20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1320 på: 29. Aug. 2007, 18:50 »
..................
Gjestene kan gå når pokker de vil uansett om alkhoholserveringen stopper klokken 02. Folk kan gå ut tidligere og gå "hjem" tidligere, og uansett når utestedene stenger er folk velkommen til å gå hjem når de selv vil. Utestedene kan ikke holde åpent 24/7 heller. En gang må de stenge.

Og hva gjør gjestene idag da, mange som drar hjemover før stengetid eller? Problemet her er jo at selv om alle selvfølgelig kan velge, så blir stort sett alle ute til siste øl er tappet og siste bab spist. Flere drita folk i gatene på en gang gir mer bråk.

Ø.L, som ikke sier at alle utesteder skal være åpne 24timer i døgnet med dette innlegget, bare så det er klart.
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1321 på: 29. Aug. 2007, 18:53 »
Folk vil vel antakeligvis bli på utestedet til siste øl er tappet, no matter what!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 29. Aug. 2007, 19:08 »
Folk vil vel antakeligvis bli på utestedet til siste øl er tappet, no matter what!

Det er det selvfølgelig en mulighet for, ja. Blir bare synsing, men jeg tror ikke det nødvendigvis hadde blitt slik, men det får man jo aldri vite så lenge det ikke er prøvd ut.
Jeg kan bare snakke på vegne av slik jeg oppfatter tilstandene i Oslo (hvertfall helt og holdent frem til 2003), og det er helt haraball i helgene. Hadde jeg kunnet bestemme ville jeg innført en prøve-periode med lengre åpningstider i deler av byen.
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1323 på: 29. Aug. 2007, 23:57 »
Nå er jo ikke bare dette et problem i Oslo, men det skjønner du vel.

Om utestedene hadde hatt "frie tøyler" til å sjenke når de ville, ville folk dratt hjem på forskjellige tider. Det er jo ren logikk. Folk er forskjellig. Noen vil drikke til 2, andre til kl 5. Det kommer helt an på person til person. Men slik det er nå, går alle samtidig. Grunnen til det er nettopp disse sjenkelovene. Da går alle ut samtidig for å ta taxi, kebab o.l, noe som fører til masser av folk som braker sammen når de er fulle. Igjen, ren logikk.

Vi vil nok alltid se slosskamper mellom berusede personer. Jeg tror ikke at denne løsningen vil fjerne alt, men jeg tror at den vil fjerne MYE!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 30. Aug. 2007, 00:00 »
Hehe, er redd jeg ikke deler den positiviteten. Tror ikke det vil bli spesielt bedre uansett. Trøblerne er der uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 30. Aug. 2007, 00:02 »
Ja, det er sant. Det sier jo jeg også i innlegget over.

Pointet er jo at "pøblene" drar fra utestedet og til køer o.l til forskjellige tider! Klart NOEN vil jo sikkert brake sammen, men langt ifra så mange som i dag. Slik det er nå går alle samtidig, og da sier det jo seg selv hva som skjer.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 30. Aug. 2007, 16:09 »
Nå er jo ikke bare dette et problem i Oslo, men det skjønner du vel.

Om utestedene hadde hatt "frie tøyler" til å sjenke når de ville, ville folk dratt hjem på forskjellige tider. Det er jo ren logikk........

Joda Lasse, skjønner det. Jeg prøver bare å uttale meg på det feltet jeg har peiling på. Ellers er vi vel enige her virker det som.

Ø.L, som ikke fatter hvorfor en prøveperiode ikke er utprøvd allerede.
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 30. Aug. 2007, 17:34 »
Vi er nok relativt enige ja. Derfor regner jeg med at du stemmer FrP ved valget;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 30. Aug. 2007, 18:00 »
..................
Gjestene kan gå når pokker de vil uansett om alkhoholserveringen stopper klokken 02. Folk kan gå ut tidligere og gå "hjem" tidligere, og uansett når utestedene stenger er folk velkommen til å gå hjem når de selv vil. Utestedene kan ikke holde åpent 24/7 heller. En gang må de stenge.

Og hva gjør gjestene idag da, mange som drar hjemover før stengetid eller? Problemet her er jo at selv om alle selvfølgelig kan velge, så blir stort sett alle ute til siste øl er tappet og siste bab spist. Flere drita folk i gatene på en gang gir mer bråk.

Ø.L, som ikke sier at alle utesteder skal være åpne 24timer i døgnet med dette innlegget, bare så det er klart.
Uansett hvor lenge utestedne har åpent og ølserveringen fortsetter, så vil nok folk flest bli til siste øl er tappet. Det er jeg enig i. Flere drita folk i gatene på en gang gir selvsagt mer bråk. Men hva skal man gjøre da? Det hjelper ikke at utsetedene har lenger åpent. Og om vi lar utestedene bestemme selv hvor lenge de vil ha åpent, tror jeg fremdeles at de fleste utestedene vil stenge omtrent samtidig, og det fører fremdeles til at mye folk hoper seg opp i taxikøene osv. Og pøblene er der selvfølgelig uansett. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal løse problemet. Jeg mener utestedene kan stenge alkoholserveringen klokken 02 og stenge en time senere. Det fjerner ikke køene og massene av folk, på langt nær, men jeg tror likevel det er bedre enn å la utestedene holde lenger åpent. Uansett når utestedene stenger tror jeg folk flest vil holde på til siste slutt. Og da ser jeg ikke helt hvorfor de skal ha lenger åpent. Mitt håp er kortere åpningstider, mindre fyll. Samtidig må vi ha mer politi og vakter i gatene på nattestid, og kanskje flere taxiholdeplasser nærmere utestedene, slik at ikke flere utesteder møtes på samme holdeplass. Jeg aner ikke om dette vil fungere eller ei, men jeg har større tro på dette enn på lengre åpningstider. Tror folk flest er igjen til siste slutt uansett om utestedene stenger 2 eller 4.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1329 på: 30. Aug. 2007, 19:17 »
Syntes det er naivt å tro dette. Alle vil ikke gå samtidig. Det sier seg selv. Folk er forskjellige. Noen nøyer seg med å gå kl 2, mens andre vil holde på til feks. 4. Men fåtallet går før 2, og dermed er alle tvunget til å gå samtidig, enten de vil eller ikke. Er åpningstidene lenger, blir folkene fordelt utover kvelden.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 30. Aug. 2007, 22:55 »
Jeg er ikke så sikker på at det er så enkelt som at lengre åpningstider reduserer køene. Jeg tror ikke det hjelper noen verdens ting. Dessuten vet jeg ikke om det har noe for seg at utestedene skal ha åpent så lenge. Det holder at de stenger ølserveringen klokken 02.

Jeg håper forøvrig for alle som bor i Nannestad at de slipper å plages med FRP.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1332 på: 30. Aug. 2007, 23:13 »
For meg virker det som om du nekter å reflektere litt over andres meninger i denne saken, Joakim.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1333 på: 30. Aug. 2007, 23:39 »
Nekter å reflektere over andres meninger?

Jeg har min mening, og den står jeg for 100%. Og jeg synes at FRPs samfunnsdrøm er en helt forferdelig tanke. Og jeg unner ingen så vondt.

Prøver du å få meg til å si "ja, hurra, Magnar Magerøy er en helt. Stem FRP hele gjengen"? I såfall får du ikke se det flere ganger.

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tro at FRPs program er så flott og fint og jeg skjønner ikke hvordan det har seg at ikke folk har gjennomskuet det partiet ennå. Samfunnet blir ikke bedre med FRP eller Høyre. Jeg kan jo ikke si noe annet enn det, når det for meg er det jeg kaller sannhet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 30. Aug. 2007, 23:51 »
Jeg sier ikke at du skal forandre mening. Jeg sier at du kan prøve å reflektere litt over andres meninger. At du prøver å forstå hva de faktisk mener, med tanke på argumentene de nevner. For da ville du kanskje innsett at vi har et lite poeng når vi sier at køene vil bli sprett. Det blir naivt å tro noe annet.