20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilket politisk parti liker du best?  (Lest 208314 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hvilket politisk parti liker du best?
« Svar #1095 på: 16. Des. 2006, 23:04 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg generaliserer ikke. Det er sant.

Hva mener du forresten med feiret på skolen? Feiret hjemme mener du? Og hvordan vet du at alle feiret i det hele tatt?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1096 på: 17. Des. 2006, 15:04 »
Om folk hadde feiret 11. september på en norsk skole, hadde det blitt slått stort opp i mediene. Og når det ikke er mulig å legge frem bevis da...  :roll:

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1097 på: 17. Des. 2006, 15:53 »
Alle med muslimsk bakgrunn feiret dette på skolen.

Jeg kan faktisk nevne opptill flere muslimer som ikke feiret det så den patetiske generaliserende komentaren fra ett fjols som deg faller totalt i grus. Skulle gjerne brukt litt mer direkte beskrivelser av deg men da vil jeg sikkert bli bannlyst på forumet.
iverpool FC

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1098 på: 17. Des. 2006, 16:46 »
For å si det slik: kommentaren til Mack kunne godt vært hentet fra et argument i partiprogrammet til FRP. Vet ikke hva det sier mest om!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #1099 på: 17. Des. 2006, 17:37 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Alle med muslimsk bakgrunn feiret dette på skolen.

Jeg kan faktisk nevne opptill flere muslimer som ikke feiret det så den patetiske generaliserende komentaren fra ett fjols som deg faller totalt i grus. Skulle gjerne brukt litt mer direkte beskrivelser av deg men da vil jeg sikkert bli bannlyst på forumet.

Så nevn noen av dem da? Kjenner du noen som gikk på den skolen (som jeg ikke har sagt navnet på) forresten? Dere er så fantastisk naive. Du kan nevne dem, sier du. Sett i gang. Dette var heller ingen generaliserende kommentar. Og jeg er ikke noe fjols.

Hadde du skrevet sånn om noen andre på forumet ville jeg mest sannsynlig tildelt deg et gult kort. Men jeg mener jeg må ha høyere toleranseevne ovenfor meg selv enn for andre.

Innlegget ditt bærer ingen mening, og du har mest sannsynlig ikke lest mye av debatten.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1100 på: 17. Des. 2006, 17:39 »
Sitat fra: "Åsmund"
For å si det slik: kommentaren til Mack kunne godt vært hentet fra et argument i partiprogrammet til FRP. Vet ikke hva det sier mest om!

Det kunne vært et godt argument for mange organisasjoner, partier og lignende. Men dette var selvopplevd, og passer derfor ikke inn i et partis partiprogram.
Toon, Toon,
Black and white army

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1101 på: 17. Des. 2006, 17:46 »
Hørte om folk som feira, men jeg kjenner også de som ikke feira...

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1102 på: 17. Des. 2006, 17:47 »
Jeg får gjenta en del ting jeg har nevnt tidligere. Dere ser ikke ut til å sette ting i perspektiv. Nå skal jeg forsøke å forklare.

Jeg kjenner mange hyggelig, integreringsvillige, arbeidssomme og flinke muslimer. I Nannestad har jeg enda ikke møtt integreringsfiendtlige muslimer. Dette er veldig bra. De ønsker å bli inkludert i det norske samfunnet. Selvfølgelig skal vi ta godt imot dem, være hyggelig og hjelpe dem i integreringsprosessen. Jeg snakker ikke om at de skal forsake sin kultur eller religion, snarere tvert imot. De kan berike oss med mat og annen kultur.

Lindeberg og Furuset har utviklet ghettoer. Her bor det nesten bare pakistanske innvandrere. I Groruddalen er det like mange innvandrere, men der er mangfoldet av opprinnelsesland mye større, og vi får ikke de samme ghettoene. Når man konsentrerer befolkningen slik det er gjort på Lindeberg og Furuset er man nødt til å kalle det ghettoer. Og det er mye vanskeligere for disse å integrere seg i det norske samfunnet. Kanskje majoriteten av disse ikke ønsker å bli integrert. Dette er et stort samfunnsproblem. Og det er jo ingen hemmelighet at nesten all rekruttering til A- og B-gjengen skjer på Lindeberg og Furuset.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1103 på: 17. Des. 2006, 17:48 »
Vårt fredelige velferdssamfunn preget av individuell frihet og sosialt samhold er under press. Landet står overfor massive utfordringer på grunn av dagens innvandrings- og integreringspolitikk. Innvandringen er ikke bærekraftig. Som i Europa ellers, utvikles det også i Norge enklaver eller parallellsamfunn med rene innvandrerbefolkninger. Disse domineres av store menneskerettslige og sosiale problemer, og mange kvinner og barn lider under uverdige forhold.

Vi lever i en dyster tid: Jentebarn og kvinner tildekkes. Jenter født i Norge kjønnslemlestes. Antall voldtekter øker og blir grovere. Henteekteskap, søskenbarnekteskap, familieavtalte ekteskap: Individet knuses i et kynisk spill om visum, statsborgerskap og penger. Ytringsfriheten trues av selvsensur, trusler og vold. Det jukses med innvandringsreglene. Islamismen brer om seg, også blant tredjegenerasjonsinnvandrere.
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1104 på: 17. Des. 2006, 17:49 »
Sitat fra: "André S"
Hørte om folk som feira, men jeg kjenner også de som ikke feira...

Jeg kjenner veldig mange som ikke feira.
Toon, Toon,
Black and white army

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1105 på: 17. Des. 2006, 18:13 »
Jeg kjenner ikke mange da, men de jeg kjenner feira ikke...

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1106 på: 18. Des. 2006, 09:49 »

Det at Gahr Støre leder overrasker meg ikke selv om han ved tegneseriesaken og soldatene til sør-Afghanistan nærmest opptrådde skandaløst. Han er flink som politiker og legger frem sine synspunkter på en god og ryddig måte.

At Knut Storberget (regjeringens største løgner) ligger på andre plass overrasker meg mye mer. Jeg trodde det norske folk husket hva han hadde lovt, og forsto at han gjentatte ganger er tatt i direkte løgn.

Jens og Bjarne Håkon overrasker meg ikke. Eneste som overrasker meg er at Storberget har lurt seg foran disse. Jens har jo vært ganske usynlig som statsminister, og ikke gjort store feil i så måte. Han logrer kanskje litt mye etter Gerd-Livs ordre.

Erik Solheim har nok vunnet fram litt i det siste.

Dag Terje Andersen går sterkt ut, men forstår at han ikke kan bestemme alt mulig allikevel. Det er OK.

At Trond Giske først taper litt nå, etter bråket med at han er kompis med Ari, forstår ikke jeg. At han er fullstendig udugelig som minister burde da telle mye mer. Og så må han gjerne være kompis med Ari. Plager ikke meg.

Så til slutt noen rosende ord til en mann som jeg gjentatte ganger har vært veldig sint på. Det er helt tydelig at Øystein Djupedal har lært mye i sitt virke som minister. Han sa så fantastisk mye tullball og dritt før han ble minister. Men nå har han sagt flere fornuftige og gode ting. Han gjennomførte Kunnskapsløftet nesten akkurat som hans forgjenger Kristin Clemet ønsket det. Det er greit nok. Men så har han kommet med uttalelser som er svært riktige: Blant annet dette. Det er riktig at vi hever kvaliteten på den enkeltes opplæring ved å fokusere på kvaliteten på klassens opplæring. Grunnen til at han nok ligger svært dårlig an er at han ikke har innfridd sine løfter fra valgkampen. Men dette gjelder jo mange andre ministere også, ikke minst juksemakeren Storberget.

Var jeg ikke flink nå til å være objektiv, kanskje? Jeg har selvfølgelig latt de få formildende omstendigheter siden de kommer fra dustepartier. Og jeg forventer mye mer av Siv Jensen, Per Sandberg og de andre kloke hodene. Kom gjerne med uenigheter eller enigheter angående mine synspunkter.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1107 på: 18. Des. 2006, 16:06 »
Jonas Gahr Støre er den jeg liker best av alle disse som politiker.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1108 på: 18. Des. 2006, 18:23 »
Er Giske fullstendig udugelig som minister? Javel.
Hvem var det virkelig store vinneren på regjeringens statsbudsjett? Jo, kultursektoren. Er ikke noe av forskjellen på en god og mindre god statsråd evnen til å få sine hjertesaker med på statsbudsjettet? Der har ikke Brustad lyktes. Noe som egentlig ikke overrasker meg.

Giske er en dyktig politiker og en god statsråd. Såvidt jeg kan huske har han, begge ganger han har vært statsråd, alltid fått sitt departement som en av de store vinnerne i statsbudsjettet. Giske er veldig synlig i media, og er overalt alltid. Det er klart at det gjør at han går enkelte på nervene. Og særlig politiske motstandere og folk som ikke er trøndere. Jeg kan ikke se at Kultur-Norge har tapt noen verdens ting på å få Giske som statsråd.

At Gahr Støre er best er det null tvil om. Han er kanskje den beste poltiikeren i regjeringen og en veldig fin type. Og det var på tide at vi fikk en ordentlig utenriksminister igjen. For fire år med Jan Petersen var fire år for mye. Og det er ikke for lenge siden Jagland hadde posten heller.

Erik Solheim er det ingenting å si på, synes han har litt for lav karakter. Jeg synes selv han har gjort en kjempejobb.

Og Djupedal har bedret seg stort i høst. Startet gjerningen sin med en del veldig uheldige uttalelser, men at han i bunn og grunn har peiling på hva han snakker om har jeg aldri vært i tvil om. Jeg er sikker på at de fleste av SVs statsråder vil øke enda mer etterhvert. Og jeg håper Arbeiderpartiet fortsetter den gode jobben de har gjort så langt.

Jeg er helt sikker på at regjeringen i 2007 vil gjøre en enda bedre jobb. Jeg gleder meg til fortsettelsen, og håper vi får høre minst mulig fra Siv Jensen og Per Sandberg og de såkalte "kloke hodene". Hvordan man kan bruke ordene Klok og Per Sandberg i samme setning er for meg en gåte. Men det får så være.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1109 på: 18. Des. 2006, 18:37 »
Kan ikke si jeg er noe imponert av denne nye regjeringen. Syns de virker merkelig handlingslammet til å være en flertallsregjering. Og hvis de eneste de kan skryte av er bevilgninger til kultursektoren kan de like godt gå til nyvalg i dag!

Djupedal, Siv Jensen og Sandberg stilles i samme bås for min del!