20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester united - Newcastle United Søndag 12/3  (Lest 37757 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Manchester united - Newcastle United Søndag 12/3
« Svar #30 på: 06. Mars 2006, 22:17 »
Enig med deg, Arnt :!:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 06. Mars 2006, 22:17 »
At Luque skulle spilt i stedet for Ameobi er jo soleklart. Full utnyttelse av Newcastles stall ville gitt denne start XI ;

pr dags dato.          

GIVEN

RAMAGE                 BOUMSONG            ELLIOT          BABAYARO

PARKER
         SOLANO                                                         N` ZOGBIA
                                                   EMRE        

SHEARER                  LUQUE

Med alle skadefri (etter shearer er ferdig) 4-3-2-1 (Parker regnes som offensiv midtstopper/deffensiv midtbane og da altså en forsvarsspiller /ANKER:

GIVEN

CARR                              BOUMSONG                          TAYLOR

PARKER
              SOLANO                                       N` ZOGBIA            

EMRE
        DYER                                                                 LUQUE

OWEN

Hva sier dere...?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #32 på: 06. Mars 2006, 22:29 »
Ser lyst ut viss man u taper mot Wigan. Da har de kommet seg ned på et nivå vi vil ha de på!

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #33 på: 06. Mars 2006, 23:13 »
Ingen stor kamp av Manchester United, Newcastle skal vera fullt på høgde med det som vart prestert i kveld, sjølv på Old Trafford.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 06. Mars 2006, 23:15 »
Ser man på de to lagene har vi muligheter til å slå ManU. Vi har en mye bedre sentral midtbane enn de, men det jeg er så forbanna redd for er forsvaret vårt mot Rooney, hollenderen og Kristine Ronaldo. Ser for meg en nokså utskjemt Robbie Elliott :S
Så har vi jo dette helvettes OT-komplekset.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 07. Mars 2006, 11:22 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Dette blir årets kamp for meg. Jeg HATER Manutd mer intenst enn en annen klubb! Jeg hater Manutd mer enn Juventus, Bayern Muncen og Real Madrid! Og vi skal VOLDTA DEM!

ALLTID vært Optimist Når vi har møtt Manu, alltid trodd med hele  mitt hjerte at vi slår dem hver gang. Hver gang har jeg tatt feil, denne gangen heller jeg mot et tap, kanskje det snur. Jeg har såååååååå jæææææææææævla lyst på at Vi slår manu FOR 1 GANGS skyld i moderne tid at dere aner ikke!!! Manu slo Wigan, har selvtillit fra den kampen, men jeg skal love dere at det laget vvi har pr idag, er MER en godt nok til å slå manu!! Og jeg HÅPER at vi slår dem såå hardt at mor til ferguson vill kjenne det. Er det et lag jeg nyter at vi slår så er det MANU!!!!!!!!!!!!!!! Så pool,Chelsea osv.!!

OG JEG HATER MANU!!!! OG SLÅR VI DEM SKAL JEG MOBBE ALLE VENNENE MINE. 4eva!! DETTE HER ER MATCH OF THE SEASON!!! De slo oss på ST``jameses og HEVN!!!!!! OG ruuud er ike i form, han starter neppe!! Ser jeg Fletcher på STartoppstillingen og vi taper den kampen SÅ TAR JEG SELVMORD!!!

--------------Given---------
--ramage moore boum baby-
--solano bowyer paker nzogbia-
-------------emre --------------
-------------SHEARER------------
ax

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 07. Mars 2006, 11:57 »
Sitat fra: "journalisten"
Sitat fra: "chickenman"
Du snakker også om Emre og nå blir jeg nok upopulær her: men kunne Emre vært en joker å satt inn utover i andre omgangen med sin eminente teknikk? Vi ser at han ikke holder helt i 90 minutter nå, men ofte er den beste kanskje ca halve kampen eller lenger og. Spørsmålet er om vi har råd til dette mot ManU? Jeg ville faktisk vurdert å la Emre komme inn etterhvert som vi kan ha gjort ManU slitne. Til alle som har meg helt opp i vrangstrupen nå: sier ikke at Emre ikke er god nok, for det er han, men bare et tanke-ekspriment fra min side for å gjøre noen taktiske trekk mot ManU.....

Jeg tror ikke det var så dumt jeg. Men jeg er redd at hvis vi mangler han fra start, kan det være at ManU får et bedre tak på midtbanen, enn hvis Emre var med. Jeg tror han spiller en veldig viktig jobbende rolle sammen med Parker sentralt på midtbanen.

Men hvis godeste Glenn Roeder er overbevist om at midtbanen klarer seg utmerket uten Emre til og begynne med, og at det kanskje er bedre å slippe til Emre som en terrier utover i andre omgang, så kan det være svært, svært lurt. En meget god tanke, chickenman, som kanskje blir realisert?

Tviler vel på at det blir noe av, men det kunne funket. Grunnen til at jeg tenkte på det er at Lee Bowyer er en litt annen type enn Emre med andre egenskaper som jeg gjerne ville sett i denne kampen. Samtidig tror jeg Emre er typen og spilleren med potensialet til å kunne kommet inn som en joker. Men det er naturligvis en stor risiko og ta, å ikke starte med ham. Den tenkte nok ikke jeg nok på, og etter at du påpeker det her nå tror jeg nok det er en FOR stor risiko å ta. Det vil kanskje være mer aktuelt å vurdere å sette ut andre dersom vi skulle gjøre rom til krigeren Bowyer, men jeg tror nok ikke det skjer. Og særlig ikke hvis vi skal gå ut med to spisser.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 07. Mars 2006, 12:58 »
Jeg skjønner tankegangen, men jeg mener Emre må spille fra start. Det er viktig for vårt offensive spill, og jeg mener vi heller må vurdere å sette inn Bowyer utover i andre omgang, dersom vi trenger noe ekstra på midtbanen. Også har vi Luque som kan komme inn på kanten, eller på topp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #38 på: 07. Mars 2006, 13:20 »
Luque på topp med Big Al går jeg for.. Er redd for at Elliott kan ødlegge denne kampen for oss:( Men med Shearer, mog resten av laget i STOR form så kan dette gå VEEEELDIG bra..! Uavgjort er heller ikke så galt.. Håper Given ikke har en dårlig dag!
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 07. Mars 2006, 14:29 »
Emre må starte ja. Det er en mulighet å spille 4-5-1 og gå for uavgjort, men det blir fort feigt og vi er ute å kjører om vi slipper inn et mål... Synes vi bør spille 4-4-2 med Bowyer på benken og Ameobi eller Luque som Shearers partner på topp...

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 07. Mars 2006, 17:06 »
I dennne kampen bør Parker brukes nesten som en ren forsvarsspiller.

som i denne startelveren:

--------GIVEN---------

RAMAGE---BOUM--ELLIOT---BABAYARO
                     PARKER

SOLANO--------BOWYER------N` ZOGBIA

EMRE

SHEARER
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #41 på: 07. Mars 2006, 17:39 »
Frykter at hvis vi spiller med en spiss kommer vi bare til å sende lange baller opp til den ensomme svalen på topp som enten stusser ballen videre (til ingen), eller så taper han hodeduellen. I tilleg har vi treige spisser, derfor må vi stille med to stykker for at vi i det hele tatt skal kunne klare å sette i gang angrep med litt kraft i, hvis ikke sender vi bare ballen opp til ingen ting og United kommer til å komme på angreps bølge etter angrepsbølge som til slutt er nødt til å ende i ett baklengsmål. I denne kampen er vi nødt til å spille som vi pleier....

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #42 på: 07. Mars 2006, 18:18 »
Jeg håper ikke Roeder velger en for defensiv strategi mot ManScum, men satser på et kontringshissig lag med 2 spisser, der Luque gjerne må starte på topp med big Al, for Luque har fart og er gjennombruddshissig. Tror dette kan bli en gjevnere kamp en de siste vi har sett under Roeder, men håper vi kan få et viktig og tidlig mål som følge av at vi går litt hardt ut... Hadde vært ubeskrivelig deilig å slått Urinals..!

Vinner vi denne så blir det nok litt overoptimisme her på forumet, men det trenger vi jo etter en Souey-periode med trist fotball og enda tristere resultater..

Håper på denne line-up'en:

---------------Given-------------
----------------------------------
Ramage--Elliott--Boum--Baba
Nobby--Emre--Parker--N'Zogbia
-------Luque---Shearer---------

Men hvis vi tar ett poeng mot andreplassen så skal jeg i alle fall prøve å være fornøyd..! Men vi skal, skal, skal ta dem..

Crash and burn, Man Utd... :twisted:

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #43 på: 08. Mars 2006, 12:13 »
Vi må være optimistiske selv om vi KAN gå på smell i denne kampen, som igjen kan gjøre det mot Liverpool og igjen mot Chelsea? For det er fult mulig. derfor er denne kampen så veeeldig vitkig!!!
ax

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 08. Mars 2006, 14:43 »
Det er faen meg sant, det hadde vært en utrolig boost for gutta hadde vi slått Man U, nå møter vi jo topp 3 de neste kampene, og oddsen tilsier vel kanskje at vi taper de neste tre kampene.. Men slår vi United på søndag, slår vi Liverpool på St.James. Stamford Bridge vinner vi nok ikke på, sånn er det bare..
Synes vi egentlig bør stille med det samme laget som vi pleier, har jo tross alt ikke tapt siden Souey røk, og det varmer når jeg kan si at Newcastle er ett av formlagene i PL nå!

Given

Ramage-Boumsong-Elliott(Moore)-Babayaro

Parker

Solano-Emre-Zoggy

Shearer-Ameobi

er greit at mange her mener at det vil være dumt å starte defensivt, men jeg tror nok ikke dette er kampen vi skal være overmodige på. Flytter Parker ned som et arbeidsjern mellom forsvar og midtbane, der han er best. Emre mot Fletcher på midten bør være piece of Cake. Ameobi har (sorry to say) vært god i det siste og fortjener en startposisjon fremover evt Luque. Tror nok dette blir tap, sånn er det bare. Eller knasje uavgjort, da 0-0. Mye avhenger av hvordan Babayaro og Elliott spiller. Disse to er uten tvil de svakeste leddene vi har i laget, og det er ekstra urovekkende at begge er forsvarere.

Man U vinner 2-0 eller 3-1
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...