20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lør 04.03 H Newcastle-Bolton  (Lest 50871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Lør 04.03 H Newcastle-Bolton
« på: 26. Feb. 2006, 14:03 »
En viktig kamp for et Newcastle som med seier her rykker enda nærmere Europa. Selv om det kanskje er et fjernt mål med UEFA-Cup så er det svært tet på tabellen nå. Hadde vært kanon med en seier over Bolton. Her kan alle si sin mening om kampen.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 26. Feb. 2006, 15:18 »
Vanskelig kamp, Bolton er alltid vanskelig å slå.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 26. Feb. 2006, 16:23 »
Ja, de har et veldig sterkt lag. Jeg har allikevel god tro på Newcastle-seier, selv om jeg ser litt med forundring på Roeders valg i angrepet, taktisk sett.
Tore Eikeland,

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 26. Feb. 2006, 16:53 »
Selv skal jeg på denne kampen, og jeg gleder meg som en liten unge under julemiddagen! Newcastle er i bedre form enn på lenge og det skal bli vanvittig gøy å se dem på lørdag! :D
Ser virkelig fram til dette, selv om Bolton kan være en hard nøtt å knekke. Spesielt Stelios Giannakopoulos er en mann jeg frykter.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 26. Feb. 2006, 18:16 »
lørdag 4/3 20.15  
Newcastle - Bolton
Fra St.James Park.

Altså ikke direktesendt, men det blir spennende nok bare man holder seg unna resultatene på forhånd :)

En ny vanskelig hjemmekamp for Newcastle, men slett ikke umulig å hente 3 poeng her. Tror det kan bli en kamp som kan komme til å ligne mye på gårsdagens kamp mot Everton. Tett og jevnspilt, hvor kampens første mål fort kan bli tungen på vektskålen.
Laget blir vel ikke mye endret fra det som møtte Everton igår, mitt håp er at Shearer kanskje skal være spilledyktig igjen til denne kampen, og forhåpentligvis blir Luque funnet verdig en plass på benken, MINST! Ut ifra det Ameobi presterte igår vil jeg faktisk si at Luque fortjener en mulighet i denne kampen på bekostning av Shola.
Mitbanen klarte seg bra mot Everton igår, og burde gøre det samme mot Bolton, selv om det er hevet over enhver tvil at vi ville vært bedre MED Dyer i laget (fra start eller på benken).
Forsvaret fikk også "bestått med glans" fra min side igår, men jeg er spent på om vi snart får se Carr og Moore? Er det noen som vet hvordan det går med de 2? Carr spilte vel mot Cheltenham, en omgang, var det? Etter det har han vært skadet? Noen som vet hvordan det ligger an med ham?
Moore er vel restituert og har spilt noen reservelagskamper, eller har han klart å bli skadet igjen? Til tross for at forsvaret klarte seg bra igår var problemet at vi ikke hadde noen forsvarer på benken, correct me if I'm wrong(?)

Ser vi på den seneste statistikkenhar Newcastle, 3 seiere, 1 uavgjort, og 1 tap på det 5 siste ligakampene. Tapet kom dog under vår forrige manager. Dvs: 10 poeng.
Bolton er ikke mye dårligere, eller bedre om man vil, og står med (bare?) 1 seier og hele 4 (!) uavgjort på de 5 siste ligakampene. Dvs: 7 poeng. Til Boltons fordel skal det nevnes at uavgjort på ingen måte er et dårlig resultat mot selveste Liverpool, selv om Bolton hadde hjemmebane.
Tilsvarende oppgjør i tidligere sessonger:
- 27/02/05 - Newcastle-Bolton 2-1
- 20/09/03 - Newcastle-Bolton 0-0
- 22/01/03 - Newcastle-Bolton 1-0
- 02/02/02 - Newcastle-Bolton 3-2
Mulig jeg klusset det litt til med noen årstall her nå(?) men poenget er iallfall at det er resultatene i tilsvarende kamper fra det fire foregående sessongenr. Fjorårets øverst, sessongen før igjen under den osv. Statistisk sett viser dette at vi har et aldri så lite tak på Bolton hjemme, men jeg tror det er farlig å legge for mye vekt på nettop det.
Foran denne kampen er nå City det laget som er foran oss på tabellen, med 1 lite poeng. Men til helgen tar de imot Sunderland på hjemmebane og jeg er redd for at det betyr 3 poeng til City. Derfor er det viktig for Newcastle å vinne sin kamp for å opprettholde kontakten med City (eller evt passere dem hvis de spiller uavgjort eller taper). Samtidig er det også viktig å vinne for ikke å falle nedover igjen da Everton er à poeng med oss, men bak på målforskjell og Charlton under der igjen ligger bare 1 poeng bak oss. Fullham derimot, på plassen under Charlton, er 4 poeng bak oss og vil IKKE passere oss selv om de skulle vinne sin kamp og vi tape vår (worst-case scenario).
Håper at Newcastle klarer å avgjøre denne kampen til sin egen fordel, det som er helt sikkert er at det blir iallfall meget spennende å se. Håper og tror på 3 poeng.  :D

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #5 på: 26. Feb. 2006, 18:21 »
Føler meg ganske sikker på at denne kampen ender med mindre enn 2,5 mål. Jeg ser for meg 1-0, 1-1, 2-0 og 0-1 som sannsynlige resultater. Verken Bolton eller Newcastle scorer/slipper inn mye for tida.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Feb. 2006, 23:15 »
Tror det er et godt tips, Nordin. To lag som har gjort det bra defensivt de siste kampene og ikke kommer til å gi noe gratis. Tipper 1-0 til Newcastle. Håper vårt kjære forsvar er omtrent like samspilt som de var mot Everton, der jeg syns det gikk tålelig bra med våre fire bakerste menn.

Håper også vi klarer å skape litt fremover, til tross for mangel på rene spisser. Solano viste jo at det går an, og med N'Zogbia, Luque og Ameobi i troppen skal det vel være mulig å skape noe.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27. Feb. 2006, 00:20 »
chickenman: Dersom Carr nå er tilbake, tror du han klarer å danke ut Ramage? Eller skal han inn i midten, der som Journalisten sier det var meget solid mot Everton?
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 27. Feb. 2006, 00:22 »
Når Carr måtte være tilbake, skal selvsagt Ramage inn for Elliott sentralt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 27. Feb. 2006, 00:24 »
Joda, men Elliott immponerte meg faktisk meget mot Everton.
Men for all del, tviler på att Elliott vil plutselig bli en spiller god nok for Newcastle tatt en kamp i betraktning.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 27. Feb. 2006, 00:31 »
Tja. Om Elliott såklart skulle fortsette å imponere, noe jeg helt ærlig har vansker for å se, skal såklart ikke Carr gå rett inn. For ser svært få grunner til å sette årets forsvarsspiller (Ramage) ut av laget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 27. Feb. 2006, 00:35 »
Han har virkelig slått igjenom i år. Det skal gutten ha.
iverpool FC

Zzyzx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27. Feb. 2006, 00:35 »
Som nevnt i Everton kamptråden.
Bolton ligger nå 6 poeng foran oss på tabellen, med 2 kamper mindre spilt. Dette gjør det ekstra viktig å vinne denne kampen i forhold til dem. Skal vi ha noen som helst sjanse til Europaplass må vi uansett vinne denne med tanke på de kampene som kommer deretter.
Svart Hvitt

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Feb. 2006, 00:38 »
Ifra å ungå nedrykk til å kjempe om spill i europa. Ting snur fort her i livet, selv om jeg dog ikke har troen på att det første ville skje.
iverpool FC

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Feb. 2006, 00:40 »
Jeg trodde aldri på nedrykk, eller, i noen timer etter kampen mot ManC var jeg litt småredd, men nedrykket frykta jeg i realiteten aldri.
Burde jo vært blant topp 4 å kjempa da egentlig, men...