20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lør 04.03 H Newcastle-Bolton  (Lest 51200 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Lør 04.03 H Newcastle-Bolton
« Svar #210 på: 04. Mars 2006, 21:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Shearer fikk gult fordi dommeren visstnok oppdaget et eller annet "ulovlig", og fordi han var litt stor i kjeften en gang for mye. Shearer var veldig hissig på gutten i dag. Luque var EKSTREMT overivrig, og pådro seg et totalt unødvendig gulkort. Men han er sulten etter å vise seg frem og det er latterlig at han bare fikk 10 minutter (inkl. overtid) for en ekstremt dårlig Ameobi, som kun gjorde en bra ting i hele kampen, og det var å score det ene målet. Hadde Luque fått mer tid, hadde han sluppet å stresse sånn. Da kunne han faktisk også kunnet vise seg frem bedre.

For at alle skal se hva jeg mener om Ameobi i dag, kan jeg legge ved en lite gjennomtenkt spillerbørs.

Given 6
Ramage 7
Boumsong 7
Elliott 5
Babayaro 6
Solano 7
Parker 7
Emre 7
N'Zogbia 6
Shearer 7 BB
Ameobi 3 (scoringen gir han to ekstrapoeng) BV
Bowyer 5 - markerte seg ikke
Luque 6 - trygg med ball, litt vel ivrig.

Og UrzaiZ, vi slår ikke ManU. Vi er borte, remember?

Spillerbørs AV TV2!!!
Newcastle

Shay Given 6
Robbie Elliott 7
Celestine Babayaro 7
Peter Ramage 7
Jean-Alain Boumsong 7
Charles N'Zogbia 8
Belozoglu Emre 7
Nolberto Solano 9
Scott Parker 7
Shola Ameobi 6
Alan Shearer 6
ax

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #211 på: 04. Mars 2006, 21:36 »
Helt enig med deg angående Ameobi, Joakim, men jeg synes du er for streng med karakterene dine. Vi slo et topplag 3-1 på hjemmebane i dag, noe som er en fin prestasjon. Her er min børs:

Given - 6,5
Ramage - 7
Boumsong - 7,5
Elliott - 6,5
Babayaro - 6
Parker - 8
Emre - 7
N'Zogbia - 6,5
Solano - 7
Shearer - 7
Ameobi 4

Eliott gjorde vel en OK match? Synes han og Boumsong gjorde det bra der bak, spesielt sistnevnte. N'Zogbia hadde halvannen assist og fortjener kanskje en knapp syver. Jeg synes Parker var MOM i dag. Han tackler som en gud og var tryggere med ballen enn på lenge. For en spiller!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #212 på: 04. Mars 2006, 21:40 »
Herlig seier.. Nå er vi ustoppelige!! Håper vi er i denne formen når vi møter manu og Chelsea! =)
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #213 på: 04. Mars 2006, 22:08 »
Keepere er undervurderte. Shay Given gjorde en strålende innsats i dag. Til tross for at vi scoret tre mål, så var også Jaaskeleinen en av Boltons beste.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #214 på: 04. Mars 2006, 22:15 »
Helt latterlige karakterer Jokke, det må jeg bare si.

Shay Given - 7
Peter Ramage - 6
J-A Boumsong - 7
Robbie Elliott - 7
Celestine Babayaro - 8 (Synes han var dritgod i dag, du må ha en personlig agenda mot ham hvis du mener han er en 6er i dag Joakim)
Nobby Solano - 8
Scott Parker - 8
Emre - 8
Zoggie - 7
Shearer - 7
Shola - 6 (Jobbet hardt hele kampen, scorte mål. 3 Jokke? Er du ikke frisk?)

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #215 på: 04. Mars 2006, 22:36 »
Babayaro var veldig god i dag ja, en av hans beste kamper for Nufc, syns at Ameobi ikkje var så gale i dag, skjønner ikkje koffor du Nordin ikkje sier at han ikkje jobber, syns no at i dag så løp han mye etter ballen og gav mye i duellene! selv om han ofte pleier å virke uintressert så var han ikkje det i dag! men han burde gått ut tidligare til fordel for Luque
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #216 på: 04. Mars 2006, 23:22 »
Vi spilte bra i dag synes jeg. Syntes spesielt forsvararet fungerte fantastisk, helt til Bolton fikk sitt mål, da ble det litt panisk og nesten alle sjansene Bolton hadde i 2. omgang kom vell fra Babayaro sin side. Har ikke sett høydepunktene i reprise, så det er sikkert ikke bare Baba sin feil alt. Ellers så gjorde Babayaro en strålende kamp

Ameobi hadde en KATASTROFAL 1. omgang. Nå vet jeg at man helst ikke skal bruke det ordet for mye når det gjelder fotball, men uanset: Han var helt uvenn med ballen. De kinesiske kommentatorene hånflirte gjennom 1. omgang. Og klimakset kom når han bommet totalt på ballen når han den kom trillende mot han.
Greit nok at han jobber bra, men litt mer må man da forvente? Han vant da ikke så mange dueller?

2. omgang var litt bedre av Ameobi, han dreit seg nå ikke helt ut i hvertfall. Synes 3 er en helt passende karakter.

Mine karakterer:
Shay Given - 7
Peter Ramage - 6,5
Jean-Alain Boumsong - 7
Robbie Elliot - 7
Celestine Babayaro - 7,5
Nolberto Solano - 7
(dropper fornavnet) Emre - 8
Charles N'Zogbia - 6,5
Alan Shearer - 8 (Kampens beste)
Shola Ameobi - 3,5 (Er snill i dag...)[/b]
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #217 på: 05. Mars 2006, 00:12 »
Sitat fra: "Leslie"
Babayaro var veldig god i dag ja, en av hans beste kamper for Nufc, syns at Ameobi ikkje var så gale i dag, skjønner ikkje koffor du Nordin ikkje sier at han ikkje jobber, syns no at i dag så løp han mye etter ballen og gav mye i duellene! selv om han ofte pleier å virke uintressert så var han ikkje det i dag! men han burde gått ut tidligare til fordel for Luque

Babayaro var god i 1.omgang og tildels i andre, men han er alt for slapp i markeringene og slet voldsomt da Bolton presset på i andre halvdel av 2.omgang. Kanskje han skulle hatt 6,5/7, men ikke mer.

Når det gjelder Ameobi så kan jeg innrømme at han av og til i det minste prøver å vinne en duell, men poenget her er at det rett og slett må være noe alvorlig galt i toppetasjen til gutten. Når han endelig får sjansen til å skape en farlig målsjanse, så gidder han ikke å utnytte muligheten. Han bare halvjogger som ei vestlandslefse når alle andre på banen hadde sprunget ræva av seg i tilsvarende situasjon. Se feks på situasjonen hvor Jussi var på halvdistanse utenfor egen 16 meter. Hadde bare Ameobi GIDDET å gi full gass (og ja, jeg vet han er treg), så hadde han GARANTERT klart å tuppe ballen forbi Jussi slik at vi hadde fått en gedigen mulighet til å score i tomt bur. Det finnes utrolig mange eksempler på dette. Jeg husker blant annet en situasjon i kampen mot Southampton hvor Ameobi ble frispilt på venstresiden av straffefeltet. Han kunne bare sette fart i fri bane inn mot keeperen, men valgte heller å nærmest GÅ som en snegle helt til han ble tatt igjen av forsvaret og måtte vende mot eget mål. Jeg tror problemet ligger i hjernen til Ameobi.

Det må være så utrolig demoraliserende for spillere som Luque og Chopra å se en giddalaus kløne som Ameobi være forran dem i spisskøen. Hadde jeg blitt satt på benken til fordel for Ameobi om jeg var Luque, så hadde jeg nok trodd at Roeder drev med gjøn.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #218 på: 05. Mars 2006, 00:31 »
Given 6,5 Hadde ein ei fantastisk redning i 2.omgang. Kan hende Given kunne gjort ein bedre jobb på målet til Bolton.

Peter Ramage 6 - Grei kamp, ikkje noko spesielt. Trygg i alle avgjørelser.

Boumsong 8- I dag var var Boumsong svært god. Trygg i alle avgjørelser. Knalltøff i duellane og hodespelet.

Elliot 6-trygg, rutinert. Avberga mål samtidig som han nesten sendte ballen i eget nett, men  treffer heldigvis stolpen.

Babayaro 7,5- Baba hadde ein svært god kamp idag. Kjempa og har nokon stein tøffe skræbe taklinger.  :lol: SYns Babayaro har vært meget god i dei siste kampane.

Solano 7- Solano skårer nok ein gang. Fantastisk skåring. Ellers bra utført kamp.

Parker 9 BB- Banens beste uten tvil. Han dominerte på midtbana. Jobbar og sliter, takler som det svir, bryter opp spelet til Bolton. Holdt også Giannakouplos i sjakk.

Emre 8-Den lille magikeren vår er fantastisk. Ballen ligger klistra i beina hans. Sikker i pasning spelet.

N'Zogbia 7- Hadde mange farlege innlegg og viste mange fine finter.

SHearer 6.5-Jobbar og sliter. Skårte eit ganske fint mål med hovudet.

Ameobi-Shola jobbar hardt, men er uven med ballen av og til. Men han skårte eit ganske fint mål da.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 05. Mars 2006, 00:59 »
Jeg vil trekke frem parker,emre,solano,boumsong og ramage.

Jeg gleda meg over Boumsong idag. Han blir bedre og bedre. Idag var det en fryd å se ham. Hadde en litt slurvete klarering, men ellers prikkfritt.

Ramage har vokst noe inni helvete og han virker bunnsolig deffansivt. innleggene blir bedre for hver gang.

Emre er sammen med Fabregas PL`s beste offansive midtbane. Han er en magiker med godt driv god kreativitet, løser opp spillet og bidrar til de grader offansivt.

Parker er motoren i laget duracellkaninen. Han går inn i duellene med hodet først! Leverer varene gang på gang

Solano er et geni, og jeg fatter ikke hvorfor vi solgte ham. Han har ogsåvert veldig stabil over en god stund nå.

Jeg håper og tror at vi kan ta poeng i de 2neste kampene, og spiller vi sånn som idag bør vi ha alle muligheter. Vår firkløver på midten er jævli mye bedre en manu sin, manu støtter seg bare spissene, resten slår sprekker. derfor har jeg tro på et resultat neste helg:)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 05. Mars 2006, 13:05 »
Ameobi jobber hardt og bra, men han er iferd med å ta ifra meg min tålmodighet. Han henger jo alldesles ikke med på de gjennombruddspasningene og spillet som emre og solano har. Ameobi er nok ett mareritt og spille imot på grunn av hans innsats og styrke. Men er nok like fullt ett mareritt å spille på samme lag med og.

Nevner forøvrig at jeg synes Babayaro er 100 ganger bedre enn hva Bernard var er og noen gang kommer til å bli. Det er nok ikke bare Zoggy som har blitt utrolig mye bedre enn tidligere. Mye av hans prestasjoner henger sammen med den utrolige innsatsen som Babayaro legger ned i hver kamp. Han bidrar til enormt mye bra offensivt. Ramage blir og bare bedre og bedre, men ville helst se en mer tradisjonell og innlegssikker back i fremtiden. Det må newcastle jobbe med å få inn i sommer.
Andreas Martins

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 05. Mars 2006, 14:32 »
Jeg har vært veldig fornøyd med Ameobi etter at Roeder overtok, men i går ble jeg rett og slett ekstremt frustrert. Han prøvde kanskje, men det var bare såvidt. Det er veldig sjelden jeg blir så til de grader forbanna på Ameobi som jeg ble i går, men jeg synes han var direkte elendig. Han orket ikke jobbe på ball, han orket ikke løpe fra trege forsvarsspillere. Han orket ikke å få kroppen sin foran motstanderen, og når han fikk ballen, så var han direkte håpløs. Og når han bommet på ballen på SILKEPASNINGEN fra Zoggie, da var jeg like ved å løpe for å banke livskiten ut av fyren. Der og da krevde jeg hodet hans på et fat.
Scoringen veiet opp en aldri så liten tanke, men han kan likevel ikke forsvare mer enn en treer hos meg.

Jeg synes vi gjorde en genial første omgang. Og de første 15-20 minuttene av andre var også ganske bra. Men de siste 25 var direkte elendige. Vi tapte hver eneste duell, vi vant aldri ballen, og vi fikk aldri til et ordentlig angrep. Midtbanen ble løpt rett gjennom, Elliott greide aldri å vinne duellene, og Boumsong er ikke sterk nok i lufta, eller en god nok duellspiller. Savnet av Bramble/Taylor var enormt. Emre og Parker greide aldri å etablere et spill, fordi vi aldri vant ballen på midten. Bolton vant så og si alle baller, og de vant de høyt oppe på banen. Når vi hadde muligheten til å klarere, så valgte vi fiffige løsninger, som resulterte i dødball for Bolton. Vi var heldige som ikke fikk flere enn ett imot oss. Og vi kan vel kanskje takke en meget god dommer for det. Alan Wiley fortjener all den honnøren han kan få. En av få meget gode dommere, som prøver å gjøre så lite ut av seg selv som mulig.

Jeg kunne kanskje gitt høyere karakter på enkelte andre, men jeg synes ikke vi gjorde noen voldsomt bra kamp, så jeg synes ikke det var noen grunn til å gi mer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 05. Mars 2006, 14:36 »
Deilig å høre BOUM BOUM BOUM i gjen :)

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #223 på: 05. Mars 2006, 14:45 »
Godt å høre ja. Ser ut som du Joakim igår såg det mange har sett lenge. Må si det var et meget bra mål av Ameobi. Roeder beskytter Ameobi idag og sier han egentlig burde vært tatt av banen i pausen i går, på grunn av hofteskaden hans.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #224 på: 05. Mars 2006, 14:52 »
Spør du meg hadde Ameobi èn god kamp under Souness og det var mot Sunderland hvor han scorte to mål. Etter at Glenn Roeder overtok har han hatt en noenlunde stabil fremgang, men i går ble jeg bare helt oppgitt. Det virket som om noen hadde sluppet luften ut av ham, der han drev omkring som en retningsløs ballong.

Han prøvde å jobbe litt av og til, men i det store og hele var han elendig i går. Karakteren 3 er nok fortjent. Til nød 3,5-4. En fotballspiller er tatt ut på laget for å jobbe. Han får lønn for det. Og hvis Ameobi slet med hofteskaden sin - som Roeder sa - så kan jeg ikke skjønne at ikke ble tatt av banen etter den katastrofale førsteomgangen.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!