20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208366 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sv: Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1305 på: 24. Aug. 2007, 19:43 »
Trondheim er vel kanskje landets mest vanstyrte kommune...?! Du er full av bullshit nå, Jokke. Jeg forsøkte å forklare noe for deg, noe som bekymrer til og med AP-folket i kommunen her. Og det er trusselen fra SP. Gærne bønder. Og den verste av alle er faren til kompisen min. Gærne bonde.

Det er noen som vil investere litt over 700 mill kroner i kommunen her. Men SP går i mot. De synes det er "kvalmt" at det brukes så mye penger på vår kommune. Heldigvis er alle unntatt SP og KrF her enige om at det ikke er så dumt. Men vi har mye større muligheter enn det ettersom vi har landets hovedflyplass i bakgården. Her i Nannestad er det viktig at FrP kommer til makta. For kommunen og innbyggernes skyld.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 26. Aug. 2007, 12:06 »
Det kan godt hende at litt mer penger hadde kommet godt med for Nannestad Kommune, men nå håper jeg da ikke at det er Senterpartiet som er eneste alternativ til FRP. Du skriver jo selv at Arbeiderpartiet også er for, og da stoler jeg på at Arbeiderpartiet vet hva som er best for Nannestad Kommune. Jeg bor ikke i den kommunen, og har ingen umiddelbare planer om å bosette meg der, men jeg synes veldig synd på alle kommuner som må slite med fremskrittspartiet ved makta. Det må være en uutholdelig lidelse, og jeg flytter mer enn gjerne på meg om Kristian Dahlberg Hauge mot alle odds skulle bli ordfører i Trondheim (skrekk og gru). Hvis ikke det får meg til å gå inn i politikken for å banke livskiten ut av fyren da.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 26. Aug. 2007, 13:37 »
 ;D
Skal du banke livsskiten ut av noen?

I alle de kommunene FrP har fått styre, øker FrPs oppslutning blant folket. Det må vel bety at folk er fornøyde? Siste måling fra Os fikk FrP over 50%.

Ap-kattene som har styrt rundt omkring kjører jo kommunene rett i dass økonomisk. Og uten penger blir det dårlig med eldreomsorg, skole og andre viktige oppgaver fellesskapet skal ta vare på. I tillegg har disse menneskene en veldig ovenfra og ned holdning, som er typisk for mennesker som vil detaljregulere alt mulig.

FrP har troen på mennesker.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 26. Aug. 2007, 19:04 »
FRP har troen på at alle mennesker skal klare seg utmerket godt helt på egenhånd, og at man ikke trenger staten til noen verdens ting, annet enn å gi menneskene så mye frihet og så mange valgmuligheter at de ikke greier å komme seg frem i verden.

FRP vil legge ned staten, gi de rike enda mer penger enn de allerede har, kaste ut alle utlendinger og stenge grensene helt. FRP vil gi menneskene så mye frihet og så mange valgmuligheter at de ikke vet hva de skal velge. FRP vil ta penger fra de fattige, og gjøre de enda fattigere. FRP vil sende de eldre ut av landet, så vi slipper problemet kalt eldreomsorg.
Samtlige skoler og barnehager skal være private.

FRP vil bruke penger på å slippe å bruke penger. FRP vil bruke opp landets oljeressurser for å melke mest mulig penger ut av den staten de helst vil se nedlagt.

FRP vil gjøre Norge til et nytt USA. Med alle de negative sidene det fører med seg.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 27. Aug. 2007, 16:34 »
Hahaha, herregud... snakk om å se ting i svart/hvitt
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1310 på: 27. Aug. 2007, 18:13 »
Joakim, du vet like godt som alle andre at det der ikke stemmer med virkelighetens verden. Jeg gidder ikke engang å gå inn på HVA som ikke stemmer, for stort sett alt du har skrevet er ukorrekt. Og det vet du.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 28. Aug. 2007, 15:11 »
Det er omtrent like mye satt på spissen som mange motstandere motsatt vei gjør det. Poengene er alikevel "there to see".
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 28. Aug. 2007, 15:56 »
Joakim, du vet like godt som alle andre at det der ikke stemmer med virkelighetens verden. Jeg gidder ikke engang å gå inn på HVA som ikke stemmer, for stort sett alt du har skrevet er ukorrekt. Og det vet du.
du vet like godt som meg at det overhodet ikke stemmer når Erna Solberg sier at Trondheim ligner på Kina (og selvsagt tenker på referansen til sosialisme/kommunisme). Verken Arbeiderpartiet eller SV har noen intensjoner om å styre byen etter kinesisk kommunistisk modell.

Hvis du derimot mener at Erna Solberg har helt rett i det hun sier, så har jeg minst like rett i det jeg sier.

Det er ingen tvil om at det er grunnleggende forskjeller på FRP og SV/Arbeiderpartiet. Og forskjellene ligger i stor grad på hvordan pengene skal brukes, og hvordan man vil at samfunnet skal se ut. Alle vil ha bedre eldreomsorg, billigere barnehager osv. Men det finnes bedre måter å komme dit på enn det Høyre/FRP ønsker.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 28. Aug. 2007, 20:58 »
Kan vi ikke stikke fingeren i jorda og innse at ingen av partiene på Stortinget vil fjerne velferdsstaten. Det vil si at vi har et ganske smalt politisk spenn på Stortinget, egentlig. Og vi vet at folk i FrP-styrte kommuner er svært fornøyde. Det ville vel ikke være så dumt å prøve ut litt i Trondheim også?
Toon, Toon,
Black and white army

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1314 på: 29. Aug. 2007, 01:11 »
Prøver å starte et litt "nytt" tema.

Så på Tabloid i dag, og der tok de opp et interessant tema, nemlig sjenkebevilgning og åpningstider o.l. Hva mener folket om dette?

Jeg for min del er fullstendig enig i det FrP mener i denne saken. Å tvinge stedene til å stenge tidligere og å kutte ned på antall utesteder fører bare til mer voldssaker. Om man lar gjestene gå når de ønsker det fører til mindre pågang på Taxi, MacDonalds o.l, og igjen mindre vold (det er jo her slåsskamper starter).
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 29. Aug. 2007, 16:05 »
Jeg er redd at politiet er overarbeidet allerede, og selv om det ikke nødvendigvis løser problemet, så mener jeg det på generelt grunnlag er en god regel at utestedene stenger ølkranene klokken 02. Vi kan ikke bare la folk gjøre hva pokker de vil og late som om det løser alle problemer. Vi kan heller ikke bare slenge politi rundt på gatene og late som om det er trygt.

Det er veldig vanskelig å bli kvitt problemet slåsskamper i taxikø osv, og det er alltid mennesker som blir voldelige i fylla, og som kan slå til deg bare du går forbi dem på gata, uten det minste provokasjon. Jeg tror ikke nattelivet vil bli særlig mye bedre av at vi har drøssevis av uniformert politi ved hvert eneste utested, ved hver eneste taxiholdeplass. Jeg er redd det kan gjøre mer skade enn det gagner oss faktisk.

Gjestene kan gå når pokker de vil uansett om alkhoholserveringen stopper klokken 02. Folk kan gå ut tidligere og gå "hjem" tidligere, og uansett når utestedene stenger er folk velkommen til å gå hjem når de selv vil. Utestedene kan ikke holde åpent 24/7 heller. En gang må de stenge.

plebbster

• Gjest
« Svar #1316 på: 29. Aug. 2007, 16:09 »
Hadde "skoledebatt" med unge folk fra hvert parti i dag på skolen. Var ikke det morsomste jeg har vært med på, men helt brukbart. FRP-mannen lekte mye deilig og ble veldig populær da han lovet alle barna å kutte alkoholavgifter så man kunne "lett bli dritings på en femtilapp".

Tror jeg stemmer Høyre når det blir sånn stemme-greie på skolen om to dager.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 29. Aug. 2007, 16:13 »
Haha, ja, det derre latterlige trikset om billig drikke på skoledebatt er ikke ukjent. Hos oss var det Høyremannen som dreit seg ut på det første gang, og FRP andre gang.
Men sist valg, altså Stortingsvalget i 2005 var en jævla bra debatt. Ikke bare var resultatet tilfredsstillende, men KrF-representanten fikk så SINNSYKT med pes for homosynet sitt. De endte opp med 2 eller 3 stemmer fra hele skolen....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 29. Aug. 2007, 16:19 »
Vi hadde debatt på skolen min i dag og. Frp kommer som vanlig med løfter om billigere sprit og salg av alkohol hele døgnet. Jeg synes dette blir litt for dumt, i og med at Norge har ganske store problemer knyttet til alkoholmisbruk. Og når undersøkelser viser at 200 000 barn ofte gruer seg til helgene fordi foreldrene drikker seg drita, bør kanskje Frp tenke på andre enn de voksne.
Synes ikke akkurat noe om Venstres forslag om å gi heroin på resept til narkomane heller. Poenget er vel at de skal bli rusfrie, ikke at staten gjør det enda vanskeligere for dem å bli rusfrie.
Norwegian blood, Geordie heart

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 29. Aug. 2007, 16:59 »
Hadde man sagt metadon på blå resept, så kunne jeg forstått det.

Det er klart, hvis man tenker på hvor mange hjem som faktisk er blitt ødelagt pga alkoholmisbruk, så er det ikke direkte noe sjakktrekk av FRP å mase om billigere alkohol. Og ikke er det særlig smartere å mase om billigere tobakk, for det er jo ingen tvil om at det er helsefarlig, og FRP ønsker vel ikke å ta livet av det norske folk, gjør de vel?

Det er nettopp derfor alle burde forstå at man må stemme sosialdemokratisk. Selv om heller ikke Arbeiderpartiet holder alt de lover, og Jens Stoltenberg kommer med store, billige fleskebiter i valgkampdebatter, så blir Norge helt klart en bedre plass å bo hvis kommunene styres av et sosialisitsk/sosialdemokratisk flertall, i tillegg til at vi har en rødgrønn regjering. Vi VET at eldreomsorgen vil bli bedre etterhvert, vi vet at barnehagene vil bli flere og billigere, vi vet at alle som trenger det får den hjelpen de har krav på, med tid og stunder. Det går ikke fortere om FRP skal styre med sine "billige" løsninger. Jeg tror ikke noe på at svaret på alle problemer er "konkurranseutsetting av tjenestene". Jeg tror ikke kollektivtrafikken blir noe bedre av at vi selger til høystbydende. Jeg tror ikke eldreomsorgen blir noe bedre av at vi selger til høystbydende. Jeg tror ikke nødvendigvis kvaliteten på skoler og barnehager blir nevneverdig bedre, eller at det blir nevneverdig billigere, hvis det meste er privat styrt.

Jeg mener vi er sikret en bedre fremtid av å vite at det offentlige vil det beste for oss. En bedre offentlig skole, innimellom de gode alternative tilbudene som er private. Det er ikke sånn at private universiteter og høyskoler er en synd og en skam. flere av dem utgjør et godt supplement til de offentlige universitetene og høyskolene. Det samme med skoler og barnehager. Men det offentlige skal danne grunnlaget for de sosiale tilbudene her i landet.

Flesteparten av sykehjemmene skal være offentlige, og de skal være så gode som mulig med flest mulig pleiere og med gode fasiliteter og kulturelle tilbud for de som bor der. Hjemmehjelpen skal ikke være styrt av hvem som har mest penger, og det skal ikke være stoppeklokkebasert. Vi bør ha såpass mange pleiere i tjeneste der også, at man faktisk har tid til pasientene. Og jeg tror at det beste er om stat og kommune sørger for at dette tilbudet er så godt som mulig. Jeg tror ikke at det blir bedre av å sette "bestemor på anbud".

Rusomsorgen er heller ikke bra nok. Det har ikke akkurat vært mye fokus på det i valgkampen, men heller ikke her er løsningen privatisering. Jeg tror ikke flere folk går på kino om vi selger de offentlige eide kinoene og lar kun private aktører slippe til. Jeg tror antall mennesker som går på kino er avhengig av filmtilbudet ved norske kinoer og tidens tand (med DVD og muligheter for nedlasting fra internett).

Jeg tror forøvrig heller ikke at det har noe å si om lærerne, legene, sykepleierne, hjelpepleierne eller hvem det nå er har utdanning fra den ene eller andre kanten av verden. Så lenge de er kvalifiserte for jobben, har nasjonalitet og utdanningssted ingen verdens ting å si.

Stemmer du rødt, så vet du hva du får. Du får et bedre samfunn, hvor staten sørger for at du har det best mulig. Og du har noen å klage til, dersom du ikke føler ting er tilstrekkelig. Du får de beste menneskene i de rette jobbene, uansett hudfarge, nasjonalitet eller utdanningssted.