20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ronaldo linket  (Lest 19459 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #75 på: 07. Mars 2006, 20:21 »
Enig med deg der Joakim..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #76 på: 07. Mars 2006, 22:11 »
Hvis det hadde vært så liten forskjell på dem så hadde ikke Crouch spilt på landslaget, noe Ameobi ikke engang bør drømme om.

Hvis det hadde vært så liten forskjell så hadde ikke Liverpool betalt 7millioner pund for Coruch når de kunne fått Ameobi for halve summen.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #77 på: 08. Mars 2006, 09:17 »
Peter Crouch og Shola Ameobi er ikke like. eneste likheten med dem er at de er lange og hengslete. Men fotballferdighetene og spillestilen er ulik...

Mens vår mann Ameobi har styrken med ball i beina, er Crouch en spiller som spiller fordi han skal vinne hodedueller til de som løper rundt ham. Shola har ikke styrken i lufta, selv om han er god der pga sin lange kropp. Den ballbehandlingen som Ameobi har, ser jeg ikke hos Crouch.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #78 på: 08. Mars 2006, 10:00 »
Har du sett Crouch eller Ameobi i det hele tatt?

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #79 på: 08. Mars 2006, 13:04 »
kunne ikke sagt det visst ikke...
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #80 på: 08. Mars 2006, 14:01 »
Teknikken er jo noe av det bedre med Crouch. Den der teknikken til Ameobi er jo en vits. Han klarer ikke dempe ballen til tider. Fart har han heller ikke! Klarer av og til og drible noe trege forsvarsspillere, men det klarer jo til og med Shearer!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #81 på: 08. Mars 2006, 14:53 »
Sitat fra: "Åsmund Singstad"
Teknikken er jo noe av det bedre med Crouch. Den der teknikken til Ameobi er jo en vits. Han klarer ikke dempe ballen til tider. Fart har han heller ikke! Klarer av og til og drible noe trege forsvarsspillere, men det klarer jo til og med Shearer!

Ka du meina med det ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #82 på: 08. Mars 2006, 15:17 »
Fart og teknikk er vel akkurat det som gjøre Shearer til en god spiss nå om dagen?? Er vel det han mener...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ronaldo linket
« Svar #83 på: 08. Mars 2006, 22:47 »
Shearer er vel ikke akkurat kjent for sin formidable hurtighet? :roll:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #84 på: 08. Mars 2006, 23:02 »
Shearer er ikke kjent for å være noen sprinter, og han er ingen Ronaldinho. På langt nær. Men Shearer har teknikken og styrken og fart nok til å komme foran forsvarsspillerne, som gjør at han med sine avslutningsferdigheter, som er hans fremste spisskompetanse, scorer mye mål.

Ameobi evner ikke å bruke ferdighetene sine på denne måten. Og derfor scorer han heller ikke for mange mål. Men det gjør heller ikke Crouch. Crouch er nok bedre i lufta enn Ameobi, og det er først og fremst på den måten Crouch kan score mål. Men Ameobi har ok fart, han har god teknikk, og brukbare avslutninger. Det har også Crouch. Og ingen av dem scorer spesielt mange mål. Ameobi har bedre teknikk og ballkontroll enn Crouch, som har sin store styrke i lufta.
Men selv om Crouch er god i lufta scorer han ikke særlig mange mål, og kommer heller ikke til å gjøre det. Grunnen er at han mangler de nødvendige "goalgetteregenskapene", som går på å gjøre de riktige tingene, og være på riktig plass til riktig tid. Verken Ameobi eller Crouch har dette, og verken Crouch eller Ameobi er særlig bedre enn den andre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Ronaldo linket
« Svar #85 på: 08. Mars 2006, 23:12 »
Det er vel en grunn til at Crouch har spilt med flagget på brystet og ikke Ameobi?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #86 på: 09. Mars 2006, 00:26 »
Ja, blant annet det at Crouch aldri har virket som en sinke for angrepene til sitt eget lag. Det går ikke i sirup med ham, han er god teknisk med ballen i beina og er meget god til å ta ned baller. Mens Ameobi er meget ujevn på nedtakene og ofte er svært klønete, og ikke minst sinker han spillet med sin totale mangel på fremdrift.
Ameobi kan faktisk når han ikke har dagen sin, som vi Newcastle-fans dessverre må innse at ikke er så rent sjeldent, fremstå som en sinke i angrepsspillet vårt. Det er vel kanskje det som gjør Crouch til endel bedre spiller enn Ameobi, og det er også en reell grunn til at Ameobi er såpass dårlig, ikke elendige unnskyldninger om at Souness skulle hatt noen innvirkning på dette, da dette er et syndrom Ameobi har lidd av gjennom hele sin karriere hos oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #87 på: 09. Mars 2006, 00:48 »
idag så jeg arsenal-real. ronaldo hadde et veldig langt returløp. =)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #88 på: 09. Mars 2006, 15:11 »
Det syndromet du snakker om, Kristoffer, var der selvsagt også før Souness, men det var langt mindre fremtredende. Han hadde langt oftere dagen, han gjorde bra ting oftere. Gjennom tiden med Souness har Ameobi blitt fratatt alle muligheter til å bli en bedre spiller, og mangelen på fremdrift har man aldri trent på. Souness ga blanke faen, og brukte Ameob som en kasteball som kunne plasseres hvor som helst når som helst, uten tanke på hva det gjør med et stort talent, som jeg mener var på vei til å slå gjennom for alvor, før vi fikk inn en idiot som ikke vet hva fotball er. Selv om han var en av øyrikets beste fotballspillere i sin tid. Når Ameobi til stadighet ble plassert som ving, og fikk stadig mer pepper av fansen, fordi han spilte så dårlig (ingen har noensinne tatt med i betraktningen at han spilte i en posisjon som selv Shearer har bedre forutsetninger for å takle), ble Ameobi såpass usikker på seg selv, og når han i tillegg aldri fikk trent på sine dårlige egenskaper, så kunne han aldri bli en bedre fotballspiller. Jeg mener Graeme Souness har ødelagt Shola Ameobi.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ronaldo linket
« Svar #89 på: 09. Mars 2006, 15:58 »
Ødelagt Ameobi?? Herregud.. Hvor mange kamper tror du egentlig Ameobi spilte som ving!?! Hadde han spilt ving over 3-4 sesonger hadde jeg vært enig, men det var ikke en halv engang!

En egenskap som alle gode fotballspillere har det er å spille godt uansett hvor man spiller! Bare se på Gerrard, Ramage, Milner osv... Hvis han er ødelagt etter 12 kamper som ving kan han bare døtte det talentet sitt et visst sted.

Alle er enige om at Souness er en dårlig manager, men at Ameobi aldri har slått igjen i løpet av de 7årene han har vært en del av A-laget til Newcastle er rett og slett fordi han ikke er god nok.