20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 368430 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Michael Owen
« Svar #690 på: 10. Nov. 2007, 16:43 »
Kan ikkje folk FORSTÅ at Michael Owen ikkje er den spelaren han eingong var? Han har mista mykje fart, og er ikkje like kvass i avslutningane lenger, slik er det berre. Tillegg til dette er han langt i frå nokon kapteins type, og det såg vi i dag. Langt ifrå nokon stor motivator for dei andre spelarane på laget. Spesielt med tanke på at han virkar som han har "klippekort".  Start med Obafemi Martins, har langt meir å spele på. Owen skapar ikkje nok trøbbel, er ikkje det konstante uroementet som Martins er.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 10. Nov. 2007, 16:46 »
Owen er mer avhengig av medspillere enn Martins. Desverre så har ikke Owen noen habile medspillere på banen...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #692 på: 10. Nov. 2007, 16:48 »
Owen er mer avhengig av medspillere enn Martins. Desverre så har ikke Owen noen habile medspillere på banen...

Godt nok argument for å ha Martins på banen det!
for a logical solution!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 10. Nov. 2007, 16:49 »
Er helt enig i det. Men det betyr ikke at Owen er en dårlig spiller..

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #694 på: 10. Nov. 2007, 16:59 »
Er helt enig i det. Men det betyr ikke at Owen er en dårlig spiller..

Har heller ikkje hevda at han er det, men han er frykteleg opphausa, og han fortjena ikkje fast plass etter min meining, i alle fall ikkje på bekostning av Martins.
for a logical solution!

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #695 på: 10. Nov. 2007, 20:07 »
Kan ikkje folk FORSTÅ at Michael Owen ikkje er den spelaren han eingong var? Han har mista mykje fart, og er ikkje like kvass i avslutningane lenger, slik er det berre. Tillegg til dette er han langt i frå nokon kapteins type, og det såg vi i dag. Langt ifrå nokon stor motivator for dei andre spelarane på laget. Spesielt med tanke på at han virkar som han har "klippekort".  Start med Obafemi Martins, har langt meir å spele på. Owen skapar ikkje nok trøbbel, er ikkje det konstante uroementet som Martins er.

Kunne ikke vært mer enig!

Newcastle Owen er desverre ikke den samme som den Owen som herja i Liverpool for noen år siden. Og desverre tror jeg ikke han blir det igjen helller. Til det har han slitt alt for mye med alvorlige og langvarige skader som har gjort at han har mistet mye av spisskompetansen sin.

Vi så det idag igjen at så lenge laget ikke fungerer opptimalt, så klarer ikke Owen å skape trøbbel på egenhånd. Martins derimot kan skape mer trøbbel på egenhånd iform av sin enorme hurtighet og kraft selv om laget ikke fungerer som det skal, og dermed er Newcastle farligere med Oba på banen enn med Owen. Og da skal selvsagt Oba Martins spille fremfor Owen.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #696 på: 10. Nov. 2007, 20:09 »
Owen er en viktig spiller på mange måter. Ikke bare har han spisskompetanse, han springer veldig smarte løp, vet hvor ballen lander, ballkontroll, binder flere spillere rundt seg, slik det blir større rom, flink til å møte, holde på ballen å snu seg, å deretter spille både enkle å smarte baller videre. Han er fotballsmart.. Dette er noen av tingene til at han er en bedre spiss enn Martins, iallefall midlertidig.
I kampen i dag mener jeg en så en mer piggere Owen igjen, enn i de forrige kampene. Viser at Owen trives med en stor å sterk spiller rundt seg. Håper bare det han viste i dag, er begynnelsen på en formkurve som går oppover.
Venter meg meget ifra denne mannen i de kampene som kommer nå.
Men jeg mener ikke han skal ha klippekort i lagoppstillingen.
Sam holder fortsatt på å finne ut hvem som er best sammen å hva slags formasjon som skal spilles.
« Siste redigering: 10. Nov. 2007, 20:12 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #697 på: 10. Nov. 2007, 21:21 »
Owen lev ikkje opp til den latterlege høge lønna si. Dessutan blir det alt for mykje prat rundt Owen, og det tru eg neppe har noko bra effekt på laget vårt.
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 11. Nov. 2007, 00:04 »
Media, media, media. Det er så latterlig lett å glemme her inne, ingen som husker tilbake til forrige sesong, et totalt ikke-fungerende lag og en stakkarslig Oba Martins på topp.
Owen kommer, Barton kommer, Big Sam kommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #699 på: 11. Nov. 2007, 00:28 »
Er owen flinkere til å møte ballen enn Martins? Owen er en spiller som nesten alltid springer fremover på banen i håp om en gjennombruddspasning. Det er svært skjelden han møter ballen. Martins derimot er en spiller som springer mer bakover og møter ballen og sentrer tilbake til midtbanespillerene. Og det kan da umulig være tvil om at Martins er bedre til å holde på ballen enn Owen. Martins er sterk som en okse. Ser noen gode eksempler på det midt i denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=ImN17TAZUrI

Owen har nok litt bedre spilleforståelse enn Martins, og Martins er enda ustabil. Men når han får litt mer erfaring blir han nok mer stabil, tror også han kan lære en del spilleforståelse av Owen. SÅ lenge taktikken vår ikke fungerer og Owen ikke får de pasningene han trenger bør det ikke være tvil om at Martins bør starte på topp.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #700 på: 11. Nov. 2007, 08:34 »
Det er lett å glemme ja, men det er desverre ikke til å komme bort fra at Owen var milevis bedre i gode gamle dager.  Han har fortsatt et stort navn, men er desverre ikke lenger en like stor spiller som navnet. Jeg blir rett og slett forbanna når jeg sitter og ser på en smått uinsperert Owen som ikke klarer å få til noen som helst ting, og som de få gangene han får gode baller fra medspillerne ikke klarer å gjøre noe ut av det annet enn løse og dårlige avslutninger. Og det som gjør meg forbannet er at vi benken har en Obafemi Martins som jobber hardere og som er i stand til å skape mye mer trøbbel på egenhånd enn det Owen klarer. Vi så det igår igjen, når Martins kom inn sblir det farligere med en eneste gang. Så jeg er ikke i tvil om at Martins skal starte pr. dags dato.

Og når man først snakker om å glemme, så mener jeg vel også at det blir temmelig feil å snakke om at Martins var hjelpesløs på et dårlig Newcastle i fjor års sesongen. Han var i store deler av fjoråret den eneste som ga oss lysglimt med sine scoringer i en ellers nitrist sesong. Han var riktignok svak på slutten i fjor, men sett over ett var ikke debutsesongen til Martins på noen som helst måte dårlig og han var lagt i fra hjelpesløs. Jeg skjønner at det er lett å skryte opp i skyene pga hans staus fra tidligere dager, men prestasjoner fra mange år tilbake hjelper ikke Owen lenger nå. Han er en skygge av seg selv om dagen og da skal han ikke holde Martins på benken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 11. Nov. 2007, 09:28 »
Det er lett å glemme ja, men det er desverre ikke til å komme bort fra at Owen var milevis bedre i gode gamle dager.  Han har fortsatt et stort navn, men er desverre ikke lenger en like stor spiller som navnet. Jeg blir rett og slett forbanna når jeg sitter og ser på en smått uinsperert Owen som ikke klarer å få til noen som helst ting, og som de få gangene han får gode baller fra medspillerne ikke klarer å gjøre noe ut av det annet enn løse og dårlige avslutninger.
At Owen kan komme tilbake i godt gamelt slag skal man ikke se bort ifra, men i likhet med alle andre spillere som har gått glipp av sesongoppkjøringen vet man jo at det tar litt tid før de er tilbake for fult.
Å si at Owen var uinspirert mot Sunderland er jo noe forbanna tull, og like mye tull er det og hevde at han ikke fikk til noe som helst!
Synes vi så glimtvis hva han kan, som f.eks. da han elegant la ned 80 meters pasningen fra Harper på ett touch og nesten kom seg forbi 2 forsvarspillere, desverre måtte han avslutte med venstrebenet og skuddet ble derfor for løst. Han viste også ved flere anledninger hans fremragende overblikk og fotballforståelse, og hvor pasnings sikker han er.
Til slutt, det er IKKE Owen sin skyld at vi tapte igår, de få sjansene han fikk skapte han nærmest helt alene! Vi slet jo med å skape sjanser og selv om vi tok over noe av spillet etter Sunderlands scoring slet vi med å sette Gordon på virkelige store prøver i Sunderland målet. Før vi kan begynne å kritisere Owen må vi jo hele laget vise at de kan skape sjanser for spissene sine, det gjorde de ikke igår...............

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #702 på: 11. Nov. 2007, 10:06 »
[ Før vi kan begynne å kritisere Owen må vi jo hele laget vise at de kan skape sjanser for spissene sine, det gjorde de ikke igår...............
Det du skriver der er?? Støtter jeg meg 100% bak.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 11. Nov. 2007, 13:32 »
Owen er og vil alltid være en slags syndebukk for oss uansett samma faen nesten.
Jeg vil bare minne tilbake til forrige sesong, et håpløst lag og en totalt fraværende spiss som vistnok skal utgjøre undre for vårs sammenlignet med Owen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 11. Nov. 2007, 15:01 »
Owen er og vil alltid være en slags syndebukk for oss uansett samma faen nesten.
Jeg vil bare minne tilbake til forrige sesong, et håpløst lag og en totalt fraværende spiss som vistnok skal utgjøre undre for vårs sammenlignet med Owen.

Totalt fraværende spiss...? Tenker du på Martins?? Da kan du bare gå å legge deg!!!, han scoret 17 mål totalt i fjor og hadde en flott debutsesong i PL!! Slik Owen spiller om dagen kan vi likesågodt spille med Ameobi på topp, Owen ER TOTALT FRAVÆRENDE for tiden......Martins utrettet vel mer på sine 8min enn Owen gjorde på sine 82.....

Dessverre er Owen over toppen og det er ingen tvil om at han har mistet mye av spisskompetansen sin som resultat av alle skadene....Per dags dato er han ikke god nok for vår første 11ér...Nå er det på tide at BigSam behandler han som en hvilken som helst annen spiller og setter han på benken inntill han beviser at han bør inn igjen....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM