20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208381 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1335 på: 31. Aug. 2007, 16:35 »
Jeg prøver så godt jeg kan å sette meg inn i det andre sier jeg. Men jeg er ikke overbevist om at du har et så veldig godt poeng. Det kan høres logisk ut, det er ikke det. Men jeg tror ikke det er så enkelt, likevel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1336 på: 31. Aug. 2007, 18:16 »
Ja nettopp, det er logisk. Og det vil funke i praksis, tro du meg.

Det er et ordtak som jeg føler vil være passende i denne diskusjonen:

Intet er mer praktisk enn en god teori.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #1337 på: 31. Aug. 2007, 21:19 »
Det er fascinerende hvordan mennesker har forskjellige meninger. Jeg forstår ikke hvordan noen kan få seg til å stemme SV eller RV. Men jeg kan skjønne at mange stemmer AP, og også de andre partiene. Men de som er dagsaktuelle i tankegangen sin, stemmer nok FrP.
Toon, Toon,
Black and white army

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1338 på: 04. Sep. 2007, 04:34 »
Stenge ølsalget klokka 2 og utestedet en time senere ? Hva om vi nekter folk og kjøpe melk den siste tima før Rema stenger? Har betalt meg inn på utesteder for å finne ut at serveringa er stengt, det er jo et latterlig konsept. Samma opplegget med å stenge ølsalget på butikker kl. 20 på hverdager og kl. 18 på lørdager, det må vel være flere enn meg her som syns dette er ren og skjær idioti ? Har jeg planer om å kjøpe øl gjør jeg det vel for faen uansett, Norge vil ikke få flere alkoholikere selv om ølsalget er åpent like lenge som butikken den faktisk selges i. Har du lyst gjør du det uansett, den loven er bare et forferdelig byråkratisk dritt-påfunn av politiske småunger.
Satan som jeg spora av nå , men..nei, politikere flest er så dustete at jeg knapt orker å følge med på noe som helst, alle debatter jeg har vært borti har alltid handlet om hvem som er flinkest til å påpeke hva alle ANDRE gjør feil, i stedet for å snakke om sin egen politikk og hvorfor de er så mye bedre (og når de gjør det er det et minimum av løftene de kommer med som faktisk blir innfridd).
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1339 på: 04. Sep. 2007, 18:26 »
Her er jeg faktisk litt enig med deg, Tommy. Dette irriterte meg spesielt i fjor da jeg oftere jobbet lange dager. De dagene jeg virkelig hadde jobbet og gjort en innsats fikk jeg ikke kjøpt øl, selv om jeg aldri så mye fortjente en "kald en" på kvelden. Heldigvis finnes det smuglere med massevis av øl, og de selger gjerne. Problemet er at de nesten aldri har kald øl. Løsningen må være å kjøpe inn en masse øl. Da har man hvis man trenger det. Men da er det også lettere å drikke oftere. Men det er egentlig ikke dette det handler om. Det handler om det å la voksne mennesker ta egne valg. Dette er et overformynderi jeg ikke liker. Politikere skal ikke detaljregulere oss.
Toon, Toon,
Black and white army

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1340 på: 06. Sep. 2007, 06:27 »
I Hå Frp sin valgkamp-brosjyre står det at partiet vil "at det skal være straffbart å være forbryter, og det illustrerer de med et bilde av to mørkhudete gutter som raner en kiosk (noe som har fått flere andre politikere til å reagere sterkt).

Dette sto i VG i går, og til slutt står det i artikkelen :

Selv om reaksjonene på billedbruken er sterk, slutter de andre partiene seg til deler av teksten i Frp's brosjyre :

"At det skal være straffbart å være forbryter er det tverrpolitisk enighet om," slår Inge Lønning fra Høyre fast.

Dette viser jo hvilket skarpsinn folk i forskjellige politiske leire sitter inne med.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1341 på: 07. Sep. 2007, 21:17 »
Hehe. Det var oppsiktsvekkende nytt. Skal det virkelig være straffbart å være forbryter? Det kan jeg ikke skjønne er nødvendig.

Neppe en tilfeldighet at FRP har illustrert det med et bilde av fargede bankranere.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1342 på: 07. Sep. 2007, 21:31 »
Er det plutselig ulovlig å bruke folk fra utenlandsk opprinnelse i negative forbindelser? Er ikke det litt rasistisk?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1343 på: 08. Sep. 2007, 12:44 »
Du ser ikke at kombinasjonen Fremskrittspartiet, bankranere og person av utenlandsk opprinnelse setter standarden for hva som i alle år har kjennetegnet Fremskrittspartiet (helt siden Anders Langes dager)?

Synes det er vel så rasistisk når FRP nærmest som en selvfølge kobler fargede personer til bankran. Hva med å illustrere det med et bilde av David Toska heller?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1344 på: 08. Sep. 2007, 13:02 »
Ser ikkje kva som er så farlig med det bildet, kan like gjerne være ein innvandrar som ranar ein bank som ein nordmann. Trur heller ikkje innvandrarane lar det gå for mykje inn på seg.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1345 på: 08. Sep. 2007, 14:59 »
Hadde det ikke vært like rasistisk om det hadde vært en hvit person der da?

Jobba sammen med en gammel politimann før, og han sa at på topp 100 lista av wanted personer i Norge så er 90 stk svarte. Så egentlig synes jeg de har fortjent en plass på det bildet gitt!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1346 på: 08. Sep. 2007, 15:57 »
Det er fascinerende hvordan mennesker har forskjellige meninger. Jeg forstår ikke hvordan noen kan få seg til å stemme SV eller RV. Men jeg kan skjønne at mange stemmer AP, og også de andre partiene. Men de som er dagsaktuelle i tankegangen sin, stemmer nok FrP.

Bekymringen med FrP er at de fører en altfor puslete klimapolitikk. Der kommer de til kort i forhold til de fleste andre partier. De vil riktignok utvide veinettet i Norge og lage bedre veier, og det er jo bra. Ellers ser det heller svakt ut...

De er blant annet for dumping av giftstoffer i Oslofjorden og ser ikke ut til å ha noen konkrete tiltak på kollektivtrafikken heller utenom det å privatisere for å skape mer konkurranse...

Når det kommer til den kollektive transporten vil jeg faktisk helst ha en offentlig, god og gratis løsning.

Jeg hater RV over alt på jord, men de har faktisk noen veldig gode løsninger innen klimapolitikken i Norge, ved å både ville lage flere sykkelveier i byene, gjøre kollektivtransporten gratis for alle, samt ønske å få bort giftdumpingen i Oslofjorden osv.

Venstre har også en god klimapolitikk, syntes jeg. Det eneste problemet med Venstre er at de har en råtten integreringspolitikk.

Det jeg etterlyser fra FrP er en mer ansvarlig og konkret klimapolitikk. Tror det er viktigere enn enkelte skattelettelser.
« Siste redigering: 08. Sep. 2007, 16:14 av geordie-olav »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1347 på: 08. Sep. 2007, 16:10 »
Det som er mest provoserende er at noen roper rasisme hver gang en utlending dukker opp i en negativ sammenheng. Husker på barneskolen der enkelte utlendinger kalte læreren rasist hver gang han kjeftet på nettopp dem.

Etniske norske blir kalt rasister mye raskere enn det afrikanere og asiatere blir. Det er i hvert fall min erfaring. Har aldri hørt en utlending bli kalt rasist, uansett hvor mye vedkommende kaller en nordmann for "skrellt potet", snømann eller mobbe med navnet "Ola Nordmann".

Som de fleste vet ville det blitt reaksjoner med en gang man brukte ordet sjokolademann tilbake. Selv syntes jeg at ingen skulle nevne hudfarge overhodet her i verden, bortsett fra når politiet må vite hvordan en gjerningsmann så ut.  :P

Jeg er også lei av å høre prat om at FrP er et rasistisk parti. De som tror det tar enten feil, eller har blitt hjernevasket med sosialistisk propaganda. AP-folk f.eks driver jo bare med drittslenging av FrP, og det finnes mange der ute som lar seg lure.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1348 på: 09. Sep. 2007, 01:57 »
Du står mellom å stemme Venstre eller FrP du, Olav. Du er nok en liberalist. Jeg synes du bør gi FrP sjansen.
Toon, Toon,
Black and white army

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1349 på: 09. Sep. 2007, 08:40 »
Her i Sarpsborg er det en FRP sin hovedmann "Mynthandleren" Østli. Ingen med vett i skollen stemmer på han hvertfall! Tror det er noe av problemet til FRP, de har svært mange "små dodgy" folk som gjør at mange kvier seg for å stemme dem.

Jeg stemmer nok faktisk SV i år.