20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 369219 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #2340 på: 17. Mars 2009, 21:36 »
Synes det blir helt feil av deg vegard å si at Owen er ærlig. Det er nettopp det han ikke er. Alle vet at når sommeren nærmer seg vil han gå ut og si at han vil vekk fra klubben. Og det er vel noe han har ønsket siden begynnelsen av denne sesongen. Men ved å ikke si noe før sesongen nærmer seg slutten unngår han å bli upopulær blant spillere og supportere. Skjønner at han vil vekk, men Owen skylder klubben såpass ved å være ærlig noe som ville ha gitt castle muligheten til å selge ham i transfervinduet som nettopp har vært.  Dog er jeg helt enig i at han er profesjonell i sin opptreden ellers.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2341 på: 17. Mars 2009, 21:40 »
Hadde han vert ærlig hadde han sagt.
I came here for the money
and if I get a offer from another club in the summer Im so going!
 ;)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2342 på: 17. Mars 2009, 22:40 »
Hadde han vert ærlig hadde han sagt.
I came here for the money
and if I get a offer from another club in the summer Im so going!
 ;)

No snakkar vi om Owen og ikkje Luque... Trur ein eller annan har laga eigen Luque-tråd ein stad her inne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2343 på: 17. Mars 2009, 23:37 »
Hvorfor sier du dette? Ved starten av sesongen under Keegan er jeg sikker på at Owen enda ville skrevet under.
Han sier ingenting om hvorvidt han vil spille videre eller ei. Han veit jo at ulikt våre eiere er ikke storparten av geordiene dumme, og de veit nok garantert at han nok er innstilt på å dra til sommeren. Det vil alikevel ikke være så jævla mange som blir sint på ham pga dette. Enten du vil innse det eller ei er ikke Newcastle en veldig attraktiv klubb å spille for dersom en vil inn på England samt ha sjanse om å vinne trofeer mot slutten av sin karriere. Sier Owen i et intervju midt i nedrykkskampen at "jeg, jeg vil vekk fra Newcastle i sommer" bidrar det bare til enda mer elendighet i og rundt stallen. Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå dette!?
Owen er en fin fyr, som antakeligvis har ambisjoner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2344 på: 18. Mars 2009, 00:51 »
Sier Owen i et intervju midt i nedrykkskampen at "jeg, jeg vil vekk fra Newcastle i sommer" bidrar det bare til enda mer elendighet i og rundt stallen. Trenger vel ikke være rakettforsker for å forstå dette!?

Nope. Men trenger ikkje vere rakettforsker for å forstå at det er det Owen tenker innerst inne heller  ;) ergo kan han neppe være ærlig til fingerspissene ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2345 på: 18. Mars 2009, 00:55 »
Sa han i dette intervjuet at han ønsket å bli i sommer...?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2346 på: 18. Mars 2009, 01:02 »
Aner ikkje tenkte ikkje på det eine intervjuet men meir genrellt.

Kall an gjerne verdens beste spiss og avslutter, proffisjonell etc men synes det går over streken om han skal då stempel som ærlig også. for det er han åpenbart ikkje. Eller visst det å unngå å sei sannheten er ein ærlighet så..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2347 på: 18. Mars 2009, 01:09 »
Fyren er jo ærlig for faen. Går jo samtidig an å være smart, og ikke helt jævla N'Zogbia samtidig.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2348 på: 18. Mars 2009, 01:51 »
Ok
Like greit å gi seg...Håplaust å dra ein liten kritisk spøk av Owen her inne uansett, er jo som å stikka handa inn i et vepsabol =P

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2349 på: 18. Mars 2009, 10:33 »
Finns det ærlige fotball spillere eller arbeidstakere generelt??  Ikke mange av dem ihverttfall.    Hadde Owen hadde vært 100% ærlig så hadde han selvsagt sagt samme dag han signerte at den dagen han får ett bedre tilbud stikker han.   Men det er kanskje litt vel mye ærlighet å forlang.   Jeg ville selvfølgelig skiftet jobb hvis ett mere spennende og attraktivt tilbud dukket opp, men det er jo ikke noe jeg går rundt og roper høyt om.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2350 på: 18. Mars 2009, 14:20 »
Og Owen sa vel ingenting som kunne tas som løgn i det intervjuet der!? Jeg har ingen problemer med å tro på han.
Som en god kaptein veit han også hvilke utsagn han bør holde seg for god for i slike tider.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2351 på: 18. Mars 2009, 15:22 »
Når vi snakker om at Owen er ærlig og at han mener det han sier, så er det selvsagt verdt å påpeke at ingen mennesker er 100% ærlige ved enhver anledning. Men det finnes folk som lyver og vrir på sannheten langt oftere enn andre.

Michael Owen kan ikke si alt han tenker, sier og gjør til pressen i hvert eneste intervju. Han kan ikke si når han blir presentert for fansen som ny spiller at "jeg drar om det kommer et bedre tilbud". Men sånn tror jeg heller aldri han har tenkt. Jeg tror Owen er ærlig i den forstand at når han sier han vil holde et øye med Newcastle i fremtiden, om han spiller for en annen klubb, eller når han har lagt opp.

?It has been said I don?t have an affection for Newcastle. It is also an accusation thrown at foreign players when they come over ? that they don?t know what a derby is and so on.

?To a certain extent it?s true, they haven?t come for the sunshine have they? They?ve come because it?s a good career move and that is the same for me.

?I was an Everton fan when I was a kid and only wanted to play for Everton until I was about 12, but when you play football for a number of years you fall in love with another team. I wasn?t a Newcastle supporter as a kid and there is no point pretending otherwise.

?But the more you are at a club, the more you know the area, the staff, the supporters and everything about it.

?You develop an affection for the club and certainly, when I retire, there are two clubs whose results I will look out for and that?s Liverpool and Newcastle.?

Kall meg gjerne naiv, men jeg er dum nok til å tro at Owen faktisk er ærlig når han sier det han sier her. Han kom hit fordi det på daværende tidspunkt var nødvendig for hans karriere. På samme måte tror jeg også Luque er ærlig når han sier at han kom fordi han fikk altfor mye mer penger enn han kunne si nei til.
Jeg tror Owen er ærlig når han sier han har utviklet, skal vi kalle det følelser (et dårlig ord, men det får duge) for klubben, og vil holde utikk med oss i fremtiden.

Owen sier jo rett ut at hans tid i klubben har vært preget av mye uro. Kanskje ikke så mye for hans egen del, som for klubbens. Jeg tolker Owen som ærlig.

At han ikke sier at han høyst trolig kommer til å spille for en annen klubb neste sesong, betyr ikke at han er uærlig. Det er bare ikke en sentral del av dette intervjuet. Det er bare ikke noe han kan si, overhodet. Og jeg er naiv og dum fremdeles, og tror, i likhet med Kristoffer, at Owen hadde undertegnet på flekken om Keegan hadde kommet med penn og papir.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2352 på: 18. Mars 2009, 15:33 »
Ser hva du mener InspectorC. Men for meg så har Owen alltid framstått som en ærlig og profesjonell fotballspiller. Selfølgelig er ikke alle ærlige om alt, også Owen. Men jeg tror på det han sier, og blir ikke sur på ham dersom han forsvinner i sommer. Jævlig synd, men det er slik ståa er blitt i klubben.
Owen har jo vært såpass ærlig og sagt han vil se situasjonen ann etter sesongen..

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2353 på: 21. Mars 2009, 11:59 »
"Michael Owens fremtid i Newcastle kan henge i en tynn tråd, dersom man skal dømme ut fra lørdagens kamp mot Arsenal. Owen skal nemlig ikke være i troppen." (Flere kilder)
Noen som vet om det er noe i dette? Er jo flere som tror han starter på benken, med tanke på at han ikke er 100% fit enda, men er det noen som vet sikkert?
Bør vel strengt tatt starte hvis han er klar;P!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2354 på: 21. Mars 2009, 17:09 »
det er jo ikke akkurat som om vi ikke har vist at han ikke vil bli... og da vil vi jo ikke benke han for at vi mistenker at han drar.? hehe... spekulasjoner... sitter nok en kar som har hatt den artikkelen klar i flere måneder, men ikke fått bruke den før nå:)
Han kom, ble mett og dett var dett....