kampen men samtidig stenge av for dem lenge nok. Deretter er alternativet og gå opp tl 4-4-2 etterhvert og kanskje satse på kontringer, for vi har spillerne som skal til for å klare det. Alikevel: for å gjenta meg selv så har jeg liten tro på noe særlig utbytte i form av poeng for Newcastle i denne kampen, og ett poeng vil være en seier for oss!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05. Mars 2006, 17:10 »
Jeg tror dette der er bra resonnert av deg, chickenman. Det skulle absolutt ikke forundre meg om Roeder prøver å kjøre en hardtarbeidende tropp som satser på 0-0. Det er klart at ingen spiller for uavgjort, men jeg tror Roeder i dette tilfellet spiller på den måten at 0-0 er et veldig sannsynlig resultat. Personlig tror jeg vi skal være veldig godt fornøyde med et poeng mot et så godt lag som United. Nøkkelen ligger på midtbanen, det er der vi skal vinne.
Tore Eikeland,

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. Mars 2006, 18:08 »
Enig med chickenman. Å sette inn en meget sulten bowyer på midten kan vise seg å være genialt. Fyr opp stemningen i garderoben, og rett og slett krige oss til et resultat. Fletcher og giggs skal ikke kunne bidra til det store offansive spillet på midten sålengeParker og Bowyer spiller. gamlefar på topp er sterk nokk til å kunne holde litt på ballen slik at vi kan komme etter. bare ikke det blir høye  lange, da har han ingen å stusse til.

Og gamlefar elsker å lage mål mot manu. Vi har dødbaleksperter i massevis. Boum har hvert close på mange cornere i det siste også. Mange ting kan skje:D blir uhyre spennende.

Etterhvert i kampen kan vi også prøve å flytte bowyer eller emre lenge opp på banen også
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Mars 2006, 18:18 »
Det blir nok eventuelt Emre som blir flyttet opp på banen etter hvert. Jeg er nok ikke den eneste som har vært vanvittig frustrert over Bowyers skuddfot denne sesongen...
Tore Eikeland,

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Mars 2006, 18:30 »
skal se kampen med en kamerat som er man u faen. blir morro dette.

Ingen tvil om at vår midtbane er mye sterkere en manu sin
(christiano ronaldo er meget farlig though)
Viktigste blir og få stoppet rooney, han herjet på stjames sist!

håper vi kjører med 2 spisser i og med jeg regner med at parker og emre har full kontroll på man u sin sentrale midtbane!

blir spennede og se hva vi kan prestere !:D:D:D
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Mars 2006, 23:43 »
Nei! Roeder har sagt at han vil spille den typen fotball vi nå har sett uansett motstander. Blir skuffa dersom vi stiller i en 4-5-1-formasjon dersom vi ikke skulle få noen skader på spisser. Emre og Parker skal spille sentralt, med Bowyer i backup. Shearer og Luque hadde jeg helst sett på topp, men jeg har dessverre vanskelig for å se at Roeder plutselig skal gi Luque tillit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida