20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369306 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2310 på: 03. Feb. 2009, 14:37 »
Det er sant at Owen kom senere inn, men Souness fortalte selv at han jakta Owen siden januar det året, mens Luque var et innfall godeste Souness fikk etter den sommeren da vi spilte mot de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2311 på: 03. Feb. 2009, 16:38 »
Luque scoret et mål mot oss for Deportivo, og vips så var han klar for Newcastle.
Det kaller vi impulskjøp ja. Og ikke et særlig smart et.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2312 på: 03. Feb. 2009, 19:41 »
Vi brukte ikke £20 mill på Luque Joakim.. Den prisen vi måtte betale var på rundt £9,5 mill! Bare sånn at fakta ligge på bordet ;)

Joda, jeg ser poenget ditt Joakim. Vi trengte en spiller som kunne overta etter selveste Alan Shearer, og Michael Owen var en perfekt mann!
Men at du kaller Luque for et idiot-kjøp, er jeg uenig i! Han var, som jeg har nevnt tidligere, Spanias kanskje aller beste vinger på den tiden. Og kanskje hadde ikke Michael Owen vært Newcastle- spiller, dersom ikke Albert Luque ikke hadde kommet.
Sett nå i ettertid, var Luque et bomkjøp. Men det er ikke bare Luque sin skyld. Skader og alt for lite spilletid må ta en stor del av skylden for at Albert Luque ikke ble en hit i Newcastle....

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2313 på: 08. Feb. 2009, 20:30 »
Ingen stor nyhet at Owen ligger langt oppe på den listen  ;)

Men hva vil være akseptabelt(lønn) for Owen ved en eventuell ny kontrakt? Tipper en lønn mellom 350-400 tusen euro i måneden

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2314 på: 08. Feb. 2009, 22:27 »
Owen i seg selv er i mine øyne i aller høyeste grad verdt den lønna. Men med skadene, som har gitt lite kamper og få mål, så vil nok kanskje en månedslønn på rundt ?400K være mer fornuftig. Spørsmålet er om Owen selv er så veldig villig til å gå ned i lønn, og få så lite igjen for det.
Everton vil kanskje gi ham mer valuta for en kanskje enda lavere lønnsslipp. Og Manchester City, om de fremdeles vil ha ham til sommeren, kan gi ham mer enn han har i Newcastle i dag, og vel så mye valuta for pengene.

At Owen deler 18. plassen med Rooney på den liste høres fornuftig ut. De to er Englands suverent beste spisser, når de begge er skadefrie og i form.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MatsNorway93

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2315 på: 09. Feb. 2009, 23:23 »
Ja, okei da. Men jeg vil ikke godta noe som helst over 450 000 euro i lønn, selvom jeg syntes det er altfor my for Owen. Men han er viktig og jeg syntes klubben skal strekke seg så langt de kan, men ikke over mot det ufornuftige. Hvis Owen får høynet lønnen sin kan det gi en reaksjon i forhold kontrakt forhandlinger med andre spillere.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2317 på: 22. Feb. 2009, 09:23 »
Ja kan se sånn ut at han har vært på besøk hos sin fastlege i tyskland.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2318 på: 22. Feb. 2009, 11:48 »
Hvis han betaler legeregningene sine selv så er lønna hans fornuftig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2319 på: 22. Feb. 2009, 12:49 »
http://www.express.co.uk/posts/view/85842/Injury-plagued-Owen-s-secret-op

Owen operert?

Hemmelig operasjon på Owen nå ja. Hvorfor skulle han ha det? For å tyne mest mulig penger ut av den neste klubben som er gal nok til å satse på han?

Har sagt det før og sier det igjen, Owen er IKKE verdt verken overgangsummen eller lønna han hever. Selv om han gjør en godkjent innsats den lille prosentdelen av sesongen han bidrar så blir det altfor lite.

Jeg er også veldig skeptisk til det å tilby denne karen en ny kontrakt i det hele tatt. Han nærmer seg vel 30 år nå, er særdeles mye skadeplaget, dette vil nok mest sannsynlig heller ikke bedre seg med årene, og han vil forlange en så altfor stor lønn til at jeg synes han er noe å satse videre på.
Om klubben lar Owen og Viduka få forlate klubben vil det lette opp mye i de enorme lønnsutgiftene. Klubben må heller satse på å få Martins til å bli værende og gi mannen en "brukendes" makker på topp som ikke er så skadeplaget som Owen og Viduka.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2320 på: 22. Feb. 2009, 13:35 »
Kunne ikke sagt meg mer enig Frode!

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2321 på: 22. Feb. 2009, 13:55 »
Selvom vi ikke har mange spillere som er bedre eller like gode som Owen, så begynner jeg å bli enig. Han spiller for lite kamper og hans lønn og transfersum kan ikke forsvares. Viss han ikke godtar et lønnskutt eller pay as play kontrakt som er lite sannsynlig bør vi heller se etter en spiller som kan spille dobbelt av kampene det Owen spiller på sikkert halvparten av lønna.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2322 på: 01. Mars 2009, 11:17 »
Owen to stay at NUFC this summer says Butt
Mar 1 2009 by Neil Farrington, Sunday Sun

MICHAEL OWEN will stay at Newcastle this summer ? according to his closest friend at St James?s Park.

While many assume Owen will move on when his contract expires in June, Nicky Butt believes United?s skipper is ready to sign a new deal and remain in Toon.

It is the first time anyone close to Owen has hinted that his long-term future may lie on Tyneside, with Manchester City mooted as his likeliest destination.

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2009/03/01/owen-to-stay-at-nufc-this-summer-says-butt-79310-23034869/

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2323 på: 01. Mars 2009, 13:30 »
Bra det er søndag, ellers hadde jeg kanskje trodd på det :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2324 på: 01. Mars 2009, 13:38 »
Jeg har lissom innfunnet meg med at Owen forsvinner, jeg. Men dersom Butt prater sant - fine by me ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida