20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #705 på: 11. Nov. 2007, 15:11 »
[ Før vi kan begynne å kritisere Owen må vi jo hele laget vise at de kan skape sjanser for spissene sine, det gjorde de ikke igår...............
Det du skriver der er?? Støtter jeg meg 100% bak.

Tja, for at spissene skal få sjanser må de også gjøre noe selv. F.eks. må spissene gå på løpet for å få gjennombruddspasningen. De kan ikke bare stå stille å forvente å bli spilt gjennom. Som Tjærnås sa hadde Owen kommet alene mot keeper hvis han hadde timet løpet sitt bedre i går. Men det er sant vi lagde få sjanser til spissen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 11. Nov. 2007, 15:12 »
Martins gikk også lange perioder i fjor hvor han var totalt håpløs, sammen med resten av laget. Det er det ingen som helst tvil om. Men det glemmes lett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 11. Nov. 2007, 15:17 »
Tja, for at spissene skal få sjanser må de også gjøre noe selv. F.eks. må spissene gå på løpet for å få gjennombruddspasningen. De kan ikke bare stå stille å forvente å bli spilt gjennom. Som Tjærnås sa hadde Owen kommet alene mot keeper hvis han hadde timet løpet sitt bedre i går. Men det er sant vi lagde få sjanser til spissen.

Noe av problemet med Owen/Viduka er at de blir altfor forutsigbare, motstanderne vet hvordan de opptrer...Ofte trenger vi spillere som kan gjøre ting på egenhånd, gjøre det uventede...Martins er en sånn spiller og vi  savnet han veldig i går....

Det er spesielt i sånne bortekamper at Martins kan utgjøre forskjellen, da vi ikke styrer kamper trenger vi spillere som kan gjøre det selv!!! Owen har ikke scoret EN gang borte denne sesongen, mens Martins har scoret 3 av sine 4 mål i PL på bortebane..... Og alle kan vel være enig med meg i at Owen har vært mye bedre i hjemmekampene enn bortekampene....?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 11. Nov. 2007, 16:28 »
[ Før vi kan begynne å kritisere Owen må vi jo hele laget vise at de kan skape sjanser for spissene sine, det gjorde de ikke igår...............
Det du skriver der er?? Støtter jeg meg 100% bak.
veldig enig med Lars Arild! Frode er utvilsomt inne på noe veldig vesentlig her!

Media, media, media. Det er så latterlig lett å glemme her inne, ingen som husker tilbake til forrige sesong, et totalt ikke-fungerende lag og en stakkarslig Oba Martins på topp.
Owen kommer, Barton kommer, Big Sam kommer.

Du vet jo at jeg alltid er en "pain in the ass" når det kommer til den evinnelige Owen\Martins diskusjonen Kristoffer, og også her må jeg forsvare Martins litt.
"Et totalt ikke-fungerende lag og en stakkarslig Oba Martins på topp" javel.....
Samtidig har du flere ganger hevdet at Owen trenger ett godt lag rundt seg for å være god! Jeg finner ikke et direkte sitat her og nå, men jeg forventer at du Kristoffer står for det du sier og ikke prøver å snakke deg fra det aliekvel?
Dermed lurer jeg på: kan det ikke være det "totalt-ikke fungerende laget" ifjor (korrekt nok) som fikk Martins til tidvis å se "stakkarslig" ut? Samtidig forsvarer du Owen med at han ikke kan være god pga at laget er dårlig?

That being said: jeg har begynt å innse hvorfor vi faktisk er bedre tjent med å spille med Owen enn Martins. Og for meg er hovedgrunnen forskjellen på det to. Big Sam er en typisk konservativ brite som liker å spille slik man alltid har likt i England: en rask og liten spiss og en stor og sterk jævel av en target man. Og det er forsåvidt greitt nok det. Og til den stilen passer Owen utvilsomt bedre enn Martins. Owen er selv engelsk og er naturlig nok veldig engelsk i spillestilen og spilleforståelsen. Derfor passer Owen bedre som spiss i Big Sam sine planer enn det Martins gjør. Martins kommer fra et annet kontinent og startet proffkarrieren i et annet land med en litt annen stil. Derfor tenker Martins anerledes, og derfor beveger Martins seg anerledes. Derfor hadde Martins mest sannsynlig passet bedre i Arsenal og MænJu eller kanskje tilogmed i City(?) enn i Big Sams "typisk engelske Newcastle". I tillegg skal jeg innrømme at Owen antagelig har bedre spilleforståelse enn Martins enda, men det henger jo sammen med at Owen har nærmest et verdenshav av rutine sammenlignet med Martins som er endel yngre. MEN: kan da virkelig en klubb som Newcastle (som pr idag IKKE er på høyde med noen a de 4 store) beholde en såpass god spiller som Martins først og fremst for å ha ham i bakhånd?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #709 på: 11. Nov. 2007, 16:58 »
Problem 1: Owen har mistet mye fart de to siste årene.
Problem 2: Han er ikke match fit, han setter ikke mange av sjangsene han burde.
Problem 3: Owen scorer helst bare ferdig scorede mål.
Problem 4: Er han motivert til å yte 100 % for Newcastle? Neppe!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 11. Nov. 2007, 17:03 »
Hvis jeg kunne velge mellom Owen og Berbatov, ville jeg gått for Berba. Martins - Berbatov - Viduka på topp... Ohhh...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 11. Nov. 2007, 17:07 »
Et annet problem er at Owen har altfor stor respekt hos BigSam....han har ikke ryggrad nok til å benke Owen.

Ellers er jeg enig i punktene dine Åsmund, det er vanskelig å være uenig med deg hvis man har et realistisk syn på saken..Vi er bare nødt til å innse at Owen ikke er den spilleren han en gang var!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 11. Nov. 2007, 17:43 »
Nei, jeg skal overhodet ikke snakke meg vekk, men det er bare for å skissere hvor lett en glemmer her. Mens Owen også ser tidvis håpløs ut med det ikke-fungerende laget bak seg akkurat nå, var Oba også fraværende alt for ofte forrige sesong.
Jeg skulle gjerne sett både Oba og Owen på banen, begge er fantastiske fotballspillere. Men per nå er ikke Big Sam av den oppfatning at de to kan spille sammen. Og da forbeholder jeg min rett til å fortsatt ha trua på Owen. Er sikker på at så lenge han fortsetter holde seg skadefri, og får flere kamper under beltet vil det løsne godt for han!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 11. Nov. 2007, 19:29 »
Nei, jeg skal overhodet ikke snakke meg vekk, men det er bare for å skissere hvor lett en glemmer her. Mens Owen også ser tidvis håpløs ut med det ikke-fungerende laget bak seg akkurat nå, var Oba også fraværende alt for ofte forrige sesong.
Jeg skulle gjerne sett både Oba og Owen på banen, begge er fantastiske fotballspillere. Men per nå er ikke Big Sam av den oppfatning at de to kan spille sammen. Og da forbeholder jeg min rett til å fortsatt ha trua på Owen. Er sikker på at så lenge han fortsetter holde seg skadefri, og får flere kamper under beltet vil det løsne godt for han!

Enig Kristoffer!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #714 på: 11. Nov. 2007, 20:19 »
Problem 1: Owen har mistet mye fart de to siste årene.
Problem 2: Han er ikke match fit, han setter ikke mange av sjangsene han burde.
Problem 3: Owen scorer helst bare ferdig scorede mål.
Problem 4: Er han motivert til å yte 100 % for Newcastle? Neppe!

Amen.

Jeg er for å selge Owen hvis et godt bud kommer. Tror Newcastle har bedre av et liv uten Owen og hans vannvittige lønn, enn vi har av å ha han hos oss. Gutten har vært alt for mye skadet og mistet alt for mye kvalitet, samtidig som jeg tror han er for mett til å klare å motivere seg så mye som han må for å spille for oss. Desverre. Jeg håper Kristoffer og co sin klokkeklare tro på Owen stemmer, men jeg tror det ikke etter å ha sett Owen denne sesongen, men jeg håper. En Owen i god gammel form ville selvsagt vært fantastisk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 11. Nov. 2007, 20:30 »
Det kan også hjelpe mye på Owen om han kommer på scoringslista mot Kroatia neste helg. Det begynner å bli noen uker siden han scoret sist nå, og da kan det være greit for han å få nettkjenning igjen, selv om det er for landslaget. Owen trenger kamptrening, og selv om Owen burde timet løpet sitt bedre i går, så er det snakk om brøkdelen av et sekund. Hadde Owen startet tidelen senere, så hadde han kommet helt alene med keeper. Hadde han ventet to tideler av et sekund, hadde det kanskje vært for sent. Owen i form er riktignok en verdensmester i å time løpene sine, men av og til går også Owen i offside. Det må vi bare akseptere. Hadde han vært flere meter offside hadde saken vært en helt, helt annen. Da kunne jeg glatt ha kritisert Owen, men når vi snakker om ytterst få centimeter, da er det veldig små marginer. En annen linjedommer hadde kanskje latt den situasjonen gå, og da hadde nok Owen scoret. Og enkelte linjedommere vinker for offside selv når en spiller er flere meter onside.

Synes Kristoffer oppsummerer godt her. Oba er også en type spiller som kan variere mye mer i prestasjoner enn Owen. Har man glemt at den mannen har bommet på åpent mål opptil flere ganger denne sesongen?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 11. Nov. 2007, 21:04 »

Synes Kristoffer oppsummerer godt her. Oba er også en type spiller som kan variere mye mer i prestasjoner enn Owen. Har man glemt at den mannen har bommet på åpent mål opptil flere ganger denne sesongen?

Det er bedre å komme til sjanser enn å ikke gjøre det!!! Dessuten har da også Martins scoret flere mål enn Owen, samtidig bidratt med assist og godt spill, noe Owen ikke har....

Du sier Oba varierer i prestasjonene.....det er bedre det enn å være jevnt rævva som Owen har vært den siste måneden..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 11. Nov. 2007, 21:05 »
Faktisk ganske enig i det du skriver der, kø1.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #718 på: 11. Nov. 2007, 22:18 »
Klarer ikke helt å huske at Martins har bommet på åpent mål, men jeg husker en god redning av Senderos.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 11. Nov. 2007, 22:24 »
Hva med hjemme mot Tottenham da? Var det ikke da han skjøt i nettveggen på blankt mål?

Og den mot Arsenal var en litt for løs avslutning, eller altfor løs avslutning!

Uansett skal slike puttes på, og den mot Arsenal er ekstra bitter i og med at vi hadde utlignet til 1-1 med under 10 min igjen å spille! Slike sjanser MÅ scores på når vi møter de beste lagene, ihvertfall om vi har tenkt å vinne!